Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2004, 00:23   #361
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Maar een minderheid is separatist, een meerderheid is ontevreden over het huidig beleid. En omdat dat de enigste reden is waarom ze op het VB stemmen, zijn ze marginaal en dom. Klare taal!
De pot verwijt de ketel, he.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 06:52   #362
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Daarbij heb ik al eens de onafhakelijkheidsverklaring meegemaakt waarvan altijd werd gezegd dat die er nooit zou komen. Van mijn part mag je hier dagelijks Belgie goededag wensen, maar dat zal toch niets aan de loop en de logica van de geschiedenis veranderen.
Kan jij die loop en logica voor België voorspellen?
Die behoeft niet noodzakelijk analoog te lopen aan de evolutie in jouw land.

Ze kan misschien parallel verlopen met die van Duitsland waar een nefaste opdeling ongedaangemaakt werd en het land herenigd werd...........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 07:37   #363
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Kan jij die loop en logica voor België voorspellen?
Die behoeft niet noodzakelijk analoog te lopen aan de evolutie in jouw land.

Ze kan misschien parallel verlopen met die van Duitsland waar een nefaste opdeling ongedaangemaakt werd en het land herenigd werd...........
1)Een vergelijking tussen een door Fransen en inheemse franskiljons gesticht België waarin hun afstammelingen nog steeds de eerste viool spelen
en de SU waarin de Russen de Oekraïeners onder de knoet hielden, is toch nog zo vergezocht niet.
2)Een vergelijking tussen een door externe omstandigheden verdeeld Duitsland en een België dat intern meer en meer begint af te brokkelen, is dikke truut.
3)Een Belgische realiteit die elke dag nood heeft aan een begroetingsritueel met paraderende vlaggetjes, is - geef toe - lachwekkend.

Vandaar :


[size=6]GOODMORNINGBELGIUM[/size][size=6][/size]
[size=6]
[/size]
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 21 oktober 2004 om 07:39. Reden: smiliekes speciaal voor staaf schoner gezet
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 10:04   #364
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Wat wil je daarmee zeggen? Wat weet jij af van Oekraine behalve dat propagandistische gedoe waar velen hier mee volgepropt zijn? Ben je er ooit naartoe geweest om erover te kunnen oordelen? Heb je uberhaupt ooit verder dan je neus gekeken? Denk je nou echt dat mensen die in verschillende landen wonen (die ook nog niet zo gek ver van elkaar liggen) zo erg van mekaar verschillen? Je eigen uitspraken getuigen daarvan dat mensen met een bepaalde mentaliteit in "een Westers, ge-evolueerd land als België" net zo goed geindoctrineerd kunnen worden als elders in de werled.
Ja je hebt gelijk. Oekraïne kan men op alle vlakken met België vergelijken. Zowel op economisch als op politiek als op cultureel vlak.

Citaat:
Haal je rose bril er maar eens af. Of koop je nieuwe bril met sterke glazen bij de opticien. Hoewel... een bril, hoe sterk ook, helpt een blinde helaas toch niet.

Levenservaring. Nadenken en vergelijken. Ik heb mijn hoofd niet alleen om een petje op te dragen en niet alleen om mee te eten.
Levenservaring?? Ik ben geboren en getogen in België. Ik heb dus meer "levenservaring" wat België betreft dan een naar Amsterdam uitgeweken Oekraïner.

Citaat:
Nogmaals, van mij mag je verder in die waan verblijven. Des te pijnlijker wordt het voor je als je plotseling wakker wordt en beseft dat de zaken zich niet in de voor je gewenste richting hebben ontwikkeld en je geen tijd meer hebt om je aan de werkelijkheid aan te passen. Dat is je eigen probleem. Je standpunten en vooral je onnozele optredens hier raken mijn gevoelens niet, omdat ik Belg noch geboren Nederlander ben.
Je mag mij altijd wakkerschudden als het zover is.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 10:39   #365
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ja je hebt gelijk. Oekraïne kan men op alle vlakken met België vergelijken. Zowel op economisch als op politiek als op cultureel vlak.
Oekraine is momenteel een van de snelst ontwikkelende economieen van Europa, terwijl de Belgische al een aantal jaten stagneert. Nogmaals: wat weet je van dat land af? Mijn stellige indruk: weinig tot niets. Volgens mij, weet niet eens veel over jullie naaste buurland Nederland, laat staan landen die verder weg liggen van Belgie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Levenservaring?? Ik ben geboren en getogen in België. Ik heb dus meer "levenservaring" wat België betreft dan een naar Amsterdam uitgeweken Oekraïner.
Dat is nou waar ik het over heb als ik zeg dat je niet verder dan je neus kunt kijken. Ik heb trouwens ook in Belgie gewoond en ik kom er nog steeds vaak terwijl jij doet alsof Belgie een soort geisoleerd eiland is en tegelijk het centrum van de wereld. Waar haal je die arrogantie vandaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Je mag mij altijd wakkerschudden als het zover is.
Daar voel ik me niet toe geroepen. Dat gebeurt ooit vanzelf.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 21 oktober 2004 om 11:01.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 11:00   #366
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Kan jij die loop en logica voor België voorspellen?
Die behoeft niet noodzakelijk analoog te lopen aan de evolutie in jouw land.
Ik baseer me op meerdere voorbeelden, niet alleen dat van mijn geboorteland. Mijn voorlopige conclusie: Belgie zal ooit uit elkaar vallen en Brussel komt vanzelf bij Vlaanderen, want veel keus heeft die stad niet. Wel ben ik bang dat deze ontwikkeling niet (meteen) tot zijn logische eind wordt doorgedreven en dat Vlaanderen en Nederland niet (meteen) een worden. De zuidelijke Nederlanden worden namelijk al een paar eeuwen lang geindoctrineerd in de t.o.v. de Noorderlingen. Verder, zullen jullie politici mogelijk eerder de baas willen zijn in het land, hoe klein ook, dan een onzekere politieke toekomst tegemoetgaan in de herenigde Nederlanden. Maar dat zal ook wel aan de afspraken kunnen liggen die Zuid met Noord maakt, dus hopelijk is mijn angst niet helemaal gegrond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ze kan misschien parallel verlopen met die van Duitsland waar een nefaste opdeling ongedaangemaakt werd en het land herenigd werd...........
Daar gaan we weer. Je bent al eens eerder met dit argument gekomen en je hebt mijn reactie daarop gekregen. Nogmaals: de Duitsers vormen een taalkundige eenheid en voelen zich cultureel een historisch verbonden, vandaar hun streven naar de eenheid. Wat ik in Belgie waarneem is de beweging van de twee grote taalgroepen bij elkaar vandaan en niet naar elkaar toe. Het Duitse voorbeeld dat je aanhaalt is eerder (met voorbehoud - z. boven) relevant voor Nederland en Vlaanderen en niet voor Vlaanderen en Wallonie.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 21 oktober 2004 om 11:05.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 12:46   #367
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Volkomen mee eens!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 18:39   #368
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Oekraine is momenteel een van de snelst ontwikkelende economieen van Europa, terwijl de Belgische al een aantal jaten stagneert.
Knap van Oekraine.

Citaat:
Nogmaals: wat weet je van dat land af? Mijn stellige indruk: weinig tot niets. Volgens mij, weet niet eens veel over jullie naaste buurland Nederland, laat staan landen die verder weg liggen van Belgie.
Oekraïne interesseert mij niet erg. Over Nederland weet ik in ieder geval meer dan jij over België.

Citaat:
Dat is nou waar ik het over heb als ik zeg dat je niet verder dan je neus kunt kijken. Ik heb trouwens ook in Belgie gewoond en ik kom er nog steeds vaak terwijl jij doet alsof Belgie een soort geisoleerd eiland is en tegelijk het centrum van de wereld. Waar haal je die arrogantie vandaan?
Ik kan begrijpen dat wij arrogant overkomen, doch het is niet zo.

Citaat:
Daar voel ik me niet toe geroepen. Dat gebeurt ooit vanzelf.
Natuurlijk. Maar dat zal niet aan de flaminganten liggen, en zeker niet dankzij een naar Nederland uitgeweken Oekraïner. Maw: bemoei u met u eigen zaken, die zijn al ernstig genoeg. U hoeft zich niet in onze interne keuken te mengen want u heeft er simpelweg niets mee te maken. Uw vergelijking België-Oekraïne is overigens lach-wek-kend, en u maakt zich compleet belachelijk.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 20:21   #369
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
1)Een vergelijking tussen een door Fransen en inheemse franskiljons gesticht België waarin hun afstammelingen nog steeds de eerste viool spelen
en de SU waarin de Russen de Oekraïeners onder de knoet hielden, is toch nog zo vergezocht niet.
Een paar schijnbare overeenstemmingen hoeven niet noodzakelijk eenzelfde afwikkeling tot gevolg te hebben.

Citaat:
2)Een vergelijking tussen een door externe omstandigheden verdeeld Duitsland en een België dat intern meer en meer begint af te brokkelen, is dikke truut.
.............. omdat het niet in je bollenwinkel past.

Citaat:
3)Een Belgische realiteit die elke dag nood heeft aan een begroetingsritueel met paraderende vlaggetjes, is - geef toe - lachwekkend.
Je ziet het: een Belgisch oprispingkje maakt zo wel vriend als 'vijand' gelukkig.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 20:28   #370
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Ik baseer me op meerdere voorbeelden, niet alleen dat van mijn geboorteland. Mijn voorlopige conclusie: Belgie zal ooit uit elkaar vallen en Brussel komt vanzelf bij Vlaanderen, want veel keus heeft die stad niet.
Mooi filmpje, maar voorlopig wel eentje uit de SF-afdeling.
Of gezien in een glazen bol?



Citaat:
Daar gaan we weer. Je bent al eens eerder met dit argument gekomen en je hebt mijn reactie daarop gekregen. Nogmaals: de Duitsers vormen een taalkundige eenheid en voelen zich cultureel een historisch verbonden, vandaar hun streven naar de eenheid.
Blijkbaar overleeft mijn argument jouw reactie.
Je hebt gelijk wat betreft het taalkundig verschil en gelijkheid, respectievelijk voor Duitsland en België.
Doch een echte reden of oorzaak om daarom een evolutie in deze of gene richting met zekerheid te voorspellen, kan ik in zo iets futiels als een taalverschil niet waarnemen.

In Zwitserland, een staatje nauwelijks groter dan België leven probleemloos VIER taalgemeenschappen tesaam.
Deze verschillen zijn dan ook voor België géén zwaarwegend argument om geen unitaire staat te vormen.

Een fijn BELGISCHE avond nog gewenst!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 20:30   #371
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Knap van Oekraine.


Oekraïne interesseert mij niet erg. Over Nederland weet ik in ieder geval meer dan jij over België.


Ik kan begrijpen dat wij arrogant overkomen, doch het is niet zo.


Natuurlijk. Maar dat zal niet aan de flaminganten liggen, en zeker niet dankzij een naar Nederland uitgeweken Oekraïner. Maw: bemoei u met u eigen zaken, die zijn al ernstig genoeg. U hoeft zich niet in onze interne keuken te mengen want u heeft er simpelweg niets mee te maken. Uw vergelijking België-Oekraïne is overigens lach-wek-kend, en u maakt zich compleet belachelijk.
Sinds wanneer worden Belgische gestichten voorzien van een internetverbinding?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 20:38   #372
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Sinds wanneer worden Belgische gestichten voorzien van een internetverbinding?
Sinds bleek, dat er in de gestichten van Amsterdam ook zijn 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 oktober 2004 om 20:39.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 20:56   #373
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Sinds bleek, dat er in de gestichten van Amsterdam ook zijn 8)
Pietje,

Laat dat schelden over aan onze 'beroepssplitsers'
Het is pure frustratie omwille van de immense discrepantie tussen de Belgische realiteit en de Vlaamse republikeinse fictie.
Probeer er begrip voor op te brengen dat het voor die mensen geen lachertje is om tegen naakte feiten te moeten opboksen, slechts gesteund door een kleine minderheid (cfr. enquête in Standaard)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:35   #374
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ja je hebt gelijk. Oekraïne kan men op alle vlakken met België vergelijken. Zowel op economisch als op politiek als op cultureel vlak.


Levenservaring?? Ik ben geboren en getogen in België. Ik heb dus meer "levenservaring" wat België betreft dan een naar Amsterdam uitgeweken Oekraïner.


Je mag mij altijd wakkerschudden als het zover is.
Vriend en vijand: lees dit goed! Als dit geen onderhuids racisme is... van een ridderlijke, vaderlandslievende, ingoede Belgenzoon!
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:36   #375
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Sinds bleek, dat er in de gestichten van Amsterdam ook zijn 8)
Tiens, een voorbeeld van links internationalisme?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:41   #376
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mooi filmpje, maar voorlopig wel eentje uit de SF-afdeling. Of gezien in een glazen bol?
Ik heb geen zin om een eindeloos nietes-welles spel met je te spelen. Tijd zal leren wie van ons gelijk heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Doch een echte reden of oorzaak om daarom een evolutie in deze of gene richting met zekerheid te voorspellen, kan ik in zo iets futiels als een taalverschil niet waarnemen.
Als je een taalverschil een onbeduidende factor vindt, ben je eerder een uitzondering dan de regel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In Zwitserland, een staatje nauwelijks groter dan België leven probleemloos VIER taalgemeenschappen tesaam.
Deze verschillen zijn dan ook voor België géén zwaarwegend argument om geen unitaire staat te vormen.
Het Zwitserse staatje teert op het geld dat er uit de hele wereld binnenstroomt. Ze hebben het veel te goed om nog te moeten ruzien. Aan de andere kant, moeten ze zich ook gedeisd houden, anders stroomt het geld terug en is het gauw afgelopen met de Zwitserse welvaart. Voor Belgie is deze rol niet weggelegd, omdat die al bezet is (ook in de EU zelf - door Luxemburg). Ook in Zwitserland bestaan er overigens ethnische spanningen tussen de grootste taalgroepen, heb ik van de Zwitsers zelf gehoord. Maar die worden zoveel mogelijk gladgestreken om de bovenvermelde redenen. Met andere woorden, gaat het Zwitserse voorbeeld nauwelijks op voor Belgie.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:41   #377
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(...)
Je ziet het: een Belgisch oprispingkje maakt zo wel vriend als 'vijand' gelukkig.
Sympathiek geformuleerd. Maar of je daarmee België samen (of één) gaat kunnen houden?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:43   #378
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Sinds bleek, dat er in de gestichten van Amsterdam ook zijn 8)
Waar blijkt dat uit?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 21:53   #379
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Pietje,

Laat dat schelden over aan onze 'beroepssplitsers'
Het is pure frustratie omwille van de immense discrepantie tussen de Belgische realiteit en de Vlaamse republikeinse fictie.
Probeer er begrip voor op te brengen dat het voor die mensen geen lachertje is om tegen naakte feiten te moeten opboksen, slechts gesteund door een kleine minderheid (cfr. enquête in Standaard)
Moet me soms aangesproken voelen? Ben benieuwd hoe ik in dat plaatje van je pas van een vertegenwoordiger van de gefrustreerde flamingante minderheid.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 21 oktober 2004 om 22:22.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 23:53   #380
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Vriend en vijand: lees dit goed! Als dit geen onderhuids racisme is... van een ridderlijke, vaderlandslievende, ingoede Belgenzoon!
Onderhuids racisme?

Heeft dat nog iets met een huidskleur te maken?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be