![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zie je het probleem van de GN's in deze draad?
![]() |
![]() |
#362 | |
|
![]() Citaat:
Zelf een draad die overduidelijk over iets Belgisch gaat als deze, waar mensen van verschillende politieke overtuigingen over kunnen debatteren, vinden sommigen het kennelijk leuk dit keer op keer af te leiden met opmerkingen over Olland. Dat u dat goedkeurt gaat mijn verbeeldingskracht te boven.
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Maar deze draad is in het forum 'staatsinrichting' geplaatst duidelijk met de intentie van België zwart te maken, wat op een Belgisch forum een duidelijke troll is. Het is dan ook niet te verwonderen en perfect te begrijpen dat er op die troll gereageerd wordt. Dat er dan ook op de slechte(re) reputatie gewezen wordt van de Nederlanders is niet meer dan normaal. Of ik dat goedkeur of niet doet weinig ter zake, maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen. Wie kaatst moet de bal terug kunnen verwachten. Wie iemand wil overtuigen bij Nederland te komen houdt zich best ver van het beledigen van de mensen die hij wil overtuigen, anders zitten we in het verhaal van de boom, tak en de zaag. Als je dat niet inziet, dan heb ik je overschat.
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
Verder heeft System nog steeds geen bronnen aangevoerd voor zijn zeer kruidige uitspraak dat de Nederlandse koloniale overheersing ver boven de 10 miljoen slachtoffers heeft gemaakt.
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 mei 2010 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
Als cijfers uit uw duim zuigen u voorkomt als een legitieme discussiemethode hebt u nog enkele lessen te leren.
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2010 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
Doordat GN's in het algemeen en Ernst in het bijzonder de negatieve kanten belicht van de Belgen op een Belgisch forum lokt hij negatieve reacties uit van Belgen tegenover de Nederlanders. Die reacties zijn normaal. Daardoor voedt hij de negatieve gevoelens tegen de Nederlanders bij mensen die er al niet positief tegenover stonden, en creëert hij negatieve gevoelens bij mensen die wel positief tegenover Nederlanders stonden. Hij en andere GN's drijven een wig tussen 2 volkeren die anders goed met elkaar samenwerken. Ik dacht eerst dat jij daar boven stond, maar je werkt er goed aan mee zie ik.
![]() |
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid is kennelijk anders. Als je een beetje objectief kijkt zie je dat de meest bizarre zaken worden goedgepraat in naam van Belgicisme. Een beetje relativeren kan geen kwaad. Ik denk dat de meeste GN'ers hier dat beter kunnen dan de gemiddelde Belgicist.
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Wanneer ik eens het woord 'arrogant' gebruik is het kot te klein bij de Nederlanders, dus ik denk niet dat ik van jou iets te leren heb over 'gevoelig zijn'
![]() Citaat:
We staan blijkbaar te ver van elkaar. ![]() Je versterkt de argumenten dat Belgen en Nederlanders niet samen kunnen leven.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 mei 2010 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
en dat geld voor de meesten hier denk ik. Als je niet met 'ons' door een deur kon was je al lang vertrokken naar een ander forum. (misschien eentje met zuivere Belgen?) Maar nee, ook jij bent een beetje besmet met GNisme ![]()
![]() |
![]() |
#373 |
|
![]() In tegendeel, en dat kan je volledig op jouw en de rekening van de GN's schrijven.
![]() |
#374 |
|
![]() wat doe je hier dan, tussen al die verschrikkelijke mensen?
![]() |
#375 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat de meeste hier vergeten;
De inbreng aan de Belgische bevolking door de kolonisatie van Congo Vrijstaat was verwaarloosbaar. Enkel een kliek van politici en bedrijfsprominenten rond de monarchie haalde er rechtsstreeks voordelen uit. Ik begrijp dus niet waarom sommige de indruk geven dat zij zich aangesproken voelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt,en hij heeft die kolonie niet overgedragen mijn beste,hij heeft ze verkocht aan zijn eigen belgische regering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot verschil tussen het korte afrikaans regime onder Leopold II ,en een eeuwenlange kolonisatie door de VOC.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat politieke verantwoordelijken steeds de natie alsook de bevolking vertegenwoordigen, ook als zij een koloniale mogendheid zijn. Congo Vrijstaat WAS (officieel) privaat bezit, dus heeft de Belgische bevolking geen rechtsstreekse verbondenheid met de gebeurtenissen van Leopold II. Laatst gewijzigd door zebrapad : 1 mei 2010 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |