![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3681 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maanden achter elkaar 75 cent ravioli eten van de aldi, heb er nu nog altijd een pesthekel aan en begin te braken als ik het nog maar ruik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo geraakt men enkel nog dieper in dat vicieuze cirkeltje. Garantie dat van stelen er weer andere problemen opduiken. En niet iedereen wil gaan stelen. Niet iedereen wil zijn nood gaan klagen ook. Niet iedereen wil iemand ter hulp roepen ook.
![]() |
![]() |
#3683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echte maatschappelijke veranderingen dienen op die vlakken te gebeuren. Maar daar hoor je nooit een partij over. De kracht van de verandering...wait, whut...de verankering. Behalve Groen - hun voorstellen die vandaag werden publiekelijk gemaakt - en de PVDA. Jammer genoeg helpen ze hun programma dan weer naar de haaien met andere onnozelheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten er velen in de problemen. Bottom line is; we leven in 1 van de rijkste landen ter wereld (nou ja?) en we zitten met een hele grote hoop mensen die we allicht wel zouden kunnen helpen, maar we vertikken het. Eenmaal je in die schutskring zit van armoede ben je een open doelwit.
![]() |
![]() |
#3685 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom zouden ze? Politiekers hebben bijna allen een hoop eigendommen in verhuur en een hoop mandaten in allerlei water/gas/elektriciteit bedrijven. Bij electrabel werkt er omzeggens niemand in het kader dat geen support in de politiek heeft. Ze zijn aangeworven omwille van hun relatie op dat vlak.
![]() |
![]() |
#3687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou een burger niet aansprakelijk mogen zijn wat betreft nutsvoorzieningen en woning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3688 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet te vergeten, mandaten in allerlei sociale verhuurbedrijven.
Who cares?
![]() |
#3690 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Klopt opnieuw en het grootste probleem hier is dat de meeste mensen het niet snappen wat voor verandering goed is voor henzelf. Sorrie makker, maar ik geloof niet in die partij politieke standpunten omdat deze zijn gemaakt op basis van een ideologie en niet op basis van feiten en mogelijkheden. Ook is het zo dat de pvda staat voor arbeid, terwijl juist arbeid meer moet verplaatst worden naar entrepreneurship. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel is men trouwens bezig op zachte aanpak alle haven arbeiders te vervangen door zelfstandigen, enfin een soort van "schijn" zelfstandige. Is dat goed? Toch niet als vaste arbeider en ook allicht niet als zelfstandige.
![]() |
![]() |
#3692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3693 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals je zegt, de rest van de ideologie zit dan weer in de weg. Maar wat betreft verandering en sociaal aspect heeft de PVDA toch wel wat meer inzicht dan die leuk-linkse onnozelaars van SPa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent arm als je je basis behoeftes niet kunt betalen ,en eerder niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oké men kan zeggen; allen aan de slag nu. Maar bv voor een 45+ of een 50+ zit dat er dus echt niet meer in. Bon we hebben ministers voor die zaken. Alleen zijn ze er niet mee bezig. Maar ze hebben ook hun wedde.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2013 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten betalen voor 't geen de maatschappij anders weg zou gooien.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...or-armen.dhtml Commentaar: In Spanje gooien ze met tomaten... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 29 augustus 2013 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3697 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is... je van ellende een kogel in de borst schieten.
Commentaar: ...zoals Joseph Conrad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 685 bfr betaald deze avond voor 2 kleine pakjes friet en wat stomme worsten gemaakt van slachtafval en anussen van paarden en koeien.
Dat is echt rijk zijn dit te kunnen doen. Hoe arm moet men zich wel niet voelen geen 2 pakken friet te kunnen kopen tegenwoordig? ps: de fik in de frituren.
![]() |
#3699 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas duur, en het komt niet eens van Arabië.
![]() |