Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2011, 16:00   #3681
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zo fout

uw boerreligie is geen erkende religie, maar zou een sekte zijn.
Als ik je goed begrijp reikt de 'godsdienstvrijheid' maar net tot 'erkende' religies?

Zo ver voor de vrijheid van godsdienst, je hebt 't recht om te geloven wat je wil, als 't maar binnen de lijntjes die wij getekend hebben blijft.

Nou moe, ik geloof waarin �*k wil, dat iemand mij dat eens gaat verbieden, ik beroep me op godsdienst'vrijheid'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 16:02   #3682
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft de koran met dit te maken?

uw obsessie met dat boekje blijkt geen grenzen te hebben
't 'haat zaaien' en 'oproepen tot...' al eens gelezen die in dat boekske staan, daarmee vergeleken zijn zelfs de allerergste uitspraken op dit forum klein bier.

Ik voel me beledigd door wat daar allemaal opgetekend staat, wat nu?

Waar kan ik dat 'melden'?
Oud 12 september 2011, 17:51   #3683
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo fout

uw boerreligie is geen erkende religie, maar zou een sekte zijn.
Erkend door wie? Vrijheid van godsdienst is vrijheid van godsdienst. Net zoals de vrijheid om niet te geloven of zelfs tegen het geloof te zijn.

Het gaat mij niet om een boerreligie. (Pas op heh, zeg niets over Bier en Cola, die dranken zijn bij ons heilig.)

Het gaat erom dat vrijheid van godsdienst er om gaat dat je vrijuit je geloof mag en kan belijden en dat niemand je omwille van je geloof mag discrimineren. Ik mag je geloof wél belachelijk maken, ik mag jouw god(en) belachelijk maken en ik mag gelovigen van jouw religie belachelijk maken. Ik mag je niet een baan weigeren omdat je van een bepaald geloof bent.

Gedrag is iets anders en dáár botst het. Als jij evangeliserend Christen bent moet je dat vooral zelf weten maar je moet niet de hele dag staan te evangeliseren op het werk ook al schrijft jouw geloof dat voor. Dat is storend en andere mensen zijn daar niet van gediend. Je moet ook niet anderen verplichten dat zij stil zijn voor de lunch om te bidden. Je kunt het vragen maar als men daartoe niet bereid is zul je toch moeten bidden in de herrie. En zo verder.
Je kunt wel werken voor het bedrijf dat de cartoon South Park maakt maar als jij je beledigd voelt doordat men van Jezus een superheld maakt die gaat knokken met de bad guys heb jij toch een probleem en zul je zelf je consequenties moeten trekken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 19:40   #3684
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Om even te vergelijken wat je daar terug vind.
Waarom zou ik dat moeten vergelijken met : "Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden."

Is dat, wat er ook instaat, een excuus voor de stortvloed van beledigende woorden op sommige forums?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 19:53   #3685
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't 'haat zaaien' en 'oproepen tot...' al eens gelezen die in dat boekske staan, daarmee vergeleken zijn zelfs de allerergste uitspraken op dit forum klein bier.

Ik voel me beledigd door wat daar allemaal opgetekend staat, wat nu?

Waar kan ik dat 'melden'?
kon men hiervoor maar eens op het rode driekhoekje duwen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 11:12   #3686
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmm
ik moet mijn mening herzien,
misschien kan Nederland dan toch iets nuttigs leren aan belgië
goeie satire vind je ook in Nederland en satire is vrijgesteld van rechtsvervolging. Hoe onverdraagzaam de tegenpartij ook mag zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 11:30   #3687
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik je goed begrijp reikt de 'godsdienstvrijheid' maar net tot 'erkende' religies?

Zo ver voor de vrijheid van godsdienst, je hebt 't recht om te geloven wat je wil, als 't maar binnen de lijntjes die wij getekend hebben blijft.

Nou moe, ik geloof waarin �*k wil, dat iemand mij dat eens gaat verbieden, ik beroep me op godsdienst'vrijheid'!
godsdienstvrijheid bestaat niet. Dit woord is uitgevonden om de ware aard van godsdienst te verbergen. Er zit op geen enkel moment vrijheid in het volgen van een godsdienst, nergens nie, nooit nie.
Oud 13 september 2011, 13:21   #3688
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
godsdienstvrijheid bestaat niet. Dit woord is uitgevonden om de ware aard van godsdienst te verbergen. Er zit op geen enkel moment vrijheid in het volgen van een godsdienst, nergens nie, nooit nie.
Prima, dan kan die wet geschrapt worden en 'godsdienst' gewoon onder de status 'hobby' geplaatst worden!

