Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2023, 11:45   #37141
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En lekker betaald door de susidieslurpende NMBS.
alleen als je hem gelooft
maar ook bij de nmbs kun je neit ad random weken congé op pakken om eventjes een paar weken af te reizen naar Moldavië en omstreken
maar nu gaat het weer over zijn privé en dat wil hij niet

veelposters op fora gelijk dit, zeker mannen die 24/7 posten, moeten wel werkloos zijn.
Om 4u 's nachts zit niemand aan een bureautje op zijn kantoor
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 15:21   #37142
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wagner’s claims appeared to be confirmed by the UK’s Ministry of Defence (MoD), which suggested that most of Soledar, a small town about six miles (10km) north of the key city of Bakhmut, was in Russian hands after Moscow continued to make “tactical advances”.

The MoD said the efforts in Soledar over the past four days appeared to be aimed at encircling Bakhmut.
Ukraine’s general staff said on Tuesday that Russian forces were trying to advance in three areas on the Donbas front: around Bakhmut, further south around Avdiivka and north around Lyman, in an attempt to secure the administrative border of Donetsk oblast in that area.

Highlighting the intensity of the Russian assault, Oleksiy Arestovych, an adviser to the Ukrainian president, said that in the past 24 hours Russian forces had made 281 attacks along the Bakhmut axis.

In his nightly address on Monday, Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskiy, again underlined the difficulty of his forces’ position in Soledar, saying troops were withstanding “new and even tougher assaults”, with some speculating he may be preparing public opinion for the loss of the town.

https://www.theguardian.com/world/20...ontrol-soledar
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 15:27   #37143
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar ook bij de nmbs kun je neit ad random weken congé op pakken om eventjes een paar weken af te reizen naar Moldavië en omstreken

veelposters op fora gelijk dit, zeker mannen die 24/7 posten, moeten wel werkloos zijn.

Er zijn ook mensen die niet van 9 tot 17 u werken, en ook mensen die thuis online werken, bvb. aan dossiers, wanneer ze dat zelf willen, of begrijp je dat niet is dat te moeilijk om te begrijpen voor jouw misschien? Of is het misschien al zo lang geleden dat je nog gewerkt hebt dat je niets meer begrijpt van de huidige arbeidsmarkt? Ik werk het liefst s nachts als ik mij ergens op moet concentreren, in stilte en door niemand gestoord.
Voor de rest zeg eens iets over jouw prive leven, of stop met op de man te spelen, dat is trouwens pestgedrag en tegen de forum regels.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2023 om 15:31.
Oud 10 januari 2023, 15:32   #37144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En lekker betaald door de susidieslurpende NMBS.
Precies een bende roddeltantes. Of moet ik zeggen roddel queens? Jullie hebben blijkbaar weinig te doen als je mij zo interessant vindt.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2023 om 15:33.
Oud 10 januari 2023, 15:39   #37145
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
China weet heel goed dat ze de economie en handel van het Westen niet kunnen missen.
Rusland kan nooit dit grote aandeel overnemen.
Het Westen kan ook de economie en handel van China niet meer missen, "therein lies the beauty "

China laat zich niet chanteren of afdreigen, ze kiezen voor Rusland.

Daarnaast wordt het Westen langzaam maar zeker opzij geschoven als centrum van de wereldeconomie. Eindelijk.
Het Westen helpt daar zelf aan mee door hun chantage, sancties en dreigementen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2023 om 15:40.
Oud 10 januari 2023, 15:46   #37146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Je beseft toch hoe verdacht je jezelf hiermee maakt.

Uit deze en eerdere postings, overgoten met het bekende russisch sausje, kun je bijna niet anders dan opmaken dat er een mogelijkheid is dat je connecties hebt met de russische FSB (het vroegere KGB) of wellicht door hen benaderd bent.

Er is een oorlog gaande aan onze Europese buitengrens die een sterke agressie uitstraalt tegen onze waarden en democratische gedachte. België en vooral Brussel met als zetel van tal van internationale instellingen is een draaischijf van personenverkeer wat het makkelijk maakt om op een clandestiene en ongeoorloofde manier te infiltreren en te beïnvloeden.
Als gewone burgers (en als Europeanen) beseffen we onvoldoend dat berichten gepost door een pro-russische activist(en) een gevaar van binnenuit kunnen vormen.

Zou best kunnen dat onze staatsveiligheid (VSSE) wat nauwlettender toezicht houd op je reilen en zeilen op fora en zeker bij een autonoom overheidsbedrijf als de NMBS.
Uiteraard wil ik me hiermee helemaal niet dreigend opstellen tegen je of beschuldigen van enig wangedrag, niet op persoonlijk of professioneel gebied.

Maar zie, de tweedeling is ingezet door russische agressie en genocide op een autonome buur die ook tegen onze buitengrens leunt. En waar voorheen dit soort postings niet al te au sérieux genomen werd, moet je nu deze met argusogen bekijken wat ik iedereen kan aanraden.
Iedereen die mij kent weet dat ik al heel lang, als kind al, opkijk naar de ex-SU en Rusland, er veel geweest ben, en er zijn ook familiale banden die ik niet uit de doeken ga doen daar heeft niemand zaken mee.

Jaja iedereen die Russisch bloed heeft, of van de Russische cultuur houdt, is een spion, moet zn werk verliezen en in kampen opgesloten worden, is het dat dat je bedoelt? Moet ik misschien een grote "R" op mijn vest naaien?
Oud 10 januari 2023, 15:47   #37147
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uiteraard heb ik een band met de ex-SU maar meer hoeft u daar niet over te weten.
Een van de weinige keren dat je niet liegt. De inlichtingendiensten doen er goed aan jou en je maten in de gaten te houden.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 15:49   #37148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Een van de weinige keren dat je niet liegt. De inlichtingendiensten doen er goed aan jou en je maten in de gaten te houden.
Ik ga beginnen met een grote "R" op mijn jas te naaien, is dat ok voor U als eerste maatregel?

Trouwens moest je een beetje intelligent zijn: een spion gaat niets vrijgeven over zijn prive-leven en al zeker niet over zn reizen naar Oekraine, en gaat zn mening ook niet op een publiek forum verkondigen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2023 om 15:52.
Oud 10 januari 2023, 15:52   #37149
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga beginnen met een grote "R" op mijn jas te naaien, is dat ok voor U als eerste maatregel?
Nee: ik zou het liefst zien dat je verkast naar het RusSSische Reich.
Oud 10 januari 2023, 15:59   #37150
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wagner’s claims appeared to be confirmed by the UK’s Ministry of Defence (MoD), which suggested that most of Soledar, a small town about six miles (10km) north of the key city of Bakhmut, was in Russian hands after Moscow continued to make “tactical advances”.

The MoD said the efforts in Soledar over the past four days appeared to be aimed at encircling Bakhmut.
Ukraine’s general staff said on Tuesday that Russian forces were trying to advance in three areas on the Donbas front: around Bakhmut, further south around Avdiivka and north around Lyman, in an attempt to secure the administrative border of Donetsk oblast in that area.

Highlighting the intensity of the Russian assault, Oleksiy Arestovych, an adviser to the Ukrainian president, said that in the past 24 hours Russian forces had made 281 attacks along the Bakhmut axis.

In his nightly address on Monday, Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskiy, again underlined the difficulty of his forces’ position in Soledar, saying troops were withstanding “new and even tougher assaults”, with some speculating he may be preparing public opinion for the loss of the town.

https://www.theguardian.com/world/20...ontrol-soledar
Rusland heeft Bakhmut bijna omcirkeld en heeft de helft van de stad al in handen. Voornamelijk te danken aan Wagner, de meeste nieuwe recruten werden elders langs de frontlijn geinstalleerd in defensieve posities. Rusland wil geen Oekraiense offensieven meer.Met 100000'en nieuwe recruten en gigantische verdedigingswerken zal dat ook niet meer lukken. Sinds Rusland zich zelf terug trok tot achter de Dnyepr vegin november heeft Kiev geen vorderingen meer gemaakt.

