Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2011, 01:32   #3721
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
is dit zo bij elke veroordeling? Ik dacht dat dit vooral voorviel bij straffen ivm racisme, en dan wordt het er steeds expliciet bij vermeld.
Dat is zo bij iedere effectieve gevangenis straf. Bovenop kan een termijn uitgesproken worden waarin je uw burgerrechten verliest.
Ik persoonlijk ben ze 10 jaar kwijt geweest.
Waarom is me nooit duidelijk geweest.
Niks met racisme in elk geval. Of zeden, of geweld of drugs en ook geen moord.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 13:30   #3722
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik heb het over mensenrechten, geen andere rechten. Het is evident dat gevangenen niet over alle rechten beschikken als mensen buiten de gevangenis, anders waren ze ook niet opgesloten.

En met mensenrechten bedoel ik recht op wat privacy (niet alle gevangenen in één kot opgesloten), recht op voedsel en drinken, ...
Ik denk dat de rechten waar je het over hebt die rechten zijn die op europees niveau vastgelegd zijn voor de gevangenen in Europa.

Belgie lapt die regels doelbewust aan haar laars en is daar dan ook voor veroordeelt door europese rechtbanken.

Toen die uitspraak viel zei onkelinkx, "Rechten geven? Nooit! Want dan moeten we morgen driekwart loslaten."

De goede verstaander begrijpt dan dat driekwart van de gevangenen in Belgie zijn opgesloten in situaties die abominabel en mensonwaardig zijn.

De VN-rapporten die de toestand in de Belgische gevangenissen veroordelen gebruiken ook dat begrip, mensonwaardig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 19:36   #3723
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Er zijn heel wat mensen die in de gevangenis zitten na een moord 'uit onweerstaanbare dwang'. Met andere woorden, die mensen hadden zichzelf op het moment van de moord niet meer onder controle.

Daarnaast heb je nog de psychopaten die gewoon hun daden niet kunnen inschatten, mensen die in een negatieve spiraal terecht zijn gekomen door in verkeerde milieus rond te hangen, ... Bij misdaad in bendevorm is er ook sociale groepsdruk, iets waar quasi niemand tegen bestand is (heb je interesse, zoek maar eens op naar filmpjes waar ze bvb. een brandalarm doen afgaan waar een ganse hoop acteurs rustig blijven zitten terwijl er enkele random mensen niet weten wat er aan de hand is; omdat de massa blijft zitten, gaan ze ook niet handelen, ook al is er het brandalarm)

Allemaal geen redenen om hun misdaden niet te bestraffen of hun misdaden goed te praten. Maar het zijn ook geen redenen om hen plots niet meer als mens te beschouwen of hun mensonwaardig te behandelen.
Ik vind van niet. Hun slachtoffers krijgen geen tweede kans, dus waarom zou dat wel moeten krijgen snap ik niet.

Citaat:
Of zoals menig advocaat het af en toe verwoordt: iedereen is een potentiële moordenaar. Het hangt enkel af van de omstandigheden of de trigger overhaald wordt of niet.
Het hangt van persoon tot persoon af.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 19:54   #3724
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind van niet. Hun slachtoffers krijgen geen tweede kans, dus waarom zou dat wel moeten krijgen snap ik niet.
Omdat we dan geen haar beter zijn dan de criminelen. Het is net bewonderenswaardig dat we er als maatschappij voor gekozen hebben om de criminelen te bestraffen met vrijheidsberoving en de oog om oog, tand om tand hebben verworpen.
Vrijheidsberoving is perfect voor verschillende redenen. De crimineel is voorlopig geen gevaar meer, en je krijgt de tijd om hem/haar te rehabiliteren, zodat bij vrijkomen die persoon ook geen gevaar meer is.
En we blijven op die manier verheven boven de criminelen, en de dieren.
De criminelen nog een beetje pesten tijdens die vrijheidsberoving, verlaagt de kans op rehabilitatie.
Het doel moet zijn: de maatschappij beschermen. En niet: Wraak!
En omdat in die zaak rehabilitatie zo belangrijk is, mogen we niet vervallen tot extremiteiten als gevolg van incidenten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het hangt van persoon tot persoon af.
Neen, dat is het hem net, het hangt van de situatie af, niet van de persoon. We blijven dieren die in het nauw gedreven raar kunnen reageren. Maar we zijn ook mensen, waardoor "in het nauw gedreven" ook psychologisch kan zijn.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 20:49   #3725
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Omdat we dan geen haar beter zijn dan de criminelen. Het is net bewonderenswaardig dat we er als maatschappij voor gekozen hebben om de criminelen te bestraffen met vrijheidsberoving en de oog om oog, tand om tand hebben verworpen.
Vrijheidsberoving is perfect voor verschillende redenen. De crimineel is voorlopig geen gevaar meer, en je krijgt de tijd om hem/haar te rehabiliteren, zodat bij vrijkomen die persoon ook geen gevaar meer is.
En we blijven op die manier verheven boven de criminelen, en de dieren.
De criminelen nog een beetje pesten tijdens die vrijheidsberoving, verlaagt de kans op rehabilitatie.
Het doel moet zijn: de maatschappij beschermen. En niet: Wraak!
En omdat in die zaak rehabilitatie zo belangrijk is, mogen we niet vervallen tot extremiteiten als gevolg van incidenten.




Neen, dat is het hem net, het hangt van de situatie af, niet van de persoon. We blijven dieren die in het nauw gedreven raar kunnen reageren. Maar we zijn ook mensen, waardoor "in het nauw gedreven" ook psychologisch kan zijn.
'k Had het niet beter kunnen verwoorden.

Een ²-tje
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 20:57   #3726
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Noem eens een beschaafd land op waar het openbaar ministerie geen bewijslast heeft?
Ga eens in Frankrijk kijken wat daar mogelijk is. Tips: 'le pullover rouge" en ook nog "Le petit Antony".
Of ga eens in de VS kijken. Tip: 'Innocence Project'.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 mei 2011 om 20:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 22:59   #3727
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Is dat hier nog altijd bezig, dat gejank om die moordenares?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 23:27   #3728
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat de rechten waar je het over hebt die rechten zijn die op europees niveau vastgelegd zijn voor de gevangenen in Europa.

Belgie lapt die regels doelbewust aan haar laars en is daar dan ook voor veroordeelt door europese rechtbanken.

Toen die uitspraak viel zei onkelinkx, "Rechten geven? Nooit! Want dan moeten we morgen driekwart loslaten."

De goede verstaander begrijpt dan dat driekwart van de gevangenen in Belgie zijn opgesloten in situaties die abominabel en mensonwaardig zijn.

De VN-rapporten die de toestand in de Belgische gevangenissen veroordelen gebruiken ook dat begrip, mensonwaardig.
Een yzeren bed, lavabo en wc-emmer in een betonnen cel is menswaardig genoeg voor een gevangene. Wil een gevangene meer comfort dan had ie beter een kamer in de Holiday Inn gereserveerd ipv een misdaad te plegen. Net zoals het eten. 2 keer boterhammen met confituur of kaas en simpel warm eten.

En driekwart van de gevangenen zitten in voorarrest, daarover ging de klacht tegen België. Niet over Prison Holliday Inn in Brugge.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 23:43   #3729
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een yzeren bed, lavabo en wc-emmer in een betonnen cel is menswaardig genoeg voor een gevangene. Wil een gevangene meer comfort dan had ie beter een kamer in de Holiday Inn gereserveerd ipv een misdaad te plegen. Net zoals het eten. 2 keer boterhammen met confituur of kaas en simpel warm eten.

En driekwart van de gevangenen zitten in voorarrest, daarover ging de klacht tegen België. Niet over Prison Holliday Inn in Brugge.
Iets zegt mij dat jij nog niet in die gevangenis geweest ben. Maar ik vergeef je je onwetendheid.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 23:45   #3730
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Iets zegt mij dat jij nog niet in die gevangenis geweest ben. Maar ik vergeef je je onwetendheid.
Ik ben dan ook geen krapuul.

Het enigste wat ik weet van cellen is dat ik ze mee heb gebouwd.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 01:04   #3731
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik ben dan ook geen krapuul.

Het enigste wat ik weet van cellen is dat ik ze mee heb gebouwd.
Je hoeft dan ook geen crapuul (met een c, http://woordenlijst.org/zoek/?q=crapuul&w=w) te zijn om al in een gevangenis geweest te zijn. Gewoon rechten studeren in Kortrijk is genoeg.

Je hoeft ook geen crapuul te zijn om aan de andere kant van de gevangenis te geraken. Er zijn al mensen onschuldig veroordeeld, zoals je waarschijnlijk weet.
(Dit gezegd zijnde, los van de zaak Clottemans; het is mijn overtuiging dat er niet genoeg bewijs van haar schuld is, maar hier alludeer ik op andere zaken waar het wél bewezen is dat iemand fout veroordeeld is)

Overigens af en toe verschijnen er statistiekjes in de krant van hoeveel mensen er soms eens onder invloed achter het stuur kruipen, ik weet niet meer hoeveel het is maar het percentage lag volgens mij hoger dan 25%.
Als je een DSO abonnement hebt, ik vermoed dat het percentage staat in dit artikel (maar ik kan het niet lezen): http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=6T2BF35B

Daar dan nog eens de mensen bij opgeteld die af en toe te snel durven rijden en dan kom je volgens mij aan misschien de helft van de rijdende bevolking die te snel /onder invloed durft rijden. Veroorzaak dan een dodelijk ongeval, en dan beland je in de gevangenis.

Om maar te zeggen, ge moet niet mensen overvallen en moorden plegen om in de gevangenis te komen, de modale burger die onmiddellijk met zijn mening klaar staat over die stoute gedetineerde kan er zelf ook in geraken, als hij rijdt zoals zijn gemiddelde medebelg.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 18 mei 2011 om 01:20.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 01:17   #3732
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik ben dan ook geen krapuul.

Het enigste wat ik weet van cellen is dat ik ze mee heb gebouwd.
Als ik u goed begrijp dan wordt je krapuul op de dag dat men je in voorarrest steekt?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 01:27   #3733
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik spreek mij niet uit over haar schuld of onschuld. Dat haar lot in handen ligt van mensen als u en ik is een beangstigende gedachte.
Ah en in de handen van een elite is dat niet?
Zijn jij, ik en wij niet goed genoeg dan om in eer en geweten te oordelen, naar de bewijzen al dan niet die ons gepresenteerd worden? Of is het de vrees dat men feiten en bewijzen niet kan loskoppelen van religieuze opvattingen of andere culturele bepalingen..? in dat opzicht heb je waarschijnlijk gelijk.
Maar zelfs dan nog is dat beter dan wat vandaag de dag leeft; een publieke opinie die als zombies alle slikt wat het magische TV scherm of krant hun vertelt en mening vorm geeft...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 01:46   #3734
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Er zijn heel wat mensen die in de gevangenis zitten na een moord 'uit onweerstaanbare dwang'. Met andere woorden, die mensen hadden zichzelf op het moment van de moord niet meer onder controle.

Daarnaast heb je nog de psychopaten die gewoon hun daden niet kunnen inschatten, mensen die in een negatieve spiraal terecht zijn gekomen door in verkeerde milieus rond te hangen, ... Bij misdaad in bendevorm is er ook sociale groepsdruk, iets waar quasi niemand tegen bestand is (heb je interesse, zoek maar eens op naar filmpjes waar ze bvb. een brandalarm doen afgaan waar een ganse hoop acteurs rustig blijven zitten terwijl er enkele random mensen niet weten wat er aan de hand is; omdat de massa blijft zitten, gaan ze ook niet handelen, ook al is er het brandalarm)

Allemaal geen redenen om hun misdaden niet te bestraffen of hun misdaden goed te praten. Maar het zijn ook geen redenen om hen plots niet meer als mens te beschouwen of hun mensonwaardig te behandelen.

Of zoals menig advocaat het af en toe verwoordt: iedereen is een potentiële moordenaar. Het hangt enkel af van de omstandigheden of de trigger overhaald wordt of niet.
Uiteraard. Vooral uw voorbeeld van het brandalarm vind ik schitterend! Net zoals met paniek... er moet maar 1 of enkele mensen in paniek slaan en de meeste mensen gaan vanuit het kuddegedrag en instinct mee paniekeren en verliezen de controle over zichzelf, irrationeel gedrag en/of oerinstinct neemt over. En dat staat zowat het hoogste op lijstje met onhebbelijkheden en tekortkomingen bij mijn "moderne en beschaafde" medemens.

En ja iedereen is een potentiële moordenaar, dat is zeker dat, het is inderdaad gewoon het kantelpunt dat bij de ene persoon hoger of lager ligt dat hem tot die ultieme handeling doet overgaan. Dus niet enkel uit levensbehoud maar ook vanuit psychologische oorzaak.
Druk vaak genoeg en lang genoeg op iemands verkeerde knopjes en het spreekwoord je zaait wat je oogst is meer dan een logisch gevolg. Het is uiteraard de kunst en het doel van elke ontwikkelde mens die lat of dat breekpunt hoog genoeg te leggen en mentaal weerbaar te worden.
En doch in andere omstandigheden zoals gestoorde werking van de hersen of andere socio/sociale factoren welke dat evenwicht verstoren is het mogelijk dat een psychopaat opstaat.

