![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door T'serclaes : 28 april 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() denk het niet, die slogans zijn in het Nederlands of Engels. de meerderheid van Belgicisten spreekt die taal niet. of weigert te erkennen dat ze de eerste als moedertaal hebben....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Parlementslid
|
![]() Er is geen meerderheid in België nodig voor een onafhankelijk Vlaanderen, enkel een Vlaamse meerderheid.
Het is me trouwens al opgevallen in de praktijk dat veel Franstalige organisaties Belgique of Belgium in hun naam vermelden, terwijl ze in feite enkel aan Franstalige dienstverlening doen. Moest Wallonië welvarender zijn dan Vlaanderen zouden ze geen twee keer nadenken om te splitsen. Moureaux van de PS heeft dat trouwens letterlijk gezegd.
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het moment dat Wallonië geen nood meer heeft aan Vlaamse transfers, is de splitsing een feit. zonder transfers uiteraard.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De radikale Vlaamse Beweging is aldus volop bezig zich volledig te isoleren van de brede bevolking. Op dat punt doen de Belgicisten het veel beter. Die slagen er onder andere in om regelmatig vele (bekende) muzikanten te verzamelen en daarmee de grote massa te bereiken ( zoals het op 17 mei geplande BelgaVox in Brussel) . De Vlaamse Beweging moet nodig eens aan wat introspectie doen want zoals het nu gaat lukt het nooit. Het is wat mij betreft zo'n dooie boel geworden dat het een reden is voor mij om eruit te stappen. Er zijn gelukkig nog andere manieren dan "Vlaams Bewegen" om je in te zetten voor onze totale culturele, sociale en politieke ontvoogding. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 29 april 2009 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() kdenk niet dat die Belgiscistische manifestaties/propaganda nog veel helpen.
daarvoor is het te laat. Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 april 2009 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hendrik, je gaat eruit stappen? Dat veronderstelt al eerst dat je er hebt ingezeten
![]()
![]() |
#372 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Al uitgemaakt wie van de drie de paardekop is die lekker niet naar Brussel gaan? Ge probeert nu al weken karikaturale stempels op deze mars te plakken om een eenheid tussen de Vlamingen voor wat betreft de doelen te verhinderen, en werkelijke NIEMAND op dit forum heeft u ooit in levende lijve gezien, laat staan dat je ook maar èrgens actief bent. Ik hoop voor u dat je er goed voor betaald wordt, anders ben je gewoon de debielste links-flamingant die ik ken. Overigens op te merken dat Maxim Mischenko, Russisch parlementslid, de betoging zal vervoegen. ps: ter illustratie, KVHV in grootste Russische krant enige tijd terug, kwestie dat KVHV de Vlaamse zaak ver-schrik-ke-lijk slecht aan het verkopen is in het buitenland: http://gent.kvhv.org/blog/mac/kvhv_g...nt_van_rusland pps: huiver, sidder ende beef van de het "marsjeren in Zuid-Tirol, Hendrik. http://www.youtube.com/watch?v=G8tVvIpIkKM Laatst gewijzigd door TVDD : 30 april 2009 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maxim Mischenko is Russisch parlementslid voor de Pro Kremlin Partij "Verenigd Rusland" ( de partij van Putin) en is het leidend figuur van de Russisch-nationalistische "Jong Rusland" organisatie ( "Young Russia" in het Engels of "Rossija Molodaya" in het Russisch). Zijn organisatie wordt door sommige bronnen beschuldigd van het gewelddadig aanvallen van betogingen van de Russische oppositie, is een uitgesproken tegenstander van de onafhankelijkheid van Kosovo en tegen gastarbeiders en migranten. Als dit het soort internationale contacten zijn waarmee het KVHV wil mee uitpakken dan bevestigt dit mijn punt. Dat het KVHV niet alleen rechts-conservatief is maar een voorliefde heeft voor een reactionaire vorm van nationalisme. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 30 april 2009 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
|
![]() ik ben er ook tegen.
ik ben voor een democratisch vlaanderen/groot-nederland. laat de KVHV maar hun betoginkje houden in Brussel. met het programma dat ze hebben, zal er weinig volk zijn. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 april 2009 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 30 april 2009 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 30 april 2009 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Parlementslid
|
![]() Net 1 interessante KVHV aktiviteit ontdekt (spijtig genoeg al voorbij want ze dateert van november vorig jaar). Er was spijtig genoeg ook niet veel volk ( volgens de foto's) maar dit leek mij toch wel interessanter dan die vele rechtsnationalistische, rechtsnostalgische en rechtsconservatieve activiteiten die KVHV normaal gezien te graag organiseert ( al dan niet met Voorpost & C°). Maar deze KVHV activiteit zou ik dus (uitzonderlijk!) wel hebben bezocht.
![]() ![]() ps : van deze KVHV-activiteit werd ik dan weer een pak minder enthousiast. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 30 april 2009 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik alle sympathie voor de Catalaanse, Bretoense, etc. onafhankelijkheidsstrijd. En natuurlijk zit daar een element van solidariteit in. Het valt mij evenwel op dat er in Vlaanderen wel betogingen met Vlamingen doorgaan voor een onafhankelijk Baskenland (ik heb zelf ooit nog in één meegelopen), maar dat ik het omgekeerde niet zie in Baskenland! Ten tweede, Vlaamse onafhankelijkheid heeft net zoveel met het binnenland als met het buitenland te maken. En dat buitenland, dat is geïnteresseerd in geostrategie, niet in -al dan niet romantische- bezweringen over "vrijheid der volkeren". Wie de Vlaamse onafhankelijkheid faciliteert -ALTIJD door zijn eigen belangen- die is mijn vriend. Wie die onafhankelijkheid tegenwerkt -EVENZEER vanuit eigen belangen- die is mijn vriend niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik vind u volstrekt irrelevant beste Hendrik, d�*�*rom ga ik daar niet op in. Je hebt er die zagen en klagen en je hebt er die iets doen. |
|
![]() |
![]() |