![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3684 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je een link?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kun je daar argumenten voor hebben?
![]() |
#3687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onafhankelijkheid is een plus om betrouwbaarheid op te bouwen. De judeo-amerikaanse corporate MSM is onbetrouwbaar.
![]() |
![]() |
#3688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste slag in het water. Ik zie nog steeds geen enkel argument verschijnen waarom we voltaire.net als betrouwbaar, onafhankelijk en gedegen zouden moeten beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onafhankelijke media bestaan niet. Voltaire laat mensen aan het woord die omwille van hun kritische blik vaak niet aan bod komen in de mainstream media.
Hier een lijst van hun 16 belangrijkste auteurs, waaronder de Belg Toussaint, docter in de politieke wetenschappen in Luik en Parijs. Het is kort door de bocht en zelfs intellectueel oneerlijk gezien de kwaliteit van de bijdragende auteurs, heel die site als 'onbetrouwbaar' van de hand te doen. Wat niet wil zeggen dat alle artikels van hetzelfde niveau zijn. Op een site met duizenden artikels vind je er gegaranandeerd een paar die wenkbrouwen doen fronsen. De vraag is niet zozeer waarom we deze site als betrouwbaar dienen te beschouwen, maar waarom we hem als zo nodig als onbetrouwbaarder dan bv. CNN dienen te beschouwen. En daar zie ik geen reden toe. Een 'establishement' site tegenover een site die dat establishment durft te bekritiseren, dat is het grootste verschil tussen CNN en Voltaire, naast methodologische verschillen en verschillen in financiële middelen. CNN is zelfs ongenuanceerder en minder gevarieerd dan Voltaire mijns inziens. Het eenheidsdiscours wordt er strak in de hand gehouden. Een extensie van het State Departement in wezen. Zeker als het gaat om oorlogen waar de VS een belang in menen te hebben, en dat zijn ze zowat allemaal. Verlang geen onafhankelijke media, maar weet wiens woord ze spreken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2014 om 07:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven lijkt uw verwijzing naar CNN weinig steekhoudend, daar u hiermee suggereert dat deze zender staat voor de rest van de vrije media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, hier begint het al. U poneert onmiddellijk een bewering als waarheid. Kunt u immers aantonen dat een Toussaint, "onmiddellijk van zijn kritische blik", niet aan bod komt in de gewone media?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3693 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Citaat:
Citaat:
Het tegendeel van wat de propaganda ons leert is meer dan eens waar zelfs. Telesur mag in de VS niet op de kabel, CNN mag in Venezuela wel op de kabel, en dat ondanks hun openlijk anti regeringsstandpunt. Maar dan nog stelt de westerse propaganda, als in een reflex, Venezuela voor als de 'vrije pers' aantastend, terwijl de VS wordt voorgesteld als een baken ervan. Bij een eerlijke vergelijking zou men echter tot de conclusie komen dat de pers in Venezuela zich juist meer kan permitteren als die in België bv. Om de omvang van deze missconcepties en de draagwijdte hiervan goed te beseffen zou men zich best ook eens buiten het eigen systeem begeven, en dan niet als toerist. De propaganda in de media is dagelijks. Het lijkt pluralistisch daar je meerdere kranten of zenders hebt, maar dat is het niet. Ik merk het elke keer weer als ik in België kom, hoe eng het informatieveld op TV is. Hoe eenzijdig de berichten over internationaal nieuws wel niet zijn (behalve af en toe een 'slippertje' in een programma als Terzake). Ik heb het geluk gehad dit vanop een afstand te kunnen bekijken, meer dan eens met eerste hands informatie die aantoonde hoe groot de leugen wel niet kan zijn. Maar begin maar eens iemand te overtuigen wiens heel wereldbeeld is opgebouwd rond de propaganda dat wij de goeden en de vrijen zijn en die wat we als onze vijanden beschouwen hebben slechte intenties en leven in dictaturen. Alleen al het simplisme van deze theorie zou argwaan dienen te wekken. Maar dat doet het bij velen spijtig genoeg niet. Het kost om te erkennen dat je een leugen leeft. Het is comfortabel te geloven dat je bij de goeden en bevrijden hoort. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2014 om 08:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3694 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dezelfde manier als dat ik vergeten zou zijn dat het een autochtoon is. Als het nu een extreem rechts iemand zou zijn zou dat nog geen verschil maken voor het punt dat ik wou maken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2014 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3698 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat iets dergelijks op Westerse televisie ooit al vertoond werd. http://www.themoscowtimes.com/articl...gn/505907.html Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 27 augustus 2014 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3699 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist. Vandaar dat het van belang is beide kanten in dit conflict zelf aan het woord te laten. Dat is niet wat de media in het westen doen echter. Zelfs als men de andere kant aan het woord laat is dat met de bedoeling hen in een slecht daglicht te pogen stellen. Dat zie je vanaf de kleinste details van beeldkeuze, tot citaten, tot commentaar die erbij geleverd wordt door journalisten of zogezegde experten. Wie dat niet door heeft zal een slachtoffer van propaganda worden. Wie denkt dat het toeval is dat men net een afwezig lachende Putin toont net op het moment dat men het heeft over de kans dat de onderhandelingen niet zullen slagen, een toevallig gekozen combinatie van beelden is? Niets is minder waar. Zowat elk nieuwsitem over dit conflict kan op die wijze ontleed worden. Toegegeven ik sta in bewondering voor het vernuft waarmee die zaken in elkaar gestoken zijn. Niet dat de VRT daar voor veel tussen zit. Die nemen over en vertalen meestal slechts.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2014 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schat dat men een internationaal erkende autoriteit als Toussaint in Franstalig België wel aan het woord zal willen laten als het gaat over de schuld van zogenaamde ontwikkelingslanden. Relatief onschuldig allemaal. Maar iemand anders kan die vraag beter beantwoorden denk ik. Mijn zicht op de lokale Belgische media is partieel aangezien ik meestal in het buitenland vertoef. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2014 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |