Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2008, 20:41   #361
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is een uitspraak van FDW die graag de zaken (te) scherp stelt.
Ik heb het niet over die uitspraak.
Ik heb het over de kern van de zaak, liefst buiten de partijpolitiek.
Wij moeten geen slachtoffers uitwijzen, wij moeten trachten slachtoffers te voorkomen.
Wij moeten streven naar een samenleving waar iedereen voor de wet gelijkwaardig is. Hiermee bedoel ik mannen en vrouwen en ja, ook legale immigranten die mee onze samenlveing helpen opbouwen.
Beste Luc,

Ik ken persoonlijk verscheidene moslima's die onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als lerares, als buurtwerkster, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een hoofddoek. Die hoofddoek is immers irrelevant.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 21:32   #362
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Met deze redenering verbied je alle typisch vrouwelijke kledingsstukken, zoals de minirok.
Jij maakt er een grapje van, en ik neem aan dat je het weet.
Nu, een beetje humor maakt het leven de moeite waard.
Ik verbied trouwens niets.
__________________

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 21:42.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 21:41   #363
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Beste Luc,

Ik ken persoonlijk verscheidene moslima's die onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als lerares, als buurtwerkster, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een hoofddoek. Die hoofddoek is immers irrelevant.
Beste drosophila, ik ken persoonlijk ook moslims, zeer voorbeeldige medeburgers waar ik respect en sympathie voor heb.
Maar dat is niet het onderwerp van discussie.
Je zegt: de hoofddoek is irrelevant. Waarom is het dan zo belangrijk in Turkije waar meerdere malen zeer grote betogingen plaats grepen tegen het dragen van de hoofddoek?
Als ik het goed begrepen heb mag het nu toch van het parlement, maar dat zou in strijd zijn met de grondwet en wordt daarom nu weer in vraaggesteld.
'Allemaal omdat de hoofddoek immers irrelevant is'!?
__________________

Laatst gewijzigd door luc broes : 21 mei 2008 om 21:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 21:50   #364
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard Onverdraagzaamheid onder de hoofddoek

Dit was de reactie van een kind op een leerkracht die een klein onopvallend kruisje droeg op een KATHOLIEKE school: "Dat (het kruisje) mag niet!".

Feit is dat de moeder van het kind opvallend gesluierd is en dat je vaker nogal onverdraagzame reacties hoort van kinderen met moeders die een hoofddoek dragen. Het lijkt erop dat dat jonge radicale moslima's een onverdraagzaam gedachtegoed meegeven aan hun kinderen: intolerantie (vb moslimouders die tegen hun kinderen 'fuck you' zeggen als het over christenen gaat) tegenover andere godsdiensten en andere culturen en een totaal gebrek aan openheid. Dit is een zorgbarende evolutie...wat gaat er groeien uit die kinderen van radicale moslimouders....het ziet er echt niet goed uit voor de komende decennia... De explosieve groei van het aantal hoofddoeken op straat en op de scholen waar ze hun kinderen komen afhalen, maakt deel uit van de algehele radicalisering en de stijgende onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet-islamitisch en westers is.

Laatst gewijzigd door marjan : 21 mei 2008 om 21:51.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:44   #365
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
In dat opzicht is het zeer merkwaardig dat uw partij (bij monde van Philip Dewinter) de slachtoffers van die ongelijkheid wil helpen door ze... uit te wijzen!?
("Elke moslimvrouw die een hoofddoek draagt, tekent een terugkeercontract", Dewinter, VTM-nieuws 9 november 2004).

de uitspraak van FDW verwijst niet naar een uitwijzing, maar naar een zelfgekozen voorkeur om liever in een islamitisch land te wonen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:47   #366
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Beste Luc,

Ik ken persoonlijk verscheidene moslima's die onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als lerares, als buurtwerkster, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een hoofddoek. Die hoofddoek is immers irrelevant.

klinkt als:

Ik ken persoonlijk verscheidene neo-nazi'sdie onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als leraar, als buurtwerker, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een nazi-uniform. Dat uniform is immers irrelevant

Cynisch hé?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:55   #367
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste drosophila, ik ken persoonlijk ook moslims, zeer voorbeeldige medeburgers waar ik respect en sympathie voor heb.
Maar dat is niet het onderwerp van discussie.
Je zegt: de hoofddoek is irrelevant. Waarom is het dan zo belangrijk in Turkije waar meerdere malen zeer grote betogingen plaats grepen tegen het dragen van de hoofddoek?
Als ik het goed begrepen heb mag het nu toch van het parlement, maar dat zou in strijd zijn met de grondwet en wordt daarom nu weer in vraaggesteld.
'Allemaal omdat de hoofddoek immers irrelevant is'!?
Wilt u hiermee zeggen dat de vrije meningsuiting dan toch niet volledig mag zijn?
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:58   #368
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klinkt als:

Ik ken persoonlijk verscheidene neo-nazi'sdie onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als leraar, als buurtwerker, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een nazi-uniform. Dat uniform is immers irrelevant

Cynisch hé?
Inderdaad cynisch en naar mijn smaak meer dan een beetje overdreven.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:58   #369
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de uitspraak van FDW verwijst niet naar een uitwijzing, maar naar een zelfgekozen voorkeur om liever in een islamitisch land te wonen.
Dus alles wat men draagt dat niet belgisch is, betekent dat je ergens anders WIL wonen? Dus als ik een franse barret draag wil ik in frankrijk wonen, als ik in een kilt loop op een festival wil ik naar schotland gezonden worden en de kinderen van bart dewever in lederhozen willen vooral niet in vlaanderen leven.
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 22 mei 2008 om 09:59.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:01   #370
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klinkt als:

Ik ken persoonlijk verscheidene neo-nazi'sdie onmiskenbaar "onze samenleving helpen opbouwen": als leraar, als buurtwerker, als ambtenaar... sommige dragen altijd, andere soms, nog andere nooit een nazi-uniform. Dat uniform is immers irrelevant

Cynisch hé?
sinds wanneer was nazisme nu weer een godsdienst?
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:01   #371
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mijn bomma heeft heel haar leven een hoofddoek gedragen en was zeer overtuigd katholiek.
uw en mijn bomma droegen hun sjaal dan ook niet als politieke statement om te bewijzen dat ze tegen de westerse maatschappij waren.

Je moet erop letten waar ze de knoop leggen dommeke!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:04   #372
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik kan mij ook verschrikkelijk ergeren aan rokende moeders.
even off topic.

Ik mag er toch van uitgaan dat U een even grote hekel heeft aan rokende vaders dan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:05   #373
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uw en mijn bomma droegen hun sjaal dan ook niet als politieke statement om te bewijzen dat ze tegen de westerse maatschappij waren.

Je moet erop letten waar ze de knoop leggen dommeke!
Veel moslima's dragen hun sjaal ook niet als politiek statement dat ze tegen de westerse maatschappij zijn...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:12   #374
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dus alles wat men draagt dat niet belgisch is, betekent dat je ergens anders WIL wonen? Dus als ik een franse barret draag wil ik in frankrijk wonen, als ik in een kilt loop op een festival wil ik naar schotland gezonden worden en de kinderen van bart dewever in lederhozen willen vooral niet in vlaanderen leven.
Héb je nu echt maar zoveel cellen of doe je het erom?

Heeft U al ooit van een IDEOLOGIE gehoord?
Misschien van de veruiterlijking van die ideologie middels het dragen van uniformen?
De meeste totalitaire ideologieën zijn zelfs niet nationalistisch, maar streven naar wereldheerschappij.
Gewoonlijk hebben ze een sekteleider nodig, soms is dat een bestaande nog levende persoon, maar dit is niet steeds noodzakelijk. Voor sommigen is het zelfs voldoende om zich te kunnen ophangen aan een fiktief dus onbestaand en onzichtbaar wezen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:13   #375
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
sinds wanneer was nazisme nu weer een godsdienst?
sinds wanneer is islam een godsdienst?

toch niet sinds een hallucinerende tumorpatient meende dat hij "stemmen hoorde" ?

Want dan wordt het hoog tijd dat er nog een paar "godsdiensten" erkend worden in dit land.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2008 om 10:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:16   #376
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Veel moslima's dragen hun sjaal ook niet als politiek statement dat ze tegen de westerse maatschappij zijn...
nee inderdaad. Die dragen hun sjaal ook om hun krulspelden onder te verbergen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:19   #377
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wilt u hiermee zeggen dat de vrije meningsuiting dan toch niet volledig mag zijn?
Hiermee wil ik zeggen dat een hoofddoek wèl relevant is.
Naar mijn persoonlijke opvatting moet beleefdheid en goede smaak voorrang hebben op vrije meningsuiting.
Mogelijk maak ik daar ook wel eens een fout, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

De hoofddoek beklemtoont de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man (een vrouw moet zich afschermen van de man, en niet: een man moet zich behoorlijk gedragen). Als ik verkeerd ben moet iemand me maar verbeteren.

Ik ben er me wel van bewust dat op vele moslima's de hoofddoek dragen niets verkeerd aan te merken valt en met de beste bedoelingen uitkomen voor hun godsdienst. Waarvoor mijn respect.

Waarom maakt jam�*s en zijn linkse broeders dat onderscheid niet?
In strijd met alle linkse idealen!
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:21   #378
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinds wanneer is islam een godsdienst?

toch niet sinds een hallucinerende tumorpatient meende dat hij "stemmen hoorde" ?
Mensen die 'stemmen horen' komen voor in alle godsdiensten
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:55   #379
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mensen die 'stemmen horen' komen voor in alle godsdiensten
Men vraagt zich dan af waarom ze die mensen tegenwoordig in psychiatrische klinieken steken nietwaar!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 12:15   #380
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Héb je nu echt maar zoveel cellen of doe je het erom?

Heeft U al ooit van een IDEOLOGIE gehoord?
Misschien van de veruiterlijking van die ideologie middels het dragen van uniformen?
De meeste totalitaire ideologieën zijn zelfs niet nationalistisch, maar streven naar wereldheerschappij.
Gewoonlijk hebben ze een sekteleider nodig, soms is dat een bestaande nog levende persoon, maar dit is niet steeds noodzakelijk. Voor sommigen is het zelfs voldoende om zich te kunnen ophangen aan een fiktief dus onbestaand en onzichtbaar wezen.
En wat heeft ideologie te maken met het terugsturen van mensen met een hoofddoek? Iedereen die niet nationalistisch is wegsturen? Amai, dat is wel een ideologie waar je veel 'cellen' nodig voor hebt...
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be