Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2016, 14:18   #361
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Jack. 50 jaar lang is het Oostblok erin geslaagd om zijn grenzen - inclusief duizenden km kust - potdicht te houden. Er was de wil om de grenzen dicht te houden. De nodige middelen warden aangewend en het werkte.

Indien de Griekse zeemacht morgen met scherp begint te schieten op die bootjes kan ik je verzekeren dat 99% van de instroom in een paar dagen tijd volledig zal wegvallen.

Uiteraard gaan die dat niet doen. Er is daar ook total geen draagvlak voor. Maar het kan dus wel.
Het is winter, er is weinig instroom. Als er vanaf de lente weer en masse wordt gevlucht, zitten ze er tegen eind 2017 in Duitsland met nog 2 miljoen extra. Hoe ze dat daar gaan oplossen weet ik niet, maar als Merkel dan besluit dat het niet meer gaat (veel zal ook afhangen van de vorming van de publieke opinie, maar gezien de opeenvolging van zaken die niet bevordelijk zijn voor het beeld van de asielzoekers, en gezien de onaflatende ijver van een bepaald deel van die asielzoekers om negatief in de media te komen kan ik me daar wel een beeld van schetsen) en er geen meer binnen laat middels grenscontroles, betekent dat dat diegenen die nog binnen raken via Oost-Europa daar zouden moeten blijven. Gezien de aard van én politiek én publieke opinie daar, hoeft niemand zich illusies te vormen, dan vallen er doden.

Dan kan Merkel meteen heel Oost-Europa uit de unie dreigen te gooien, het zal niet verl indruk maken vrees ik.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 14:32   #362
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is winter, er is weinig instroom. Als er vanaf de lente weer en masse wordt gevlucht, zitten ze er tegen eind 2017 in Duitsland met nog 2 miljoen extra. Hoe ze dat daar gaan oplossen weet ik niet, maar als Merkel dan besluit dat het niet meer gaat (veel zal ook afhangen van de vorming van de publieke opinie, maar gezien de opeenvolging van zaken die niet bevordelijk zijn voor het beeld van de asielzoekers, en gezien de onaflatende ijver van een bepaald deel van die asielzoekers om negatief in de media te komen kan ik me daar wel een beeld van schetsen) en er geen meer binnen laat middels grenscontroles, betekent dat dat diegenen die nog binnen raken via Oost-Europa daar zouden moeten blijven. Gezien de aard van én politiek én publieke opinie daar, hoeft niemand zich illusies te vormen, dan vallen er doden.

Dan kan Merkel meteen heel Oost-Europa uit de unie dreigen te gooien, het zal niet verl indruk maken vrees ik.
In de gazet staat dat er in Europa de energie aanwezig is voor een massale volkgsopstand.
Hoe sneller hoe liever.
Geen enkele regering heeft hier een mandaat voor deze massa import.
Orban had het er al over : voor een mandaat van massa import moet men naar de kiezer gaan , voor wat men nu doet is er geen meerderheid bij de bevolking.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:04   #363
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Zie je wel dat ze inburgeren, ze leren al hun eerste woordjes Duits!

Citaat:
Het gaat om twee mannen met een 'migrantenachtergrond' die bij de gewelddadigheden aanwezig waren en op hun gsm beelden hebben vastgelegd. Ze hebben ook wat basiskennis van het Duits vastgelegd. Zo stonden er onder meer de Arabische teksten "mooie borsten" , "ik dood je" en "ik wil seks met je" in het Duits vertaald.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...rdachten.dhtml
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:20   #364
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de gazet staat dat er in Europa de energie aanwezig is voor een massale volkgsopstand.
Hoe sneller hoe liever.
Geen enkele regering heeft hier een mandaat voor deze massa import.
Orban had het er al over : voor een mandaat van massa import moet men naar de kiezer gaan , voor wat men nu doet is er geen meerderheid bij de bevolking.
Zo'n vaart zal het heus niet lopen.

We hebben het nog véééél te goed.

Maar dat de vrede in Europa op niet zo lange termijn in gevaar is, is duidelijk.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:31   #365
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zo'n vaart zal het heus niet lopen.

We hebben het nog véééél te goed.

Maar dat de vrede in Europa op niet zo lange termijn in gevaar is, is duidelijk.
klopt, ik zie die O-Europese landen, die weigeren te plooien voor de EU-dictatuur, op termijn, terug aansluiten bij Rusland.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:39   #366
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
klopt, ik zie die O-Europese landen, die weigeren te plooien voor de EU-dictatuur, op termijn, terug aansluiten bij Rusland.
Als er een ding is wat de Polen nog meer haten dan moslims en nazis, dan zijn het wel de Russen. Not gonna happen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:44   #367
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er een ding is wat de Polen nog meer haten dan moslims en nazis, dan zijn het wel de Russen. Not gonna happen.
Er zijn nog andere landen dan Polen. De Baltische staten bijvoorbeeld.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 15:55   #368
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er een ding is wat de Polen nog meer haten dan moslims en nazis, dan zijn het wel de Russen. Not gonna happen.
Daarbij zal dat niet toegelaten worden door hun nieuwe meester.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 16:06   #369
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Ik vroeg me af hoe de Arabische media hierover berichtte, maar blijkbaar is dat weinig of niets
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 8 januari 2016 om 16:07.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 16:14   #370
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Armlengte afstand...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 16:25   #371
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er zijn nog andere landen dan Polen. De Baltische staten bijvoorbeeld.
daar is de weerzin voor de russen zo mogelijk nog groter
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 17:30   #372
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zo'n vaart zal het heus niet lopen.

We hebben het nog véééél te goed.

Maar dat de vrede in Europa op niet zo lange termijn in gevaar is, is duidelijk.
We hebben ook véééél minder jonge mensen. Dat is ook een factor. Veertigers en vijftigers gaan veel langer nadenken voor ze aan iets drastischs en/of gewaagd beginnen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 18:48   #373
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet niet. Hoeveel kilometer heb jij nodig om een corridors te bezetten langswaar ze terug de woestijn kunnen worden ingestuurd?

Dat dat infantiel klinkt voor jou interesseert me bijster weinig. Er klinkt nogal gauw iets infantiel voor jou.

Ik heb het over een "what if" scenario.
Een mogelijke oplossing in geval Europa blijft wegzinken in chaos, crisis en werkloosheid. Dan kan er veel ondenkbaars gebeuren, en het kan snel gaan.
Kijk naar de Oktoberrevolutie, W.O. II.

Dat jij hier nu nog steeds doet alsof je denkt dat ik het heb over een realistisch scenario as for today, vind ik dan weer een beetje infantiel overigens.

Leer eens begrijpend lezen...
Dat klinkt infantieler telkens ik er opnieuw over nadenk...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 18:59   #374
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Jack. 50 jaar lang is het Oostblok erin geslaagd om zijn grenzen - inclusief duizenden km kust - potdicht te houden. Er was de wil om de grenzen dicht te houden. De nodige middelen warden aangewend en het werkte.

Indien de Griekse zeemacht morgen met scherp begint te schieten op die bootjes kan ik je verzekeren dat 99% van de instroom in een paar dagen tijd volledig zal wegvallen.

Uiteraard gaan die dat niet doen. Er is daar ook total geen draagvlak voor. Maar het kan dus wel.
Er is één groot verschil, het Oostblok wilde zijn grenzen potdicht houden naar buiten toe...
De Arabische landen rondom de Middellandse laat het onverschillig...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 19:02   #375
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die mensen hebben ook nood aan wat plezier, we moeten dat begrijpen...

https://m.youtube.com/watch?v=plv4FXlPhZY
Tuurlijk want in Syrië eten ze hun huisdieren op van ellende en hongersnood voor de moment ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 19:03   #376
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat klinkt infantieler telkens ik er opnieuw over nadenk...
Veel te beleefd gebleven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 19:05   #377
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien moeten we VB-tuig inzetten tegen moslimtuig om die laatsten te treffen? Dat VB zat er nochtans niet ver naast met hun houding tegen bepaalde vooral mosliminvallers! Nu zitten we met de gebakken peren...
Tuig VB ? pardon hé dinge
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 20:32   #378
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

De eerste kop die valt, en nog wel op het blok gelegd door zijn SPD-partijgenoot Ralf Jäger


Citaat:
Na de aanrandingen en diefstallen in Keulen op oudejaarsnacht werd de hoofdcommissaris van de politie Keulen, Wolfgang Albers, aan de kant gezet. Dat meldt het Duitse nieuwsmedium Die Welt. Ondertussen werden vrijdagvoormiddag twee mannen gearresteerd die betrokken waren bij de aanrandingen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160108_02055793
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 20:40   #379
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat klinkt infantieler telkens ik er opnieuw over nadenk...
Dat zal dan nog wel meevallen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 20:42   #380
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Welke maatregelen zijn er nu genomen? Gewoon 'prioriteit voor de politie' of wat?

Mijn voorstel: massaal vrouwelijke flikken in burger, overtreders uitwijzen of lange gevangenisstraf.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be