En hoewel dus soms het sentiment spreekt is het dus niet onwijs om niet enkel naar de buik te luisteren maar ook naar de logica en rede wanneer men oordeelt over anderen hun daden of wandaden. Omstandigheden die aan de oorzaak liggen zijn zeer belangrijk daarin dus.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 22:00   #3735
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp dan wordt je krapuul op de dag dat men je in voorarrest steekt?
Vanaf uw aanhouding zelfs.
En bij een veroordeling is het officieel.
En daar geraak je nooit meer vanaf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 22:11   #3736
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Omdat we dan geen haar beter zijn dan de criminelen. Het is net bewonderenswaardig dat we er als maatschappij voor gekozen hebben om de criminelen te bestraffen met vrijheidsberoving en de oog om oog, tand om tand hebben verworpen.
Vrijheidsberoving is perfect voor verschillende redenen. De crimineel is voorlopig geen gevaar meer, en je krijgt de tijd om hem/haar te rehabiliteren, zodat bij vrijkomen die persoon ook geen gevaar meer is.
Ik vind niet dat een maatschappij zichzelf boven een crimineel plaatst door crimineel een lichte straf op te leggen i.v.g. met de misdaad van de crimineel. Ik vind dat gewoon absurd.

En die vrijheidsberoving? Je komt hier na 1/3 van je straf al vrij, vaak nog vroeger. Over welke vrijheidsberoving spreken we dan in dit geval? Clottemans gaat een 7 a 8 jaar brommen en haar slachtoffer is haar heel leven kwijt. Om nog maar te zwijgen van de schade aan de nabestaanden van het slachtoffer.

Citaat:
En we blijven op die manier verheven boven de criminelen, en de dieren.
We stellen ons eerder op als een mak lam tegenover de roofdieren.

Citaat:
De criminelen nog een beetje pesten tijdens die vrijheidsberoving, verlaagt de kans op rehabilitatie.
Ja, ze na 1/3 vrijlaten, een dvd-speler, fitnessruimte, biljartkamers ter ontspanning aanbieden. Echt pesten, die Belgische cellen.

Als er nog ergens rechtvaardigheid plaatsvindt binnen die cellen zal het zijn door andere gedetineerden die afrekenen met elkaar (bijv. pedo's).

Citaat:
Neen, dat is het hem net, het hangt van de situatie af, niet van de persoon. We blijven dieren die in het nauw gedreven raar kunnen reageren. Maar we zijn ook mensen, waardoor "in het nauw gedreven" ook psychologisch kan zijn.
Het hangt wel degelijk van de persoon af. Types zoals Marc Dutroux, Kim Degelder, Ronald Janssens, ... zijn niet door een bepaalde situatie in het nauw gedreven. Dat zijn gestoorde persoonlijkheden die gevaarlijk zijn voor een maatschappij.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 22:12   #3737
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
En driekwart van de gevangenen zitten in voorarrest, daarover ging de klacht tegen België. Niet over Prison Holliday Inn in Brugge.
Idd, die luxueuze staatshotels hier in België zijn veel confortabeler dan gevangenissen elders.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 22:59   #3738
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Idd, die luxueuze staatshotels hier in België zijn veel confortabeler dan gevangenissen elders.
Zeker comfortabeler dan in Nederland hoor ...
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 11:34   #3739
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Is dat hier nog altijd bezig, dat gejank om die moordenares?


Als er nu eens iets is wat hier niet bezig is, dan is het dat gejank om die voor moord veroordeelde daderes.

Alleen jij dreigt het janken hier weer in gang te steken.

Eerst lezen, dan bleiten.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 12:24   #3740
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind niet dat een maatschappij zichzelf boven een crimineel plaatst door crimineel een lichte straf op te leggen i.v.g. met de misdaad van de crimineel. Ik vind dat gewoon absurd.

En die vrijheidsberoving? Je komt hier na 1/3 van je straf al vrij, vaak nog vroeger. Over welke vrijheidsberoving spreken we dan in dit geval? Clottemans gaat een 7 a 8 jaar brommen en haar slachtoffer is haar heel leven kwijt. Om nog maar te zwijgen van de schade aan de nabestaanden van het slachtoffer.



We stellen ons eerder op als een mak lam tegenover de roofdieren.



Ja, ze na 1/3 vrijlaten, een dvd-speler, fitnessruimte, biljartkamers ter ontspanning aanbieden. Echt pesten, die Belgische cellen.

Als er nog ergens rechtvaardigheid plaatsvindt binnen die cellen zal het zijn door andere gedetineerden die afrekenen met elkaar (bijv. pedo's).



Het hangt wel degelijk van de persoon af. Types zoals Marc Dutroux, Kim Degelder, Ronald Janssens, ... zijn niet door een bepaalde situatie in het nauw gedreven. Dat zijn gestoorde persoonlijkheden die gevaarlijk zijn voor een maatschappij.
El Constructo zingt zijn liedje weer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be