Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 21:58   #3681
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Echt arm zijn dat is zo ongeveer;
Je komt uit je bed en je hebt geen proper onderbroek. Je stapt in de douche maar het water is afgesneden. Met een restje water wil je uw tanden poetsen maar de tandpasta is op. Je trekt je schoenen aan en er zit een gat in uw zool. En buiten regent het. Je komt beneden en wil wat eten maar er is geen brood, ook niks anders. Je wilt koffie maken maar zit zonder, er is ook geen water. Een restje koude koffie wil je opwarmen in de microgolf maar die is kapot. Koude koffie dan maar en daar wil je een suikertje in en je vind een lege suikerdoos in de kast. Uit ellende wil je een sigaret smoren maar sinds de prijs van tabak zo hoog is pak je een peuk uit de asbak waar je de filter aftrekt en de tabak oprolt in een stuk oud krantenpapier van een reclameblad. De bel gaat, dat gaat gelukkig nog en je doet de deur open en er staat een deurwaarder om de Electric te betalen. Je was nochtans overgestapt naar een goedkoper maatschappij en toch moeten ze plots 600€ extra hebben. Uw dop is 430€ hoog de laatste tijd. Je wil bellen naar de vdab om uw frustratie kwijt te geraken en of ze toevallig geen werk hebben vandaag. Maar ze nemen niet af, t' is hun rustdag en het is nochtans midden in de week.
Je zet de tv aan en het is net nieuws; politieke partijen hebben zichzelf net 8 miljoen opslag gegeven.
Gevolgd door de reclame van verse koffie, tandpasta en schoenen.
T' is crisis mijmer je, iedereen heeft het slecht. Behalve die van de post die voor minder dan een miljoen niet willen werken. Die van de lijn en de nmbs doen het ook al niet slecht maar je geraakt niet op de tram bij gebrek aan geld.
Je wilt hun een boze brief sturen, hun eens goed zijn vet geven. Maar je hebt geen geld voor een postzegel.
Van pure ellende kruip je terug in je bed om je lege maag niet te voelen. Morgen gaat alles weer beter hopelijk?
Echt arm zijn is het volgende: je begint de maand met 730 euro waarvan er 490 euro al aan huur opgaat en je dus 240 overhoud. Dan moet je stroom, chauffage en water gaan betalen aan bedrag van 130 euro per maand en dan hopen dat geen verspilling hebt en over je bedrag bent gegaan of je moet gaan afbetalen. Dan nog internet aan 23 euro en je houd 107 euro over als er geen andere kosten moesten gemaakt worden. 1 keer dokter en wat medicatie tegen de ontsteking van het tandvlees rond de wijsheidstanden en je moet rondkomen met 50 euro voor eten en andere consumables. De wijsheidstanden kan je niet laten trekken omdat je eerst het geld moet neerleggen, dus een ontsteking elke 2 maanden was normaal.. En als je dan moest gaan solliciteren, mocht je geld op tafel smijten om daar te geraken met de taxi, omdat je moest gaan.
Maanden achter elkaar 75 cent ravioli eten van de aldi, heb er nu nog altijd een pesthekel aan en begin te braken als ik het nog maar ruik...
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 22:14   #3682
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge zo in de shit zit, moogt ge voedsel en levensnoodzakelijke zaken gewoon stelen.
Mja dat zullen velen allicht dan ook wel noodgedwongen gaan doen neem ik aan.
Maar zo geraakt men enkel nog dieper in dat vicieuze cirkeltje. Garantie dat van stelen er weer andere problemen opduiken.
En niet iedereen wil gaan stelen.
Niet iedereen wil zijn nood gaan klagen ook.
Niet iedereen wil iemand ter hulp roepen ook.
Oud 28 augustus 2013, 22:18   #3683
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Echt arm zijn is het volgende: je begint de maand met 730 euro waarvan er 490 euro al aan huur opgaat en je dus 240 overhoud. Dan moet je stroom, chauffage en water gaan betalen aan bedrag van 130 euro per maand en dan hopen dat geen verspilling hebt en over je bedrag bent gegaan of je moet gaan afbetalen. Dan nog internet aan 23 euro en je houd 107 euro over als er geen andere kosten moesten gemaakt worden. 1 keer dokter en wat medicatie tegen de ontsteking van het tandvlees rond de wijsheidstanden en je moet rondkomen met 50 euro voor eten en andere consumables. De wijsheidstanden kan je niet laten trekken omdat je eerst het geld moet neerleggen, dus een ontsteking elke 2 maanden was normaal.. En als je dan moest gaan solliciteren, mocht je geld op tafel smijten om daar te geraken met de taxi, omdat je moest gaan.
Maanden achter elkaar 75 cent ravioli eten van de aldi, heb er nu nog altijd een pesthekel aan en begin te braken als ik het nog maar ruik...
De huur en de nutsvoorzieningen, daar valt veel geld mee te vangen. Het is dan ook het interessants om zoveel mogelijk mensen daarvan afhankelijk te laten.

