Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2019, 22:32   #3741
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat die honderden wetenschappers toch ook een & ander weten over de klimaatverandering.
Zij zijn DUIDELIJK voor de strijd tegen de opwarming van 2°.
Niet voor ons maar voor onze (klein)kinderen.
Inderdaad, meer dan tijd dat er eens iemand aan de kinderen denkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:34   #3742
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.304
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik herinner me dat we in dezelfde tijd ook werden gewaarschuwd voor een aankomende ijstijd...
Ik herinner me in 1986 de kernramp van Tsjernobyl.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:34   #3743
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, meer dan tijd dat er eens iemand aan de kinderen denkt.
We moeten altijd aan ons nageslacht denken. Als rentmeesters over de aarde bezitten we die niet.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:35   #3744
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn dat diezelfde honderden wetenschappers die ons in de jaren 70-80 waarschuwden dat alle bomen gingen afsterven en dat er een ijstijd op komst was?
Diegenen die ons toen vertelden dat glazen flessen slecht voor het milieu waren, plastiek was zoveel beter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:36   #3745
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat die honderden wetenschappers toch ook een & ander weten over de klimaatverandering.
Zij zijn DUIDELIJK voor de strijd tegen de opwarming van 2°.
Niet voor ons maar voor onze (klein)kinderen.
Sinds wanneer zitten ecologisten iets met onze kinderen in? Kinderen krijgen is toch slecht voor het milieu?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 mei 2019 om 22:37.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:37   #3746
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat die honderden wetenschappers toch ook een & ander weten over de klimaatverandering.
Zij zijn DUIDELIJK voor de strijd tegen de opwarming van 2°.
Niet voor ons maar voor onze (klein)kinderen.
Gewoon bewijs leveren is dacht ik in wetenschap een must.

En is dat moeilijk?
Nee niet echt. Klimaat hebben ze dus moeten ze op schaalmodel de omstandigheden van de wereld invoegen en dan via broeikas gassen en alle andere factoren te regelen en zien waar ze uitkomen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:38   #3747
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik herinner me in 1986 de kernramp van Tsjernobyl.
Wie niet, iedereen die ik ken heeft nu kanker.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:39   #3748
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.202
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik herinner me in 1986 de kernramp van Tsjernobyl.
En wat is het resultaat van die kernramp? De mensheid groeit nog sneller aan, er zijn meer piraten en ik geniet van meer luxe dan ooit tevoren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:40   #3749
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.202
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Náást de kwestie: als het klimaat 2° opwarmt, kunnen we de opwarming NIET meer afremmen.
NU moeten we beginnen investeren tegen deze opwarming.
Dát is de kern v.d. zaak.
Al de rest komt later.
Waarom moet ik mijn luxe opgeven omdat u het klimaat statisch wil maken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:52   #3750
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat is het resultaat van die kernramp? De mensheid groeit nog sneller aan, er zijn meer piraten en ik geniet van meer luxe dan ooit tevoren.
Kanker komt niet op 1 dag.
Tussendoor kan je nog veel rampetampen.

Maar no shit , bijna ieder die ik ken heeft kanker.
Allemaal rond dezelfde leeftijd in de 50 jaar.

Kan ook geen toeval zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 22:57   #3751
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Diegenen die ons toen vertelden dat glazen flessen slecht voor het milieu waren, plastiek was zoveel beter.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 23:05   #3752
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.202
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kanker komt niet op 1 dag.
Tussendoor kan je nog veel rampetampen.

Maar no shit , bijna ieder die ik ken heeft kanker.
Allemaal rond dezelfde leeftijd in de 50 jaar.

Kan ook geen toeval zijn.
Wat is die paar mensen nu op 7 000 000 000+ kiesvee, dat met moeite goed eten in stront kan veranderen?

Ik zou hardvochtig kunnen zijn en vermelden dat uw kankerhebbende vrienden dan beter elke vorm van behandeling kunnen vermijden, dan doen ze meer voor het milieu dan wie ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 mei 2019 om 23:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 23:09   #3753
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.202
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Diegenen die ons toen vertelden dat glazen flessen slecht voor het milieu waren, plastiek was zoveel beter.
Je moet kiezen, of energie verspillen om die zware glazen flessen te transporteren en na gebruik te reinigen.
Of energie te verspillen aan het maken van plastiek flessen uit aardolie om die na een tijdje pas op te stoken.

Als je flessen gewoon wil verbieden, gemakkelijk genoeg, laat mensen zichzelf laven aan natuurlijke watermassa's, het water opscheppende met hun blote handen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 23:18   #3754
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is die paar mensen nu op 7 000 000 000+ kiesvee, dat met moeite goed eten in stront kan veranderen?

Ik zou hardvochtig kunnen zijn en vermelden dat uw kankerhebbende vrienden dan beter elke vorm van behandeling kunnen vermijden, dan doen ze meer voor het milieu dan wie ook.
Ja en als het u overkomt zal je wellicht uzelf opofferen zeker?

Zo werkt het niet he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 23:20   #3755
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je moet kiezen, of energie verspillen om die zware glazen flessen te transporteren en na gebruik te reinigen.
Of energie te verspillen aan het maken van plastiek flessen uit aardolie om die na een tijdje pas op te stoken.

Als je flessen gewoon wil verbieden, gemakkelijk genoeg, laat mensen zichzelf laven aan natuurlijke watermassa's, het water opscheppende met hun blote handen.
Wij kopen alle drank in glazen fles.
De eerste keer kost dat wat meer, nadien krijg je statiegeld en is het mogelijks goedkoper?

Soit het smaakt beter.
Plastic proef ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 00:50   #3756
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn dat diezelfde honderden wetenschappers die ons in de jaren 70-80 waarschuwden dat alle bomen gingen afsterven en dat er een ijstijd op komst was?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik herinner me dat we in dezelfde tijd ook werden gewaarschuwd voor een aankomende ijstijd...
Jullie verwijzing naar de ijstijd komt zowaar net op tijd, om de genadeslag toe te dienen aan het dictaat van de klimaathysterici en de hele hype te doen smelten als sneeuw … voor de Zon!
Want, hear hear, het bestuur van het IPCC geeft toe, dat de menselijke bijdrage in uitstoot van CO² er in feite geen zak toe doet, gezien de feiten een heel andere realiteit aantonen.
De kern van de boodschap:

“Het IPCC publiceerde in januari 2019 een ‘Summary for Policymakers’ (SFP), een mededeling over de grote beleidsprincipes voor de betrokken regeringen. Deze mededeling bevatte naast de gewone grootspraak, ook een beetje mysterieus punt A.2. op pagina 7, dat stelde dat ‘anthropogenic emissions alone are unlikely to cause global warming’. [1]”

Het IPCC erkent nu dat er geen hoop is voor klimaatopwarming zonder steun van de zon. En steun van de zon, is er nu niet. De zon is voor een lange tijd in een verzwakte fase als we later genoemde klimatologen moeten geloven.

Het moet duidelijk zijn dat de ‘alone’ aanbeveling in alle geval tot grote heibel zal leiden. Wordt ze toegepast dan vallen – gegeven de klimaatdata – de nieuwe uitrustingsplannen tot niets terug. Er is dan geen nood aan een Europese klimaatbank, en er is nood aan een traditionele energiepolitiek. Maar ook vele (zeker niet alle) verleden anti-CO2-investeringen moeten in vraag worden gesteld.”

https://doorbraak.be/heibel-om-het-ipcc/

Cyclische zonneactiviteit is de hoofdoorzaak van de huidige klimaatevolutie en die ster zelf zit in een afkoelingsfase, na de laatste periodieke opwarming van vorige eeuw, wat resulteert in een natuurlijke en onvermijdelijke overgang naar een nieuwe ijstijd, zelfs als zou er geen mens op deze planeet rondlopen.
Conclusie: élke maatregel om de opwarming van de Aarde te verminderen, zal de huidige afkoeling - die irreversibel aan de gang is - alleen maar doen versnellen, terwijl alleen massale CO²-produktie dit afkoelingsproces nog enigszins zou kunnen vertragen.

De groene jongens en meisjes moeten nu hun huiswerk volledig opnieuw overdoen, want dik gebuisd over heel de lijn.

Uiteindelijk zal die hele klimaathype snel verwezen worden naar het rijk der hoaxen, door de - wetenschappelijk aantoonbare - inherente onzinnigheid ervan.
Anderzijds opent het woordje ‘alone’ plots wel héél andere perspectieven naar het toekomstig energiebeleid toe.

Noot: mocht ik ‘groene aandelen’ bezitten, zou ik er asap vanaf willen…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 01:06   #3757
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja en als het u overkomt zal je wellicht uzelf opofferen zeker?

Zo werkt het niet he?
Tja,waar maken we ons druk om,onze economie de nek gaan omwringen om ons aandeel dat ocharme 0.2% van de wereldwijde uitstoot bedraagt te gaan terug dringen als je het volgende leest...

Citaat:
Chinese corporaties zijn van plan om maar liefst 1.171 nieuwe kolencentrales te bouwen. 80 procent van de centrales komt in China te staan, de rest in het buitenland. Op moment van schrijven zijn er zelfs al 471 Chinese kolencentrales in aanbouw, zo blijkt uit gegevens van de Global Coal Plant Tracker. 700 centrales staan in de planning.
https://www.energievergelijk.nl/nieu...ntrales-bouwen


Ik heb haast medelijden met die trienen die in al hun naïviteit als onnozelaars door Brussel marcheren...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 01:10   #3758
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jullie verwijzing naar de ijstijd komt zowaar net op tijd, om de genadeslag toe te dienen aan het dictaat van de klimaathysterici en de hele hype te doen smelten als sneeuw … voor de Zon!
Want, hear hear, het bestuur van het IPCC geeft toe, dat de menselijke bijdrage in uitstoot van CO² er in feite geen zak toe doet, gezien de feiten een heel andere realiteit aantonen.
De kern van de boodschap:

“Het IPCC publiceerde in januari 2019 een ‘Summary for Policymakers’ (SFP), een mededeling over de grote beleidsprincipes voor de betrokken regeringen. Deze mededeling bevatte naast de gewone grootspraak, ook een beetje mysterieus punt A.2. op pagina 7, dat stelde dat ‘anthropogenic emissions alone are unlikely to cause global warming’. [1]”

Het IPCC erkent nu dat er geen hoop is voor klimaatopwarming zonder steun van de zon. En steun van de zon, is er nu niet. De zon is voor een lange tijd in een verzwakte fase als we later genoemde klimatologen moeten geloven.

Het moet duidelijk zijn dat de ‘alone’ aanbeveling in alle geval tot grote heibel zal leiden. Wordt ze toegepast dan vallen – gegeven de klimaatdata – de nieuwe uitrustingsplannen tot niets terug. Er is dan geen nood aan een Europese klimaatbank, en er is nood aan een traditionele energiepolitiek. Maar ook vele (zeker niet alle) verleden anti-CO2-investeringen moeten in vraag worden gesteld.”

https://doorbraak.be/heibel-om-het-ipcc/

Cyclische zonneactiviteit is de hoofdoorzaak van de huidige klimaatevolutie en die ster zelf zit in een afkoelingsfase, na de laatste periodieke opwarming van vorige eeuw, wat resulteert in een natuurlijke en onvermijdelijke overgang naar een nieuwe ijstijd, zelfs als zou er geen mens op deze planeet rondlopen.
Conclusie: élke maatregel om de opwarming van de Aarde te verminderen, zal de huidige afkoeling - die irreversibel aan de gang is - alleen maar doen versnellen, terwijl alleen massale CO²-produktie dit afkoelingsproces nog enigszins zou kunnen vertragen.

De groene jongens en meisjes moeten nu hun huiswerk volledig opnieuw overdoen, want dik gebuisd over heel de lijn.

Uiteindelijk zal die hele klimaathype snel verwezen worden naar het rijk der hoaxen, door de - wetenschappelijk aantoonbare - inherente onzinnigheid ervan.
Anderzijds opent het woordje ‘alone’ plots wel héél andere perspectieven naar het toekomstig energiebeleid toe.

Noot: mocht ik ‘groene aandelen’ bezitten, zou ik er asap vanaf willen…
Dat hebben niet-gesubsidieerde klimaatwetenschappers reeds langer gesteld, over die verminderde zonne-activiteit, zeker al zo'n 2 jaar geleden, maar werden toen verguisd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 01:17   #3759
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat hebben niet-gesubsidieerde klimaatwetenschappers reeds langer gesteld, over die verminderde zonne-activiteit, zeker al zo'n 2 jaar geleden, maar werden toen verguisd.
Voor het eerst in 20 jaar in deze periode: zes meter sneeuw op hoogste berg in Duitsland.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...oYAWfeIZgabnNY


Laatst gewijzigd door daiwa : 26 mei 2019 om 01:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 01:37   #3760
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor het eerst in 20 jaar in deze periode: zes meter sneeuw op hoogste berg in Duitsland.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...oYAWfeIZgabnNY

En hoeveel meters sneeuw - waaraan we moesten wennen dat er steeds minder sneeuw zou komen - in Oostenrijk?

En in de VS, die Polar Vortex, weet je wel, minus 46° C in Chicago, nooit eerder gezien ( de nacht dat Jussie Smollett naar Subway ging voor 'n 'sammich' om 2 u 's nachts, toen hij z'n Fake racist attack ensceneerde door 2 Nigerianen (die blanken moesten voorstellen) die hij betaald had om hem zogezegd aan te vallen en te roepen "This is MAGA Country".

In Chicago of all places bij minus 46°.

En Al Gore die in 2006 beweerde dat 't Grootste gedeelte van New York binnen 'n paar jaar onder water zou staan.
Staat na 13 jaar nog steeds niet onder water.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be