Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2023, 05:25   #3701
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor 1 keer geef ik Tömmchen gelijk.
Je begrijpt dat je door zo een statement een einde zou stellen aan uw politieke carriere he.

"nog zo ne halve nazi die dweept met het VB".

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2023 om 05:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 09:32   #3702
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt dat je door zo een statement een einde zou stellen aan uw politieke carriere he.

Die zit!
Oud 10 september 2023, 10:05   #3703
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben gisteren op restaurant geweest met mensen uit Denderleeuw, in heel de Denderstreek verwachten zij een landslide voor het Vlaams Belang, zeker lokaal.
Ze vinden dat "het echt genoeg is geweest"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 10:31   #3704
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs Sander Loones heeft soms gelijk.
Oud 10 september 2023, 10:50   #3705
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ben gisteren op restaurant geweest met mensen uit Denderleeuw, in heel de Denderstreek verwachten zij een landslide voor het Vlaams Belang, zeker lokaal.
Ze vinden dat "het echt genoeg is geweest"
Niet alleen in de Denderstreek hebben de mensen de buik vol van de gang van zaken.
Citaat:
De Limburgse Peiling 2023: Helft Limburgers heeft geen bezwaar tegen Vlaams Belang in regering

24/05/2023

De helft van de Limburgers heeft geen bezwaar tegen een regeringsdeelname van Vlaams Belang. Of het cordon sanitaire overeind blijft, zal een van dé thema’s zijn bij de verkiezingen volgend jaar.
https://www.dekrantenkoppen.be/detai...-regering.html

Citaat:
Woensdag 24 mei 2023

Waarom trekt de Limburgse stem weg uit het centrum? “Vivaldi-regering is een zootje ongeregeld”

Nooit eerder waren de extreme partijen zo groot in Limburg. Vlaams Belang is met afstand de grootste en ook PVDA groeit fors, zo blijkt uit onze jongste peiling. Een logisch resultaat, vinden onze lezers. “De kloof tussen politici en burgers is nog nooit zo groot geweest”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230523_95530254

Citaat:
22 mei 2023
De Limburgse Peiling 2023: Wie stopt de afkalving bij de N-VA?
Hasselt -

Vier jaar geleden was N-VA nog de grootste in Limburg, maar de afkalving houdt aan, zo blijkt uit de Limburgse Peiling 2023.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230521_95865412

Citaat:
De Limburgse Peiling 2023: Open Vld geraakt niet uit gevarenzone

De liberalen blijven in de gevarenzone, zo blijkt uit de Limburgse Peiling 2023. Het premierschap van Alexander De Croo levert niets op en ook minister Lydia Peeters kan haar partij in Limburg niet behoeden voor de achteruitgang.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230521_95736989
Citaat:
ANALYSE. Waarom plots een kwart van de Limburgers stemt op Vlaams Belang

Als het vandaag verkiezingen zouden zijn, zou Vlaams Belang in Limburg 25,8 procent van de stemmen halen. Daarmee wordt de partij niet alleen afgetekend de grootste, het zou meteen ook het beste resultaat ooit voor extreemrechts zijn.

Die winst voor Vlaams Belang is in grote mate te danken aan overlopende N-VA-kiezers. De N-VA wordt door dat verlies de tweede partij, met 19,9 procent.
https://www.reddit.com/r/Belgium2/co...de_limburgers/

Go go go Bartje! Maak het BLOK kapot!
Oud 10 september 2023, 11:40   #3706
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De N-VA staat voor een inclusieve samenleving met gelijke rechten én plichten voor iedereen: man of vrouw, hetero, holebi, transgender, autochtoon of allochtoon, ...

De transgender gelijke rechten aan de vrouw? Waar is de uitspraak tegen genitale verminkingen en chemische sterilisaties?
"Conservatief" is dat niet, he.
Oud 10 september 2023, 12:05   #3707
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De N-VA staat voor een inclusieve samenleving met gelijke rechten én plichten voor iedereen: man of vrouw, hetero, holebi, transgender, autochtoon of allochtoon, ...

De transgender gelijke rechten aan de vrouw? Waar is de uitspraak tegen genitale verminkingen en chemische sterilisaties?
"Conservatief" is dat niet, he.
https://www.youtube.com/watch?v=mHU6-vPEIbM
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 12:20   #3708
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hehehe touché Libro.
Maar het is wel een blunder die de waanzin van die partij weergeeft.
Ze passen opportunistisch woorden als "conservatief" toe, maar de realiteit toont dat ze gewoon meelopen met de rest voor hun posjes.
Oud 10 september 2023, 14:07   #3709
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09...na-verkiezing/

Georges-Louis Bouchez (MR) wil na de verkiezingen net zoals tussen 2014 en 2018 een Zweedse regering vormen met de N-VA, als de uitslag dat toelaat. Dat zegt hij in “De Zevende Dag” op VRT 1. Bart De Wever houdt MR af en herhaalt zijn pleidooi voor een minikabinet met de PS.

N-VA verkiest de PS als coalitiepartner. Was het niet de PS die N-VA afschilderde als niets proper ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 14:18   #3710
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09...na-verkiezing/

Georges-Louis Bouchez (MR) wil na de verkiezingen net zoals tussen 2014 en 2018 een Zweedse regering vormen met de N-VA, als de uitslag dat toelaat. Dat zegt hij in “De Zevende Dag” op VRT 1. Bart De Wever houdt MR af en herhaalt zijn pleidooi voor een minikabinet met de PS.

N-VA verkiest de PS als coalitiepartner. Was het niet de PS die N-VA afschilderde als niets proper ?
Ik weet niet of dat ik volledig mee ben met het door BDW gebruikte begrip/concept, "het minikabinet".

Spreken we dan over een regering PS/N-VA zonder meer?
Oud 18 september 2023, 13:49   #3711
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er al veel laten doorsloppen op dit forum
Maar het moet toch onder de schijnwerpers gehouden worden
De malcontenten verlaten het krimpende en zinkende Weverschip

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09...van-doorslaer/
Citaat:
Voormalig schepen voor N-VA in Meise Paul Van Doorslaer maakt overstap naar Vlaams Belang als lijsttrekker
Meer rechtse stemmen geneutraliseerd achter het cordon
en N-VA wat stemmen minder
Een pure win win voor Vlaanderen en de Vlamingen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:39   #3712
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

In 2018 bolde die loser het af bij N-VA omdat zijn bestuur hem het lijsttrekkerschap niet wou geven.

Citaat:
Paul Van Doorslaer en N-VA na geruzie uit mekaar

Huidig schepen Paul Van Doorslaer zal in oktober niet op de lijst van N-VA Meise staan voor de verkiezingen. Na wekenlang geruzie over zijn plaats op de kieslijst stapt hij op. Van Doorslaer start een eigen partij. Niet evident, want de lijst moet in september op tafel liggen.

23-06-18,

In het najaar kreeg huidig schepen van Openbare Werken en Milieu Paul Van Doorslaer van het bestuur van N-VA Meise te horen dat hij lijsttrekker zou worden voor de meerderheidspartij. Vier leden stemden voor, terwijl vier zich onthielden. "Maar enkele maanden later kwam Walther Decleyn, voorzitter van de partij, daar plots op terug", aldus Van Doorslaer. "Hij liet me weten dat Gerda Van den Brande lijsttrekker zou worden en zette zichzelf op de tweede plaats. Ik moest om een onduidelijke reden genoegen nemen met plaats vijf. Pure woordbreuk."

Verwijten
Een drietal weken later werd Van Doorslaer naar eigen zeggen volledig de grond ingeboord door de voorzitter tijdens een vergadering. "Hij verweet me dat ik met niemand meer wilde praten. Niet met Unizo, niet met Natuurpunt. Daardoor vond hij me niet langer geschikt als lijsttrekker. Hij schoof ook fouten uit een vorige legislatuur in mijn schoenen. Zaken waar ik hoegenaamd niets mee te maken heb. Er volgden heel wat bemiddelingspogingen, zelfs op nationaal niveau. Plots zou ik op plaats drie mogen staan, maar wat later was het toch opnieuw de vijfde plek. Sorry, maar aan zo'n manier van politiek doe ik niet meer mee. Zeker omdat ik geen steun kreeg van hogerhand binnen de N-VA."

