Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2004, 20:41   #341
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

Je afvragen hoe dat komt, is wellicht teveel gevraagd.
(het is de schuld van de winkeliers, die de arme goedgelovige loontrekkende oplichten, is wat je suggereert, niet? Of wat doet deze copy-paste uit een andere topic anders hier?)
Ik kan enkel constateren dat, zo België het duurste land van Europa is, de prijs/kwaliteitsverhouding hier wel slechter moet zijn dan in andere landen voor dezelfde producten.
QED
Ja en wat heeft dat te maken met de discussie?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2004, 23:19   #342
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

Je afvragen hoe dat komt, is wellicht teveel gevraagd.
(het is de schuld van de winkeliers, die de arme goedgelovige loontrekkende oplichten, is wat je suggereert, niet? Of wat doet deze copy-paste uit een andere topic anders hier?)
Ik kan enkel constateren dat, zo België het duurste land van Europa is, de prijs/kwaliteitsverhouding hier wel slechter moet zijn dan in andere landen voor dezelfde producten.
QED
QED?

Als kwaliteit=1 en prijs=1 in Duitsland, en kwaliteit=1 en prijs=1,2 in België, zoals je lijkt aan te nemen ('duurste land', 'dezelfde producten'), waar moet je dan over nadenken?
Over de kwaliteit of over de prijs?
Hoe wordt de prijs gevormd?
Wat zegt dat over de Belgische economie?
Oud 26 februari 2004, 01:44   #343
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
en er dan trots mee door de allochtone buurt te gaan wandelen!
Ik durf wedden dat ge vermoed dat uw (nieuwe) horloge ging blijven lopen...... zelfs al weet ge niet meer wie hem nu rond de pols draagt....
Maar d�*n is Filo gelukkig, want dan heeft ie tenminste een andere allochtoon ook gelukkig kunnen maken!
Wat een gezwets.
Filo kan een zeveraar zijn, maar dan bent u dat ook wel. Uw bevooroordeelde en zelfs racistische stelling was hier écht niet nodig om uw punt te bewijzen.

Kan ik u vertellen dat ik regelmatig door allochtone buurten wandel? Kan ik daaraan toevoegen dat ik eigenlijk nog nooit problemen aanvaard heb ten gevolge hiervan?

Misschien vindt u zichzelf wel grappig, in dat geval betuig ik mijn medelijden.
Oud 26 februari 2004, 02:07   #344
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
en er dan trots mee door de allochtone buurt te gaan wandelen!
Ik durf wedden dat ge vermoed dat uw (nieuwe) horloge ging blijven lopen...... zelfs al weet ge niet meer wie hem nu rond de pols draagt....
Maar d�*n is Filo gelukkig, want dan heeft ie tenminste een andere allochtoon ook gelukkig kunnen maken!
Wat een gezwets.
Filo kan een zeveraar zijn, maar dan bent u dat ook wel. Uw bevooroordeelde en zelfs racistische stelling was hier écht niet nodig om uw punt te bewijzen.

Kan ik u vertellen dat ik regelmatig door allochtone buurten wandel? Kan ik daaraan toevoegen dat ik eigenlijk nog nooit problemen aanvaard heb ten gevolge hiervan?

Een nieuwe Filo heeft de weg naar het forum gevonden.
Oud 26 februari 2004, 08:29   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zou het een Bert een Filo kloon zijn?

Neen, weerom een spijtig verzanden van een topic, deze keer gestart door een volgens mij idioot druktemakertje dat zelfs de vrij gemakkelijk te gebruiken Koran zo slecht gebruikt heeft (niet dus, wegens de blatante afwijkingen op de ideolgie) dat hij/zij/het het beoogde doel mist. Namelijk een antipathie kweken voor de moslims.

Langs alle kanten worden voorbeelden aangehaald voor en tegen de Islam, met als ultiem argument vanuit de Pro kant, dat België prijs kwaliteit een slechte keus is als migratiedoel.
Waarom maken we ons dan nog zorgen?Adverteer dit belangrijk ter zake doend feit aan alles en iedereen Filosoof
AUB , geeft je mening hierover op alle mogelijke manieren, gebruik de media, de VN desnoods...

