![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() Allé? Serieus? Hoeveel keer moet ik dat nog herhalen?: Racisme is geen term om een politiek te omschrijven. Ga je me nu gelijk geven, of ga je blijven de betweter uithangen? Dat racisme de basis vormt van apartheid, daar zijn we het allen over eens. Maar als je daaruit afleidt dat racisme een politiek is, dan redeneer je verkeerd. Wanneer ik een aziaat discrimineer voor een sollicitatie op grond van mijn racistische ingesteldheid, ben ik dan met politiek of beleid bezig?
Laatst gewijzigd door Dycore : 21 augustus 2007 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De lust om te stelen is iets dat menselijk is. Om te moorden. Om geweld te plegen. Om onze medemens dus tekort te doen in het eigen belang eerst. Indien men hier NIET aan toegeeft is men geen moordenaar, geen dief, geen verkrachter. Indien men bang heeft van anders gekleurden is men geen racist. Indien men hieraan toegeeft en die mensen onheus behandeld, enkel omdat ze een ander uitzicht, een andere cultuur hebben, een andere manier van doen, hierbij vergetende dat we allemaal evenwaardige mensen zijn dan is men een racist. Dat angst voor de medemens (voor sterke mensen, voor rare mensen, voor gekke mensen, voor mensen met zes vingers) iets is dat bestaat is evident. Toen we nog in de bomen leefden was het beter om iets vreemd niet meteen te gaan knuffelen, zodat men geen maaltijd werd voor wilde dieren, voor vijandelijke vreemdelingen. Dit is ons aangeboren: voorzichtigheid en angst voor het onbekende. Maar we leven niet in de jungle, we zijn naar school geweest en iedereen weet in de grond van zijn hart dat het discrimineren, het tekort doen van andere mensen omdat ze dik, lelijk, scheel, gehandicapt, blond, ros, brildragend zijn niet netjes is. Racisten zijn natuurlijk ook mensen. Maar ze zijn op zijn minst onbeleefd als ze er uiting aan geven, zals het onbeleefd is om moppen te maken over domme blondjes als je in het gezelschap van zo'n vrouw bent. Het is daarenboven strafbaar als je gaat vrouwen discrimineren, mensen om hun godsdienst, hun sexuele voorkeur, hun afkomst, hun cultuur, hun uitzicht gaat discrimineren. In Zuid-Afrika was dit het geval: het was een land gebaseerd op de fouten en onozele idee dat de Blanke superieur was, de Zwarte inferieur. Het was GEINSTITUTIONALISEERD racisme. Het is menselijk om bang te zijn. Het is verkeerd om er aan toe te geven: naast hormonen hebben we ook hersenen en een beschaving. Het past dan ook om te laten zien dat we niet langer holbewoners zijn. Dit geldt zelf voor Vlamingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik morgen een betoging tegen de katholieke kerk wil houden (en daar zijn redenenen genoeg voor, o.a. de onderdrukking van de vrouwen, de talloze pedofilie-dossiers enz.) zal die OOK verboden worden. Er is nog altijd zoiets als vrijheid van godsdienst, en elke godsdienst verdient het respect van alle andere godsdiensten, ook van ongelovigen (en vice verca). En aangezien de Islam nog altijd een 'erkende' godsdienst is (kan moeilijk anders, gezien de grootste aktieve ter wereld)... Men had beter gaan betogen tegen het fundamentele islamisme, d.i. de politieke vertaling van de godsdienst door enkele fanaten, tegen terrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Minister
|
![]() Daar durf ik gif op te nemen dat dat NIET waar is. Sterker nog, geen hond zal het in zijn hoofd halen om dat te willen verbieden, zelfs voor de meeste katholieken moet dat kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat islam verder dan enkel godsdienst. Het is ook een politieke ideologie, gebaseerd op religie. Daar wil men tegen betogen. Laatst gewijzigd door Dycore : 23 augustus 2007 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() Een klassiek mensenrecht betekent ook dat de staat zich moet onthouden van inmenging op zodanige wijze dat dit recht beperkt wordt. Het betekent echter niet dat de staat een actief beleid moet voeren om het recht te garanderen. De staat moet zich enkel onthouden van inbreuken. Dat is anders voor een sociaal mensenrecht, zoals het recht op onderwijs.
Laatst gewijzigd door Dycore : 23 augustus 2007 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
|
![]() Spijkers door lege hoofden.
Noem me één godsdienst die geen implicaties heeft op het politieke vlak. En ik wordt er direct lid van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Man, wat kan het ons schelen waar gij lid van wordt. Die nulmeridiaan loopt echt niet door uw kont hoor, ik informeer u maar.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 augustus 2007 om 02:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Schitterende analyse, Feremanske, geheel in je eigen stijl en bijgevolg geheel onvolledig, Discriminatie om de discriminatie is inderdaad fout maar ik heb het gore lef te betwijfelen dat je over discriminatie kunt spreken wanneer je na 9 inbraken door Marrokanen bij een 10de inbraak al op voohand uitroept : 't zal weer een bruine aap zijn ! Is "bruine aap" een discriminerende term ? Neen, het is in weze hetzelfde als "bange blanke man" al klinkt bang en man wel sympathieker dan aap. En ja, er zijn gevallen van echte discriminatie en racisme a la klu klux clan, daar walg ik zo hard van als welicht ieder mens die over een hart beschikt. Maar die veralgemening is erover, als het alweer een Turk of Marrokaan is die door het rood licht rijdt moet dat mogen gezegd worden, toen hans van temsche zijn weerzinwekkende daad pleegde waren jullie er ook als de kippen bij het een racistische daad te noemen en veralgemeenden jullie het ook door de verantwoordelijkheid voor die daad uit te breiden tot praktisch ieder rechtsdenkend mens. Als mijn werk ooit lijdt onder het feit dat mijn collega's aan het "rammadannen" zijn zal ik het zeggen, hoe racistisch en gosdienstdiscriminerend het volgens sommige interpretaties ook mag zijn. Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betoging verbieden is een inbreuk op de vrije meningsuiting, niet meer en niet minder. De reden waarom doet er eigenlijk niet toe.
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat ge toch uw tanden op stukbijte als je het mij vraagt.
![]() |