Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 21:35   #341
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Ja dat is te zot voor woorden, onze eigen volksverraders hebben dat erdoor gekregen, H v Temse kreeg er zelfs levenslang voor.
Als moslims moorden voor geld of seks is dat "te begrijpen vanuit hun achterstelling, hun cultuur, hun geloof" of wat andere ongein nog!
Niks racisme, niks discriminatie, jullie maken jullie zelf ongewenst en onmogelijk in een moderne maatschappij.
Ik weet niet waar ik moet beginnen? Ben jij mishandeld als kind dat je zo vol met haat zit?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:57   #342
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

’T was weer ‘gezellig’ met de bruine kakkerlakken die uit hun duistere holen kropen, merk ik.

Ik vraag me af waar deze mensen bang voor zijn. Voor hun eigen schaduw? Daarmee bedoel ik dat ze bang zijn dat de onfrisse ideeën die ze zelf hebben, op hen worden toegepast?

Waarom zo’n angst voor de hoofddoek? Een hoofddoek is een kledingaccessoire. C’est tout. Vermijd je met een verbod erop ideeën? Voorkom je met een ban op Mein Kampf de bruine drek?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:02   #343
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
’T was weer ‘gezellig’ met de bruine kakkerlakken die uit hun duistere holen kropen, merk ik.

Ik vraag me af waar deze mensen bang voor zijn. Voor hun eigen schaduw? Daarmee bedoel ik dat ze bang zijn dat de onfrisse ideeën die ze zelf hebben, op hen worden toegepast?

Waarom zo’n angst voor de hoofddoek? Een hoofddoek is een kledingaccessoire. C’est tout. Vermijd je met een verbod erop ideeën? Voorkom je met een ban op Mein Kampf de bruine drek?

Onze zelfverklaarde verdraagzamen laten zich weer langs hun beste kant zien : gescheld en drek uit hun mond. Nooit argumenten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:05   #344
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Uw avator zegt genoeg over u.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:07   #345
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik dacht net hetzelfde. Hij lijdt m.i. aan een variant van de gekke-koeien-ziekte. De gekke-poco-ziekte. Veel schuim op de bek, maar verder niets.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:08   #346
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Vroeger zijden ze de broederkes van liefde,nu zeg ik de kinderkes van "liefde"
Oud 11 november 2007, 23:11   #347
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Ik weet niet waar ik moet beginnen? Ben jij mishandeld als kind dat je zo vol met haat zit?
neen ik heb medelijden met Moslims, ik beschouw ze als geesteszieken die recht hebben op behandeling.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:12   #348
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
neen ik heb medelijden met Moslims, ik beschouw ze als geesteszieken die recht hebben op behandeling.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:16   #349
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
’Waarom zo’n angst voor de hoofddoek? Een hoofddoek is een kledingaccessoire.
Een T-shirt met een hakenkruis erop ook, maar dat mag dan wel niet kunnen volgens jou zeker.
Oud 11 november 2007, 23:20   #350
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik niet, maar jij wel om te beginnen want jou geloofbroeders hebben een stuk van uw penis weggesneden omdat dat (zogezegd dan nog) voorgeschreven wordt in de openbaringen van de rovershoofdman-pedofiel-schizofreen Mohammed Vrede Zij met Hem!
Oud 11 november 2007, 23:26   #351
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Onze zelfverklaarde verdraagzamen laten zich weer langs hun beste kant zien : gescheld en drek uit hun mond. Nooit argumenten.
Voel je je aangesproken? Ik had nochtans niemand specifiek op het vizier.

Overigens schijnt het dat je argumenten niet kunt herkennen, ook al worden ze met koeienletters voor je neergeschreven.
Oud 11 november 2007, 23:34   #352
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een T-shirt met een hakenkruis erop ook, maar dat mag dan wel niet kunnen volgens jou zeker.
Niet alles kan. Je kan ook niet poedelnaakt gaan lopen (mij persoonlijk maakt het niet uit). Het hangt ervan af hoeveel mensen bezwaar maken tegen een bepaalde kleding (of geen kleding). Als iedereen, met uitzondering van enkelen die op de vingers van een hand te tellen zijn, tegen een bepaalde klederdracht is, dan kan dat idd niet. Maar het principe zou moeten zijn dat iedereen zo veel mogelijk vrij wordt gelaten in zijn kledingkeuze.
Oud 13 november 2007, 09:28   #353
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
............
Een hoofddoek een accessoire? Ik moet de eerste nog tegenkomen die loopt te janken omdat hij geen deukhoedje (ook een hoofddeksel) mag dragen.