Echte maatschappelijke veranderingen dienen op die vlakken te gebeuren. Maar daar hoor je nooit een partij over. De kracht van de verandering...wait, whut...de verankering.

Behalve Groen - hun voorstellen die vandaag werden publiekelijk gemaakt - en de PVDA.

Jammer genoeg helpen ze hun programma dan weer naar de haaien met andere onnozelheden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 22:19   #3684
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel mijn mening.
Mensen die zo arm zijn en bewijzen dat ze actief zoeken achter werk wil ik zonder problemen een zak van 25 kg aan aardappelen bezorgen en een oude computer zodat ze een eten hebben en kunnen online zoeken achter werk
Mja begin er dan maar aan hé.
Er zitten er velen in de problemen.

Bottom line is; we leven in 1 van de rijkste landen ter wereld (nou ja?) en we zitten met een hele grote hoop mensen die we allicht wel zouden kunnen helpen, maar we vertikken het.

Eenmaal je in die schutskring zit van armoede ben je een open doelwit.
Oud 28 augustus 2013, 22:23   #3685
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge zo in de shit zit, moogt ge voedsel en levensnoodzakelijke zaken gewoon stelen.
2

Er wordt overigens veel te veel weggegooid via supermarkten. Voeding die nog binnen de houdbaarheidsdatum valt.
Oud 28 augustus 2013, 22:24   #3686
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
De huur en de nutsvoorzieningen, daar valt veel geld mee te vangen. Het is dan ook het interessants om zoveel mogelijk mensen daarvan afhankelijk te laten.

Echte maatschappelijke veranderingen dienen op die vlakken te gebeuren. Maar daar hoor je nooit een partij over. De kracht van de verandering...wait, whut...de verankering.

Behalve Groen - hun voorstellen die vandaag werden publiekelijk gemaakt - en de PVDA.

Jammer genoeg helpen ze hun programma dan weer naar de haaien met andere onnozelheden.
Idd, men zou al lang paal en perk konden gesteld hebben aan uit de hand gelopen huur tarieven, nutsvoorzieningen en noem maar op.
Maar waarom zouden ze?
Politiekers hebben bijna allen een hoop eigendommen in verhuur en een hoop mandaten in allerlei water/gas/elektriciteit bedrijven.
Bij electrabel werkt er omzeggens niemand in het kader dat geen support in de politiek heeft. Ze zijn aangeworven omwille van hun relatie op dat vlak.
Oud 28 augustus 2013, 22:25   #3687
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja begin er dan maar aan hé.
Er zitten er velen in de problemen.

Bottom line is; we leven in 1 van de rijkste landen ter wereld (nou ja?) en we zitten met een hele grote hoop mensen die we allicht wel zouden kunnen helpen, maar we vertikken het.

Eenmaal je in die schutskring zit van armoede ben je een open doelwit.
2

Eigenlijk zou een burger niet aansprakelijk mogen zijn wat betreft nutsvoorzieningen en woning.
Oud 28 augustus 2013, 22:26   #3688
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, men zou al lang paal en perk konden gesteld hebben aan uit de hand gelopen huur tarieven, nutsvoorzieningen en noem maar op.
Maar waarom zouden ze?
Politiekers hebben bijna allen een hoop eigendommen in verhuur en een hoop mandaten in allerlei water/gas/elektriciteit bedrijven.
Bij electrabel werkt er omzeggens niemand in het kader dat geen support in de politiek heeft. Ze zijn aangeworven omwille van hun relatie op dat vlak.
2
Oud 28 augustus 2013, 22:27   #3689
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En niet te vergeten, mandaten in allerlei sociale verhuurbedrijven.
Who cares?
Oud 28 augustus 2013, 22:32   #3690
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt.

Klopt opnieuw en het grootste probleem hier is dat de meeste mensen het niet snappen wat voor verandering goed is voor henzelf.

