Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 13:56   #3641
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik werd toch niet voor niks terug gehaald?

Dat is het plan B van de koning, de Belgicisten, de vijanden van het Vlaamse Volk???

toch stilletjesaan mijn koffers pakken dan ...
Oud 27 oktober 2010, 13:57   #3642
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Dat is het plan B van de koning, de Belgicisten, de vijanden van het Vlaamse Volk???

toch stilletjesaan mijn koffers pakken dan ...
plan _W...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 15:17   #3643
largo_w

Standaard

is hier plots stil geworden...

Een klassieke vraag dan maar: Hoe gaat het met de kleine? En voor wanneer de tweede? (of is dat al gebeurd?)

Het jachtseizoen is weer begonnen; heb jij al wild gegeten? Wat denk jij dat we moeten doen met de vos in Vlaanderen?

Kerstmis komt eraan; ben je al gaan kijken voor cadeautjes? Op welke data is het bij jullie allemaal feest?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 6 november 2010, 19:50   #3644
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is hier plots stil geworden...
Misschien voorziet de CAO voor FVDWers ook een herfstvakantie?

Citaat:
Een klassieke vraag dan maar: Hoe gaat het met de kleine? En voor wanneer de tweede? (of is dat al gebeurd?)
Met de kleine gaat het prima, dankejewel. De clichés over hoe prachtig, lief, schattig, slim, voor ons verrijkend, heel af en toe wat lastig ze is zal ik je besparen, al zijn ze uiteraard helemaal waar!
Aan numero due word stilletjesaan gewerkt ...
Citaat:
Het jachtseizoen is weer begonnen; heb jij al wild gegeten? Wat denk jij dat we moeten doen met de vos in Vlaanderen?
Ik denk niet dat ik al wild heb gegeten.
Geen idee welke problemen we in Vlaanderen met vossen hebben, dus weet ik ook niet wat we ermee moeten doen.
Citaat:
Kerstmis komt eraan; ben je al gaan kijken voor cadeautjes?
Neen.
Citaat:
Op welke data is het bij jullie allemaal feest?
De klassieke Joodse feestdagen: Rosj Hasjana (2 dagen), Soekot (2 dagen), Sjemini Atseret, Simchat Thora, Pesach(2*2 dagen, Sjavoeot (2 dagen). "Feest" houdt dan voornamelijk in dat er feestelijk gegeten wordt, meestal in familieverband.
Jom Kipoer is niet echt een feest, maar een vastendag.

Verder heb je nog Chanoeka (8 dagen, geschenkjes voor de kinderen, latkes en soefganioth bakken en opeten).
Tenslotte heb je nog Poerim, dat ik als kind HAATTE omdat men zich moest verkleden.

De data zijn variabel, omdat de joodse kalender een aangepaste maankalender is. Anders dan de feesten bij moslims vallen ze echter steeds in hetzelfde seizoen (met een maximale speling van +/- 1 maand dacht ik).

Het gewone nieuwjaar (31 december) vieren we overigens ook, meestal thuis met familie en/of vrienden.
Oud 8 november 2010, 16:23   #3645
largo_w

