Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2007, 01:22   #341
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een conspiracy-aanhanger ben je zowiezo (ut supra). Maar je kan beginnen met de "Summary for policy makers" (al zal je gelukkig nooit een policy maker worden):
http://ipcc-wg1.ucar.edu/wg1/Report/...Pub_SPM-v2.pdf
Zeg, denk je nu echt dat ik hier 18 bladzijden ga uitlezen over het broeikaseffect? Ik vraag je aan te tonen (derde keer) dat hetgeen jij beweert, namelijk dat door de mens veroorzaakte CO2 de voornaamste oorzaak is van het broeikaseffect, hier in een quote uit één van je vele wetenschappelijke artikels wordt aangetoond. Een quote die ontegensprekelijk het tegendeel aantoont van hetgeen ik quote uit de tekst van Van Gurp.

Doe eens normaal zeg!

En ut supra hoezo? Omdat ik je simpelweg vraag iets aan te tonen, ben ik een conspiracy-aanhanger?

Ik kan je kronkels echt niet volgen hoor!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:24   #342
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf zeer beschaafd. Maar ik kan moeilijk om de feiten heen: islamofobie en complottheoriën i.v.m. het klimaat.

‘Islamofobie’ is een ad hominem
http://www.peterbreedveld.com/archives/00000471.html

The myth of Islamophobia
http://nl.youtube.com/watch?v=HR9LVf_KMO0

Deze man zegt het zoals het is
http://www.youtube.com/watch?v=nI5WoXpmPiM

Laatst gewijzigd door smiley : 20 augustus 2007 om 01:26.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:26   #343
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zeg, denk je nu echt dat ik hier 18 bladzijden ga uitlezen over het broeikaseffect?
Dat is jouw probleem.

Citaat:
En ut supra hoezo? Omdat ik je simpelweg vraag iets aan te tonen, ben ik een conspiracy-aanhanger?
Omdat je beweert dat een conspiracy van de regeringen aan de basis van de bevindingen van het IPCC ligt.

Citaat:
Ik kan je kronkels echt niet volgen hoor!
Dat je niet meer kunt volgen, hebben we al lang door.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:28   #344
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ecrasons l'infâme!
Da's een verrassing. ik vraag u naar uw standpunt over de islam, en u sleurt er andermans standpunt bij uit een tijd dat het debat volledig over de katholieke kerk ging.
Ik vraag me af, mocht onze verlichter vandaag geleefd hebben, hoe hij dan over de islam zou geschreven hebben. Over de katholieke kerk zou hij alvast niet veel te schrijven hebben. Misschien zou hij veel dichter bij Willems visie aanleunen dan u ooit voor mogelijk houdt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 20 augustus 2007, 01:32   #345
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Da's een verrassing. ik vraag u naar uw standpunt over de islam, en u sleurt er andermans standpunt bij uit een tijd dat het debat volledig over de katholieke kerk ging.
Ik vraag me af, mocht onze verlichter vandaag geleefd hebben, hoe hij dan over de islam zou geschreven hebben. Over de katholieke kerk zou hij alvast niet veel te schrijven hebben. Misschien zou hij veel dichter bij Willems visie aanleunen dan u ooit voor mogelijk houdt.
Ik had het over het christendom. En uiteraard citeer ik Voltaire slechts indirect. Het gaat mij natuurlijk meer om wat N. hierin zag dan om Voltaire zelf. Maar daar heb jij toch allemaal geen Ahnung van? Jij kan toch al lang niet meer volgen?

Laat maar zitten dus... Laisse béton!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 augustus 2007 om 01:32.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 01:37   #346
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is jouw probleem.

Omdat je beweert dat een conspiracy van de regeringen aan de basis van de bevindingen van het IPCC ligt.

Dat je niet meer kunt volgen, hebben we al lang door.
Het is jouw probleem Kallikles. Ik vind nergens iets dat Van Gurps quote tegenspreekt. Dat er een broeikaseffect bestaat, daar twijfel ik niet aan. ik heb het al gezegd, het water stond ooit tot aan de grenzen van de provincie Oost-Vlaanderen. Maar dat de mens daar schuldig aan is, meer bepaald door de CO2-fetisj, daar geloof ik geen bal van.

Het zo simplistisch voorstellen dat ik stel dat de bevindingen van het IPCC door regeringen gestuurd worden is wel heel erg kort door de bocht. Ik stel juist dat regeringen CO2 gebruiken omdat het hen op een presenteerblaadje wordt aangeboden. Als je de rest van Van Gurps artikel had gelezen, had je ook zijn statement over de zure regen uit de jaren tachtig gelezen. Het rampscenario bij uitstek. Waar is die gebleven?
Eos uit de jaren tachtig: zelfde teneur. Lees je EOS Kallikles? Moet je eens doen. Zeker in de jaren tachtig, negentig hét wetenschappelijk magazine bij uitstek:Tornado's zoals in de VS en stormen zoals we die in het orkaanseizoen in de Golf van Mexico kennen tegen ergens rond het jaar 2012, rampspoed gegarandeerd, allemaal netjes wetenschappelijk omkaderd.