Voor mij persoonlijk betekent die godsdienstVRIJheid, dat elke mens 't recht heeft om géén enkele godsdienst te hoeven aanhangen, VRIJ zijn van eender welke godsdienst (zo interpreteer �*k dat graag), laten we dat aub zo houden!

Ik denk dus dat jij niet zo goed begrepen hebt waar 't om draait bij die wet, die niet zozeer betekent dat je vrijheid hebt binnen 'n godsdienst/religie, maar dat je VRIJ bent om er 1 (dewelke je zelf verkiest) of helemaal géén aan te hangen of je aan te 'onderwerpen', dat die keuze niet tot vervolging leidt.

Laatst gewijzigd door SDX : 13 september 2011 om 13:22.
Oud 13 september 2011, 13:28   #3689
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Prima, dan kan die wet geschrapt worden en 'godsdienst' gewoon onder de status 'hobby' geplaatst worden!

Voor mij persoonlijk betekent die godsdienstVRIJheid, dat elke mens 't recht heeft om géén enkele godsdienst te hoeven aanhangen, VRIJ zijn van eender welke godsdienst (zo interpreteer �*k dat graag), laten we dat aub zo houden!

Ik denk dus dat jij niet zo goed begrepen hebt waar 't om draait bij die wet, die niet zozeer betekent dat je vrijheid hebt binnen 'n godsdienst/religie, maar dat je VRIJ bent om er 1 (dewelke je zelf verkiest) of helemaal géén aan te hangen of je aan te 'onderwerpen', dat die keuze niet tot vervolging leidt.
je moet dus kiezen -> er is geen vrijheid.
gans die onzin dien je af te schaffen en uw optie is zo slecht nog nie. Mensen die nood hebben aan fantasmen die kunnen een hobbyclub inrichten en laat die mensen zich daarin amuseren. Buiten bezigheidstherapie valt er verder niks relevants uit te halen.
Oud 13 september 2011, 13:46   #3690
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gans die onzin dien je af te schaffen en uw optie is zo slecht nog nie. Mensen die nood hebben aan fantasmen die kunnen een hobbyclub inrichten en laat die mensen zich daarin amuseren. Buiten bezigheidstherapie valt er verder niks relevants uit te halen.
Precies, niet slecht bekeken èh, gewoon 'n hobby, net als alle andere hobby's, de ene al wat gekker dan de andere.
Oud 14 september 2011, 07:43   #3691
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die keuzemogelijkheid is toch de vrijheid die we hebben.
Wat wil je precies afschaffen?
Oud 14 september 2011, 11:53   #3692
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme op Politics.be?

--------------------------------------------------------------------------------
De laatste dagen krijg ik enkele mails van een een zeker Jurgen die duidelijk wil maken dat het forum een haatblaadje is. Hij denkt, ondanks mijn antwoord, nog altijd dat wij hier de boel laten begaan. Door er geen formele uitspraken over te doen meent hij te weten welke koers het forum wenst te varen. Dus publiceren we de formele uitspraken, oorspronkelijk gericht aan hem, meteen aan iedereen.

Meteen de conversatie in enkele posts.

Het begon allemaal met deze mail, gericht aan ons, het CGKR, Morkhoven, Droit Fondamental, KVW, onze technische partners (datacenter en registratiebureau), kifkif, minderhedenforum, allerlei abuse-adressen, een resem webmasters, ...
##########
Geachte,

Bij deze wil ik een klacht indienen tegen http://forum.politics.be ivm racisme en aanzetten tot haat en geweld.
Dit forum staat vol met draden met racistische thema's en zelfs posts die aanzetten tot geweld en haat.
Ik dacht nogthans dat het verspreiden van haat, racisme en het aanzetten tot geweld (zelfs op een online forum) bij wet verboden is.

U kan enkele links met voorbeelden vinden op http://forum.politics.be/showthread.php?t=156568 (zie bijlage).

Ik hoop dat hier iets kan aan gedaan worden. Ofwel door de forum moderators ofwel dmv een gerechtelijke sanctie.

Een verontruste burger,
Jurgen ***
Zou deze nobele Jurgen bekend zijn met de uitdrukkingen: 'te biecht gaan bij de duivel' of 'de duivel met Beelzebub verdrijven.'
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:02   #3693
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die keuzemogelijkheid is toch de vrijheid die we hebben.
Wat wil je precies afschaffen?
er valt gewoon niks te kiezen. Je gaat mensen toch niet verplichten te kiezen tussen gebakken lucht en gebakken lucht? Dat is geen vrijheid dat is oplichting.

een hobby kunnen we aanvaarden: opdraaien voor de eigen kosten en de maatschappij niet langer tot last zijn.