Neen, als puntje bij paaltje komt, de start van dit topic was waarschijnlijk een puisterige puber die tussen 2 handwerk sites door eens een grap wou uithalen.
En het werd weerom een rondje welles nietes... gelukkig dat hier geen persoonlijke psychoanalyze van een Maddox werd beoefend, door de beruchte internetpsychiater Filosoof.([size=2]wachtende op de bui)[/size]
Oud 26 februari 2004, 08:59   #346
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Wie is er hier dom:' beantwoord ik' wordt zonder 't' geschreven! Man toch,leer dan toch eerst eens schrijven!
Oei, ik heb en dt-fout gemaakt... wat een tegenargument zeg...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2004, 10:13   #347
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Wat een gezwets.

Inderdaad een nieuwe ego filo of moet ik Remi zeggen, alleen op de wereld dat is wat deze 2 denken dat ze zijn. Omdat zij iets niet of op een andere manier hebben meegemaakt wil dit automatisch zeggen dat het tegengestelde niet bestaat!
Oud 26 februari 2004, 10:15   #348
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Zou het een Bert een Filo kloon zijn?

Neen, weerom een spijtig verzanden van een topic, deze keer gestart door een volgens mij idioot druktemakertje dat zelfs de vrij gemakkelijk te gebruiken Koran zo slecht gebruikt heeft (niet dus, wegens de blatante afwijkingen op de ideolgie) dat hij/zij/het het beoogde doel mist. Namelijk een antipathie kweken voor de moslims.

Langs alle kanten worden voorbeelden aangehaald voor en tegen de Islam, met als ultiem argument vanuit de Pro kant, dat België prijs kwaliteit een slechte keus is als migratiedoel.
Waarom maken we ons dan nog zorgen?Adverteer dit belangrijk ter zake doend feit aan alles en iedereen Filosoof
AUB , geeft je mening hierover op alle mogelijke manieren, gebruik de media, de VN desnoods...

Neen, als puntje bij paaltje komt, de start van dit topic was waarschijnlijk een puisterige puber die tussen 2 handwerk sites door eens een grap wou uithalen.
En het werd weerom een rondje welles nietes... gelukkig dat hier geen persoonlijke psychoanalyze van een Maddox werd beoefend, door de beruchte internetpsychiater Filosoof.([size=2]wachtende op de bui)[/size]
Lol.
Oud 26 februari 2004, 11:52   #349
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Als u een beetje de moeite had gedaan om mijn bericht te lezen dan had u wel degelijk gelezen dat ik Filosoof ook een zeveraar vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Inderdaad een nieuwe ego filo of moet ik Remi zeggen, alleen op de wereld dat is wat deze 2 denken dat ze zijn. Omdat zij iets niet of op een andere manier hebben meegemaakt wil dit automatisch zeggen dat het tegengestelde niet bestaat!
Wat is dat nu voor een belachelijke stelling? Circe maakte een idiote opmerking waarin hij ervan uitging dat iemand die door een allochtonenbuurt wandelt daar altijd slachtoffer wordt van een overval. Dat vind ik een achterlijke stelling, om niet te zeggen veralgemening en racisme.

Omdat ik de bui al zien hangen had, duidde ik gewoon nog eens op het feit dat ikzelf nog geen enkele slechte ervaring gehad heb. Daarom is zijn stelling fout...
Ik zeg dus niet dat het helemaal niet bestaat, ik zeg gewoon dat het niet noodzakelijk zo is. Een beetje relativeren, is het toegestaan?
Oud 26 februari 2004, 13:12   #350
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als u een beetje de moeite had gedaan om mijn bericht te lezen dan had u wel degelijk gelezen dat ik Filosoof ook een zeveraar vind.