En dus neemt de schepen tijdens de eerstvolgende gemeenteraad ontslag als N-VA'er. Tot eind dit jaar zal hij als onafhankelijke zetelen. "Ondertussen ben ik wel al volop met een eigen, Vlaamsgezinde lijst - los van een nationale politieke partij - bezig", klinkt het. "Het zal niet evident zijn, want in september moet ik de lijst indienen. Aan 25 namen zal ik waarschijnlijk niet geraken, maar met 13 ?* 14 kandidaten ben ik al tevreden. Bovendien hebben vier N-VA'ers al aangegeven dat ze mij willen volgen. Mijn ambities? Opnieuw een schepenambt. Het energiezuinig maken van de gemeentelijke gebouwen, de herinrichting van de loods van de technische en groendienst en de controle van de rioleringen zijn projecten die ik deze legislatuur opgestart heb en die ik wil afwerken."

Evolutie
Voorzitter Walther Decleyn wenst Van Doorslaer het allerbeste toe. "Dat hij eerst lijsttrekker was en nadien niet meer, moet hij aanvaarden. Dat is nu eenmaal de evolutie binnen een lokale partij. Hij heeft zelf gekozen om te vertrekken, meer heb ik daar niet over te zeggen."
bron : https://www.hln.be/meise/paul-van-do...kaar~af6e9ac3/
Mijnheerke wou opnieuw een schepenambt, maar raakte zelfs niet verkozen.

En die nobody rapen ze nu op bij het Blok om lijsttrekker te spelen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 18:25   #3713
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

De VLD gaat Vlaanderen en de Vlamingen redden.
Of bedoel je de communisten?
Oud 30 september 2023, 08:48   #3714
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09...ning-moet-ver/

Buren starten petitie voor Jeanneke (96) uit Waarloos die onbewoonbaar verklaarde huurwoning moet verlaten: "Ik wil hier sterven"

In Waarloos bij Kontich leven veel mensen mee met de 96-jarige Jeanneke Vervoort. Ze moet haar huurwoning van het OCMW verlaten omdat die onbewoonbaar is verklaard. De vrouw kreeg een serviceflat aangeboden van de gemeente, maar wil niet verhuizen. Al meer dan 200 mensen hebben een petitie ondertekend die de buren hadden opgestart.
Radio 2, An Verstuyft
vr 29 sep
15:02

Jeanneke Vervoort uit Waarloos kreeg te horen dat ze tegen midden november haar huis moet verlaten. Ze huurt dat van het OCMW, maar het is nu onbewoonbaar verklaard door de gemeente. Het OCMW biedt haar een serviceflat aan, maar Jeanneke wil niet verhuizen. "Sinds 1950 woon ik hier. Ik kreeg bericht dat het huis niet meer in orde is, maar ik woon hier graag en ik wil hier sterven. Ik hou van mijn huisje", zegt ze met tranen in de ogen.

Er is nooit naar mij omgekeken. Ik heb nooit iemand gezien. Ze hebben nooit een frank aan mij moeten betalen
Jeanneke Vervoort

Ze begrijpt ook niet waarom het onbewoonbaar is verklaard. "Is dat een nieuwe wet misschien? Er is nooit naar mij omgekeken. Ik heb nooit iemand gezien. Ze hebben nooit een frank aan mij moeten betalen. Ik heb na de oorlog wel zelf een nieuwe vloer gelegd en daarna ook een badkamer ingericht. Als er iets stuk ging, heb ik dat zelf betaald. Ik moet geen luxe hebben. Ik ben altijd tevreden geweest, ik ben gelukkig. Als ze me dit afpakken, wordt dat mijn dood."
"In de kleinste hut is er plaats voor groot geluk", staat veelbetekenend op het tegeltje dat Jeanne toont
"In de kleinste hut is er plaats voor groot geluk", staat veelbetekenend op het tegeltje dat Jeanne toont
Bart Roggeman

