![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kostganger minder en meer plaats in 't bed.
![]() |
![]() |
![]() |
#3662 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...rijke stalkers hebben op fora.
Commentaar: die door Mod wel bedreigd worden, maar niet afgestraft |
![]() |
![]() |
![]() |
#3663 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch schoon hoe een rijke werker zich het lot van de armen aantrekt.
![]() |
![]() |
#3664 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is... eten moeten stelen
Commentaar: zoals in Griekenland op grote schaal aan de hand is. Dat noemt men dan: criminaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt arm zijn dat is zo ongeveer;
Je komt uit je bed en je hebt geen proper onderbroek. Je stapt in de douche maar het water is afgesneden. Met een restje water wil je uw tanden poetsen maar de tandpasta is op. Je trekt je schoenen aan en er zit een gat in uw zool. En buiten regent het. Je komt beneden en wil wat eten maar er is geen brood, ook niks anders. Je wilt koffie maken maar zit zonder, er is ook geen water. Een restje koude koffie wil je opwarmen in de microgolf maar die is kapot. Koude koffie dan maar en daar wil je een suikertje in en je vind een lege suikerdoos in de kast. Uit ellende wil je een sigaret smoren maar sinds de prijs van tabak zo hoog is pak je een peuk uit de asbak waar je de filter aftrekt en de tabak oprolt in een stuk oud krantenpapier van een reclameblad. De bel gaat, dat gaat gelukkig nog en je doet de deur open en er staat een deurwaarder om de Electric te betalen. Je was nochtans overgestapt naar een goedkoper maatschappij en toch moeten ze plots 600€ extra hebben. Uw dop is 430€ hoog de laatste tijd. Je wil bellen naar de vdab om uw frustratie kwijt te geraken en of ze toevallig geen werk hebben vandaag. Maar ze nemen niet af, t' is hun rustdag en het is nochtans midden in de week. Je zet de tv aan en het is net nieuws; politieke partijen hebben zichzelf net 8 miljoen opslag gegeven. Gevolgd door de reclame van verse koffie, tandpasta en schoenen. T' is crisis mijmer je, iedereen heeft het slecht. Behalve die van de post die voor minder dan een miljoen niet willen werken. Die van de lijn en de nmbs doen het ook al niet slecht maar je geraakt niet op de tram bij gebrek aan geld. Je wilt hun een boze brief sturen, hun eens goed zijn vet geven. Maar je hebt geen geld voor een postzegel. Van pure ellende kruip je terug in je bed om je lege maag niet te voelen. Morgen gaat alles weer beter hopelijk?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2013 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3666 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar helaas is dit soms wel de waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3667 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar klaagt men over? Er was een waterkansje op een job bij de gemeente, maar op het laatste nippertje hadden ze beslist daar een vreemdeling op te zetten zodat hij aan zijn dagen kwam om een uitkering te kunnen krijgen. Dus dat is ook alweer zoals altijd.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2013 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3669 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3670 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verkoop dan je 55 inch flatscreen.
![]() |
![]() |
#3671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tv is een oude grundig van gekregen te hebben, hij staat al een jaar te koop voor 15€ maar ze komen hem maar niet halen.
Hij heeft ook nog een oude velo te koop maar met die kapotte banden en zonder lichten en remmen geraakt dat ook maar niet verkocht. Iemand suggesties? Of werk?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2013 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3673 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3674 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3675 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nu redelijk welgesteld geraakt Debbie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3676 |
Parlementslid
|
![]() Echt arm zijn is: je laatste geld aan je lidmaatschap bij een vakbond spenderen.
Dat is dubbel arm: geen geld en arm van geest
![]() |
#3677 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3678 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3679 |
Burger
|
![]() Enkele uit mijn eigen ervaring:
Bosbessen gaan plukken in het bos om je eigen confituur te maken Al je groenten zelf groeien. Pitten uit gekochte groenten en fruit kan je ook vaak perfect planten. Je kleren zelf repareren. Een rok kan je met stoffen gemakkelijk zelf maken. Oude zetels opnieuw overtrekken en/of bijvullen. Kerstversiering maken met aluminiumpapier en dingen uit het bos. Je eigen kerstkaarten maken. Alle keukenmateriaal uit de kringloop. Alleen doortrekken na "grote" boodschap Enkel kunnen winkelen in aldi en lidl. Colruyt is voor feestjes. Kostuum moeten lenen voor sollicitatie. Zat worden op bier van 10 cent het blik. Op reis naar de ardennen met de trein en tent. Eigen brood maken. Eigen LED-verlichting ineensteken met alu frames, soldeerbout en goedkope chinese LEDs. Films kijken op oude computer, geen TV. Gelukkig is die periode voorbij, maar vele van die gewoontes zijn toch blijven hangen. Plus, je kan het best gezellig maken met weinig geld, zolang het niet te weinig is en je daardoor begint te stressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3680 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen die zo arm zijn en bewijzen dat ze actief zoeken achter werk wil ik zonder problemen een zak van 25 kg aan aardappelen bezorgen en een oude computer zodat ze een eten hebben en kunnen online zoeken achter werk |
|
![]() |
![]() |