Standaard

Citaat:
Misschien voorziet de CAO voor FVDWers ook een herfstvakantie?
zullen we aan de person die deze draad begon moeten vragen... jij hebt daar geen zeg is sorry.
Citaat:
Met de kleine gaat het prima, dankejewel. De clichés over hoe prachtig, lief, schattig, slim, voor ons verrijkend, heel af en toe wat lastig ze is zal ik je besparen, al zijn ze uiteraard helemaal waar!
Aan numero due word stilletjesaan gewerkt ...
Ja bespaar me die détails... da's iets voor op bridge de woensdagavond met Uw vriendinnen. De lastigsten worden later de besten... jaja ik was blijkbaar nen lastigen... go figure
Alé succes met numero due niet te zwaar werken hé
Citaat:
Ik denk niet dat ik al wild heb gegeten.
Zeer gezond hé... zeer lekker ook... Moet je eens overwegen *mompel* die mensen vant stad he *mompel*. Mag jij dat eigenlijk eten?
Citaat:
Geen idee welke problemen we in Vlaanderen met vossen hebben, dus weet ik ook niet wat we ermee moeten doen.
http://www.deredactie.be/permalink/1.897665
Citaat:
Neen.De klassieke Joodse feestdagen: Rosj Hasjana (2 dagen), Soekot (2 dagen), Sjemini Atseret, Simchat Thora, Pesach(2*2 dagen, Sjavoeot (2 dagen). "Feest" houdt dan voornamelijk in dat er feestelijk gegeten wordt, meestal in familieverband.
Jom Kipoer is niet echt een feest, maar een vastendag.

Verder heb je nog Chanoeka (8 dagen, geschenkjes voor de kinderen, latkes en soefganioth bakken en opeten).
Tenslotte heb je nog Poerim, dat ik als kind HAATTE omdat men zich moest verkleden.

De data zijn variabel, omdat de joodse kalender een aangepaste maankalender is. Anders dan de feesten bij moslims vallen ze echter steeds in hetzelfde seizoen (met een maximale speling van +/- 1 maand dacht ik).

Het gewone nieuwjaar (31 december) vieren we overigens ook, meestal thuis met familie en/of vrienden.
niet zo bedoeld...
Ik bedoel Kerstmis is de periode in het jaar waar meestal alle vrienden, familie,... samenkomsten organiseren. Dat gebeurt niet op dezelfde datum (zou nogal gek zijn ook)... Welke data zijn bij U al allemaal bezet? Hier al 24, 25 en 26 normaal (ook 31 natuurlijk)... kga stoppen met eten rond 15 december denk ik dan kan ik die drie dagen overleven .

Maar toch interessant om lezen... Zelf na een bezoek aan dit http://www.uni-saarland.de/verwalt/p...ued-Museum.jpg (al geweest?) vindt deze kat zijn jongen niet terug in de Joodse cultuur.

Een nieuwe: wat denk jij van eendenlever?
Citaat:
Oud 8 november 2010, 16:36   #3646
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Wat deed je als je spijbelde ?
Oud 8 november 2010, 17:41   #3647
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ben jij een verlegen iemand?
Zoals "Ik heb hem gevonden op facebook, maar durf mezelf niet kenbaar te maken"?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 20:32   #3648
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat vind je van het hedendaags (westers) feminisme?
Oud 9 november 2010, 08:25   #3649
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zullen we aan de person die deze draad begon moeten vragen... jij hebt daar geen zeg is sorry.
We leven in de 21ste eeuw, ook FVDWers hebben recht op inspraak!

Citaat:
Ja bespaar me die détails... da's iets voor op bridge de woensdagavond met Uw vriendinnen.
Die "vriendinnen" leven in de belachelijke waan dat hun mormels schattiger zijn dan mijn prinsesje!

Citaat:
De lastigsten worden later de besten... jaja ik was blijkbaar nen lastigen... go figure
Ai ai ai, maar ik schreef duidelijk dat ze "heel af en toe wat lastig" was, er is dus nog hoop.

Citaat:
Alé succes met numero due niet te zwaar werken hé
Bah, werken is soms leuk, neen?

Citaat:
Zeer gezond hé... zeer lekker ook... Moet je eens overwegen *mompel* die mensen vant stad he *mompel*.
Mensen van de stad zijn crème de la crème.

Citaat:
Mag jij dat eigenlijk eten?
Vermoedelijk bedoel je of orthodokse joden dat mogen eten. Wellicht niet, want niet ritueel geslacht.

Citaat:
Als enkel de jagers last hebben van de vossen, dan kies ik voor de vossen.
Ik wist overigens niet dat er in de steden (en met name Antwerpen) vossen rondliepen.