Een hoofddoek een accessoire? Zonder meer, Sjaax? En Mein Kampf is een boek. Zonder meer? 't Is voorwaar een merkwaardig accessoir dat de associatie met Mein Kampf oproept; Sjaax rangschikt beide voorwerpen in één en dezelfde categorie: niet-te-verbieden.

Een hoofddoek en Mein Kampf roepen mijn afkeer op. Ook al draag ik het doek* en las ik het boek niet. En ik ben het ook niet zinnens. Ook niet als de geschiedenis en dusdanige wending zou nemen dat een tiranniek gezag de lectuur van Mein Kampf zou opleggen, zoals in bepaalde landen de geschiedenis een dusdanige wending nam, dat de lectuur van de koran oplegd werd door een tiranniek gezag. Met een despotische religiositeit knevelen ze het onafhankelijk denken en verordenen ze dat alles wat een mens hoort te weten in de koran (en slechts in de koran) staat. Dezelfde despotische religiositeit inspireert dit gezag tot het opleggen van de hoofddoek. Uw parabel over Mein Kampf en de hoofddoek is dus niet uit de lucht gegrepen; de overeenkomst tussen deze voorwerpen is treffend, alleen, ik zou nooit pleiten voor de instandhouding van deze voorwerpen.

* ik ben geen vrouw, dus hoef ik me niet weg te moffelen onder een hoofddoek, maar gesteld dat ...
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 09:41   #354
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Niet alles kan. Je kan ook niet poedelnaakt gaan lopen (mij persoonlijk maakt het niet uit). Het hangt ervan af hoeveel mensen bezwaar maken tegen een bepaalde kleding (of geen kleding). Als iedereen, met uitzondering van enkelen die op de vingers van een hand te tellen zijn, tegen een bepaalde klederdracht is, dan kan dat idd niet. Maar het principe zou moeten zijn dat iedereen zo veel mogelijk vrij wordt gelaten in zijn kledingkeuze.
Het is dapper, op het aandoenlijke af, dat u zich hier opwerpt als de ridder van de vrije keuze. Het zou nuttiger zijn moest u diezelfde vrijheidsdrang uitdragen in de landen (meer nabij: in de wijken) waar de kledijpolitie patrouilleert. Nuttiger, dat wel, maar niet zonder gevaar, wellicht vandaar dat u hier uw dapperheid de vrije loop laat.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 10:14   #355
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen: dit is de eerste keer dat ik met racisten debatteer. Ik heb al veel met racisme te maken gehad (probeer maar eens een discotheek binnen te geraken) maar ik heb eigenlijk nog nooit discussies zoals hier gezien. Zijn jullie permanent gevuld met haat of zo?
Ohja,in een discotheek.Verleden week,kanten Diest en zo.Komen daar binnen met onze vrouwen.Wie zien we daar ,de lieverdjes,van de opa tot de kleinste peuter en gans hun aanhang.Nergens ook maar één hoofddoekje te bespeuren zoals gewoonlijk.Maar wel terstond als aasgieren op onze vrouwen vallen,en hen lastig vallen.De buitenwipper hield je soort wel goed in het oog.Wat komen jullie daar eigenlijk doen,buiten heibel schoppen en onze vrouwen lastig vallen.
Open zelf een moslimdancing of discotheek en blijf onder je overlast gevende achterlijken
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 10:42   #356
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben akkoord dat het aantal geslaagden te weinig is. Meer middelen voor de begeleiding van allochtonen in het onderwijs is een oplossing. Er moet ook meer werk gemaakt worden van de bestrijding van discriminatie door leerkrachten. Het is trouwens ontmoedigend om te studeren als je weet dat je later toch niet veel kansen maakt op een job.

Naar het voorbeeld van de V.S.A - je ziet: niet alles uit de V.S. is slecht - zouden we misschien een periode van positieve discriminatie kunnen invoeren. Eén of twee generaties zal misschien volstaan om de situatie recht te zetten. Hier is natuurlijk een debat over nodig.