En vanaf de frontlijn overal veilig is kan het Russische leger Wagner bijspringen om Bakhmut als uitvalsbasis te gebruiken om de rest van Donetsk Oblast te veroveren. Ik denk ook dat de Russen nog niet klaar zijn met Odessa.
Oud 10 januari 2023, 16:01   #37151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee: ik zou het liefst zien dat je verkast naar het RusSSische Reich.
Dat zal ik zelf wel beslissen.
Oud 10 januari 2023, 16:06   #37152
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zal ik zelf wel beslissen.
Dat maakt de Belgische inlichtingendienst wel uit. Als Poetin een NAVO-land, Moldavië of Finland aanvalt, grijpt de NAVO in en kun jij voor jezelf maar beter snel verkassen.
Oud 10 januari 2023, 16:31   #37153
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens moest je een beetje intelligent zijn: een spion gaat niets vrijgeven over zijn prive-leven en al zeker niet over zn reizen naar Oekraine, en gaat zn mening ook niet op een publiek forum verkondigen.
Hoeft niet!
Het staat u vrij zich in alle rust naar Rusland te begeven.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 16:33   #37154
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland heeft Bakhmut bijna omcirkeld en heeft de helft van de stad al in handen. Voornamelijk te danken aan Wagner, de meeste nieuwe recruten werden elders langs de frontlijn geinstalleerd in defensieve posities. Rusland wil geen Oekraiense offensieven meer.Met 100000'en nieuwe recruten en gigantische verdedigingswerken zal dat ook niet meer lukken. Sinds Rusland zich zelf terug trok tot achter de Dnyepr vegin november heeft Kiev geen vorderingen meer gemaakt.

En vanaf de frontlijn overal veilig is kan het Russische leger Wagner bijspringen om Bakhmut als uitvalsbasis te gebruiken om de rest van Donetsk Oblast te veroveren. Ik denk ook dat de Russen nog niet klaar zijn met Odessa.

Hoera en hoe staat het nog met die 600 dode Oekraïense soldaten?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 17:09   #37155
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hoeft niet!
Het staat u vrij zich in alle rust naar Rusland te begeven.
Hopelijk komt deze VRIJHEID terug, voor iedereen, in alle rust.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 10 januari 2023 om 17:19.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 17:11   #37156
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt de Belgische inlichtingendienst wel uit. Als Poetin een NAVO-land, Moldavië of Finland aanvalt, grijpt de NAVO in en kun jij voor jezelf maar beter snel verkassen.
Tot nu hebben alleen de Angelsaksen een NAVO-land aangevallen (Nord Stream).
Oud 10 januari 2023, 17:19   #37157
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Het is eenieder vrij om binnen de regels neergeschreven in het forumreglement mee te discussiëren. Het tijdstip waarop mensen mogen posten staat niet in het reglement. Er staat ook niet in of mensen rijk of arm moeten zijn. Het forum staat open 7/7 en 24/24. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Redelijk veel VRIJHEID niet waar.
Oud 10 januari 2023, 17:30   #37158
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt geen Belgische burgers uitzetten, en al helemaal niet enkel en alleen omwille van hun opinie.

Poetin gaat Finland niet aanvallen. Wat Moldavie betreft, moest de Moldavische regering het vredesakkoord van de jaren 90 schenden door zelf of Oekraine toestemming te geven om Transdnistrie binnen te vallen, dan heeft Rusland volgens de internationale wetgeving het recht in te grijpen. Zolang het vredesakkoord gerespecteerd wordt, is er geen probleem.
Het bloeddorstige regime in Kiev wilde uiteraard oorlog beginnen met Transdnistrie, maar de regering van Moldavie weigerde toestemming te geven.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2023 om 17:32.
Oud 10 januari 2023, 17:34   #37159
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hoera en hoe staat het nog met die 600 dode Oekraïense soldaten?
Het zijn er geen 600 maar minstens 100000.
Oud 10 januari 2023, 17:46   #37160
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die mij kent weet dat ik al heel lang, als kind al, opkijk naar de ex-SU en Rusland, er veel geweest ben, en er zijn ook familiale banden die ik niet uit de doeken ga doen daar heeft niemand zaken mee.

Jaja iedereen die Russisch bloed heeft, of van de Russische cultuur houdt, is een spion, moet zn werk verliezen en in kampen opgesloten worden, is het dat dat je bedoelt? Moet ik misschien een grote "R" op mijn vest naaien?
Een Z schept meer duidelijkheid gezien je postings.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be