![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof er niets van. De Oost-Europese landen die jij als voorbeeld noemt krijgen berispingen van de Commissie of het parlement maar om echt tot iets verplicht te worden moet er een beslissing komen van de raad. 26 landen dus buiten België. Bemoeien de 26 zich met het taalgebruik in Catalonië? Wales? Baskenland? Frans-Vlaanderen? Neen. Er is trouwens geen juridische basis om zich daarmee te bemoeien. De Unie is niet bevoegd. De Raad van Europa misschien maar die kunnen enkel resoluties stemmen.
De EU zal uiteraard bezorgd zijn om de toekomst van Brussel. Maar zolang er snel duidelijkheid komt en er geen geweld is zal er niets ondernomen worden. Jij onderschat de politieke gevolgen van een interventie van de Unie in de interne problematiek van een land. Wees maar zeker dat landen als Polen en het VK helemaal niet akkoord zullen gaan met enige vorm van bemoeienis, dat zou voor gen een onaanvaardbaar precedent zijn. En iedereen zal met argusogen kijken naar wat Frankrijk doet. |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het heeft een voldoende grote impact om mijn leven gehad om van een onafhankelijk Vlaanderen niet mijn ultieme streefdoel in de politiek te maken. En ik wil al zeker niet dat er een splitsing komt zonder dat de bevolking er zich in een referendum over kan uitspreken. BTW: een Nederlandse confederatie vind ik wel een interessant idee, waarbij een onafhankelijk Vlaanderen een tussenstap zou kunnen zijn.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 20 juni 2007 om 12:05. |
||
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien heb je een beetje de neiging om alle separatisten op dit forum op een hoopje te smijten met de Blokkers. Als je blokkers viseert dan moet je dat erbij vermelden. Maar je leek iedereen te willen besmeuren die in het voordeel is van de scheiding en dus voelde ik mij geviseerd. Ik ben voor een scheiding en liefst zo snel mogelijk. dat er daarvoor onderhandeld moet worden met de franstaligen is de evidentie zelve. Deze discussie begon juist met een analyse van de onderhandelingstechniek van Leterme. Kaarten weggeven nog voordat je echt bent beginnen praten is m.i. idioot. Moest Leterme nu na weken onderhandelen zeggen dat de staatshervorming een deal is en dat wij als toegeving tot in 2009 moeten wachten dan is dat prima voor mij. Het probleem is enkel dat hij dat bij voorbaat al toegeeft. Zelfs LLB vond dat eigenaardig. Ik weet niet wat Leterme denkt. Ik probeer te gissen. As hij echt meent wat hij allemaal gezegd heeft (ook in het verleden) dan is hij goed bezig. Heel goed zelfs. Maar de CVP kennende is het bijna te mooi om te geloven. Dat is mijn probleem : ik ben een ex-CVPer en soms gedragen ex-CVPers zich als bedrogen minnaars ![]() |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2007 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
#345 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#346 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 20 juni 2007 om 12:20. |
||
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men eindelijk eens zou streven naar een echt coherent federale constructie, waar de middelen en bevoegdheden zitten waar ze moeten zitten, zou de situatie misschien veranderen. maar ja, is het wel zoiets dat onze brave politici wensen? ![]()
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei, Di Rupo is niet aan zet, wel Milquet (van wie we eindelijk zullen weten of ze het schoothondje van Di Rupo is of niet).
![]() |
#350 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Vreemdeling
|
![]() Ik herhaal hier effe wat ik in de draad over het voorstel van Storme heb gezet :
Iemand opgemerkt dat Storme op een artikel uit de grondwet wijst dat al die tijd niet is uitgevoerd ? "art. 35 van de Grondwet bepaalt immers dat de federale overheid slechts bevoegd is voor de aangelegenheden die de Grondwet haar uitdrukkelijk toekent en dat de Gemeenschappen of de Gewesten bevoegd zijn voor de overige aangelegenheden (onder de voorwaarden en op de wijze bepaald door een bijzondere wet). Deze grondwetsbepaling is door de federale wetgever nog steeds niet uitgevoerd." Storme zit in de N-VA, wil hij aan De Wever zijn verstand brengen dat een hervorming van de grondwet blijkbaar gestemd kan worden maar nooit uitgevoerd ? Ik denk dat het belangrijk is dat Dewever weet dat er reeds een precedent bestaat. |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Storme zit niet meer in de N-VA juist omdat De Wever niet wil luisteren naar wat hij zegt.
#353 |
Vreemdeling
|
![]() Een onafhankelijk Wallonië als tussenstap naar een onderdeel van Frankrijk, ja. Vlaanderen bij Nederland ? Ik vrees dat je beter moet opletten als België tegen Nederland speelt.
Ga eens naar Luik op 14 juli. Niet te geloven, maar ik heb er ooit vuurwerk gezien ter ere van de Franse feestdag. Ooit vuurwerk gezien in Antwerpen ter ere van prinsjesdag ? |
![]() |
![]() |
#354 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Storme zelf.
Op een gespreksavond over directe democratie in Aalst iets meer dan een jaar geleden. Op de vraag of hij wel in de juiste partij zat, wetende dat de N-VA tégen referenda is, was zijn (ontwijkend) antwoord: ik betaal geen lidgeld meer. Storme was al uit het partijbestuur van de N-VA gezet en wie geen lidkaart heeft wordt ook niet meer als lid van de N-VA beschouwd.
#357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#358 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#359 |
Minister-President
|
![]() Of we stoppen gewoon met dat lelijke taaltje te spreken en schakelen over naar het veel mooiere Frans. Dan kunnen we meteen deel worden van Frankrijk. Voor de flaminganten hier op reageren, eerst deze bedenking: waar gaat u op vakantie, Nederland of Frankrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Al eens aan het omgekeerde gedacht ? Wat als de Nederlandse provincies Brabant of Limburg zich bij een onafhankelijk Vlaanderen willen aansluiten ? Lijkt mij echt nog waarschijnlijker. Laatst gewijzigd door dekristallenbol : 20 juni 2007 om 13:29. |
|
![]() |