Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2018, 16:44   #3641
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mis, dat kan JOU niets schelen, maar het kan velen WEL schelen.
En Adolf H en zijn groepje duitse nationalistische hansworsten in hun bierkelder, dat waren in het begin ook kinderachtige dingen he, die men laten doen heeft.
Hetzelfde geldt voor links die uitgroeit tot exteem links... ze zijn ook klein begonnen en ze hebben ook veel, heel veel schade aangericht...
Voor wanneer hier een nieuw Venezuela???
Ik dacht dat dat een van de betere landen in Amerika was, niet dus...
2 miljoen mensen die vluchten en bloot staan aan hongersnood... verschrikkelijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:45   #3642
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zo kan ik ook tellen... 10 keer zoveel meer die les moesten volgen en die moesten werken... Waarom zeg je niet 100 keer zoveel...
En wat het cijfer 600 bevat komende van de linkse media mag dat zeker met een korreltje zout genomen worden; we hebben onze lesjes geleerd...
In De Morgen zijn het er 700.

En ja, de meeste studenten hadden WEL les en de meeste personeelsleden moesten WEL werken vandaag.
6000 supporters van een totaal aantal studenten van 40 000 en 8000 personeelsleden is nog vrij weinig. Ik vermoed dat het er veel meer zijn, 6000, dat is een zeer conservatieve schatting, 26 000 is een minder conservatieve schatting. Ik denk dat de realteit ergens tussen die 2 cijfers zal liggen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2018 om 16:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:47   #3643
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens de heer De Vilder Wim ging het om 'enkele honderden' studenten.

Volgens wat ik op beeld kon zien waren het er geen 'ruim 600'.

Maar het beeld was misschien onvolledig.

Nu doet het er uiteindelijk ook weinig toe: er waren al bij al BITTER WEINIG studenten lijfelijk aanwezig.

Zeg mij niet dat 'brossen' op de universiteit tegenwoordig niet meer mogelijk is.
En dat nog wel aan het begin van het jaar wanneer alles nog niet op rolletjes loopt...

Maar ja, ook zo kennen we onze linkse helden die hun eigen veronderstellingen als de enige waarheid naar voren schuiven...

De bevolking is niet geinteresseerd in jullie angsten; de bevolking heeft de buik vol van de multikul want ze zien waar de problemen in de volgende jaren vandaan gaan komen en dat is niet S&V maar wel jullie multikul die jullie met alle mogelijke middelen door hun strot wil jagen...
Oud 25 september 2018, 16:49   #3644
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

En ja, de meeste studenten hadden WEL les en de meeste personeelsleden moesten WEL werken vandaag.
6000 supporters van een totaal aantal studenten van 40 000 en 8000 personeelsleden is nog vrij weinig. Ik vermoed dat het er veel meer zijn, 6000, dat is een zeer conservatieve schatting, 26 000 is een minder conservatieve schatting. Ik denk dat de realteit ergens tussen die 2 cijfers zal liggen.
Weet je als ik nonsens vertel zeggen ze mij stopt aub met denken... Ik raad het u ook ten sterkste aan...
Oud 25 september 2018, 16:50   #3645
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg mij niet dat 'brossen' op de universiteit tegenwoordig niet meer mogelijk is.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er aan dat 'fascisme' al bij al niet zo zwaar wordt getild.
De student is tegenwoordig niet zo ge-engageerd meer helaas.
Zelfs tegen de verhoging van het inschrijvingsgeld 4 jaar geleden stonden er amper 50 studenten te betogen :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140910_01261226

Citaat:
Een 50-tal studenten heeft gisteren in de Sint-Pietersnieuwstraat betoogd tegen het geplande hogere inschrijvingsgeld. De actie ging uit van Actief Links Gent. Zo’n 50 studenten hebben gisteren betoogd tegen het hogere inschrijvingsgeld. De actie ging uit van Actief Links Gent.
‘Bourgeois en Crevits ... van ons krijg je niets’ en ‘Haal het geld uit de rijke zakken, bij ons valt niet te pakken’ waren maar enkele van de slogans die weerklonken aan het rectoraat van de UGent. Een vijftigtal studenten en sympathisanten betoogden er tegen de geplande besparingen in het onderwijs en de verhoging van het inschrijvingsgeld.
Oud 25 september 2018, 16:50   #3646
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je als ik nonsens vertel zeggen ze mij stopt aub met denken... Ik raad het u ook ten sterkste aan...
Wat kan het jou schelen? Is dat cijfer belangrijk?
Oud 25 september 2018, 16:51   #3647
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk ook dat ze ginder in Gent niet doorhebben dat ze belachelijk zijn, en in Leuven moeten ze gieren van 't lachen.

Het ergste wat DVL had kunnen overkomen, was van er niks over te zeggen en dat manneke marginaal laten te doen in zijn chatboxke. Nu heeft Gent en de VRT er een martelaar van gemaakt en ze beseffen het niet

Want inderdaad, DVL, en S&V, dat kan niemand schelen in de grond, dat waren kinderachtige dinges. Maar de furie waarmee ze aan de UGent optreden tegen alles wat niet overeenstemt met het politiek correcte denken, dat hebben ze zodanig uitgesmeerd dat ze zichzelf zwaar aan het besmeuren zijn, en ze zijn er nog fier op ook.

Er lag een klein stokje te smeulen op het strand, en aan de UGent en de VRT hebben ze er een paar citernes benzine over gegoten om te blussen.

De R.U.G. heeft overschot van gelijk dat ze die extreem-rechtse schavuiten proberen te weren. Zoveel is zeker.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:53   #3648
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat cijfer kan inderdaad bewijzen dat jullie en niet S&V zich verbrand heeft...
Oud 25 september 2018, 16:58   #3649
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet niet hoe jij ineens aan 6000 supporters komt. Ik denk dat de 700 van De Morgen al overschat is.

Wat er ook van zij, de U-Gent heeft zich, eens te meer, als een linkse, en alles behalve neutrale unief gepresenteerd.

De U-Gent heeft, opnieuw, bewezen dat ze nieuwe fascisten kweekt. Linkse fascisten die geen andere mening toelaten dan de hunne.
Oud 25 september 2018, 17:00   #3650
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De R.U.G. heeft overschot van gelijk dat ze die extreem-rechtse schavuiten proberen te weren. Zoveel is zeker.
Van jou verwacht niemand iets anders. Soort zoekt soort.
Oud 25 september 2018, 17:01   #3651
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens De Morgen, en jou, is dat cijfer duidelijk belangrijk anders had je het niet vernoemd.
Oud 25 september 2018, 17:04   #3652
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

er waren al bij al BITTER WEINIG studenten lijfelijk aanwezig om 'het fascisme' een halt toe te roepen.
Er waren wel enkele tienduizenden afwezig....
Oud 25 september 2018, 17:10   #3653
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens wat ik op beeld kon zien waren het er geen 'ruim 600'.

Maar het beeld was misschien onvolledig.

Nu doet het er uiteindelijk ook weinig toe: er waren al bij al BITTER WEINIG studenten lijfelijk aanwezig om 'het fascisme' een halt toe te roepen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er aan dat 'fascisme' al bij al niet zo zwaar wordt getild.
Moesten het er effectief 600 zijn, dan vind ik dit veel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 september 2018 om 17:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:11   #3654
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat cijfer kan inderdaad bewijzen dat jullie en niet S&V zich verbrand heeft...
Ik corrigeerde enkel jouw cijfer van 250, waarmee jij dat blijkbaar (voor jezelf?) wou bewijzen.

Verder kan dat cijfer mij niet veel schelen.
Oud 25 september 2018, 17:27   #3655
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moesten het er effectief 600 zijn, dan vind ik dit veel.
Ettelijke tienduizenden die het geen hol kan schelen wat jou aan het hart gaat zijn er meer. Véél meer.

Dat cijfer wijst enkel op het bestaan van een eerder klein percentage linkse fascisten.
Oud 25 september 2018, 17:28   #3656
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik corrigeerde enkel jouw cijfer van 250, waarmee jij dat blijkbaar (voor jezelf?) wou bewijzen.

De behoefte om dat cijfer te corrigeren wijst wel degelijk op het tegenovergestelde.
Oud 25 september 2018, 17:30   #3657
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk dat dat cijfer jou ineens niet veel meer kan schelen; want dat cijfer geeft aan dat jij en jouw vriendjes de situatie totaal verkeerd hebben ingeschat... en dat jullie ipv een halte toe te roepen aan mogelijks onfatsoenlijk gedrag, de onverdraagzaamheid (en zoals Knuppel zegt, de facistische onverdraagzaamheid) hoge toppen hebt doen scheren..

en ik hou niet van facisme, niet van links, noch van rechts en ik hou niet van inquisitie en onverdraagzaamheid, maar daar werken jullie wel aan... en mijn hart beeft voor Vlaanderen...
Oud 25 september 2018, 17:36   #3658
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch simpel : open en gewelddadig conflict tussen S&V-militanten en potentiele targets.
Ja, zeg, dan moeten we ook alle moslims van de unief weren he. open en gewelddadig conflict tussen hen en hun potentiele targets: ongelovige honden.

We moeten dus nu al pre-emptive potentiele misdadigers weren. Ik stel voor dat we schedels gaan meten, dan weten we of het een potentiele moordenaar is of niet.

Citaat:
We hebben al kunnen vaststellen dat S&V niet vies was van wat vandalenstreken en schade aan goederen, de volgende stap was natuurlijk : slagen en verwondingen. Dat was de brand die er zat aan te komen.
Want elke ideologische beweging waarvan er potentieel een paar leden ooit vandalenstreken heeft uitgehaald en waar de verdenking bestond dat het mogelijks ooit tot slagen en verwondingen zou kunnen gekomen zijn, is natuurlijk van de UGent geweerd, neem ik aan.

Citaat:
En de tegenreactie daar dan weer op door extreemlinkse groepjes.
Iedereen met een extreem-linkse sympathie is natuurlijk ook geschorst ? Alle ecologisten die ooit ergens een vandalenstreek hebben uitgehaald in het kader van hun ideologie zijn natuurlijk allemaal van de unief gegooid, want wie weet, ooit zouden ze wel eens tot slagen en verwondingen kunnen komen, en met al dat extreem-rechts volk zou dat problemen geven, dus weren maar, die gasten.

Komaan. Besef je wel wat voor een onverdraagzame gedachtendictatuur je daar naar voren schuift ?

Citaat:
Jij kan de lat oneindig laag leggen, als amorele buitenstaander.
De verantwoordelijken kunnen dat niet.
Best dus dat je amoreel buitenstaander blijft, Patrick .
Dat moeten ze bij de Inquisitie ook gedacht hebben. Zeker is zeker. Geen risico nemen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:39   #3659
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij ineens aan 6000 supporters komt. Ik denk dat de 700 van De Morgen al overschat is.
Pas maar op, straks komt er een wet die het verbiedt om dat cijfer in twijfel te trekken, zelfs al waren het er meer dan er studenten ingeschreven zijn aan de UGent.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:40   #3660
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er waren wel enkele tienduizenden afwezig....
In ieder geval een pak meer dan de schildknaapjes die DVL wist bijeen te trommelen voor de beveiliging van de lezingen van Francken. 90 mensen en volgens DVL een waar succes. 10.000 lijkt me dus wat overdreven.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be