Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 14:49   #361
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
We doen ons best, maar jullie zijn lastig in te halen op dit moment
Maar begrijp je wat ik wil zeggen?
Zie je het probleem van de GN's in deze draad?
Oud 1 mei 2010, 14:52   #362
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Maar begrijp je wat ik wil zeggen?
Zie je het probleem van de GN's in deze draad?
Ik begrijp niet waarom elke discussie hier uitdraait op een gescheld op Olland.

Zelf een draad die overduidelijk over iets Belgisch gaat als deze, waar mensen van verschillende politieke overtuigingen over kunnen debatteren, vinden sommigen het kennelijk leuk dit keer op keer af te leiden met opmerkingen over Olland.

Dat u dat goedkeurt gaat mijn verbeeldingskracht te boven.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 15:26   #363
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zelf een draad die overduidelijk over iets Belgisch gaat als deze, waar mensen van verschillende politieke overtuigingen over kunnen debatteren, vinden sommigen het kennelijk leuk dit keer op keer af te leiden met opmerkingen over Olland.
Mocht deze draad gestart geweest zijn door iemand anders in het forum 'geschiedenis', dan zou er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht zijn geweest.

Maar deze draad is in het forum 'staatsinrichting' geplaatst duidelijk met de intentie van België zwart te maken, wat op een Belgisch forum een duidelijke troll is.

Het is dan ook niet te verwonderen en perfect te begrijpen dat er op die troll gereageerd wordt.
Dat er dan ook op de slechte(re) reputatie gewezen wordt van de Nederlanders is niet meer dan normaal.

Of ik dat goedkeur of niet doet weinig ter zake, maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen.
Wie kaatst moet de bal terug kunnen verwachten.

Wie iemand wil overtuigen bij Nederland te komen houdt zich best ver van het beledigen van de mensen die hij wil overtuigen, anders zitten we in het verhaal van de boom, tak en de zaag.

Als je dat niet inziet, dan heb ik je overschat.
Oud 1 mei 2010, 15:54   #364
Hollander

Standaard

Citaat:
Mocht deze draad gestart geweest zijn door iemand anders in het forum 'geschiedenis', dan zou er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht zijn geweest.

Maar deze draad is in het forum 'staatsinrichting' geplaatst duidelijk met de intentie van België zwart te maken, wat op een Belgisch forum een duidelijke troll is.

Het is dan ook niet te verwonderen en perfect te begrijpen dat er op die troll gereageerd wordt.
Dat er dan ook op de slechte(re) reputatie gewezen wordt van de Nederlanders is niet meer dan normaal.

Of ik dat goedkeur of niet doet weinig ter zake, maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen.
Wie kaatst moet de bal terug kunnen verwachten.

Wie iemand wil overtuigen bij Nederland te komen houdt zich best ver van het beledigen van de mensen die hij wil overtuigen, anders zitten we in het verhaal van de boom, tak en de zaag.

Als je dat niet inziet, dan heb ik je overschat.
Hoe je me inschat is volstrekt aan jou, maar als je vindt dat ik iemand ergens beledig hoor ik dat graag rechtstreeks.

Verder heeft System nog steeds geen bronnen aangevoerd voor zijn zeer kruidige uitspraak dat de Nederlandse koloniale overheersing ver boven de 10 miljoen slachtoffers heeft gemaakt.
Oud 1 mei 2010, 16:07   #365
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe je me inschat is volstrekt aan jou, maar als je vindt dat ik iemand ergens beledig hoor ik dat graag rechtstreeks.

