![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die van informatica, heeft zelfs een betere oplossing gevonden. Hij krijgt taken van 1 jaar hoger of van de unif opgelegd als hij zijn mond opendoet in haar lessen. En die van wiskunde begint daar nu ook mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en het Vlaams Fonds bestaat ook niet meer, maar iedereen noemt het nog wel zo.
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem met zelfstudie of thuisstudie is dat er dan iemand moet zijn die kan helpen met de zaken die de leerling niet begrijpt en je een leerling met veel zelfdiscipline moet hebben En daar zit dus juist het grote probleem voor de betere leerling. En het Vlaams Fonds bestaat nog wel hoor http://www.vlafo.be/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
klik op 'ga naar de Vlaams Fonds website' en verbaas jezelf. http://www.vaph.be/vlafo/view/nl/ Tuurlijk blijft de vlafo-website nog even bestaan, net omd�*t zowat iedereen VF blijft zeggen ipv VA.
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In essentie vind ik het toch bedenkelijk dat een leerling die minder scoort dan het gemiddelde wel een uitweg heeft, door te zakken, bijles of dergelijke. Maar een leerling die vooruit is op zijn leeftijdsgenoten die optie vaak niet heeft. Ik denk dat beide personen zich even slecht bij die situatie voelen. Terwijl beleidsmakers de eerste positie blijkbaar eerder zien als een luxeprobleem.
Zo heb ik ook de hele lagere school-periode met mijn vingers zitten draaien. De leerkrachten wisten niet wat met me te doen, omdat ik opgegevingen oefeningen met een geeuw beëindigde, terwijl mijn klasgenoten daar veel meer tijd voor nodig hadden. In het middelbaar lette ik op als de vakken me interesseerde en thuis deed ik zo goed als niets. Vooral de examens waren voor mij namiddag vrije tijd om toffe dingen te doen. Ik deed dan even een boek open, en zodra ik wist dat ik wel zeker door zou zijn stopte ik met leren. Ik heb ook nooit de ambitie gehad om 100% te halen (al lukte dat soms wel ![]() Maar hoe leuk en tof ik mijn klasgenoten en sommige leerkrachten ook vond in het middelbaar, hoe ouder hoe werd hoe slechter ik me daar op mijn plaats voelde. Dat heeft vooral een erg lui en ongedisciplineerd iemand van me gemaakt, heb ik het gevoel. Ik heb nu op univ nog de neiging om zo weinig mogelijk te studeren om 'zo veel mogelijk door te geraken'. Dat kan niet hetgeen geweest zijn wat 18 jaar leerplicht bedoeld heeft bij te brengen, want van de rest van de stof blijft er niet veel meer over.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 januari 2008 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf licht ontvlambaar als ik merk dat een ander even voor iemand anders probeert te bepalen wat nu net van waarde moet zijn voor die persoon, of ervan uitgaat dat hij dat gewoonweg weet.
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat wist ik niet.
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
![]() Tot 18 jaar dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 januari 2008 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het basisonderwijs is gericht op de middelste groep van de IQ lijn. In het secudaire 1ste graad ASO hebben deze kinderen opnieuw geen uitdaging, omdat te veel ouders van kinderen die in het TSO en zelfs BSO hun kinderen in die studierichting steken, want ze kunnen wel zakken,maar niet stijgen is de grote foute opvatting. Beide groepen kinderen worden dus tot het uiterste gepest door ouders die het hoog in hun bol hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de bepaling is dat men gericht onderwijs moet volgen tot men een secudaire diploma A2 heeft, indien dit niet behaald voor het leerjaar waarin men 19 word, is men leerplichtig tot het schooljaar waarin men 19 word. Een leerling die in september 18 word, moet dus dat leerjaar afwerken als hij geen A2 heeft behaald. Wie op 1 juli 18 word moet in september niet terug starten als hij/zij geen diploma A2 opzak heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lager onderwijs, dacht ik.
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorig jaar heb ik een vak 'fiscaal recht' gehad, en daar waren de meesten bij ons op het jaar op gebuisd; vooral het stuk over BTW recht was moeilijk. Vennootschapsrecht heb ik m'n eerste jaar gehad en daar kroop toen ook het meeste tijd in om te blokken. Ik heb ook nog ooit 'inleiding tot het verbintenissenrecht' gevolgd als keuzevak, maar na een paar lessen heb ik laten vallen want het was toch moeilijker dan ik aanvankelijk dacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Verbintenissenrecht is leuk, want daar komen principes aan bod die van belang zijn voor tal van andere rechtsvakken (b.v. het concept aansprakelijkheid).
![]() |
![]() |
#379 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kon bij dat vak het bos echt niet meer door de bomen zien tijdens het blokken. Al die meerwaardes die belast of juist niet belast moeten worden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
(Er is hier een andere thread waar dit beter in zou passen maar ik weet niet direct waar die staat.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 januari 2008 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |