Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2012, 00:39   #361
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
En is het dan wel gezond om kinderen die MET zwembroek/onderbroek willen douchen, te verplichten om -ONDER TOEZICHT!- naakt te douchen?
Neen, we gaan die jonge apen zonder enig toezicht hun ding laten doen onder de douches....

Citaat:
Mocht ik als ouder te weten komen dat mijn kind naakt (onder toezicht!!) moest douchen, verplicht, dan laat ik het er zeker niet bij. Die "begeleider" zou nog de paus himself mogen zijn: mijn kind hoeft door niemand, echt niemand naakt bekeken te worden.
Waarom zou U uw kinderen meesturen met zulke toezichters?
En dan helemaal met de vergelijking met de paus... hoeveel schandalen komen er niet boven water vanuit katholieke instellingen....

Citaat:
Zelfs niet door de dokter zonder ik erbij ben.
Wilt U voorkomen dat een dokter de blauwe plekken en dergelijke op de verkeerde plaatsen zou kunnen zien?
Oud 8 april 2012, 20:15   #362
Mam
Banneling

Standaard

Kinderen die toezicht nodig hebben onder de douche zijn te jong voor op kamp te gaan.

Sorry hoor, maar de noodzaak aan (volledig naakte) "douchetoezicht" op kamp, is het belachlijkste wat ik ooit heb gehoord.

Laatst gewijzigd door Mam : 8 april 2012 om 20:16.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 20:21   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Kinderen die toezicht nodig hebben onder de douche zijn te jong voor op kamp te gaan.

Sorry hoor, maar de noodzaak aan (volledig naakte) "douchetoezicht" op kamp, is het belachlijkste wat ik ooit heb gehoord.
Ge hebt nog nooit 15 jongens van prepuberende leeftijd in 1 groepsdouche gezien.... Zonder toezicht gaat de minimale schade blauwe plekken van de natgemaakte handdoekpuntjes zijn....
Oud 8 april 2012, 20:38   #364
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge hebt nog nooit 15 jongens van prepuberende leeftijd in 1 groepsdouche gezien.... Zonder toezicht gaat de minimale schade blauwe plekken van de natgemaakte handdoekpuntjes zijn....
Jij wel dan? Vertel eens... ik ben benieuwd.

Als ze zich niet onder de douche kunnen gedragen, kun je ze ook een straf geven. De meeste mensen douchen trouwens om te douchen. En ik begrijp nog steeds helemaal niet dat de kinderen naakt moeten zijn.

Dus ja, je kan douchetoezicht vervangen door straffen bij voorvallen.
Oud 8 april 2012, 21:01   #365
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent U dan zo geïnteresseerd hoe het ging in de groepsdouches van de jongens , zo midden jaren 80?

Citaat:
Als ze zich niet onder de douche kunnen gedragen, kun je ze ook een straf geven.
Citaat:
Zonder toezicht moet je gaan vertrouwen op verklikkers. Is dat dan beter?
Citaat:
De meeste mensen douchen trouwens om te douchen. En ik begrijp nog steeds helemaal niet dat de kinderen naakt moeten zijn.
Ik douch nog steeds naakt, U niet?
Oud 9 april 2012, 00:21   #366
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ze zich niet onder de douche kunnen gedragen, kun je ze ook een straf geven. De meeste mensen douchen trouwens om te douchen. En ik begrijp nog steeds helemaal niet dat de kinderen naakt moeten zijn.

Gekleed douchen is zo ....ouderwets (en stom) dat ik mij niet kan voorstellen dat dit terug hip is geworden.

Hopla 100 jaar terug in de tijd.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 05:58   #367
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Maar een gewoon douchetoezicht kan voor weldenkende mensen toch niet in de verste verte geassocieerd worden met pedofiele neigingen of poging tot misbruik, of sla ik hier volgens jullie de bal compleet mis?
Nee, je slaat de bal niet mis. Zelf heb ik me nooit de vraag gesteld of mijn kinderen tijdens het douchen op school of in de sportclub al dan niet gesuperviseerd werden, en dat wil ik zo houden.

En desondanks behoor ik tot degenen die extra gevoelig zijn voor de lafheid en de smeerlapperijen van pedofielen, en vind dat dat dit soort uit de maatschappij moet verwijderd worden.
Oud 9 april 2012, 12:27   #368
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gekleed douchen is zo ....ouderwets (en stom) dat ik mij niet kan voorstellen dat dit terug hip is geworden.

Gekleed of niet gekleed: douchetoezicht bij kinderen op vakantiekamp is niet noodzakelijk als het vervangen wordt door een straf bij evt voorvallen.
Oud 9 april 2012, 14:20   #369
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

We hebben het hier over een vakantiekamp he. Dat duurt gemiddeld 10 dagen per jaar. 10 dagen van de 365 dat uw kind eens minder goed gewassen is. Denk je nu echt dat het daardoor een "vieze" ziekte zal oprapen?
Mijn standpunt is en blijft: volwassen mannen hebben niks te zoeken tussen kinderen die zich douchen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 15:14   #370
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben het hier over een vakantiekamp he. Dat duurt gemiddeld 10 dagen per jaar. 10 dagen van de 365 dat uw kind eens minder goed gewassen is.
Ik kan me daar perfect in thuisbrengen. Ik heb kampen van 10 dagen meegedaan waar wassen gebeurde met een kom warm water , zelf geschept uit een grote aluminium ketel boven een houtvuurtje. En neen, die ketel had geen hitteschilden, dat houtvuurtje was gewoon een vuurkuil in de kempische zandgrond met wat stoeptegels rond. Geen afschermingen, geen cordon niks van dat alles. De jongsten werden wel voorzien van het warme water door de meer verantwoordelijke deelnemers uit de oudste groep. (of broers/neven)

Goed en grondig wassen is dan wel een heel ander verhaal.

Citaat:
Denk je nu echt dat het daardoor een "vieze" ziekte zal oprapen?
Misschien wel. Ikzelf heb er zelfs geen puist meer of minder door gekregen.

Citaat:
Mijn standpunt is en blijft: volwassen mannen hebben niks te zoeken tussen kinderen die zich douchen.
Mijn standpunt is simpeler. Mannen die kinderen kunnen zien als sexuele partners horen niet thuis in deze maatschappij.

Mij moogt ge tussen een hoop naakte jonge tieners gooien, dat heeft evenveel sexuele aantrekkingskracht als een kassei voor me. Ik zie het eerder als een straf voor mij. Al dat gejoel en gejengel... te veel lawaai en drukte. Brrr.
Oud 9 april 2012, 15:33   #371
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butt Bekijk bericht
En nogmaals een uitmuntend voorbeeld van gezond verstand.
Natuurlijk horen ze niet thuis in onze maatschappij! Maar ze zijn er nu eenmaal. Ik weet waarover ik praat trouwens...en dus ook waarom ik zo wantrouwig geworden ben.
Nogmaals: kinderen gaan heus geen enge ziekte oplopen door 10 dagen op 365 minder hygiëne hoor. Laat ze maar lekker douchen dus met zwembroek aan.
Oud 9 april 2012, 15:37   #372
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk horen ze niet thuis in onze maatschappij! Maar ze zijn er nu eenmaal. Ik weet waarover ik praat trouwens...en dus ook waarom ik zo wantrouwig geworden ben.
Nogmaals: kinderen gaan heus geen enge ziekte oplopen door 10 dagen op 365 minder hygiëne hoor. Laat ze maar lekker douchen dus met zwembroek aan.
En wat als uwe kleine onder groepsdruk toch naakt doucht?

Laatst gewijzigd door maddox : 9 april 2012 om 15:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 18:25   #373
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als uwe kleine onder groepsdruk toch naakt doucht?
Onder groepsdruk( van leeftijdsgenoten) of onder druk van de leiding?
Beide bevallen mij niet. Vooral dat tweede niet. Niemand hoeft een kind onder druk te zetten om zich uit te kleden. Het volstaat voor mij dat mijn kind hier thuis in alle rust naakt kan douchen zonder pottenkijkers erbij. Zo'n 355 dagen per jaar dus.
Zoals ik reeds eerder postte: ik heb het van nabij, van zeer nabij meegemaakt wat een ouder liever nooit meemaakt. Na zoiets neem je geen enkel risico meer. Denk ervan wat je wil, maar in geen enkel geval kan een kind verplicht worden zich naakt aan een volwassene te vertonen.
Kan er mij tenslotte 1 iemand uitleggen waarom het kwaad kan dat kinderen zich maximum 10 dagen per jaar wat minder grondig wassen (zogezegd door die zwembroek)? En wat de vreselijke gevolgen daarvan zijn?
Oud 9 april 2012, 18:34   #374
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beide bevallen mij niet. Vooral dat tweede niet. Niemand hoeft een kind onder druk te zetten om zich uit te kleden. Het volstaat voor mij dat mijn kind hier thuis in alle rust naakt kan douchen zonder pottenkijkers erbij. Zo'n 355 dagen per jaar dus.
Zoals ik reeds eerder postte: ik heb het van nabij, van zeer nabij meegemaakt wat een ouder liever nooit meemaakt. Na zoiets neem je geen enkel risico meer. Denk ervan wat je wil, maar in geen enkel geval kan een kind verplicht worden zich naakt aan een volwassene te vertonen.
Kan er mij tenslotte 1 iemand uitleggen waarom het kwaad kan dat kinderen zich maximum 10 dagen per jaar wat minder grondig wassen (zogezegd door die zwembroek)? En wat de vreselijke gevolgen daarvan zijn?
Tja, waarom zouden ze zich überhaupt wassen? Van jezelf tien dagen niet te wassen ga je ook niet dood, hoor. Ik kan de vraag ook omkeren, natuurlijk: kan er mij eens iemand vertellen waarom kinderen zich niet naakt zouden mogen wassen? Gaat die zwembroek hen beschermen tegen de pedo die 's nachts op de kamer of in de tent langskomt? Of, zoals in het gros van de gevallen van seksueel misbruik het geval is, tegen de nonkel of de papa die "op bezoek" komt?

Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze elke pedo op een afgelegen eiland dumpen, maar de oplossing is niet kinderen aan te leren dat er iets mis is met naaktheid of hen wijs te maken dat hygiëne ondergeschikt is aan schaamte. Bovendien leg je zo ook de verantwoordelijkheid bij het kind: wie zich wel naakt wast heeft het dan uitgelokt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 00:03   #375
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben het hier over een vakantiekamp he. Dat duurt gemiddeld 10 dagen per jaar. 10 dagen van de 365 dat uw kind eens minder goed gewassen is. Denk je nu echt dat het daardoor een "vieze" ziekte zal oprapen?
Volwassen mensen (mannen en vrouwen) gaan zich geen bijkomende vragen of zo stellen bij het zien van wat bloot achterwerk bij het douchen.

Ik ben er ten stelligste van overtuigd dat welke "leiding" dan ook zelf wel kunnen oordelen waar de dirty old man zit en die er zelf zal uithalen.

Ik heb daar vertrouwen in.
Die dagen zijn voorbij.
Oud 10 april 2012, 00:08   #376
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gekleed of niet gekleed: douchetoezicht bij kinderen op vakantiekamp is niet noodzakelijk als het vervangen wordt door een straf bij evt voorvallen.
Maar als er geen toezicht is en er gebeurt wel iets dan is het kot te klein zeker?
En ik heb het niet eens over enige vorm van pedofilie of zo.
Gewoon uitslieren en een been breken?

Hopla waar was het toezicht?

Nou ja stuur uw kids niet op kamp als u zo denkt.
Oud 10 april 2012, 00:41   #377
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder druk van de leiding? Gij zijt echt op uwe kop gevallen. De "leider" die dat doet, kan ferme gerechterlijke miserie verwachten. Die kleine moet het maar vertellen tegen zijn ouders, die als preutse 19de victorianen op hun achterste poten gaan staan. Met zulke "pedofielen" wordt wel korte mette gemaakt in deze tijd.

En ge zou er versteld van staan hoe groepsdruk-gewillig- klein mannen zijn.