Verder heeft System nog steeds geen bronnen aangevoerd voor zijn zeer kruidige uitspraak dat de Nederlandse koloniale overheersing ver boven de 10 miljoen slachtoffers heeft gemaakt.
Ik heb u duidelijk uitgelegd waarom ik dat gezegd heb, maar u wilt het niet verstaan en u pint zich nu vast op een cijfer van 10.000.000 dat even betwistbaar is als dat van 5.000.000 in Congo. Als men cijfers aanvoert moet men deze kunnen staven. En als u zegt dat er 5. 000.000 slachtoffers gemaakt zijn in Congo door de Belgen, dan kan ik evengoed dezelfde toer opgaan en oreren dat er op de vele eeuwen Hollandse kolonisatie er 10.000.000 slachtoffers geweest zijn. Eindelijk begrepen zo? Het wordt anders wel tijd.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 16:14   #366
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Een beetje overdreven. Ik denk dat er maar één standbeeld staat in Vlaanderen (Oostende) dat regelmatig wordt gevandaliseerd. Wat hebben Vlamingen trouwens te maken met een koning van Duitse afkomst die enkel Frans prak, en dan nog eens Congo als persoonlijk eigendom in bezit hield?
In Ekeren staat er alvast ook één, en die is al eens met rode verf beklad geweest.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 mei 2010 om 16:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 16:41   #367
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb u duidelijk uitgelegd waarom ik dat gezegd heb, maar u wilt het niet verstaan en u pint zich nu vast op een cijfer van 10.000.000 dat even betwistbaar is als dat van 5.000.000 in Congo. Als men cijfers aanvoert moet men deze kunnen staven. En als u zegt dat er 5. 000.000 slachtoffers gemaakt zijn in Congo door de Belgen, dan kan ik evengoed dezelfde toer opgaan en oreren dat er op de vele eeuwen Hollandse kolonisatie er 10.000.000 slachtoffers geweest zijn. Eindelijk begrepen zo? Het wordt anders wel tijd.
Er zijn toch wel realistische inschattingen die wijzen op enkele miljoenen slachtoffers in Congo. Dat u nu doet voorkomen alsof dat even uit de lucht gegrepen is als uw cijfer van 10 miljoen, vind ik ronduit bizar.

Als cijfers uit uw duim zuigen u voorkomt als een legitieme discussiemethode hebt u nog enkele lessen te leren.
Oud 1 mei 2010, 16:54   #368
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn toch wel realistische inschattingen die wijzen op enkele miljoenen slachtoffers in Congo. Dat u nu doet voorkomen alsof dat even uit de lucht gegrepen is als uw cijfer van 10 miljoen, vind ik ronduit bizar.

Als cijfers uit uw duim zuigen u voorkomt als een legitieme discussiemethode hebt u nog enkele lessen te leren.
U bent dur de comprenure. Maar wat wilt ge, men kiest zijn vrienden, niet zijn genen. En ook dat eerste is betwistbaar. Immers, zelfs zijn vrienden kiest men voor een stuk door zijn genen. Maw, uw falend begripsvermogen kan u niet eens aangerekend worden. Helaas.

Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2010 om 17:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 17:16   #369
Alboreto

Standaard

Citaat:

Je begrijpt het echt niet hé?

Doordat GN's in het algemeen en Ernst in het bijzonder de negatieve kanten belicht van de Belgen op een Belgisch forum lokt hij negatieve reacties uit van Belgen tegenover de Nederlanders.
Die reacties zijn normaal.

Daardoor voedt hij de negatieve gevoelens tegen de Nederlanders bij mensen die er al niet positief tegenover stonden, en creëert hij negatieve gevoelens bij mensen die wel positief tegenover Nederlanders stonden.

Hij en andere GN's drijven een wig tussen 2 volkeren die anders goed met elkaar samenwerken.

Ik dacht eerst dat jij daar boven stond, maar je werkt er goed aan mee zie ik.
Oud 1 mei 2010, 17:43   #370
Hollander

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het echt niet hé?

Doordat GN's in het algemeen en Ernst in het bijzonder de negatieve kanten belicht van de Belgen op een Belgisch forum lokt hij negatieve reacties uit van Belgen tegenover de Nederlanders.
Die reacties zijn normaal.

Daardoor voedt hij de negatieve gevoelens tegen de Nederlanders bij mensen die er al niet positief tegenover stonden, en creëert hij negatieve gevoelens bij mensen die wel positief tegenover Nederlanders stonden.

Hij en andere GN's drijven een wig tussen 2 volkeren die anders goed met elkaar samenwerken.

Ik dacht eerst dat jij daar boven stond, maar je werkt er goed aan mee zie ik.
Zijn Belgen dan zo gevoelig? Ik dacht dat jullie het verleden verwerkt hadden.
De werkelijkheid is kennelijk anders.

Als je een beetje objectief kijkt zie je dat de meest bizarre zaken worden goedgepraat in naam van Belgicisme. Een beetje relativeren kan geen kwaad. Ik denk dat de meeste GN'ers hier dat beter kunnen dan de gemiddelde Belgicist.
Oud 1 mei 2010, 17:50   #371
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zijn Belgen dan zo gevoelig?
Wanneer ik eens het woord 'arrogant' gebruik is het kot te klein bij de Nederlanders, dus ik denk niet dat ik van jou iets te leren heb over 'gevoelig zijn' .

Citaat:
Als je een beetje objectief kijkt zie je dat de meest bizarre zaken worden goedgepraat in naam van Belgicisme.
Ik zie je de Belg in het algemeen en mij in het bijzonder totaal niet begrijpt of wil begrijpen.
We staan blijkbaar te ver van elkaar.

Je versterkt de argumenten dat Belgen en Nederlanders niet samen kunnen leven.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 mei 2010 om 17:50.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 17:55   #372
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik zie je de Belg in het algemeen en mij in het bijzonder totaal niet begrijpt of wil begrijpen.
We staan blijkbaar te ver van elkaar.

Je versterkt de argumenten dat Belgen en Nederlanders niet samen kunnen leven.
Welnee, ik zit hier omdat ik mateloos gefascineerd ben door de Belgische problematiek. Ik ben een beetje verslaafd aan de gesprekken met mijn vrienden uit alle Lage Landen.

en dat geld voor de meesten hier denk ik. Als je niet met 'ons' door een deur kon was je al lang vertrokken naar een ander forum. (misschien eentje met zuivere Belgen?) Maar nee, ook jij bent een beetje besmet met GNisme
Oud 1 mei 2010, 17:57   #373
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar nee, ook jij bent een beetje besmet met GNisme
In tegendeel, en dat kan je volledig op jouw en de rekening van de GN's schrijven.
Oud 1 mei 2010, 17:59   #374
Hollander

Standaard

Citaat:
In tegendeel, en dat kan je volledig op jouw en de rekening van de GN's schrijven.
wat doe je hier dan, tussen al die verschrikkelijke mensen?
Oud 1 mei 2010, 19:43   #375
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat de meeste hier vergeten;
De inbreng aan de Belgische bevolking door de kolonisatie van Congo Vrijstaat was verwaarloosbaar.
Enkel een kliek van politici en bedrijfsprominenten rond de monarchie haalde er rechtsstreeks voordelen uit.
Ik begrijp dus niet waarom sommige de indruk geven dat zij zich aangesproken voelen...
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 20:15   #376
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Wat de meeste hier vergeten;
De inbreng aan de Belgische bevolking door de kolonisatie van Congo Vrijstaat was verwaarloosbaar.
Enkel een kliek van politici en bedrijfsprominenten rond de monarchie haalde er rechtsstreeks voordelen uit.
Ik begrijp dus niet waarom sommige de indruk geven dat zij zich aangesproken voelen...
Die beredenering geldt in feite voor alle Europese voormalige koloniale machten, ook daar was de inbreng van de meerderheid van de bevolking niet groot.
Oud 1 mei 2010, 21:05   #377
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vlak voor de overdracht van zijn kolonie aan de Belgische staat, probeerde hij zoveel mogelijk archiefmateriaal te laten verbranden. Dus volgens mij was hij uitstekend op de hoogte.
Dat klopt,en hij heeft die kolonie niet overgedragen mijn beste,hij heeft ze verkocht aan zijn eigen belgische regering...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 21:11   #378
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan blijft er nog altijd de factor "tijd" over mijn beste....

Een groot verschil tussen het korte afrikaans regime onder Leopold II ,en een eeuwenlange kolonisatie door de VOC....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 21:14   #379
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Die beredenering geldt in feite voor alle Europese voormalige koloniale machten, ook daar was de inbreng van de meerderheid van de bevolking niet groot.
U heeft gelijk in uw redenering, maar ik spreek over 'aan de bevolking' en niet 'van of door de bevolking'.
Ik bedoel dat politieke verantwoordelijken steeds de natie alsook de bevolking vertegenwoordigen, ook als zij een koloniale mogendheid zijn.
Congo Vrijstaat WAS (officieel) privaat bezit, dus heeft de Belgische bevolking geen rechtsstreekse verbondenheid met de gebeurtenissen van Leopold II.

Laatst gewijzigd door zebrapad : 1 mei 2010 om 21:16.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 21:32   #380
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
U heeft gelijk in uw redenering, maar ik spreek over 'aan de bevolking' en niet 'van of door de bevolking'.
Ik bedoel dat politieke verantwoordelijken steeds de natie alsook de bevolking vertegenwoordigen, ook als zij een koloniale mogendheid zijn.
Congo Vrijstaat WAS (officieel) privaat bezit, dus heeft de Belgische bevolking geen rechtsstreekse verbondenheid met de gebeurtenissen van Leopold II.
hehe, volgens uw beredenering pleit dat Nederland als geheel ook vrij voor misstanden begaan door de VOC en WIC, immers die waren ook niet van de staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be