![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3721 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Straks eens even kijken wanneer de onze fiscus hun laatste conclusies moeten binnen zijn.
We hebben hun er op gewezen dat de datum die ze naar voor hebben geschoven voor de verkoop van onze gezinswoning niet klopt. Om een eventuele schadevergoeding af te wentelen op justitie heeft de fiscus verklaard dat de datum van de verkoop vier jaar NA de effectieve verkoop is gebeurd. Die 'vernieuwde fiscus' datum van verkoop valt NA de uitspraak van de rechter in eerste aanleg en vervolgens argumenteert onze fiscus dat de verkoop van de woning HET GEVOLG is van het vonnis. Om die reden is volgens onze fiscus - justitie verantwoordelijk voor het betalen van eventuele schadevergoedingen. Ik probeer die redenering te volgen, ergens een logica te ontdekken. Ik kom er niet uit. De datum waarop een woning werd verkocht is bij de notaris vastgelegd, de terugbetaalde moratorium intresten zijn verrekend vanaf de echte datum van verkoop, september 2010. Vanwaar komt in godsnaam het geloof van die ambtenaar dat hij die verkoopdatum zomaar eventjes naar 2014 kan verschuiven? In heel het dossier is al meermaals gebleken dat ze bij de overheidsdienst financiën niet erg sterk zijn met datums ( en andere feiten ...) maar dit lijkt me toch echt straf. Gaat het over ... niet meer weten van welk hout pijlen maken? Wat is er toch mis bij overheidsdiensten wat het toegeven van grove fouten aangaat, de aangerichte schade te laten bepalen en de boel te verrekenen? Als we weten dat dit dossier al enkele keren van werkvloer tot aan de top van financiën over en weer is gegooid, wie is verantwoordelijk voor die laatste conclusies?
![]() |
#3722 |
|
![]() 2 maand, 10 berichten gepost, 14.000 views.
Van die 14.000 lezers vraagt niemand extra bewijzen voor wat hier wordt meegedeeld. Het gaat met de bewustwording de goede kant op.
![]() |
#3723 |
Banneling
|
![]() Kleine correctie: van zodra die «?*vragen om extra bewijzen?*» wat stekelig worden en/of een gevoelige plek benaderen, dan gaan uw stekels omhoog en word je direct persoonlijk aangevallen. Terwijl je beter je (ongepaste) agressie zou kanaliseren naar de fiscus toe, en niet naar onbekenden op sociale media…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3725 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb bij mijn weten van jou nog geen excuses mogen ontvangen. Nu, je was niet alleen hoor, er zitten er hier nog enkelen. Verder vind ik de agressie van onze fiscus naar ons als gezin toe erg ongepast. Wie de bal kaatst mag hem terug verwachten. Niet vergeten dat het hier gaat over een door de fiscus in 2008 verkeerd aangeduide zaakvoerder op basis van vandaag - buiten alle twijfel - puur geknoei binnen de fiscus. We zijn nu 2022 .... en moeten nog vechten om de door hen aangerichte schade vergoed te krijgen. Verder, was er nog iets dat je graag had geweten? Indien nodig post ik integraal de laatste conclusies van onze fiscus, je kan daar dan vragen over stellen. Wat de fiscus zelf onbelangrijk vind zal wel onbelangrijk zijn ... toch? ![]() A propos, ik had verwacht dat je ging 'bijten' ... je kan het niet laten hé?
![]() |
![]() |
#3726 | |
|
![]() Citaat:
Van sommigen hebben woorden enkel 'amusementswaarde' .
![]() |
![]() |
#3727 |
Banneling
|
![]() Mijn gebruikelijke vraagstelling betrof niet-gepubliceerde, misschien zelfs wel onbestaande balansen van dat vennootschap, net na die bewuste periode. En onmiddellijk ging de heer Daelemans in «?*af hominem?*»-modus (zoals nu ook, trouwens), wat er bij mij dan enkel op wijst dat ik dicht bij een gevarenzone beland was…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3728 | |
|
![]() Citaat:
Nog steeds die beschuldigingen van fraude i.p.v. uw excuses aan te bieden. Vind je het niet merkwaardig dat jij blijkbaar alleen het grote licht bent die dat ziet? Ik weet het, uw bronnen zijn veel accurater dan wat justitie en fiscus ter beschikking heeft ... toch? Jij beweert dat je niet bij de fiscus werkt maar ik merk toch een hoog gehalte DNA dat overeenstemt. Moest het ergens anders niet meer lukken, er wacht jou daar alvast een mooie toekomst. Wat is die taal eigenlijk waarmee je zo graag pocht?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2022 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3729 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beschuldig niemand, ik gebruik geen krachttermen of verwensingen, ik peil op een vooralsnog beschaafde manier naar een (volgens mij) essentieel, maar ontbrekend stuk administratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3730 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand die ooit zaakvoerder is geweest heeft niet het recht om voor een vennootschap handelingen te verrichten na een overname. Als je dat niet weet, versta ik niet goed wat je hier komt doen. Als je het wel weet kom je hier gewoon de draad wat verpesten. Dat doe je wel. Citaat:
Als je iets of wat van boekhouding kent dan weet je dat een buitenstaander geen toegang heeft tot de boekhouding van een bedrijf. Als de balansen uit een periode die helemaal niet ter discussie staat (*) niet gepubliceerd zijn dan kan ik die vandaag net zoals jij, ook niet tevoorschijn toveren. (*)Nu, jij bent niet de eerste die het lastig heeft met datums. Lees de vorige berichten maar eens opnieuw.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2022 om 11:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3731 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat mij ook nergens op denigrerende krachttermen en halve beledigingen ?* la «?*Je lult maar wat?*» betrappen. En JIJ bent begonnen met deze draad, vergeet dat niet, hee! Al van bij het begin kwam die overigens erg warrig en selectief over, waarbij de chronologie gevoed werd met evenementen en stukken die jou goed uitkwamen. Ik vraag om vervollediging, da’s alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3732 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw nutteloze vervollediging moet je vragen aan de huidige zaakvoerders, ik kan je daar niet bij helpen. En volgens mij weet je dat. Daardoor komen uw laatste post's weer in een obscure licht te staan. Gewoon pesterijen gevoed door frustraties.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2022 om 12:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry voor de voorbarige conclusie
![]() |
![]() |
#3734 |
Banneling
|
![]() Wel, vind ze maar eens, die beschuldiging. Maar laat dat vooral de essentie weer niet naar de achtergrond drukken: wat staat er in die verdwenen/verloren/onbestaande (schrappen wat niet past) balansen? Zoals b.v.: wie staat aangeduid als zaakvoerder en op welk adres?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3736 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat omfloerst "fraudeur" fluisteren uw methodiek is. U ziet er ronddepotdraaierij in. Ik zie bureaucratische paraplutrekkerij in.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 augustus 2022 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3738 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen methodiek. Ik stel gewoon vragen rond wettelijke verplichtingen voor (zaakvoerders van) vennootschappen. Maar ja, jij bent duidelijk al lang voor de bijl gegaan, hee…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik schrijf dat openlijk.
![]() |
![]() |
#3740 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik schrijf dat even openlijk (whatever that may deliver)… Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 2 augustus 2022 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |