Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2023, 13:35   #37781
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah, en nu is "Amnesty International" ineens wél een betrouwbare bron?

Het blijft een Britse organisatie die geinfiltreerd is door de westerse elite en over het algemeen zaken door een westerse bril ziet. Maar in een poging om toch objectief over te komen wordt heel zelden ook al eens een rapport naar buiten gebracht dat de westerse elite niet goed uitkomt. Op deze manier onderscheiden ze zich positief van bvb. HRW.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:38   #37782
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als dat mogelijk was hadden ze dat al lang gedaan. Maar het tegendeel gebeurde: de appartmenten van gevluchte separatisten in steden als Mariupol werden gratis weggegeven aan Azov strijders en andere ultra-nationalisten uit andere regio s, en hun familie. Een poging tot "omvolking"van deze traditioneel pro-Russische gebieden.
Daar heeft de oorlog alvast een einde aan gemaakt, de separatisten zijn terug, en de Azov strijders en familie zijn dood, krijgsgevangen genomen of gevlucht.
Veel inwoners keren de laatste maanden terug naar de stad. Op grote schaal en in sneltempo werden beschadigde gebouwen hersteld of vervangen.
je hebt daar een bron van zeker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 13:42   #37783
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou u niet liever nu reeds 'deserteren' en naar uw reactionair gangsterparadijs verhuizen?

Nu u toch al openlijk toevlucht hebt gezocht in het kamp van de 'collaborateurs' en 'verraders' - zoals de sukkels van DeVlag, Rex of het VNV, maar dan met Putin als 'groot licht' - kunt u zich ginder vast nuttig maken met het in elkaar helpen kloppen van homo's en lesbiennes.

Wie weet, misschien krijgt u er nog een 'lintje' of een 'medaille' voor, of een 'standbeeld'.

Alles is beter dan in het 'satanistische' Westen te blijven afzien, lijden, verbitteren/verzuren & wanhopen, toch?

Ik vind de buitenlandse politiek van de westerse elite misdadig, maar vindt de westerse samenleving niet "satanistisch", wel dolgedraaid, nogal fake, terwijl verworven rechten aan het afbrokkelen zijn, vergane glorie.
Maar ik woon en werk nu eenmaal in het Westen, en zal van hieruit onze elite blijven bekritiseren.
Ik ben helemaal geen voorstander van het ineenslaan van homo s of lesbiennes dat heb ik nergens ooit gezegd noch geschreven dus valse beschuldiging.
Oud 14 februari 2023, 13:54   #37784
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat mogelijk was hadden ze dat al lang gedaan. Maar het tegendeel gebeurde: de appartmenten van gevluchte separatisten in steden als Mariupol werden gratis weggegeven aan Azov strijders en andere ultra-nationalisten uit andere regio s, en hun familie. Een poging tot "omvolking"van deze traditioneel pro-Russische gebieden.
Daar heeft de oorlog alvast een einde aan gemaakt, de separatisten zijn terug, en de Azov strijders en familie zijn dood, krijgsgevangen genomen of gevlucht.
Veel inwoners keren de laatste maanden terug naar de stad. Op grote schaal en in sneltempo werden beschadigde gebouwen hersteld of vervangen.
grappig

die Azov strijders spreken russisch, zijn voor centraal beleid of voor een sterke president...

https://www.theguardian.com/world/20...aine-neo-nazis

Citaat:
Despite the presence of these elements, Russian propaganda that claims Kiev's "fascist junta" wants to cleanse east Ukraine of Russian speakers is overblown. The Azov are a minority among the Ukrainian forces, and even they, however unpleasant their views may be, are not anti-Russian; in fact the lingua franca of the battalion is Russian, and most have Russian as their first language.

Indeed, much of what Azov members say about race and nationalism is strikingly similar to the views of the more radical Russian nationalists fighting with the separatist side. The battalion even has a Russian volunteer, a 30-year-old from St Petersburg who refused to give his name. He said he views many of the Russian rebel commanders positively, especially Igor Strelkov, a former FSB officer who has a passion for military re-enactments and appears to see himself as a tsarist officer. He "wants to resurrect a great Russia, said the volunteer; but Strelkov is "only a pawn in Putin's game," he said, and he hoped that Russia would some time have a "nationalist, violent Maidan" of its own.
vanit een flutgazet de guardian van een undercover journalistje die zo met veel azov strijders gesproken heeft en idd toegeeft dat er daar 'holocost ontkenners zaten en hitlerfans en zelfs swastiskas te zien waren...

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 februari 2023 om 13:56.
Oud 14 februari 2023, 14:03   #37785
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik ben helemaal geen voorstander van het ineenslaan van homo's of lesbiennes ...

Dat was dan ook niet wat ik schreef.

In uw reactionair gangsterparadijs zijn ze daar gretig mee bezig, maar misschien komen ze nog handen tekort.

U hebt precies niet veel over voor "Moedertje Rusland" en haar "Patriarch".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 februari 2023 om 14:20.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 14:06   #37786
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft een Britse organisatie die geinfiltreerd is door de westerse elite en over het algemeen zaken door een westerse bril ziet. Maar in een poging om toch objectief over te komen wordt heel zelden ook al eens een rapport naar buiten gebracht dat de westerse elite niet goed uitkomt. Op deze manier onderscheiden ze zich positief van bvb. HRW.
Na dergelijke boodschap zou best het hier voor geruime tijd afbollen.
Bye bye Ceaucescu!
Oud 14 februari 2023, 14:24   #37787
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Na dergelijke boodschap zou best het hier voor geruime tijd afbollen.
Bye bye Ceaucescu!

Van mij hoeft "tomm" het forum niet te verlaten, integendeel.

Het zou - ook voor hem zélf - wel goed zijn mocht hij voortaan inloggen vanuit pakweg Minsk of Moskou.

Er zijn ginder knelpuntberoepen genoeg.

Oud 14 februari 2023, 14:29   #37788
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind de buitenlandse politiek van de westerse elite misdadig, maar vindt de westerse samenleving niet "satanistisch", wel dolgedraaid, nogal fake, terwijl verworven rechten aan het afbrokkelen zijn, vergane glorie.
Maar ik woon en werk nu eenmaal in het Westen, en zal van hieruit onze elite blijven bekritiseren.
Ik ben helemaal geen voorstander van het ineenslaan van homo s of lesbiennes dat heb ik nergens ooit gezegd noch geschreven dus valse beschuldiging.
maar die russische extremisten zijn daar toch voorstander van ?
Oud 14 februari 2023, 14:29   #37789
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik zal eens aan mijn buur gaan zeggen dat de madam die daar rondloopt eigenlijk MIJN madam is
Dat hangt een beetje van die madam af hé.

Tenandere, Oekraïne is veel langer Russisch geweest dan dat het niet-russisch is geweest hé. Allez, als dat een graadmeter moet zijn.

Enkel en alleen als vaststaat dat Oekraïne een bruggehoofd moet zijn voor de russen om Oostende te veroveren zijn we goed bezig.

Die Wagner kerel maakte er afgelopen weekend wel allusie op, en ik moet bekennen dat ik daar van stond te kijken.

Hij zij; als het de bedoeling is dat we naar het kanaal trekken, dan heb ik m'n eigen plannen.

Het is wat cryptisch.
Oud 14 februari 2023, 14:34   #37790
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij hoeft "tomm" het forum niet te verlaten, integendeel.

Het zou - ook voor hem zélf - wel goed zijn mocht hij voortaan inloggen vanuit pakweg Minsk of Moskou.

Er zijn ginder knelpuntberoepen genoeg.
Dat zou inderdaad logisch zijn. Maar dat zal niet gebeuren. De betrokkene zit immers veilig in een goed betaald jobke in het corrupte Westen.
Oud 14 februari 2023, 14:59   #37791
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En wat vindt je van de barbaarse oorlog van Rusland?

citaat telegraaf:
Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’

De Russische aanval op het stadje Voehledar van de afgelopen dagen is uitgelopen op een totale deceptie. Door meerdere tactische blunders zou het Russische leger daar meerdere tanks, pantservoertuigen en zelfs 5000 man hebben verloren. Die soldaten zou aldus sommige bronnen zelfs een elite-eenheid zijn. Volgens experts zouden de Russische militairen als een soort kippen zonder kop zijn neergemaaid. Dat melden Britse media nadat er steeds meer beelden opduiken van de Russische deceptie.
Russische tanks zouden door militair geklungel een mijnenveld zijn ingereden en er bleek amper coördinatie en communicatie te zijn tussen de verschillende Russische troepen. Hierdoor was het voor de Oekraïense troepen makkelijk om actie te ondernemen. Ondertussen meent de Russische staats-tv juist dat de 155e Marine Brigade juist bezig is met 'de overwinning' behalen in Voehledar. Russische critici stellen juist dat de soldaten niet meer dan 'kalkoenen op een schietbaan' waren en dat vele kostbare materialen en troepen, mariniers en paratroopers, verloren zijn gegaan.
"Ze hebben niemand en niets meer om mee aan te vallen", zegt een Oekraïense persofficier tegen het online-kanaal Current Time.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1957...n-bij-bachmoet

Zelfs de Russen zien het niet meer zitten dat er zoveel doden vallen.
Wanneer zal Poetin tot inzicht komen dat deze oorlog een hopeloze zaak is geworden?

citaat Telegraaf
Russische woede neemt toe na ’vernederende’ slachting elitetroepen

KIEV - Westerse militaire analisten én kritische Russische websites wedijveren om in de meest vernederende termen het Russische debacle rond de mislukte bestorming van Voehledar in de Donbas te beschrijven. Maar Vladimir Poetin prees in een opgenomen fragment in een tv-show zijn manschappen voor het dappere offensief dat ’volgens plan heroïsch verloopt’. Toch neemt de interne kritiek flink toe. Hoeveel tegenslag kunnen de machtshebbers in het Kremlin nog verdragen?

Van de lovende woorden van Poetin hebben de rond de 5000 Russische soldaten die bij Voehledar ’als kalkoenen op een schietbaan’ zijn afgeschoten bij wat ’geen Russische roulette was, maar meer leek op de zelfmoord van lemmingen’ geen weet meer. Het verlies van een complete brigade van mariniers, die tot de elitetroepen werden gerekend, heeft tot woede geleid van pro-Russische militaire bloggers. Die zijn zo’n beetje de enigen die nog kritiek durven te uitten op het eigen leger.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2683...g-elitetroepen

Laatst gewijzigd door cato : 14 februari 2023 om 15:18.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:14   #37792
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
En wat vindt je van de barbaarse oorlog van Rusland?

citaat telegraaf:
Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’

De Russische aanval op het stadje Voehledar van de afgelopen dagen is uitgelopen op een totale deceptie. Door meerdere tactische blunders zou het Russische leger daar meerdere tanks, pantservoertuigen en zelfs 5000 man hebben verloren. Die soldaten zou aldus sommige bronnen zelfs een elite-eenheid zijn. Volgens experts zouden de Russische militairen als een soort kippen zonder kop zijn neergemaaid. Dat melden Britse media nadat er steeds meer beelden opduiken van de Russische deceptie.
Russische tanks zouden door militair geklungel een mijnenveld zijn ingereden en er bleek amper coördinatie en communicatie te zijn tussen de verschillende Russische troepen. Hierdoor was het voor de Oekraïense troepen makkelijk om actie te ondernemen. Ondertussen meent de Russische staats-tv juist dat de 155e Marine Brigade juist bezig is met 'de overwinning' behalen in Voehledar. Russische critici stellen juist dat de soldaten niet meer dan 'kalkoenen op een schietbaan' waren en dat vele kostbare materialen en troepen, mariniers en paratroopers, verloren zijn gegaan.
"Ze hebben niemand en niets meer om mee aan te vallen", zegt een Oekraïense persofficier tegen het online-kanaal Current Time.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1957...n-bij-bachmoet
Zoals steeds mag je dat dus met een serieuze zak zout nemen. De filmpjes heb ik gezien en de Russen hebben daar wat petsen gekregen, maar dat is ook alles. De Oekraïense verdediging heeft daar gewoon zijn werk gedaan.

Wat uit de video blijkt is dat een aantal tanks op mijnen zijn gereden, die op de weg gegraven lagen. Van daaruit moesten de Russen een keuze maken: de aftocht blazen (maar dat is een beetje moeilijk als je al 5 km door ongedekte patattenvelden aan het rijden bent en de vijand je in het vizier heeft) of er trachten om heen te rijden. Awel ja, dat is dus niet gelukt: der lagen er meer dan verwacht .

Verder is het zoals gewoonlijk gekleurde quatsch: een bataljon bestaat uit 300-1000 manschappen. Ik vermoed dat ze daar dus een deel van kwijtgeraakt zijn en een deel de aftocht heeft kunnen blazen. 300-400 zal dus eerder dichter bij de waarheid liggen. Waarschijnlijk gaat het hier om een Russische BTG voorzien van om en bij de 10 tanks en rond de 40 ifv's dat 600-800 manschappen bevat.

Als ge dan als titel zet: "Russen verliezen bataljon van 5000 man bij slag om Voehledar’ weet je eigenlijk al dat het zinloos is om verder te lezen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battalion_tactical_group

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:24   #37793
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar is er een buitenlandse politiek op aarde die dat niet is?
Wat kunnen wij, als eenvoudige mensen op deze aardbol daar uiteindelijk aan doen, we hebben niks te zeggen. Het is de ene buitelandse politiek tegen de andere en met heel die "verdeel en heers" polemiek kan de elite (Westerse, Rusissche, Amerikaanse, Chinese, enz) rustig hun ding verder doen terwijl wij tegen mekaar zitten te brullen.

Klopt dat?

Ik zou nog verder gaan: Veel tegenstellingen en hevige discussies, maar dat zou niet mogen tegenhouden om met iedereen hier een pint te kunnen gaan pakken of een spelletje schaken te spelen samen? tenslotte zijn wij beschaafder dan onze broodheren.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 14 februari 2023 om 15:25.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:25   #37794
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou inderdaad logisch zijn. Maar dat zal niet gebeuren. De betrokkene zit immers veilig in een goed betaald jobke in het corrupte Westen.

In elk geval een jobke in een bedrijf dat niet eens zou bestaan zonder de misdadige binnen- & buitenlandse politiek van de 'élites' waar hij zich zo druk over maakt.

De verworven rechten die hij daar in de schoot geworpen kreeg zouden trouwens evenmin bestaan zonder die politiek van die 'élites'.

Als zijn 'subversie' in de vergane glorie van het dolgedraaide fake Westen zich beperkt tot z'n bijdragen aan het forum, kan daar de spons over geveegd worden.

Als hij z'n rol van collaborateur met de Putin-Russen ook in het échte leven 'ernstig' neemt, wordt het eigenlijk wel tijd dat de Staatsveiligheid ingrijpt.

Oud 14 februari 2023, 15:27   #37795
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat kunnen wij, als eenvoudige mensen op deze aardbol daar uiteindelijk aan doen, we hebben niks te zeggen. Het is de ene buitelandse politiek tegen de andere en met heel die "verdeel en heers" polemiek kan de elite (Westerse, Rusissche, Amerikaanse, Chinese, enz) rustig hun ding verder doen terwijl wij tegen mekaar zitten te brullen.

Klopt dat?

Ik zou nog verder gaan: Veel tegenstellingen en hevige discussies, maar dat zou niet mogen tegenhouden om met iedereen hier een pint te kunnen gaan pakken of een spelletje schaken te spelen samen? tenslotte zijn wij beschaafder dan onze broodheren.

<< Wat kunnen wij, als eenvoudige mensen op deze aardbol daar uiteindelijk aan doen, we hebben niks te zeggen... >>

"Turn On, Tune In, Drop Out"

Oud 14 februari 2023, 15:28   #37796
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Klopt dat?

zo denk ik er ook over.
Oud 14 februari 2023, 15:31   #37797
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In elk geval een jobke in een bedrijf dat niet eens zou bestaan zonder de misdadige binnen- & buitenlandse politiek van de 'élites' waar hij zich zo druk over maakt.

De verworven rechten die hij daar in de schoot geworpen kreeg zouden trouwens evenmin bestaan zonder die politiek van die 'élites'.

Als zijn 'subversie' in de vergane glorie van het dolgedraaide fake Westen zich beperkt tot z'n bijdragen aan het forum, kan daar de spons over geveegd worden.

Als hij z'n rol van collaborateur met de Putin-Russen ook in het échte leven 'ernstig' neemt, wordt het eigenlijk wel tijd dat de Staatsveiligheid ingrijpt.
Collabolateur, subversie... staatsveiligheid moet ingrijpen... U neemt dit forum precies wel heel ernstig, en vindt kritiek op onze elite dus blijkbaar subversief! Dat op zich vind ik dan weer interessant.

Omdat ik werk in het Westen zou ik volgens U dus mijn muil moeten houden en heb ik geen recht om de buitenlandse politiek van onze elite te bekritiseren?
Oud 14 februari 2023, 15:36   #37798
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar die russische extremisten zijn daar toch voorstander van ?
Nee ze willen geen homo "propaganda" dus geen regenboogvlaggen of mannen die elkaar zoenen terwijl er kinderen toekijken. Je kan daar tegen zijn ik vind het zelf in feite onnodig, maar goed de Russische maztschappij (net als de Oekraiense) is op dat vlak conservatiever. Echter, in de slaapkamer doet iedereen wat hij of zij wil, zolang er geen kinderen bij betrokken zijn.
Oud 14 februari 2023, 15:37   #37799
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Collabolateur, subversie... staatsveiligheid moet ingrijpen... U neemt dit forum precies wel heel ernstig, en vindt kritiek op onze elite dus blijkbaar subversief! Dat op zich vind ik dan weer interessant.

Omdat ik werk in het Westen zou ik volgens U dus mijn muil moeten houden en heb ik geen recht om de buitenlandse politiek van onze elite te bekritiseren?
Inderdaad. Blijkbaar beseffen begrijpen velen niet wat de bedoeling is van een forum en al zeker niet van een politiek forum.

Velen zouden beter wat gaan discussieren op een forum voor gelijkgezinden.....Forum van de Jehova's bijvoorbeeld of een VW Golf forum Daar deelt zowat iedereen dezelfde mening

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 februari 2023 om 15:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:54   #37800
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind ALLE broodnodige, constructieve, doelgerichte, gerechtvaardigde en goed onderbouwde kritiek op alles en iedereen interessant.

Ik vind andere soorten kritiek ook wel interessant, maar dan vooral omdat die meer zeggen over de critici dan over om het even wat anders.

Aan selectieve verontwaardiging ga ik niet beginnen, dat slorpt veel te veel energie op.

De 'Verenigde Elites' van deze wereld, dus niet alleen die smeerlappen/sufferds van bij ons maar OOK die van China, Iran, Rusland, ... zuipen zich voor mijn part collectief in een coma de volgende keer dat ze nog eens vergaderen in een begrijpelijkerwijze zeer goed bewaakte en beveiligde omgeving.

Ik ga er geen één van missen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be