Laatst gewijzigd door the_dude : 14 september 2011 om 14:06.
Oud 14 september 2011, 15:04   #3694
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
er valt gewoon niks te kiezen. Je gaat mensen toch niet verplichten te kiezen tussen gebakken lucht en gebakken lucht? Dat is geen vrijheid dat is oplichting.

een hobby kunnen we aanvaarden: opdraaien voor de eigen kosten en de maatschappij niet langer tot last zijn.
Je kan toch ook kiezen voor geen gebakken lucht.

Er zijn veel hobby's die door de overheid (mee)gesubsidieerd worden.
Zo'n last zijn gelovigen toch niet voor de maatschappij.
Oud 15 september 2011, 10:05   #3695
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan toch ook kiezen voor geen gebakken lucht.

Er zijn veel hobby's die door de overheid (mee)gesubsidieerd worden.
Zo'n last zijn gelovigen toch niet voor de maatschappij.

je hoeft niet te kiezen, hou ermee op met mensen te dwingen aub; het is nergens voor nodig en nergens goed voor.

Correct en daar zijn dus regels aan verbonden die, normaal gezien , jaarlijks gecontroleerd worden; weg van een gefantaseerde rechten.

last....last??? die godverdomsche kerkklokken laten u niet eens rustig slapen in't weekend...om maar te zwijgen over miljoenen doden door de pest, en in recenter verleden aids enkel en alleen omdat religie niet omkan met een veranderende samenleving, het haatzaaien, het opjutten, het opzetten van mensen tegen ganse groepen andere mensen gewoon omdat niet iedereen zichzelf wil beliegen. Het enige religie verspreid is onverdraagzaamheid, iets anders heb ik dat nog nooit weten doen; oh ja, naast alle maatschappelijk drama's is religie ook verantwoordelijk voor het losbandig gedrag van hun volgelingen naar kinderen toe; uitermate schokkend is het gedrag dat onder het mom van religie toegelaten wordt.
Oud 17 september 2011, 08:56   #3696
artisjok
Banneling

Standaard

Censuur en vrije meningsuiting
De grenzen van de vrijheid
Als het om de vrije meningsuiting gaat, staat onvrijheid gelijk aan censuur. Toch zijn er grenzen aan de vrijheid. Zoals bij elk recht, staat er een plicht tegenover, die van de verantwoordelijkheid.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=U03FGFOS

Misschien moeten we vrije meningsuiting voorbehouden voor mensen die ook verantwoordelijkheid durven opnemen.
Oud 18 september 2011, 12:13   #3697
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Censuur en vrije meningsuiting
De grenzen van de vrijheid
Als het om de vrije meningsuiting gaat, staat onvrijheid gelijk aan censuur. Toch zijn er grenzen aan de vrijheid. Zoals bij elk recht, staat er een plicht tegenover, die van de verantwoordelijkheid.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=U03FGFOS

Misschien moeten we vrije meningsuiting voorbehouden voor mensen die ook verantwoordelijkheid durven opnemen.
of misschien wordt vrije meningsuiting voorbehouden voor zij met een abonnement bij de standaard?
Oud 19 september 2011, 21:15   #3698
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich Bekijk bericht
Wat gaan we daaraan doen? Onze grenzen met hand en tand bewaken, een muur bouwen en al dat schorem terugsturen?
Het gaat in die draad niet over misdadigers, maar over Belgen en kinderen van Belgen (van niet-Belgische origine).
Oud 19 september 2011, 21:29   #3699
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is al eerder ontkracht.
De meeste aanslagen gebeuren door separatisten, niet door extremistische moslims.
Bron?
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 21:40   #3700
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat moeten vergelijken met : "Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden."

Is dat, wat er ook instaat, een excuus voor de stortvloed van beledigende woorden op sommige forums?
En wanneer je dan zo'n beledigende woorden leest, wat gebeurt er dan? Krijg je daar een longontsteking van ofzo?
Steve Hughes over "Being offended"

Mensen moeten eens stoppen met zoveel belang te hechten elk onnozel gezwets van iedere eerste de beste idioot... Ik geloof dat er straks mensen zijn die wakker liggen van dingen die ze op dit forum gelezen hebben, van mensen die ze van haar noch pluim kennen. te gek voor woorden ...
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be