Volgens de gemeente is de situatie van het huurhuis van Jeanneke "historisch gegroeid". “Wat het gebrek aan onderhoud betreft, wil ik toch ook even aanstippen dat in het huurcontract bepaalde afspraken waren gemaakt", zegt schepen van Patrimonium en Sociale Zaken Cindy Vanbaeden (N-VA). "Maar in 2021 hebben we ook de verordering van het conformiteitsattest ingevoerd. Als we dat opleggen aan burgers moet ook ons eigen patrimonium in orde zijn. Omdat toen net corona opspeelde en Jeanneke toen heel ziek was, heb ik dit dossier bewust nog even laten rusten. Uiteindelijk heb ik aan Igean de opdracht gegeven een controle uit te voeren en die was moordend, met vijf heel ernstige gebreken. Dat is niet langer verantwoord, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is."

De controle was moordend, met vijf heel ernstige gebreken. Dat is niet meer verantwoord, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is
Cindy Vanbaeden (N-VA), schepen van Patrimonium en Sociale Zaken in Kontich

De gemeente stelde aan Jeanneke voor om te verhuizen naar een serviceflat op het gelijkvloers, een paar honderd meter verder. Maar dat ziet ze niet zitten. "Ik ben mijn leven alleen gewoon, ik ben hier vrij. Het zullen allemaal wel lieve mensen zijn, maar ik ben liever hier. Ik ben hier geboren, getogen. Mijn moeder is hier voor de deur doodgereden, die herinnering aan haar is hier. Mijn man is hier thuis in bed gestorven. Zijn wens is daarmee wel vervuld. Ik zou dat ook willen, maar ik weet dus niet of het nog kan."
Petitie

Buren voelen heel erg met haar mee. Om haar een hart onder de riem te steken, hebben ze een petitie opgestart. Volgens de buren heeft het OCMW de woning jarenlang laten verkommeren, om ze daarna onbewoonbaar te laten verklaren. Op de petitie komt heel wat respons: al meer dan 200 mensen zetten er hun handtekening onder.

Ook Jeanneke merkt dat medeleven. "Ik krijg heel veel bezoek. Gisterenavond stond hier nog 8 man. Je kan niet geloven hoeveel volk dat er al langskwam om koffie te drinken. Onlangs zei nog iemand dat ze nummertjes zouden moeten trekken, zoals bij de beenhouwer, omdat ze met zoveel zijn. Maar ik ontvang ze met veel plezier. Een vrouw die al zoveel tegenslag heeft gehad, zei me dat ik de enige ben die ze nog heeft. Haar man, haar zonen en haar zus zijn allemaal vroeg gestorven. Er kwam zelfs een klas schoolkinderen langs en die hebben gezongen voor mij. De juf vroeg, wie woont hier? Jeanneke, riepen ze. Dat doet me goed, dat houdt me recht."

https://www.vlaanderen.be/conformite...r-huurwoningen

https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/54697

De Vlaamse woonnormen afdwingen voor huurwoningen is een discriminatie op de huurmarkt. Heiseigenaars mogen blijven wonen in hun woningen zonder conformiteitsverslag. Ze kunnen blijven genieten van gekleurd glas in hun inkomhal dat niet voldoet aan de wooncode. Ze zijn ook niet verplicht hun woning te onderwerpen aan de EPC waanzin, waar er geen ventilatiegenot meer is van spleten en klieren.

Veel particulieren stellen hun woning niet langer te huur door de last en kost van het afgedwongen conformiteitsattest. Hierdoor wordt het tekort aan betaalbare woningen groter en is het langer wachten tot een huurwoning beschikbaar is door overbevraging van de bouwsector.

Laat ons hopen dat het N-VA beleid ons niet leidt tot Nederlandse toestanden waar 1 op de 3 wooneenheden in handen is van wooncorporaties.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2023, 08:51   #3715
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Buren starten petitie voor Jeanneke (96) uit Waarloos die onbewoonbaar verklaarde huurwoning moet verlaten: "Ik wil hier sterven"

In Waarloos bij Kontich leven veel mensen mee met de 96-jarige Jeanneke Vervoort. Ze moet haar huurwoning van het OCMW verlaten omdat die onbewoonbaar is verklaard. De vrouw kreeg een serviceflat aangeboden van de gemeente, maar wil niet verhuizen. Al meer dan 200 mensen hebben een petitie ondertekend die de buren hadden opgestart.
Radio 2, An Verstuyft
vr 29 sep
15:02

Jeanneke Vervoort uit Waarloos kreeg te horen dat ze tegen midden november haar huis moet verlaten. Ze huurt dat van het OCMW, maar het is nu onbewoonbaar verklaard door de gemeente. Het OCMW biedt haar een serviceflat aan, maar Jeanneke wil niet verhuizen. "Sinds 1950 woon ik hier. Ik kreeg bericht dat het huis niet meer in orde is, maar ik woon hier graag en ik wil hier sterven. Ik hou van mijn huisje", zegt ze met tranen in de ogen.

Er is nooit naar mij omgekeken. Ik heb nooit iemand gezien. Ze hebben nooit een frank aan mij moeten betalen
Jeanneke Vervoort

Ze begrijpt ook niet waarom het onbewoonbaar is verklaard. "Is dat een nieuwe wet misschien? Er is nooit naar mij omgekeken. Ik heb nooit iemand gezien. Ze hebben nooit een frank aan mij moeten betalen. Ik heb na de oorlog wel zelf een nieuwe vloer gelegd en daarna ook een badkamer ingericht. Als er iets stuk ging, heb ik dat zelf betaald. Ik moet geen luxe hebben. Ik ben altijd tevreden geweest, ik ben gelukkig. Als ze me dit afpakken, wordt dat mijn dood."
Bart Roggeman

Volgens de gemeente is de situatie van het huurhuis van Jeanneke "historisch gegroeid". “Wat het gebrek aan onderhoud betreft, wil ik toch ook even aanstippen dat in het huurcontract bepaalde afspraken waren gemaakt", zegt schepen van Patrimonium en Sociale Zaken Cindy Vanbaeden (N-VA). "Maar in 2021 hebben we ook de verordering van het conformiteitsattest ingevoerd. Als we dat opleggen aan burgers moet ook ons eigen patrimonium in orde zijn. Omdat toen net corona opspeelde en Jeanneke toen heel ziek was, heb ik dit dossier bewust nog even laten rusten. Uiteindelijk heb ik aan Igean de opdracht gegeven een controle uit te voeren en die was moordend, met vijf heel ernstige gebreken. Dat is niet langer verantwoord, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is."

De controle was moordend, met vijf heel ernstige gebreken. Dat is niet meer verantwoord, hoe moeilijk en pijnlijk het ook is
Cindy Vanbaeden (N-VA), schepen van Patrimonium en Sociale Zaken in Kontich

De gemeente stelde aan Jeanneke voor om te verhuizen naar een serviceflat op het gelijkvloers, een paar honderd meter verder. Maar dat ziet ze niet zitten. "Ik ben mijn leven alleen gewoon, ik ben hier vrij. Het zullen allemaal wel lieve mensen zijn, maar ik ben liever hier. Ik ben hier geboren, getogen. Mijn moeder is hier voor de deur doodgereden, die herinnering aan haar is hier. Mijn man is hier thuis in bed gestorven. Zijn wens is daarmee wel vervuld. Ik zou dat ook willen, maar ik weet dus niet of het nog kan."
Petitie

Buren voelen heel erg met haar mee. Om haar een hart onder de riem te steken, hebben ze een petitie opgestart. Volgens de buren heeft het OCMW de woning jarenlang laten verkommeren, om ze daarna onbewoonbaar te laten verklaren. Op de petitie komt heel wat respons: al meer dan 200 mensen zetten er hun handtekening onder.