Waar blijven ze Kallikles, 't zal rap moeten gaan hé?

Oud 20 augustus 2007, 01:50   #347
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had het over het christendom. En uiteraard citeer ik Voltaire slechts indirect. Het gaat mij natuurlijk meer om wat N. hierin zag dan om Voltaire zelf. Maar daar heb jij toch allemaal geen Ahnung van? Jij kan toch al lang niet meer volgen?

Laat maar zitten dus... Laisse béton!
Laisse béton, laisse béton...

Op dit forum nog nooit zo'n omhooggevallen zelfingebeelde pseudo-intellectueel tegengekomen als jij.
Is het een narcistisch nevenverschijnsel om regelmatig en op aanstellerige toon hier en daar wat taalvreemde begrippen tussen je zinnen te poneren?

Of dient het eerder als dekmantel om te verhullen dat je na bijna twee uur lullen nog altijd je standpunt quod erat demonstrandum (o, wat voel ik me intellectueel) over CO2 niet hebt kunnen hardmaken?

Laat ook maar zitten, laisse béton...

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 augustus 2007 om 01:51.
Oud 20 augustus 2007, 02:07   #348
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Iemand die graag bullshit slikt, slikt ze op alle domeinen.
Ah, ik begin enig begrip voor je te krijgen.
Oud 20 augustus 2007, 13:34   #349
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als het filmpje echt is. Ik heb dat immers nog nooit geweten. Zelfs De nazis in de jaren 40 heb ik dat (onthoofdingen) niet weten doen. Waar hebben zij die inspiratie (onthoofdingen) vandaan gehaald denk je ?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 13:35   #350
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik spreek van de 20ste eeuw. Onthoofdingen waren hier reeds lang verdwenen. Vandaar dat ik zeg dat deze gruwelijke barbaarse daad geinspireerd is op de gruwelijke onthoofdingen die tot op de dag van vandaag nog steeds door volgelingen van de 'religion of peace' gepleegd worden.
Volgens mij willen zij een tegenboodschap sturen naar die barbaren.
Vietnam, 1968

Oud 20 augustus 2007, 13:43   #351
driewerf

Standaard

Citaat:
Het islamitisch uitschot waar men op doelt zijn niet die 2 onschuldige slachtoffers doch wel de barbaren die al jaren vele filmpjes met onthoofdingen van westerlingen op islamitische sites hebben gezet. Of is dat geen islamitisch uitschot misschien ?

U.S. Marines slaughtered over 600 men, women and children at Mount Dajo (above) on
Philippines island of Jolo, March 1906. President Theodore Roosevelt congratulated
General Wood
on “the brilliant feat of arms” Hundreds of thousands of Filipinos were
killed in the U.S. conquest of the islands.

Laatst gewijzigd door driewerf : 20 augustus 2007 om 13:43.
Oud 20 augustus 2007, 13:52   #352
driewerf

Standaard

Citaat:
In m'n vorige posts had ik het er al over gehad. Die barbaren die die sukkelaar onthoofd hebben hebben die inspiratie voor die onthoofding ergens vandaan.
Vietnam, 1968

Oud 20 augustus 2007, 13:53   #353
driewerf

Standaard

Citaat:
Die onthoofding is een rechtstreeks gevolg op de reeds jaren op het internet op islamitische sites te bewonderen filmpjes van onthoofdingen van westerlingen en andere niet-moslims (wereldwijd) Islam heeft met deze gruwelijke daad ALLES te maken.
Oud 20 augustus 2007, 13:53   #354
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Raar dat communisten met dergelijke foto's durven bovenkomen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 13:58   #355
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Raar dat communisten met dergelijke foto's durven bovenkomen...
los van de goede smaak heb ik daar geen enkel probleem mee. My Lai, zal jou wellicht niet veel zeggen...
Oud 20 augustus 2007, 14:08   #356
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Wtf! O_o
Oud 20 augustus 2007, 14:10   #357
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik zie geen neo-nazies op die film...

Enkel een nazi-vlag en de 2 slachtoffers. Lijkt me eerder een actie van ziekte lefties zoals de moord op Pim Fortuyn.
En dan zeggen ze dat de groenen naïef zijn
Oud 20 augustus 2007, 14:15   #358
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Wtf! O_o
Ik had nog gewaarschuwd om niet te kijken
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 14:24   #359
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
En dan zeggen ze dat de groenen naïef zijn
Dat is mijn probleem allicht.

