![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
|
![]() Citaat:
maar ik moet daar wel bijzeggen dat wat er dan met de kinderen gebeurt ook niet altijd zo positief is. op dat vlak missen we nog goeie opvang en betere plaatsingsmogelijkheden dus ook dat blijft in al dat soort van situaties steeds een dilemma waarbij men de keuze moet maken welke van de twee kwalen het ergste is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Minister
|
![]() Het leven gaat zijn natuurlijk gang zonder nood te hebben aan rechters en beulen.
![]() |
#344 |
|
![]() of maw iemand die vind dat ( kinder)misbruik evenals eender welke misdaad niet vervolgd moet worden lacht mij hier gewoon uit omdat er niks tegen kan worden gedaan - kan uiteraard enkel in belgie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 01:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Minister
|
![]() Sommigen draaien woorden naar hun eigen hand om rein te blijven met wat overblijft van hun geweten.
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OP mijn 43-ste had ik een helaas niet geconsumeerde verhouding met een 22-jarige. Dat grapje herhaalde zich met een 19-jarige op mijn 50-ste en met een 23-jarige op mijn 60-tigste. Het shocking zit 'em daarbij helemaal in het niet-geconsumeerde...Uit laffe angst voor de ongelijke liefde. Stop bragging boy... De volgende keer niet meer op stoefen, maar toebijten??Op mijn 70-tigste?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Bij nader inzicht heb ik toch liever een fiets tussen mijn benen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Indien ja, allen daarheen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Iedereen die mij een beetje van dichtbij kent, weet dat ik last heb van priapisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() Van pamperisme alleszins niet, denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() Ik vind die discussie over pedofilie heel ongepast, vaak helemaal onjuist en uit de echte kontekst gehaald. Er wordt over dingen gepraat die voor niemand relevant zijn. De natuurlijke biologische ontwikkelingen van een kind hebben niets te maken met seksuele rijpheid. Een kind vraagt tederheid en geen seks. Als een meisje van dertien er uitziet als een meisje van negentien, dan is zij mentaal nog steeds een kind van dertien.
1 -Pedofilie kan in se niet strafbaar zijn omdat er nog niets is gebeurd, met andere woorden, pedofielen zijn niet of nog niet tot seksuele daden overgegaan. Ik weet dat dit een veel gevoerd steekspelletje is, pedofilie is liefde voor kinderen en we houden allemaal van kinderen, is het afleidend en misleidend motief dat sommigen bezielt. Het Griekse woord peadophilia is al lang niet meer wat het was alhoewel de Grieken ons heel erg zijn voorgegaan in hun "beschaafde" gewoonten om er jongetjes op na te houden. Toen ook reeds verwarde men blijkbaar liefde met seks. 2 - Seksuele handelingen met iemand van minder dan 16 is pedoseksualiteit zegt de belgische wetgeving, en iedereen moet zich aan de wet houden of hij verbrandt zijn vingers. Ook incest is op zich niet strafbaar, alleen als het gebeurt met minderjarigen. (Seks tussen volwassen broers en zussen of neven is niet strafbaar maar heet incest of bloedschande). Men heeft het dus in de wetgeving niet over incest maar over seksueel misbruik van kinderen, al dan niet bij familieverwantschap, maar in dit laatste geval met verzwarende omstandigheden. 3 - Er kan geen sprake zijn van toestemming omdat een kind en een volwassene niet op voet van gelijkheid staan : een kind weet niet of het goed is of niet goed, de volwassene moet dat weten en als hij een echte kidnervriend is respecteert hij de seksuele integriteit van het kind. Een kind is afhankelijk en bepaalde grenzen overschrijden is misbruik, ook met list en overtuigingskracht onder het mom of als "bewijs" van liefde. Vele incestueuse vaders gebruiken dit systeem. Maar ook de "kindervriend" van buitenaf 4 - Het is heel moeilijk om een aanklacht waar te maken voor verschillende redenen : daders ontkennen, psychiaters schrijven teksten waarin pedofilie als normaal wordt beschouwd, incest zou uitgevonden zijn door boze moeders om hun ex een hak te zetten, mannen groeperen zich in sterke lobby's om beschermende moeders tegen te werken : moeders vinden dat zogezegd uit om hen een hak te zetten. Vaak