![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ver voor de vrijheid van godsdienst, je hebt 't recht om te geloven wat je wil, als 't maar binnen de lijntjes die wij getekend hebben blijft. Nou moe, ik geloof waarin �*k wil, dat iemand mij dat eens gaat verbieden, ik beroep me op godsdienst'vrijheid'!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me beledigd door wat daar allemaal opgetekend staat, wat nu? Waar kan ik dat 'melden'?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3683 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat mij niet om een boerreligie. (Pas op heh, zeg niets over Bier en Cola, die dranken zijn bij ons heilig.) Het gaat erom dat vrijheid van godsdienst er om gaat dat je vrijuit je geloof mag en kan belijden en dat niemand je omwille van je geloof mag discrimineren. Ik mag je geloof wél belachelijk maken, ik mag jouw god(en) belachelijk maken en ik mag gelovigen van jouw religie belachelijk maken. Ik mag je niet een baan weigeren omdat je van een bepaald geloof bent. Gedrag is iets anders en dáár botst het. Als jij evangeliserend Christen bent moet je dat vooral zelf weten maar je moet niet de hele dag staan te evangeliseren op het werk ook al schrijft jouw geloof dat voor. Dat is storend en andere mensen zijn daar niet van gediend. Je moet ook niet anderen verplichten dat zij stil zijn voor de lunch om te bidden. Je kunt het vragen maar als men daartoe niet bereid is zul je toch moeten bidden in de herrie. En zo verder. Je kunt wel werken voor het bedrijf dat de cartoon South Park maakt maar als jij je beledigd voelt doordat men van Jezus een superheld maakt die gaat knokken met de bad guys heb jij toch een probleem en zul je zelf je consequenties moeten trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3684 |
Banneling
|
![]() Waarom zou ik dat moeten vergelijken met : "Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden."
Is dat, wat er ook instaat, een excuus voor de stortvloed van beledigende woorden op sommige forums? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kon men hiervoor maar eens op het rode driekhoekje duwen...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3686 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() goeie satire vind je ook in Nederland en satire is vrijgesteld van rechtsvervolging. Hoe onverdraagzaam de tegenpartij ook mag zijn.
![]() |
#3687 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk betekent die godsdienstVRIJheid, dat elke mens 't recht heeft om géén enkele godsdienst te hoeven aanhangen, VRIJ zijn van eender welke godsdienst (zo interpreteer �*k dat graag), laten we dat aub zo houden! Ik denk dus dat jij niet zo goed begrepen hebt waar 't om draait bij die wet, die niet zozeer betekent dat je vrijheid hebt binnen 'n godsdienst/religie, maar dat je VRIJ bent om er 1 (dewelke je zelf verkiest) of helemaal géén aan te hangen of je aan te 'onderwerpen', dat die keuze niet tot vervolging leidt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 13 september 2011 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3689 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gans die onzin dien je af te schaffen en uw optie is zo slecht nog nie. Mensen die nood hebben aan fantasmen die kunnen een hobbyclub inrichten en laat die mensen zich daarin amuseren. Buiten bezigheidstherapie valt er verder niks relevants uit te halen.
![]() |
![]() |
#3690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3691 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil je precies afschaffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3693 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een hobby kunnen we aanvaarden: opdraaien voor de eigen kosten en de maatschappij niet langer tot last zijn.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 14 september 2011 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn veel hobby's die door de overheid (mee)gesubsidieerd worden. Zo'n last zijn gelovigen toch niet voor de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3695 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je hoeft niet te kiezen, hou ermee op met mensen te dwingen aub; het is nergens voor nodig en nergens goed voor. Correct en daar zijn dus regels aan verbonden die, normaal gezien ![]() last....last??? die godverdomsche kerkklokken laten u niet eens rustig slapen in't weekend...om maar te zwijgen over miljoenen doden door de pest, en in recenter verleden aids enkel en alleen omdat religie niet omkan met een veranderende samenleving, het haatzaaien, het opjutten, het opzetten van mensen tegen ganse groepen andere mensen gewoon omdat niet iedereen zichzelf wil beliegen. Het enige religie verspreid is onverdraagzaamheid, iets anders heb ik dat nog nooit weten doen; oh ja, naast alle maatschappelijk drama's is religie ook verantwoordelijk voor het losbandig gedrag van hun volgelingen naar kinderen toe; uitermate schokkend is het gedrag dat onder het mom van religie toegelaten wordt.
![]() |
![]() |
#3696 |
Banneling
|
![]() Censuur en vrije meningsuitinghttp://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=U03FGFOS Misschien moeten we vrije meningsuiting voorbehouden voor mensen die ook verantwoordelijkheid durven opnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3697 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3698 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat in die draad niet over misdadigers, maar over Belgen en kinderen van Belgen (van niet-Belgische origine).
![]() |
#3699 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3700 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steve Hughes over "Being offended" Mensen moeten eens stoppen met zoveel belang te hechten elk onnozel gezwets van iedere eerste de beste idioot... Ik geloof dat er straks mensen zijn die wakker liggen van dingen die ze op dit forum gelezen hebben, van mensen die ze van haar noch pluim kennen. te gek voor woorden ... |
|
![]() |
![]() |