![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je fier op zijn...
Ik hoop dat je ooit op een punt in je leven komt waarin je inziet dat dat niet het belangrijkste in het leven is.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 januari 2008 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of start een organisatie die het leed des werelds tracht aan te pakken. Of doe wetenschappelijk onderzoek ten behoeve van de planeet en zijn bewoners. Of.... Dan ben je tenmiste bij voorbaat zeker dat er uit uw inspanningen ook iets goeds zal voortvloeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken verschillende vrouwen die veel tijd en moeite steken in kinderen en toch zelf geen eigen kinderen hebben. Trouwens de wereld is nu al overbevolkt, dus die paar kinderlozen zullen de mensheid echt niet doen uitsterven hoor. Ik begrijp trouwens niet waarom er zoveel mensen zijn die vinden dat je leven pas waarde heeft als je kinderen hebt. De meeste grootheden in de hulpvaardigheid en menslievendheid zijn net kinderloze en/of vrijgezellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken iemand die veel werk aan de winkel heeft, voor zij aan kinderen van haar huidige liefde kan gaan denken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen behoefte aan kinderen momenteel.
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent nu enkel opzoek naar een reden om je te verantwoorden omdat je nog geen kinderen hebt. En het erge is dat niemand zich daarvoor moet verantwoorden. Integendeel zelfs, het zijn juist zij die wel kinderen hebben die zich zouden moeten verantwoorden. Ik heb er 4 omdat ik er het geld en de tijd voor had en het mij dus kon en kan veroorloven om 4 kinderen op te voeden en onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste zit echter in de bovenstaande alinea's: Onze (ie Westerse) fertiliteit daalt al langdurig - in Frankrijk ongeveer vanaf 1780 bijvoorbeeld. Maar het (on)natuurlijk ingrijpen van het gezin op de gezinsgrootte valt eerder in de XVI-XVIIde eeuw te situeren. Het is echter het doorbreken van het westers huwelijkspatroon en de hoge mortaliteit in de 19de (volgens sommigen reeds 18de) en vroeg 20ste eeuw dat heeft gezorgd voor een kunstmatige enorme stijging van de gezinsgrootte. Geheel de 20ste eeuw daalde de fertiliteit echter voort, enkel tegengehouden door geboortepieken na crisissituaties zoals de tweede wereldoorlog (babyboom). Het is volslagen tegen enige bezinning over de geschiedenis in om te proponeren dat vergrijzing eenvoudigweg opgelost kan worden door die geboortes terug de hoogte in te jagen. Zulke opdrijving is enkel kunstmatig en wordt tegengewerkt door een patroon dat zich hier al eeuwen lang manifesteert. Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dacht je nu? Dat Kim me ging overtuigen om nu kinderen te nemen? Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Burgemeester
|
![]() - Omdat ze je er aan herinneren hoe zorgeloos je vroeger zelf was. - Omdat ze je er aan herinneren hoe belachelijk je vroeger zelf was. - Omdat ze je doen beseffen dat je op heel wat vlakken zelf niet zo goed bent opgevoed. - Omdat ze je doen beseffen dat je ouder wordt en dat de wereld desondanks toch verder gaat. Hoe durven ze! - Omdat ze je laten merken hoe belachelijk ernstig je jezelf wel neemt, hoe humorloos je wel bent. - Omdat je je plots realiseert dat je zelf niét leuk bent. -... |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#373 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|