![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Minister-President
|
![]() Aangezien er geen uitspraak is gedaan over Demoor, maakt het niet uit of die uitgelokt werd of niet. Voor je je kan beroepen op verzachtende omstandigheden dien je eerst aangeklaagd te worden. Dat is hier niet aan de orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mvg, Andy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus omdat em dood is telt het niet dat hij eerst aangevallen werd, ... fijn ,... Hij had dus beter die niwit doodgeklopt had hij verzachtende omstandigheden kunnen inroepen, en was hij er met 3 maand van afgewist,... Wel Andy, het eerste jongerengroepken dat mij aanraakt is eraan voor de moeite, ... die 3 maand moet ik toch niet zitten heb geen eigendommen in belgie en mijn rekening is rap in een of ander belatingsparadijs te zetten, ... make my day punk ! zou ik zo zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemakkelijke keuze zou ik denken. Leuk voor de toekomst. Citaat:
voil�* : "moreel geweld" is voldoende om iemand te mogen doodschoppen. Ik heb het genoteerd. In het vervolg is even streng kijken naar zulke schoelies voldoende om als "uitlokking" te worden beschouwd en mogen ze je ter plekke doodschoppen. Wat is nu drie maanden? daar moet je geeneens voor in het gevang gaan zitten! En de schadevergoeding? ticketje Moederland en klaar is kees.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2007 om 12:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die rechter zijn verzachtende omstandigheid laat vallen (hij viel eerst aan) zit hij voor 10 jaar in de doos, nog te weinig, maar heelaas is meer met ons belachelijk rechts en strafsysteem niet mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij k�*n het OM niet anders dan beroep aantekenen, vermits het een juridische fout is om én uitlokking te accepteren én dan de verkeerde strafmaat opleggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2007 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 29 juni 2007 om 12:48. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan Edina me misschien even vertellen hoeveel allochtonen er al werden aangevallen op het openbaar vervoer?
En ik bedoel niet enkel het doodschoppen, ik bedoel �*lle gradaties van "per ongeluk zijn zelfbeheersing kwijtgeraken, omdat ze worden uitgelokt: in hun richting kijken bijvoorbeeld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat hij dood is of niet doet er niet toe. Citaat:
En dan suggereer ik nog niet dat de maten van Redouan daarna Demoor telijf gegaan zouden kunnen zijn. Zelfs al zou Demoor Redouan doodslaan, dan nog is het niet zeker hoe hij er fysiek en juridisch uit zou komen. Citaat:
En dan ga ik er nog vanuit dat de opgelegde gevangenisstraf slechts drie maand omvat. Indien men in jouw geval vaststelt dat het om racisme ging (en dat je bvb niet zou ingegrepen hebben indien het autochtone jongeren zouden geweest zijn), en indien men je posts op dit forum vindt, dan heb je er nog eens wat media-aandacht en een verzwarende omstandigheid bij. Veel succes ermee, Andy Laatst gewijzigd door Andy : 29 juni 2007 om 12:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het verlengt wel je strafblad, is dat wat je bedoelt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier sla je de nagel op de kop, Boadicea. Daarom ook dat het gaat over slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. En daarom ook dat men het vastgrijpen van de dader ziet als uitlokking van de uiteindelijk dodelijke stamp. En daarmee gaat de dader natuurlijk niet vrijuit, want Demoor is overleden als gevolg van die stamp. Maar dat heeft logischerwijze een invloed op de strafmaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De actie van Demoor kan dus evengoed gezien worden als een gevolg van uitlokking. Hij had trouwens de kraag/keel/jas van Redouan al gelost alvorens die hem optrok aan de ijzeren steunstaaf zodat hij met zijn voet onder Demoor zijn kin kon schoppen, me dunkt is dat een zeer welbewuste actie en niet een automatisme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wereld van verschil, nietwaar?
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik laat me dus gewoon "uitlokken" met 3 maandjes zijn we ervan af, die we niet moeten zitten omdat den bak volzit, ... Dat is de boodschap die er achter dit vonis zit, ik dacht dat vonisen en straffen een ontradend effect moesten hebben en een voorbeeld moesten geven hoe het niet moet, ... maar dat is dus blijkbaar niet het geval... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij vlamingen zoiets uitsteken, posts of niet wij krijgen toch de volle 10 jaar, ... Het gaat er hem voor mij vooral om dat er weer maar eens een fantastisch goed signaal naar de bevolking en de jongeren wordt gegeven, ... als jullie dat ondertussen nog niet duidelijk was, jammer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Parlementslid
|
![]() kabaal maken op het openbaar vervoer is dat geen psychisch geweld gebruiken tov de andere passagiers en de chauffeur?
Hoe moet de chauffeur zich kunnen concentreren op zijn taak als er kabaal op zijn voertuig gemaakt wordt? Betalen de reizigers om in het kabaal te zitten of betalen zij om rustig naar hun bestemming gevoerd te worden? Wie heeft dan als eerste geweld gebruikt? De lawaaimakers toch! Of telt psychisch en moreel geweld niet mee?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval ga ik me in het vervolg onmiddellijk "uitgelokt" voelen: sinds deze gebeurtenissen zijn mijn tenen drie maten langer gegroeid. m.a.w.: ik ben volop bezig me te integreren. Indien niét wordt onderzocht WAAROM Demoor op die manier reageerde kon hij net zo goed briesend de tram zijn opgestapt en iemand bij de keel hebben gegrepen, die zich dan "uitgelokt" voelde.... Dat jij het verschil niet ziet, dan weet ik het ook niet. Als ik terminaal ben ga ik dit misschien even proberen, met wat geluk heb ik "ne goeie" vast die kan kickboksen (voor het gevang moet hij het niet laten) en wie weet krijgen mijn kinderen dan geen 300.000 schadevergoeding! Niet slecht voor een "laatste wil" nietwaar?
|
![]() |
![]() |