Sorrie makker, maar ik geloof niet in die partij politieke standpunten omdat deze zijn gemaakt op basis van een ideologie en niet op basis van feiten en mogelijkheden. Ook is het zo dat de pvda staat voor arbeid, terwijl juist arbeid meer moet verplaatst worden naar entrepreneurship.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 22:41   #3691
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.

Klopt opnieuw en het grootste probleem hier is dat de meeste mensen het niet snappen wat voor verandering goed is voor henzelf.

Sorrie makker, maar ik geloof niet in die partij politieke standpunten omdat deze zijn gemaakt op basis van een ideologie en niet op basis van feiten en mogelijkheden. Ook is het zo dat de pvda staat voor arbeid, terwijl juist arbeid meer moet verplaatst worden naar entrepreneurship.
Veel arbeid is aan het verplaatsen naar entrepreneurschip; laat ons wel wezen en zeggen "onder aanneming op zelfstandige basis".
Momenteel is men trouwens bezig op zachte aanpak alle haven arbeiders te vervangen door zelfstandigen, enfin een soort van "schijn" zelfstandige.

Is dat goed?
Toch niet als vaste arbeider en ook allicht niet als zelfstandige.
Oud 28 augustus 2013, 23:52   #3692
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel arbeid is aan het verplaatsen naar entrepreneurschip; laat ons wel wezen en zeggen "onder aanneming op zelfstandige basis".
Momenteel is men trouwens bezig op zachte aanpak alle haven arbeiders te vervangen door zelfstandigen, enfin een soort van "schijn" zelfstandige.

Is dat goed?
Toch niet als vaste arbeider en ook allicht niet als zelfstandige.
Onderaanneming...het ideale recept voor uitbuiting en nalaten van te betalen aan degenen die het werk uitvoeren. De dood van een kleine zelfstandige.
Oud 28 augustus 2013, 23:56   #3693
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wilde niet aangeven dat ik ga stemmen op Groen of de PVDA, ik ga niet stemmen, maar dat er hier en daar iets is dat positief is. Enkele punten die dienen aangepakt te worden. Iets waar de traditio's en de N-VA nooit over praten.

Maar zoals je zegt, de rest van de ideologie zit dan weer in de weg.
Maar wat betreft verandering en sociaal aspect heeft de PVDA toch wel wat meer inzicht dan die leuk-linkse onnozelaars van SPa.
Oud 28 augustus 2013, 23:56   #3694
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Je bent arm als je je basis behoeftes niet kunt betalen ,en eerder niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 00:40   #3695
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent arm als je je basis behoeftes niet kunt betalen ,en eerder niet.
Met zo een dalende uitkering en een stijgende levens kostenplaatje zit dat er dik in
Oké men kan zeggen; allen aan de slag nu.
Maar bv voor een 45+ of een 50+ zit dat er dus echt niet meer in.

Bon we hebben ministers voor die zaken. Alleen zijn ze er niet mee bezig.
Maar ze hebben ook hun wedde.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2013 om 00:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 14:03   #3696
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard echt arm zijn is!!!

Moeten betalen voor 't geen de maatschappij anders weg zou gooien.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...or-armen.dhtml

Commentaar: In Spanje gooien ze met tomaten...

Laatst gewijzigd door manta : 29 augustus 2013 om 14:21.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 17:00   #3697
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... je van ellende een kogel in de borst schieten.

Commentaar: ...zoals Joseph Conrad.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 22:21   #3698
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

685 bfr betaald deze avond voor 2 kleine pakjes friet en wat stomme worsten gemaakt van slachtafval en anussen van paarden en koeien.
Dat is echt rijk zijn dit te kunnen doen.

Hoe arm moet men zich wel niet voelen geen 2 pakken friet te kunnen kopen tegenwoordig?

ps: de fik in de frituren.
Oud 29 augustus 2013, 22:27   #3699
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

ps: de fik in de frituren.
Gelukkig is er daar veel vet aanwezig en zal die handel branden als geen ander.

Dat is dan ook alweer benzine uitgespaard. Die staat ook redelijk duur, nietwaar?
Oud 29 augustus 2013, 22:52   #3700
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is er daar veel vet aanwezig en zal die handel branden als geen ander.

Dat is dan ook alweer benzine uitgespaard. Die staat ook redelijk duur, nietwaar?
De benzine staat duur idd. Maar heeft men de prijzen van de mayo en andere banaliteiten als eens per kilo of liter bekeken in een frituur?
Dat is pas duur, en het komt niet eens van Arabië.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be