Citaat:
niet zo bedoeld...
Ik bedoel Kerstmis is de periode in het jaar waar meestal alle vrienden, familie,... samenkomsten organiseren. Dat gebeurt niet op dezelfde datum (zou nogal gek zijn ook)... Welke data zijn bij U al allemaal bezet? Hier al 24, 25 en 26 normaal (ook 31 natuurlijk)... kga stoppen met eten rond 15 december denk ik dan kan ik die drie dagen overleven .
Neen, alléén 25/12 en 31/12 liggen vast.

Citaat:
Maar toch interessant om lezen... Zelf na een bezoek aan dit http://www.uni-saarland.de/verwalt/p...ued-Museum.jpg (al geweest?) vindt deze kat zijn jongen niet terug in de Joodse cultuur.
Als je de wereld wilt overheersen is een ondoorzichtige cultuur een must.
Dat museum heb ik niet bezocht.
Citaat:
Een nieuwe: wat denk jij van eendenlever?
Als het zoals bij ganzenlever is, dat de dieren ervoor mishandeld worden, hoeft het voor mij niet.
Oud 9 november 2010, 08:28   #3650
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Wat deed je als je spijbelde ?
Vaak deed ik het niet. Wat ik dan deed was me gedragen als een doodgewoon pubermeisje.
Oud 9 november 2010, 08:32   #3651
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ben jij een verlegen iemand?
Dacht het niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zoals "Ik heb hem gevonden op facebook, maar durf mezelf niet kenbaar te maken"?
Zelf heb ik geen Facebook account. Ik maak soms gebruik van mijn moeders's account om familiefoto's te zien ed.
Als je wil zal ik aan mijn mama vragen of ze jouw vriendinnetje op Facebook wil worden.
Oud 9 november 2010, 10:20   #3652
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaak deed ik het niet. Wat ik dan deed was me gedragen als een doodgewoon pubermeisje.
was jij als puber een "meisje", of hield je hardnekkig vol dat je al een "vrouw" was ?
Oud 9 november 2010, 12:15   #3653
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat vind je van het hedendaags (westers) feminisme?
Dat is een moeilijke vraag. Zou hier een heel opstel over moeten schrijven, maar dat zal niet lukken.

In het kort dan maar:

Als het gaat om gelijke rechten ed ben ik er uiteraard voor (duh).
Ik begrijp ook dat feministen zich afzetten tegen de meer subtiele vormen van discriminatie.
Mannen en vrouwen worden nog steeds op bepaalde vlakken anders beoordeeld. Nog te vaak zie je de clichés dat een succesvolle vrouw zich ofwel naar de top gepijpt heeft, ofwel dat ze een lelijk manswijf is.
Ik heb me bijvoorbeeld ook boos gemaakt over de heisa rond Linda De Win (en dat voor een tv-spelletje ).

Dit zijn zaken die je niet met wetgeving kan rechtrekken, werk op de planken hier voor feministen.

Een moeilijk punt voor feministen (en ook voor mij) is wat doen met vrouwen die er (ogenschijnlijk) zelf voor kiezen zich aan hun man te onderwerpen. Het zal je niet verbazen dat ik hier geen magische oplossing voor heb. Emancipatie moet uiteindelijk van de vrouwen zelf komen.

Er bestaan ook clichés over radikale mannenhatende feministen. Die zullen wel bestaan, maar daar herken ik me helemaal niet in (al denken sommigen hier dat ik wel zo ben ), en ik kom ze in de realiteit ook niet echt tegen.
Oud 9 november 2010, 12:16   #3654
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
was jij als puber een "meisje", of hield je hardnekkig vol dat je al een "vrouw" was ?
Ja.
Oud 9 november 2010, 18:53   #3655
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de post hier niet zo direkt terug , maar 't ging over de DeWeverlatijnen ...

"Nil volentibus arduum" ... Dat was toch juist in't latijn hé ???
't Is maar voor 't meisje dat in de gazet staat ... :
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GBP320EB2

Welke spreuk(en) zou jij op je rug laten tatoueren ???
(en ja , ge MOET ...)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:31   #3656
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik zie de post hier niet zo direkt terug , maar 't ging over de DeWeverlatijnen ...

"Nil volentibus arduum" ... Dat was toch juist in't latijn hé ???
't Is maar voor 't meisje dat in de gazet staat ... :
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GBP320EB2
voor dat meisje ...

Citaat:
Welke spreuk(en) zou jij op je rug laten tatoueren ???
(en ja , ge MOET ...)
Een tatoeage, alléén al het idee!

Maar goed, als het MOET ...

"The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age." zal wel te lang zijn.
"By all means let's be open-minded, but not so open-minded that our brains drop out." ook wel.
En "Novus Ordo Mundi" moet natuurlijk geheim blijven.
Iets als "Heaven is a place on earth" is dan weer te melig vermoedelijk.

Dan maar iets als "Nemo me impune lacessit", "Nec Temere, Nec Timide" of "Touche moi si tu l'oses".

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 november 2010 om 21:33.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 22:01   #3657
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor dat meisje ...
Mja , als die in slaap was gevallen hadden er véél sterretjes kunnen staan , ze zou een week ni kunnen zitten ook ni ...

Een tatoeage, alléén al het idee!

Citaat:
Maar goed, als het MOET ...

"The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with it's skeptical protocols is the pathway to a dark age." zal wel te lang zijn.
"By all means let's be open-minded, but not so open-minded that our brains drop out." ook wel.
En "Novus Ordo Mundi" moet natuurlijk geheim blijven.
Iets als "Heaven is a place on earth" is dan weer te melig vermoedelijk.
Mja , dan zoude toch al een paar jaar body building of zo moeten doen met zo'n boeken vol ...

Citaat:
Dan maar iets als "Nemo me impune lacessit", "Nec Temere, Nec Timide" of "Touche moi si tu l'oses".

'k Denk dat je weet wa'k derover ga vragen ???

Ni ?

Echt niet ???

Allee , op wa slaagt da en wat wil da zeggen en zo ???
En wrm die dingen net ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 10:32   #3658
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Denk dat je weet wa'k derover ga vragen ???
Geen idee.

Citaat:
'Ni ?
Neen, ni.

Citaat:
Echt niet ???
Echt niet, ik kan je gedachten via het Internet (nog) niet lezen.

Citaat:
Allee , op wa slaagt da en wat wil da zeggen en zo ???
Ah dat! Dat had ik nooit kunnen denken.

Als trouwe lezer van deze essentiële thread weet je natuurlijk al dat ook ij geen Latijn ken.
Maar we kunnen hulp inroepen:

"Nemo me impune lacessit" betekent: "niemand valt me ongestraft aan".
"Nec Temere, Nec Timide" betekent: "Noch overmoedig, noch schuw".

Frans ken ik wel.
"Touche moi si tu l'oses" betekent : "Raak me aan, als je het aandurft".

Citaat:
En wrm die dingen net ???
Daar ik er in geen duizend jaar aan denk me te laten tatoeëren, heb ik nooit veel nagedacht met welke wijsheid ik mijn lijf zou willen versieren.

Dan maar iets (pseudo-)stoers, uitdagends, dacht ik. Tatoeages zijn toch stoer, niet?
Eéntje waar ik nog aan dacht, in dezelfde trant: "Qui s'y frotte, s'y pique".

Laatst gewijzigd door Firestone : 10 november 2010 om 10:40.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 14:07   #3659
Anna List
Banneling

Standaard

is uw dochtertje braaf geweest van t jaar ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 14:28   #3660
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is uw dochtertje braaf geweest van t jaar ?
Uiteraard!

Maar van de Sint zal ze niets krijgen, ze weet al dat die niet bestaat!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be