Marokkanen (of andere vreemdelingen) zijn in ieder geval niet dommer of luier dan Vlamingen, dus daar kan het niet aan liggen.
Meer middelen? Wat moet je nóg meer hebben?
Er moet ook meer werk gemaakt worden van de bestrijding van discriminatie door leerkrachten. Dat durven zeggen, getuigt van een crapuleuze ingesteldheid. Ge hebt alle respect verloren voor mij. Hoeveel leraars zouden daadwerkelijk discrimineren, denkt ge? En als ze het doen, hoelang zouden ze het volhouden (CGKR). Zelfs een leraar die een Marokkanen-mop doorstuurde is ontslagen. Discrimineerde hij? Neen, hij stuurde een mop. Ik vertel ook moppen. Over Marokkanen, Hollanders, blinden.En ook over onszelf ('domme Belgen', weet je wel). Als je d�*t discrimineren noemt, ben je verkeerd bezig.
Hoe je dat DURFT te zeggen!!! Dan moet je niet meer rekenen op een verdere serieuze discussie.
Ik begin serieus te denken dat gij een Belg zijt, een blanke provocateur.
Alleen zo kan ik dat citaat van u begrijpen:evil :: evil:
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 10:53   #357
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben akkoord dat het aantal geslaagden te weinig is. Meer middelen voor de begeleiding van allochtonen in het onderwijs is een oplossing. Er moet ook meer werk gemaakt worden van de bestrijding van discriminatie door leerkrachten. Het is trouwens ontmoedigend om te studeren als je weet dat je later toch niet veel kansen maakt op een job.

Naar het voorbeeld van de V.S.A - je ziet: niet alles uit de V.S. is slecht - zouden we misschien een periode van positieve discriminatie kunnen invoeren. Eén of twee generaties zal misschien volstaan om de situatie recht te zetten. Hier is natuurlijk een debat over nodig.

Marokkanen (of andere vreemdelingen) zijn in ieder geval niet dommer of luier dan Vlamingen, dus daar kan het niet aan liggen.
Pardon, leraars en discriminatie? Niet overdrijven hé, ik ging naar een school waar meer dan 50 procent allochtoon was en die spraken rustig hun eigen taal tijdens de examens zonder dat een leraar daar iets aan deed. Er waren allochtonen die zelfs tegen hun landgenoten zeiden dat het niet kon ipv dat een leraar het deed.
Net zoals tijdens ramadam, de moslims bleven gewoon thuis. Daar heb ik weinig begrip voor ondanks dat ik vrij open sta ten aanzien van religie en cultuur.

Een allochtoon die enige moeite heeft gedaan om zich aan te passen naar onze waarden en normen vindt ook een job. Maar u kan moeilijk verwachten van bedrijven dat ze iemand aannemen die slecht frans en/of nederlands spreekt en die toch hier geboren is. Het excuus dat ze thuis een andere taal spreken is dus niet gegrond. Thuis spraken ze frans en ik ging naar nederlandstalig onderwijs en ik heb ook nooit een voordeel daarmee gekregen.
ZOals vele zaken uit de USA is positieve discriminatie een foute aanpak, u en andere allochtonen hebben veel zelf in handen maar gebruiken al te vaak taal of religie als excuus. U kan gerust in alle vrijheid uw eigen cultuur en religie behouden maar daarover eisen beginnen te stellen is compleet fout.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 12:02   #358
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:

een hoofddoek is een kledingaccessoire,als je het draagt uit eigen wil.de meeste dragen de hoofddoek echter omdat ze moeten.dit is in strijd met de universele rechten van de mens.
Oud 13 november 2007, 14:28   #359
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Een hoofddoek een accessoire? Ik moet de eerste nog tegenkomen die loopt te janken omdat hij geen deukhoedje (ook een hoofddeksel) mag dragen.
Mijn oude moeder draagt 's winters, wanneer het stervenskoud is, heel vaak een hoofddoek. Zou ze dat niet meer mogen? Moet ze dan persé een muts opzetten? Ze zou zo'n verbod op een hoofddoek echt niet appreciëren.
Oud 13 november 2007, 17:08   #360
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je ooit al eens gehoord van het GOK-decreet? (GOK = Gelijke Onderwijskansen decreet). Kansen te over dus... Kom mij nu niet vertellen dat allochtonen geen kansen krijgen. Ik sta zelf in het onderwijs en weet dus heel goed waarover ik spreek. Ik ken dat decreet heel goed en weet welke kansen jullie krijgen! Je moet ze echter ook nog willen nemen!
Conclusie = Abdelkader kletst maar wat uit zijn nek
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be