Citaat:
Wat is dat nu voor een belachelijke stelling? Circe maakte een idiote opmerking waarin hij ervan uitging dat iemand die door een allochtonenbuurt wandelt daar altijd slachtoffer wordt van een overval. Dat vind ik een achterlijke stelling, om niet te zeggen veralgemening en racisme.

Omdat ik de bui al zien hangen had, duidde ik gewoon nog eens op het feit dat ikzelf nog geen enkele slechte ervaring gehad heb. Daarom is zijn stelling fout...
Ik zeg dus niet dat het helemaal niet bestaat, ik zeg gewoon dat het niet noodzakelijk zo is. Een beetje relativeren, is het toegestaan?
Wat circe neerschrijft heeft niets met de belachelijkheid van mijn posting te maken, ik heb geen idee over welke posting van circe jij het hebt, ik heb een opmerking gegeven op jou posting die overkomt alsof er niets aan de hand is en dat er niets gebeurt omdat jij er een paar keer door gewandeld bent.
Dient dit forum om ieder zijn persoonlijke ervaringen op te zetten? Ik dacht dat het eerder diende om te discussieren over feiten die algemeen gebeuren of al gebeurt zijn, niet over de ervaring van 1 enkel persoon zoals jij.

Ik heb ook nooit gezegt dat iedereen die door een bepaalde straat wandeld overvallen word, ik vind het al erg genoeg dat de kans op overvallen te worden hoger is dan geen enkele. Indien men deze straten met verhoogd risico kent moet er iets aan gedaan worden, maakt niet uit wie er rondhangt, rascisme is ook hier niet aan de orde.
Indien rascisten een straat onveilig maken moet hier nethetzelfde mee gebeuren. Simpel toch.
Oud 26 februari 2004, 22:14   #351
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Illwill,
Alles vertrekt bij mij en bij mij alléén, Zoals IK het ervaar, en ik alléén
Hier lees je het eens van een ander, maar dan enkel op het vlak van deprijzen...:
http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/...-9D8A69B25D5C}
GVA, 25/02 [size=6]"België nooit het goedkoopste land"[/size]

Voor sommige courante consumptiegoederen is België erg duur geworden en voor veel producten, zoals audio- en videomateriaal, is het vaak interessanter in het buitenland aankopen te doen.
Uit een enquête van Test Aankoop in 10 landen van de Europese Unie is zelfs gebleken dat België nooit het goedkoopste land is.
In het magazine van maart 2004 publiceert Test Aankoop de resultaten van een prijsonderzoek in Europa. Enerzijds zijn heel wat goederen in België in de loop van de jaren erg duur geworden vergeleken met andere Europe landen en anderzijds heeft de invoering van de Europese munt weliswaar voor meer transparantie in de prijzen gezorgd, maar is de verhoopte concurrentie tussen de landen van de eurozone toch uitgebleven, stelt de consumentenorganisatie vast.

De enquête gebeurde in 10 landen van de Europese Unie: België, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, Groothertogdom Luxemburg, Groot-Brittannië, Italië, Nederland en Portugal. Test Aankoop voegde daar ook Zwitserland aan toe en twee landen die bekend zijn om hun gunstig taksenstelsel: het prinsdom Andorra en de republiek San Marino.
In elk land trokken de enquêteurs naar de hoofdstad en naar enkele belangrijke en/of nabij de grens gelegen steden. Telkens werden de prijzen opgetekend in de voornaamste handelscentra (winkelstraten of shopping centers). Niet minder dan 346 artikelen (uit 20 productcategorieën) en 55 steden werden op die manier gescreend.
In totaal werden 36.000 prijskaartjes gecontroleerd. Op basis van de resultaten werd voor elke stad en elk land een gemiddelde prijsindex berekend. De index 100 slaat daarbij op het laagste prijsgemiddelde.

Volgens Test Aankoop is België nooit het goedkoopste land. Voor geen enkele van de geanalyseerde sectoren haalt België de laagste prijsindex. De enige sectoren waarvoor ons land een behoorlijke score haalt, zijn speelgoed (indexwaarden van 101 tot 110, nog altijd tot 10 procent duurder dan het goedkoopste land) en parfums (indexwaarden van 104 tot 106).