krijgen ze nog gelijk ook, ontaardt alles in een seponering wat het voor het slachtoffer nog extra moeilijk maakt. Vandaar dat erkende instanties liever niet met politie werken, want de gevolgen van een aanklacht zijn niet min. Er is trouwens stilzwijgende samenwerking, als een feit gemeld wordt bij het Vertrouwenartsencentrum is dat voldoende om de slachtoffers de tijd te geven zelf een aanklacht te doen en te herstellen van het trauma. Men zal in dat geval niet vervolgd worden voor medeplichtigheid. Zolang het kind daar niet klaar voor is kan het zich niet op een normale wijze verdedigen, er worden pijnlijke vragen gesteld die werken als een trigger(flash backs, instorten, enz..) waardoor ze dichtklappen, ja zelfs de aanklacht intrekken. Een confrontatie moet voorlopig vermeden worden wil men het slachtoffer enige kans op vrij spreken waarborgen. 5 - Ik wil er nog iets aan toevoegen dat belangrijk is voor slachtoffers die nooit hebben durven spreken (de meesten helaas!) zij kunnen nog steeds een aanklacht doen tien jaar na hun meerderjarigheid voor verkrachting (en het is altijd verkrachting beneden de 14 jaar) en vijf jaar na de meerderjarigheid als het gaat over aanranding van de eerbaarheid, wat de meeste advocaten pleiten omdat het minder strafbaar is, en als men de rechter kan overtuigen dat er zogezegd een zekere mate van uitlokking was. De strafbaarheidsleeftijd wordt verhoogd tot 18 jaar als het misbruik gebeurt binnen het gezin : de dader is de vader, stiefvader of elke persoon die gezag heeft. Terloops zij gezegd dat de meeste daders van seksueel misbruik zich situeren binnen het gezin of door een verwante (85%) of iemand vertrouwd door zowel de moeder als door het kind zelf. Een ouder die duidelijk zijn/haar toestemming geeft is mede strafbaar, het ligt anders als die ouder kan bewijzen dat hij of zij het onmogelijk kon weten, ziek of zelf zwaar geestelijk mishandeld of misleid. Geen enkele vrouw kan ooit weten of haar partner later haar kind zal misbruiken dus let je niet bij voorbaat op bepaalde signalen want je denkt niet aan misbruik. De misbruikende partner handelt precies op dezelfde maneir als een niet misbruikende partner : zorgt voor de kinderen, stopt in bed en in bad, neemt de moeder werk uit de handen, is vaak een charmante en vriendelijke man. Als hij deze voor een vader normale taken begint te misbruiken is het te laat. Hij kan het kind vlug betasten terwijl de moeder in de keuken staat. Wat weet een klein kind van wat papa's allemaal doen? Een meisje van zestien dat dus een relatie heeft met een volwassen man is niet verboden, alhoewel men zich vragen kan stellen omtrent de motivatie van die man zelf. Men zou als ouder wel kunnen vragen dat er een paar jaar gewacht wordt. Sommige mensen hebben bezwaren tegen abortus, het is het onderbreken van een natuurlijk proces en een zwaar probleem met mogelijk psychische gevolgen voor een vrouw, ondanks een liberale wet daaromtrent en een zwangerschap is nog steeds een mogelijk en natuurlijk gevolg van seks tussen een man en een vrouw. Gebrek aan empathie (inlevingsvermogen en zelfzucht zijn op zich niet strafbaar). Een pril jong meisje zou de kans moeten krijgen de andere sekse te leren kennen op een meer romantische manier dan in bed, aangepast aan haar leeftijd, hetzelfde geldt ook voor jongens trouwens die nog minder naar buiten komen met misbruik maar er wel levenslang gestigmatiseerd kunnen door zijn en seksuele en relationele problemen kunnen ervaren. Er is trouwens een zeker gevaar bij aangifte : het kind wil zelden dat papa of mama in de gevangenis geraakt. Het ontwikkelt een nog groter schuldgevoel als de ouders uit elkaar gaan tengevolge van het misbruik. Vooraleer men dus een aanklacht doet moet men alles goed overwegen, kan ik het aan? Kan mijn kind het aan? Is de bewijslast hoog genoeg? Het zijn sterke benen die de gevolgen van misbruik moeten dragen en het oordeel van leken ligt vlug klaar. Beschermende ouders moeten weten wat hen te wachten staat. Dat alleen is de reden waarom onze vereniging Moeders tegen Incest is ontstaan. Moeders (soms vaders) steunen in een pijnlijk proces. De drempel is er zeer laag. In de hervormingen van ex minsiter van Justitie Verwilghen vindt men ook de diensten voor Slachtofferbejegening bij de politie zelf. Dat is een dienst bemand door maatschappelijke assistenten