Ook Jeanneke merkt dat medeleven. "Ik krijg heel veel bezoek. Gisterenavond stond hier nog 8 man. Je kan niet geloven hoeveel volk dat er al langskwam om koffie te drinken. Onlangs zei nog iemand dat ze nummertjes zouden moeten trekken, zoals bij de beenhouwer, omdat ze met zoveel zijn. Maar ik ontvang ze met veel plezier. Een vrouw die al zoveel tegenslag heeft gehad, zei me dat ik de enige ben die ze nog heeft. Haar man, haar zonen en haar zus zijn allemaal vroeg gestorven. Er kwam zelfs een klas schoolkinderen langs en die hebben gezongen voor mij. De juf vroeg, wie woont hier? Jeanneke, riepen ze. Dat doet me goed, dat houdt me recht."

De Vlaamse woonnormen afdwingen voor huurwoningen is een discriminatie op de huurmarkt. Heiseigenaars mogen blijven wonen in hun woningen zonder conformiteitsverslag. Ze kunnen blijven genieten van gekleurd glas in hun inkomhal dat niet voldoet aan de wooncode. Ze zijn ook niet verplicht hun woning te onderwerpen aan de EPC waanzin, waar er geen ventilatiegenot meer is van spleten en klieren.

Veel particulieren stellen hun woning niet langer te huur door de last en kost van het afgedwongen conformiteitsattest. Hierdoor wordt het tekort aan betaalbare woningen groter en is het langer wachten tot een huurwoning beschikbaar is door overbevraging van de bouwsector.

Laat ons hopen dat het N-VA beleid ons niet leidt tot Nederlandse toestanden waar 1 op de 3 wooneenheden in handen is van wooncorporaties.
Vermoedelijk een groot bouwproject geplant op de plaats ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2023, 09:16   #3716
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar maakt men zich druk om ? Ze suggereert zelf de oplossing.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2023, 10:35   #3717
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.......

Particulieren die hun huurhuis leeg laten staan en laten verkrotten om af te breken omdat het te duur is om te renoveren, worden gestraft met een leegstandtaks.
Huiseigenaren of hun nabestaanden hebben ook allerlei verplichte attesten nodig als ze het huis willen verkopen en worden dus gedwongen om nog dure renovatiewerken te bekostigen of ze mogen niet verkopen.
Maar ocmw's en verhuurmaatschappijen van sociale woningen kunnen de woningen laten verkrotten met de huurders erin om dan het krot onbewoonbaar te laten verklaren om met die smoes sociale huurders zoals Jeanneke eruit te kunnen zetten om dan de woning voor een appel en een ei te kunnen verpatsen aan bouwpromotoren en projectontwikkelaars die foefelen met envelopkes aan gemeentelijke ambtenaren van ruimtelijke ordening en andere politieke graaiers voor nieuwbouw projecten.

En zo wordt de eu/wef/politieke opzet en de bedoeling achter de EPC waanzin en afgedwongen conformiteitsattesten op de woningmarkt blootgelegd.
Huisbezit van particulieren naar wooncorporaties en jongeren die geen eigen woning meer kunnen betalen/verwerven.
"You will own nothing and be happy"
We komen telkens terug uit bij hetzelfde clubje wef-misdadigers en de medeplichtigheid van onze eigen politieke zelfbedieners.
Oud 30 september 2023, 10:46   #3718
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar maakt men zich druk om ? Ze suggereert zelf de oplossing.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2023, 12:31   #3719
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Vermoedelijk een groot bouwproject geplant op de plaats ?
Een typisch voorbeeld van de TOTALE ONDERSCHATTING v.d. VERGRIJZING.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2023, 12:49   #3720
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De VLD gaat Vlaanderen en de Vlamingen redden.
Of bedoel je de communisten?
Die linkse gefrustreerde anti-Vlaamse drammer past eerder in het jasje van de communistjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be