Voor verscheidene andere sectoren blijkt ons land uitermate onvoordelig. Voor 8 van de 20 onderzochte categorieën vinden we de duurste stad in België. Van de 10 duurste steden (op een totaal van 55) liggen er 9 in België, stelt Test Aankoop. Voor audio, video en autoradio's betaalt de Belg gemiddeld 25 tot 35 procent meer dan een Duitser in Aken. Op het totaal van de 346 onderzochte producten haalt ons land een gemiddelde index van 109, de hoogste van heel de enquête.
De binnenlandse prijsverschillen zijn soms groter dan de verschillen met de buurlanden. Een goed voorbeeld daarvan zijn de dvd-spelers, waarvoor de indexwaarden uiteenlopen van 110 (Antwerpen) tot 121 (Aarlen): dat is een verschil van 11 procent in België. Hetzelfde product haalt in het Nederlandse Eindhoven een indexwaarde 104.

Véél commentaar nodig?
Mijn conclusie: in vergelijking met de rest van Europa heeft dit land wel degelijk een probleem in de distributiesector....
Wat heeft er dat nu weer mee te maken, dit is voor iedereen in Belgie hetzelfde hoor filo. Zou je hier niet beter een nieuwe topic voor openen, je hebt het al erg genoeg gemaakt voor jezelf hier. En ja ondertussen weet iedereen al dat je ego filo bent hoor, het in rode verf zetten was dus eigenlijk al niet meer nodig.
Ik citeerde jou...meer niet
wat betreft het probleem met de prijs/kwaliteit-verhouding, schreef ik waar dan ook dat dit niet voor iedereen in dit land zo is? Ik merk het duidelijk, anderen lopen eraan voorbij, dat is alles.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2004, 23:15   #352
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe maakte een idiote opmerking waarin hij ervan uitging dat iemand die door een allochtonenbuurt wandelt daar altijd slachtoffer wordt van een overval. Dat vind ik een achterlijke stelling, om niet te zeggen veralgemening en racisme
joehoe????

Circe = ZIJ! een femelleke van Homeros

en circe heeft hier niks geschreven van door allochtonenbuurten te stappen voor zover ik me herinner.

Bovendien weet Circe dat Ertan, de topicstarter, ook op maghrebonline, maroc.nl, opinari.nl en andere forums gewoon zijn zegje komt doen.
Zelfs Ebru Umar heeft een column aan hem gewijd naar aanleiding van een mailtje van mijnheer.

Dat filoootje denkt dat Ertan een vlaams blokker is, laat ik volkomen voor zijn fantasie(en rekening). Hij heeft zo nog van die idiote gedachtengangen heb ik al ontdekt.

Die penis-site lijkt me helemaal niet van betreffende Ertan afkomstig. Hij heeft zijn eigen sites netjes kenbaar gemaakt.

(en nogmaals, ik wandel 'snachts niet door allochtonenbuurten ik neem een taxi!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2004, 23:22   #353
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Bert(je) schreef :

Citaat:
Een beetje relativeren, is het toegestaan?
Zeker Bert !

Je antwoord kadert eigenlijk in de zo dikwijls genoteerde bemerking : de meeste Belgen kennen één brave, gezellige, beleefde allochtoon.
Oud 26 februari 2004, 23:55   #354
Bert
Burger

Standaard

Ah kom nou!
Ik heb in mijn antwoord zelfs de bewuste post geciteerd, kan het nog duidelijker? Moet ik er in het vervolg screenshots van maken ofzo?

En Illwill, je mist het punt van mijn post. Het ging om de vooroordelen die gemanifesteerd worden in de post van Circe, ja, de post die ik geciteerd had... Het feit dat ik daar nog nooit problemen mee gehad heb wordt daar gewoon bijgevoegd, ook omdat ik trouwens denk dat ik niet zo speciaal ben dat men uitgerekend mij en alleen mij met rust zou laten.

Predator, als je denkt een deftige discussie op te bouwen door mijn naam in de verkleinde vorm te gebruiken en op die manier dingen te insinueren, mag ik dan het genoegen om u van dat waanbeeld te ontdoen? Op zo'n posts ga ik namelijk niet in.
Oud 11 april 2004, 00:48   #355
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Dit is nog een leuke site voor Ertan de man die al een jaar lang een pistool tegen het hoofd van een hond houdt...

(en die regelmatig fora komt opsmukken met zijn homofobie en zijn vrouwenprobleem...)

Het is wel in het Frans, dat is misschien een probleem voor onze goede noorderbuur...

http://www.refractaires.org/resistan...m#_Toc21965747
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 09:14   #356
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Begin er alvast maar aan te wennen dat ongesluierde vrouwen geen loslopend wild zijn.

Dat worden ze nu juist wel!
Als ik er eentje tegen kom fluit ik haar na en vraag of ze me wil pijpen, net zoals ze met mijn vrouw doen! En als ze bedankt scheld ik haar uit voor hoer.
(Moet me wel wat forceren, want ben het niet gewoon van zo tegen een vrouw te spreken, doorgaans heb ik respect voor de mooiste wezens van onze aardkloot!)
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2004, 09:16   #357
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

[quote="ErTaN"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Iedereen gelijk, is iedereen gelijk.
Daar wordt idd mee bedoeld dat iedereen dezelfde rechten en plichten heeft, inclusief moslims, en niet dat we allemaal op elkaar moeten lijken.
[quote]

Jullie willen net wel allemaal op elkaar lijken; allemaal 'tzelfde kroezelig baardje, wit potske en de vrouwen allemaal een doek.
Ga terug vanwaar je komt, met je woestijn-mentaliteit.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 11 april 2004, 09:33   #358
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErTaN
De haat zit er wel heel erg diep in he bij jullie. Is dit nu een sterk staaltje van beschaafde Westerse waarden en/of christelijke naastenliefde? Barbaren zijn jullie en wel van de bovenste plank.
Ja, da's nu 's just se. De haat zit er diep in. En die is er zomaar niet gekomen. Die haat he, dat is lijfsbehoud.
Een volk kan ver gaan, als het voelt dat het uitgeroeid en uitgekweekt gaat worden, let op. De natuur kan wreed zijn.

Jullie hebben niet het alleenrecht op geweld zenne.
Hoe langer hoe meer mensen (en dat merk ik in mijn kennissenkring) hebben door wat er aan de hand is en hoe langer hoe meer tonen ze zich bereidt om terug te slaan.
Oud 11 april 2004, 09:45   #359
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Bravo! Uw openheid van geest zal de dialoog zeker ten goede komen... [/quote]

Voor een dialoog moet je met twee partijen zijn.
Het is voor iedereen duidelijk dat de, voor ons, andere partij achterlijk is en niet tot dialoog in staat...
Als ze de dialoog �*l zouden willen aangaan...
Oud 11 april 2004, 12:38   #360
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Bravo! Uw openheid van geest zal de dialoog zeker ten goede komen...

Voor een dialoog moet je met twee partijen zijn.
Het is voor iedereen duidelijk dat de, voor ons, andere partij achterlijk is en niet tot dialoog in staat...
Als ze de dialoog �*l zouden willen aangaan...[/quote]

Iemand die dgl tekst als handtekening gebruikt moet wel zéér beschaafd zijn en bereid tot dialoog, dat is toch duidelijk:
Citaat:
we're tired of taking your shit and we ain't 'gonna take it no more
be prepared to fight and die so that we may be free and if you don't like it here
than pack your shit and leave
Planting bombs in planes
blowing up our ships
kill our kids and woman
find these dickless slobs
hang them by the scrotum
lets end the terrorism

You think yourself a god
would follow to the death
a spineless yellow faggot
a bunch of stinking slobs
hiding behind masks
show yourself 'ya maggot
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be