Citaat:
Beide bevallen mij niet. Vooral dat tweede niet. Niemand hoeft een kind onder druk te zetten om zich uit te kleden.
Tja, verplicht uwe kleine maar om een buitenbeentje te zijn. Maar dan nog, dan zal het eerder leeftijds-groepsdruk zijn die uwe kleine naakt onder een groepsdouche gaat krijgen.
De kans dat dit gebeurd door de verkeerde actie van een leider is een grootorde kleiner. Desondanks, helaas, er zijn zulke gevallen bekend.
Langs de andere kant, de meeste gevallen van pedofilie gebeuren in huiselijke sfeer, met familieleden of goede vrienden van de familie. Wat gaat u nu doen, uwe kleine op kamp sturen, of bij een vriend onderbrengen voor een weekend?
Citaat:
Het volstaat voor mij dat mijn kind hier thuis in alle rust naakt kan douchen zonder pottenkijkers erbij. Zo'n 355 dagen per jaar dus.
da's uw keuze.
Citaat:
Ik hoop dat de misbruiker (als ik de situatie goed inschat) verdomd hard gestraft is in verhouding tot zijn wandaad. Maar U verwijst in een eerdere posting dat zelfs een dokter uw kleine niet naakt mag zien zonder U erbij. Dan begin ik me toch vragen te stellen over de situatie.
Ik weet dat de dokter van't PMS mijn piepklein piemeltje en balzak, zonder mijn ouders erbij, in zijn handen heeft gehad, en dat was de hele zaak. Die man deed zijn werk, en ik deed niet moeilijk.
Ik zie nog andere problemen en vergelijkingen. Wat bij een ongeval. Een zatte kloot plant zijn spierwitte BMW in uw voituur. Bam, airbags overal, en het volgende dat U weet is dat U naar't plafond kijkt, met veel lampen. Ondertussen is uwe kleine al klaargemaakt voor de operatiekamer, poedelnaakt uit de scanner getrokken, de hoop kapotgeknipte bloederige kleren liggen ergens in een hoekje van de eerste hulp.
Citaat:
Zelfs al douchen die klein mannen zich poedelnaakt in een groepsdouche, denkt u nu echt dat die evenveel moeite gaan doen als wanneer U dat controleerd?
Ik weet van mezelf dat het zeker niet het geval was. Na een 2 weekse vakantie kon je me afkoken om me terug proper te krijgen.
Tot op een bepaalde leeftijd, want dan was lichaamshygiëne belangrijk om't andere geslacht aan te trekken.
Oud 10 april 2012, 00:51   #378
HakB
Vreemdeling

Standaard

Zo is het inderdaad, op kamp gaan is vuil en smerig zijn en best gezamenlijk stinken.
Douchen? Dat gebeurt meestal bij ons in aparte hokjes, zijn die er niet/niet genoeg dan installeren we een gemeenschappelijke douche-tent.

Controleren is bijgevolg ook simpel zat, koud water van de kraan doet wonderen als je dat gooit wanneer iemand onder warme douche staat.
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 01:41   #379
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HakB Bekijk bericht
Zo is het inderdaad, op kamp gaan is vuil en smerig zijn en best gezamenlijk stinken.
En daar gaat een zwembroek niks aan verhelpen. Tenzij er een zeer proper zwemwater nabij is.

Citaat:
Douchen? Dat gebeurt meestal bij ons in aparte hokjes, zijn die er niet/niet genoeg dan installeren we een gemeenschappelijke douche-tent.
Of is de infrastructuur te hard versleten/afgebroken... Ook niet het eerste fenomeen..
Citaat:
Controleren is bijgevolg ook simpel zat, koud water van de kraan doet wonderen als je dat gooit wanneer iemand onder warme douche staat.
Te veel verkeerd rumoer, waarschuwen en na de gestelde periode nog niet rustiger, daaaag warm water. Gegarandeerd resultaat.
Oud 10 april 2012, 01:54   #380
HakB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En daar gaat een zwembroek niks aan verhelpen. Tenzij er een zeer proper zwemwater nabij is.
Ja een zwembroek, voor mij is het helemaal nieuw hoor. In de 16 jaar dat ik in de jeugdbeweging zit, heb ik nog nooit iemand met zwembroek weten douchen tijdens het douchemoment.

Citaat:
Te veel verkeerd rumoer, waarschuwen en na de gestelde periode nog niet rustiger, daaaag warm water. Gegarandeerd resultaat.
Zo kan het ook ja, manieren zat
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be