Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 09:01   #341
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Voor sommigen zal hun negatieve gedachten idd bepaald zijn door eigen ervaringen. En dan is het maar de vraag hoe vaak zij op een gewone manier contact hebben met allochtonen. Want velen die dat wel hebben, kunnen eventuele negatieve ervaringen wel degelijk juist plaatsen. Voor anderen zijn die negatieve gedachten wel degelijk volledig bepaald door wat ze over allochtonen horen. Want itt tot wat sommigen doen uitschijnen zijn er ook heel veel mensen met zulke negatieve gedachten die blijkbaar nog nooit zelf een negatieve ervaring hebben meegemaakt.
Vertwijfeld vraagt Edina zich af hoe vaak de negatieve ervaringen op een “gewone manier” opgelopen werden. Wel Edina, om op een gewone manier in contact te komen met allochtonen volstond/volstaat het om in een volksbuurt te wonen. Je weet wel, de vroegere arbeiderswijken waar de allochtonen stelselmatig hun intrek namen/nemen. En zie, precies in die wijken ontstond een aversie ten aanzien van allochtonen, ten aanzien van moslims, … Maar ja, Edina weet dat die aversie het gevolg is van het onvermogen om de negatieve ervaringen “juist te plaatsen”. Wel Edina, je mag je de vrijheid toe-eigenen om te verkondigen dat de oorspronkelijke bewoners van de volksbuurten op collectieve wijze onvermogend waren om de “negatieve ervaringen juist te plaatsen”, zodoende verleen je mij de vrijheid om je als een pretentieuze burgertrut te typeren. Met dit verschil dat jij de oorspronkelijke bewoners van hele volksbuurten laakt, en ik het individu laak die voorvernoemde gemeenschap collectief stigmatiseert.

Decennia lang botsten de autochtone bewoners van de volkswijken op ongeloof en misprijzen als ze de problemen in hun wijk signaleerden. Ze werden voor fascist gescholden door chi-chi-wijven (m/v) die moslims enkel kenden als pittoresk afwisselingetje in het stadsbeeld. Dezelfde chi-chi-wijven die verrukt de handjes in elkaar sloegen bij de aanblik op weer een sloor-met-hoofddoek die enkele passen achter haar echtgenoot door de straten sloop, kwestie van geen twijfel te laten bestaan over haar ondergeschiktheid. Die chi-chi-wijven (m/v) hadden er geen probleem mee om manifeste onderdrukking te verwelkomen als een multicultureel verzetje. De miserie in de wijken werd verwelkomd als een lieflijke couleur locale. Het zijn die chi-chi-wijven (m/v) die, in hun onwetende zelfingenomenheid, nuttig geassisteerd hebben bij de opmars van het VB. Nu, het zij zo. Maar achteraf uitpakken met de bewering dat men in de volkswijken geen besef had van de “gewone manier om contacten te hebben” met allochtonen, is de schaamte voorbij.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 09:09   #342
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Vertwijfeld vraagt Edina zich af hoe vaak de negatieve ervaringen op een “gewone manier” opgelopen werden. Wel Edina, om op een gewone manier in contact te komen met allochtonen volstond/volstaat het om in een volksbuurt te wonen. Je weet wel, de vroegere arbeiderswijken waar de allochtonen stelselmatig hun intrek namen/nemen. En zie, precies in die wijken ontstond een aversie ten aanzien van allochtonen, ten aanzien van moslims, … Maar ja, Edina weet dat die aversie het gevolg is van het onvermogen om de negatieve ervaringen “juist te plaatsen”. Wel Edina, je mag je de vrijheid toe-eigenen om te verkondigen dat de oorspronkelijke bewoners van de volksbuurten op collectieve wijze onvermogend waren om de “negatieve ervaringen juist te plaatsen”, zodoende verleen je mij de vrijheid om je als een pretentieuze burgertrut te typeren. Met dit verschil dat jij de oorspronkelijke bewoners van hele volksbuurten laakt, en ik het individu laak die voorvernoemde gemeenschap collectief stigmatiseert.

Decennia lang botsten de autochtone bewoners van de volkswijken op ongeloof en misprijzen als ze de problemen in hun wijk signaleerden. Ze werden voor fascist gescholden door chi-chi-wijven (m/v) die moslims enkel kenden als pittoresk afwisselingetje in het stadsbeeld. Dezelfde chi-chi-wijven die verrukt de handjes in elkaar sloegen bij de aanblik op weer een sloor-met-hoofddoek die enkele passen achter haar echtgenoot door de straten sloop, kwestie van geen twijfel te laten bestaan over haar ondergeschiktheid. Die chi-chi-wijven (m/v) hadden er geen probleem mee om manifeste onderdrukking te verwelkomen als een multicultureel verzetje. De miserie in de wijken werd verwelkomd als een lieflijke couleur locale. Het zijn die chi-chi-wijven (m/v) die, in hun onwetende zelfingenomenheid, nuttig geassisteerd hebben bij de opmars van het VB. Nu, het zij zo. Maar achteraf uitpakken met de bewering dat men in de volkswijken geen besef had van de “gewone manier om contacten te hebben” met allochtonen, is de schaamte voorbij.

Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 10:22   #343
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja hoor. Echte helden zijn het, al die Polen, Indiërs en Chinezen... Wie heeft er nu ooit al gehoord van een Pool, een Indiër of een Chinees die een misdrijf begaat? Die doen zoiets niet. En dat terwijl Marokkanen al misdadiger zijn vanaf het moment dat ze nog zygoten zijn. Vaak zelfs al eerder!

Wie begint er hier nu ineens over het hoger misdaadgehalte van de Marokanen (dat volgens Van Sant zonder twijfel bestaat). Het gaat nog altijd over het grote verschil in werkloosheid tussen de verschillende allochtonengroepen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 13:12   #344
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
dit was een reactie op

Da moet ge nu toch al weten, wi betrekt overalVB bij?
Leugenaar.
U begon over het VB in een reactie op Edina: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=281

Citaat:
De quote is niet van mij, dusge moet mij geen dingen in de schoenen schuiven die ik niet zeg. En waar gaat het over klederdracht? Nog vroeg om aan de drugs te zitten, zulle.
Na een discussie over het "terugkeercontract" van hoofddoekdraagsters (Dewinter) werd gevraagd of het VB dat wel ten uitvoer zou brengen, gesteld dat ze aan de macht komen. Dit was uw reactie daarop:
Citaat:
Maar Dewinter en Deman zijn inderdaad daartoe in staat. Hoop ik toch!!!!
Probeer toch zelf een beetje uw eigen gedachten bijeen te houden (i.p.v. van anderen van drugmisbruik te beschuldigen, onnozelaar)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 08:06   #345
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik zou verzachtende pleiten; in een gemediatiseerd proces als dit valt geen serene afweging door een lekenjury te verwachten. Maar soit, laten we uitgaan van 30 jaar; min voorarrest en met de mogelijkheid tot vervroegde invrijheidsstelling kan Hans rond z'n dertigste in praktijk brengen wat hij in de bajes zoal zal geleerd hebben.

En ik begin zowaar spontaan buikloop te krijgen bij die pastoormanierkes van Vermassen. Ik hoop vurig dat die kerel voor de rest van het proces krijgt af te rekenen met een stel aambeien zo groot als een tros diepblauwe druiven uit Overijse.
Daar wringt hem idd het schoentje. Maar niet alleen de media zijn daar schuldig aan. Vooral de politiek heeft hierop aangestuurd. Van 'racisme' werd een hoogmis gemaakt. Nog even en we krijgen geen processen meer zonder dat er gebruik wordt gemaakt van 'de hoogmis' om meer kans te maken op politieke, mediatieke en politieke aandacht.

Hans van Temse heeft gemoord. Al dan niet met voorbedachten rade maar zeker met het oogmerk te doden. D�*�*rop moet hij afgerekend worden. Moord is moord. Eender met welk oogmerk het gebeurde.
Oud 8 oktober 2007, 09:09   #346
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Leugenaar.
U begon over het VB in een reactie op Edina: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=281

Na een discussie over het "terugkeercontract" van hoofddoekdraagsters (Dewinter) werd gevraagd of het VB dat wel ten uitvoer zou brengen, gesteld dat ze aan de macht komen. Dit was uw reactie daarop:

Probeer toch zelf een beetje uw eigen gedachten bijeen te houden (i.p.v. van anderen van drugmisbruik te beschuldigen, onnozelaar)
En ik vraag u mij geen woorden in de mond te leggen die ik nit gezegd / geschreven heb.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:41   #347
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ik vraag u mij geen woorden in de mond te leggen die ik nit gezegd / geschreven heb.
Citaat:
Maar Dewinter en Deman zijn inderdaad daartoe in staat. Hoop ik toch!!!!
Niet van u, dit?
Oud 8 oktober 2007, 19:50   #348
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hans van Temse heeft gemoord. Al dan niet met voorbedachten rade maar zeker met het oogmerk te doden. D�*�*rop moet hij afgerekend worden. Moord is moord. Eender met welk oogmerk het gebeurde.
Moord is het opzettelijk en met voorbedachten rade (i.t.t. doodslag) iemand van het leven beroven. Nu moet u mij eens uitleggen hoe je kan onderzoeken in een rechtszaak of het wel degelijk om moord gaat ZONDER het 'oogmerk', zoals u dat noemt, te achterhalen.

Terzijde: is dat een soort 'onweerstaanbare drang' van u om een mederacist door dik en dun te verdedigen, ondanks het feit dat het om een meervoudige killer gaat? Of is het preciés d�*�*rom?
Oud 8 oktober 2007, 20:12   #349
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet van u, dit?
Dat wel, maar dit niet:
Citaat:
On topic : HVT is gemaakt door mensen als u !!! Door jarenlang de problemen te willen verbergen en te minimaliseren ...
HVT werd jarenlang onderdrukt door de "politiek correcte" maatschappij.. Nergens kan iemand in zijn situatie terecht want men mag niet klagen over vreemden .Daardoor is uiteindelijk deze misdaad begaan , doordat er geen oplossing werd aangeboden aan een moegetergde man (jongen) ...
Net zoals er mensen door pesten er onderdoor gaan omdat ze het niet meer aankunnen en zelfmoord plegen , zo is ook HVT door het lint gegaan , enkel op een andere manier ...
en dat leg je in mijn mond.
Oud 8 oktober 2007, 20:20   #350
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat wel, maar dit niet:

en dat leg je in mijn mond.
Ah hoezo? Waar ergens schrijf ik dat u dat geschreven hebt?
Oud 8 oktober 2007, 20:46   #351
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah hoezo? Waar ergens schrijf ik dat u dat geschreven hebt?

in uw antwoord! (#336)

Laatst gewijzigd door sn00py : 8 oktober 2007 om 20:47.
Oud 8 oktober 2007, 20:55   #352
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het VB viseert niet de ganse groep, maar alleen de rotte appels.
...
J�*?? Oh, dan is Dewinter niet op de partijlijn?
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:03   #353
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
in uw antwoord! (#336)
Dat lees ik daar nergens.
Oud 8 oktober 2007, 21:04   #354
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
J�*?? Oh, dan is Dewinter niet op de partijlijn?
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ
Ik denk dat ik een ander filmke gezien heb! Maar ik snap niet waar jij dat ziet...
Oud 8 oktober 2007, 21:05   #355
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Merci, Oswald, eindelijk eens iemand die Edina op haar nummer zet, en volslagen terecht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:17   #356
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 oktober 2007 om 21:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:21   #357
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik een ander filmke gezien heb! Maar ik snap niet waar jij dat ziet...
Dat ligt dan aan jou, niet aan het filmpje.
Als Dewinter zegt dat hij voor een blank Europa is, dan zegt hij dus dat al wie niet blank is een "rotte appel" is, right? Is dat de partijlijn van het VB, ja of neen?

Mocht u weer de draad kwijt zijn:
Citaat:
Maar zelfs het VB viseert niet de ganse groep, maar alleen de rotte appels.
Oud 8 oktober 2007, 21:39   #358
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ligt dan aan jou, niet aan het filmpje.
Als Dewinter zegt dat hij voor een blank Europa is, dan zegt hij dus dat al wie niet blank is een "rotte appel" is, right?
Wrong, hij zegt dat hij voor een blank europa is.

U zegt dat hij zegt dat al wie niet blank is een rotte appel is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:41   #359
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wrong, hij zegt dat hij voor een blank europa is.

U zegt dat hij zegt dat al wie niet blank is een rotte appel is.
*zucht*

en ik doe dan nog de moeite om via Sn00py's citaat de context van de discussie mee te geven...

Laatst gewijzigd door drosophila : 8 oktober 2007 om 21:42.
Oud 8 oktober 2007, 21:46   #360
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

en ik doe dan nog de moeite om via Sn00py's citaat de context van de discussie mee te geven...
Erg hé? Het lijkt wel ofdat mensen het er soms om doen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be