die de graad hebben van politieofficier. Men kan er met problemen terecht zonder onmiddellijk een aanklacht te moeten doen of om te zien of er enige kans bestaat op resultaat. Eénmaal er wel een aanklacht is kan men de opvolging vragen of nieuws over het dossier bij Slachtofferonthaal bij de parketten (in elk gerechtsgebouw), waar eveneens maatschappelijke assistenten werken, met name justitieassistenten, ze werken onder de Procureur. Men kan er ook terecht voor een babbel of voor elk nieuw feit, hoe klein ook, mede te delen dat een bijkomend onderzoek zou kunnen mogelijk maken. Dat is niet hetzelfde als Slachtofferhulp bij de Centra voor Algemeen Welzijn, waar men zowel terecht kan voor levensproblemen (ook misbruik) als voor sociale problemen. Ook de neutrale bezoekruimten vallen onder deze Centra, en daar werken eveneens justitieassistenten Huisartsen hebben meer spreekrecht in geval van kindermishandeling, incest en ouderenmishandeling. Maar ook zij zijn niet verplicht de procureur te vatten, en kunnen zich richten tot de Vertrouwenartsencentra. Oordeelt de huisarts echter dat er niets verandert, dan kan hij wel de Procureur vatten en zijn bevindingen mededelen. Ook de Vertrouwenartsencentra kunnen een aanklacht doen als er geen enkele medewerking gebeurt vanuit het geholpen gezin. Men is in dit geval niet meer strafbaar wegens het schenden van het beroepsgeheim (artikel 61 van de deontologische code der geneesheren). Ook kan de gevatte rechter het dossier opvragen ongeacht de diensten die er mee bezig zijn. Dit is interessant voor als men later meer bewijslast zou hebben en toch een aanklacht met enig vooruitzicht op een gunstig gevolg zou willen neerleggen. De cijfers zijn inderdaad heel alarmerend, de meeste zaken worden niet vervolgd vanwege de misnte soms heel geringe twijfel. Jammer dat diezelfde twijfel ook niet naar het kind gaat. Want heeft men geen 100% zekerheid om iemand te veroordelen, wat volkomen terecht is trouwens, dan zou men ook voor 100% moeten kunnen bewijzen dat er niets gebeurd is alvorens men een kind overlevert en toch aandacht hebben voor de veiligheid van het kind of de beschermende ouder die de moed had te spreken niet te vervolgen. Ik hoop dat slachtoffers en hun beschermende ouders hier meer aan hebben dan aan het over en weer gevit over een onderwerp waarover iedereen meent er het fijne van te weten maar de slachtoffers zelf uiteraard niet aan bod komen |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
|
![]() Citaat:
dit is hiervan een bewijs en voorbeeld en hier op het forum nog wel http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=354 Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 december 2007 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#358 |
|
![]() juist ja en in dat hak zetten wordt moeders tegen incest dan ook nog moreel ondersteund door figuren die er inzake pedoseksualitiet taboeloze standpunten op na houden, figuren die quaa gedachtegoed direct kunnen aansluiten bij de onlangs in nederland opgerichtte pedofielenpartij.
ik blijf geloven in de goede intenties van andrea de jong maar zoals elk ex incestslachtoffer is ze verschrikkelijk naief en ondanks haar hoge leeftijd en vele ervaring in de materie laat ook zij zich nog steeds misbruiken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 december 2007 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de rest is zever (bovendien hebben we van extreem rechts geen morele lessen te krijgen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben vb-er in hart en nieren en ik ben van mening dat boonen doet waar hij zin in heeft.Ze is 16j dus het mag en een ander heeft daar geen moer over te zeggen. En ze ziet er verdomd veel ouder en en ze is bloedmooi en wat een lijf en tette man,ik begrijp boonen volkomen ![]() ![]() Het moet nog altijd ook van 2 kanten komen. Ik zie af en toe mannen van over de 50j mee ene van mee moeite 19j.Das geen probleem en waarom?Omdat men ze volwassen zou vinden,omdat ze er al 19J is??? Er zijn genoeg bekende mensen waar de leeftijd 10 JAAR verschillen of zelfs meer,dat mag allemaal. Ik trek er mij geen fluit van aan,het is hun zaak en op liefde staat geen leeftijd zoals ze zeggen zolang ze maar niet de pedo gaan uithangen. Iemand die zo oud is bv mee ene van 9J,das een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |