![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3641 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Wat zijn de oorzaken van homofoob gedrag? - Liggen de oorzaken in de jeugd/opvoeding? - Zijn ze mentaal wat achter? - Behoren ze tot de lagere sociale klasse? - Hebben ze een negatief zelfbeeld? - ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3642 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3643 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou hieraan toevoegen : zijn ze misschien zelf homo's zonder het te weten ? Hierdoor worden hun gevoelens onderdrukt, waardoor een reactie van een soort misprijzen en jaloezie ontstaat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3644 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3645 | ||
|
![]() Citaat:
is dat ook homohaat of het 'verkeerd vinden' volgens jouw?
![]() |
![]() |
#3646 |
|
![]() Ik zeg niet dat ik dat verkeerd vind.
Ik zeg als iemand dat verkeerd vindt. Dus dat moet je aan die iemand vragen. Ik ken hem niet, en ik zie hem hier niet. Je zult dus iemand anders moeten zoeken voor de zoveelste doodlopende discussie over hetzelfde onderwerp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3648 |
Partijlid
|
![]() Ik beschouw het als een vorm van een mentale ziekte.
Het zijn gevoelens die niet stroken met de natuur van de mens. Maar voor de rest functioneren deze mensen meestal voor 100 % normmaal. De maatschappij moet dit echter niet verbergen maar gewoon aanvaarden. Natuurlijk gaat homohuwelijk wel te ver. Het is niet dat men het aanvaard dat men het op gelijke voet moet zetten van normale relaties. En zeker mogen ze geen kinderen krijgen. Reactie van anderen : sommige gezinssituaties bij vader-moeder gezin zijn ook niet goed. Is het omdat Drugs slecht is dat we ze alcohol moeten geven ?
![]() |
#3649 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een huwelijk is enkel dat, meer niet. Waarom hen op dat vlak discrimineren? Citaat:
Het is een bewijs van tolerantie, cultuur, beschaving, inzicht, etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#3650 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3651 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zijn homo's dan machines? Neen, zij zijn ook produkten van moeder NATUUR. Dus waarom zouden hùn gevoelens dan plots onnatuurlijk zijn? Is het dan ZO moeilijk te aanvaarden? Twee personen die gevoelens van liefde voor elkaar hebben. En per toeval zijn deze twee personen van hetzelfde geslacht.... BIG DEAL. SO WHAT? PS: Zijn mensen met rood haar ook ziek of onnatuurlijk?? (Zij vormen immers ook een minderheid) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3652 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch klaar en duidelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#3653 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3654 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Homohuwlijk zou ik nog toelaten om de goede vrede te bewaren. Op zich is 't maar een papier. Maar het adopteren van kinderen vind ik onbespreekbaar.
![]() |
![]() |
#3655 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rood haar is één van de vele lichaams- en persoonskenmerken. Net zoals sexuele geaardheid zo'n kenmerk is. Ik zie hier geen verschil. Dus waarom zou rood haar wèl natuurlijk zijn en homosexualiteit niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3656 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3657 |
Banneling
|
![]() Homosexualiteit is pervers omdat de homosexuele cultuur een
veel grotere promiscuiteit gedoogd ( en zelfs promoot in vele gevallen) met als gevolg een grotere kans op besmettelijke ziekten, in het bijzonder HIV. (Anale contacten zijn per definitie gevaarlijker dan gewone frontal entry). In België is 40 tot 50% van de HIV-slachtoffers homo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3658 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En aangezien anale contacten, zoals je zegt, per definitie gevaarlijker zijn hebben zij dus meer kans op besmetting dan hetero's. Trouwens, er zijn ook hetero's die anale sex hebben, dus zij lopen ook meer kans. Net zoals er homo's zijn die dan weer helemaal geen anale sex hebben.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3659 |
Burger
|
![]() Ik had mezelf nogthans voorgenomen om niet meer aan deze topic deel te nemen...
Dat er voor of tegenstanders van het homohuwelijk,adoptie bij homoparen,etc...zijn,en daar dan willen over discussiëren,daar heb ik vrede mee. Maar de uitlatingen over homoseksualiteit op zich,die denegrerend en kwetsend zijn,vind ik geen discussie meer waard. Ik vind dat er al teveel op die mensen gescholden wordt hoor,ze zijn altijd kop van jut... Wat willen die homohaters dan met homo's? dat ze ondanks hun homogevoelens toch maar met een vrouw moeten trouwen? Daar ook kinderen mee verwekken? Dat ze zich dan pas gaan outen omdat ze die gevoelens niet onderdrukt kunnen houden? Met alle gevolgen vandien... Moeten ze anders als schimmen gaan leven? Alles achter hoeken en kanten en vooral achter gesloten deuren... Doen alsof ze niet bestaan,want je ziet ze niet... Zo las ik op een forum de posting van een turk:In Turkije zijn er geen homo's ![]() Of nog erger,wil je deze mensen tegen de muur plakken en afschieten? Opgeruimd staat netjes? Hopelijk denk je er dan ook nog zo over als een van je (klein)kinderen tegen die gevel staat... Ik wil maar zeggen:Een geaardheid kan je niet veranderen,als hetero kan niemand van jou een homo maken. Zelf ben ik een voorstander van het homohuwelijk omdat die mensen ook aanspraak kunnen maken op het erfdeel van hun partner. Dat zij een verbintenis kunnen maken om samen verder in het leven te gaan. En ja,dat zij ook kunnen voelen dat een eventuele scheiding niet altijd van een leien dakje kan lopen. Kortom,een verbintenis vraagt toch meer verantwoordelijkheid voor een relatie. Wat adoptie betreft,heb ik een conservatieve trek. Niet dat ik denk dat homo's geen goede ouders zouden zijn,maar een kind heeft een vader en een moeder nodig.(denk ik)
![]() |
#3660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb nieuws voor jou, veel homo's hebben de facto ook kinderen, oftewel van een vorig huwelijk of relatie, al dan niet geadopteerd. Met andere woorden, de adoptierecht voor homokoppels komt er ook. Leert er maar mee leven! |
|
![]() |
![]() |