Ik heb meer nodig dan het zien van de schoenen om te weten of het nu gaat om extremitische joden, Al Qaeda, of een grap.

Want wat hier net het bedenkelijke aan is... ze zijn anoniem. Al Zarkawi & z'n trawanten dragen dan ook wel zwarte kleding, maar hun filmpjes zijn authenticeerbaar aan de hand van een speech, concrete eisen, enz. enz.
Oud 20 augustus 2007, 14:46   #360
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Men kan vanzelfsprekend ook Voltaire rechtstreeks citeren:
MAHOMÉTANS

Je vous le dis encore, ignorants imbéciles, �* qui d’autres ignorants ont fait accroire que la religion mahométane est voluptueuse et sensuelle, il n’en est rien; on vous a trompés sur ce point comme sur tant d’autres.

Chanoines, moines, curés même, si on vous imposait la loi de ne manger ni boire depuis quatre heures du matin jusqu’�* dix heures du soir, pendant le mois de juillet, lorsque le carême arriverait dans ce temps; si on vous défendait de jouer �* aucun jeu de hasard sous peine de damnation; si le vin vous était interdit sous la même peine; s’il vous fallait faire un pèlerinage dans des déserts brûlants; s’il vous était enjoint de donner au moins deux et demi pour cent de votre revenu aux pauvres; si, accoutumés �* jouir de dix-huit femmes, on vous en retranchait tout d’un coup quatorze; en bonne foi, oseriez-vous appeler cette religion sensuelle?
Vandaag zou die grote man van de Verlichting zich misschien eerder richten tot een andere soort notabelen of zelfverklaarde intellectuelen?

Een vrije vertaling:
MOHAMMEDANEN

Ik zeg het u nogmaals, onnozele imbecielen, aan wie andere onwetenden hebben doen geloven dat de mohammedaanse religie wellustig en zinnelijk is, er is niets van aan; men heeft u op dat punt bedrogen zoals op zovele andere.

Kanunniken, monniken, pastoors ook, indien men u zou opleggen van niet te eten nocht de drinken van vier uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds, gedurende de maand juli indien de vasten in die tijd zou vallen; indien men u zou verbieden aan enig kansspel deel te nemen zonder verdoemd te worden; indien de wijn u zou verboden worden op straffe van hetzelfde; indien u een pelgrimstocht zou moeten ondernemen in de brandende woestijnen; indien u zou gelast worden minstens twee en een halve percent van uw inkomsten aan de armen te geven; indien men u, gewoon zijnde aan het genot van achttien vrouwen, men u er plots veertien zou wegnemen; in goed vertrouwen, zou u deze religie zinnelijk durven noemen?
En hij zegt nog:
Les chrétiens latins ont tant d’avantages sur les musulmans, je ne dis pas en fait de guerre, mais en fait de doctrine; les chrétiens grecs les ont tant battus en dernier lieu depuis 1769 jusqu’en 1773, que ce n’est pas la peine de se répandre en reproches injustes sur l’islamisme.

Tâchez de reprendre sur les mahométans tout ce qu’ils ont envahi; mais il est plus aisé de les calomnier.

Je hais tant la calomnie, que je ne veux pas même qu’on impute des sottises aux Turcs, quoique je les déteste comme tyrans des femmes et ennemis des arts.

Je ne sais pourquoi l’historien du Bas-Empire pretend que Mahomet parle dans son Koran de son voyage dans le ciel: Mahomet n’en dit pas un mot; nous l’avons prouvé.

Il faut combattre sans cesse. Quand on a détruit une erreur, il se trouve toujours quelqu’un qui la ressuscite.
Waarvan een vrije vertaling:
De Latijnse christenen hebben zoveel voordelen op de mohammedanen, ik zeg niet zozeer op het gebied van oorlog, maar op het gebied van doctrine; de Griekse christenen hebben hen zozeer verslagen, laatst van 1769 tot 1773, dat het niet de moeite loont van ongerechtvaardigde verwijten over het mohammedanisme te verspreiden.

Tracht van de mohammedanen terug te nemen alles wat zij overmeesterd hebben; maar het is gemakkelijker van hen te belasteren.

Ik haat zo de laster, dat ik zelfs niet wens dat er dwaasheden over de Turken verteld worden, ook al verafschuw ik hen als vrouwentirannen en vijanden van de kunst.

Ik weet niet waarom in het laat-Romeinse Rijk een historicus beweert dat Mohammed in zijn koran spreekt over een reis naar de hemel; Mohammed rept er met geen woord over; wij hebben het bewezen.

Wij moeten zonder ophouden strijden. Als men een vergissing in de grond geboord heeft, is er altijd wel iemand te vinden die ze terug tot leven wekt.
Voltaire's boodschap was duidelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be