![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Minister-President
|
![]() dat is een pure gissing, je kan met zelfde preciese zekerheid zeggen dat voordat het universum bestond hier een wereld was met elfjes, dwergen , kabouters en reuzen.
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch zo?
![]() |
![]() |
#364 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#365 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() ![]() *grin*
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
*Hitler was een atheïst - zie je wel tot welke gruwel het atheïsme leidt! *Hitler was een christen - zie je wel tot weke gruwel het geloof leidt! *Hitler geloofde alleen in Hitler. Het zegt niets over geloof of atheïsme! Nu komt mijn stelling: Hitler opereerde niet in een vacuüm. Wat ook zijn geloof (of gebrek eraan), de kerken (wiens geloof echt wel boven elke discussie staat) hebben actief Hitler (en Franco, Mussolini, Pinochet, het Kolonelsregime en nog een paar) gesteund. En daar zijn genoeg bewijzen voor. Is dat moddergooien? Neen, dat is een historische waarheid. Waarheid die sommigen al te graag onder de mat willen vegen, of zo ver verdraaien dat ze van Hitler een atheïst willen maken. Maar wat Hitler ook was, de Kerken waren gelovig. En dragen een loodzware erfenis.
![]() |
![]() |
#369 |
Minister-President
|
![]() All hail Thor en zijn hamer Mjolnir!
http://www.youtube.com/watch?v=NV1JMqXnK5o (deel 1) http://www.youtube.com/watch?v=Vys:s...eature=related (deel 2) Het is wel in het Engels, maar wel immens grappig. Laten we wel wezen: Die Scandinavische, Egyptische, Azteekse, Griekse,... goden zijn toch veel cooler dan dat die baardaap van de Christenen en zijn bastaardzoon ooit zullen zijn?
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 8 maart 2010 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Reuzen leefden ook onder ons, hele kleine mensjes ook, ... Er is zoveel mysterieus gaande in ons handeigen universum. Jammer dat we in onze huidige cultuur in hokjes denken geplaatst worden. Kijk... Ik heb afgelopen jaren enorm liggen pieken met die kosmos. Dat heeft mij aangezet mijn tanden vast te zetten in wat jij "absurde" lectuur zou noemen. Terence Mckenna. Van alle woordvoerders in zijn (en mijn) "wereld" moest ik gewoon alles gehoord, gelezen en gezien van hem hebben. Als ik spreek over aliens/buitenaardsen/buitendimensionale/goden die creëren moet je ze niet persé alleen zien met vliegende schotels. Bekijk ook eens Michio Kaku's theorie over de elf dimensies. Hoe de wetenschap helemaal terug gaat kijken tot het ontstaan van het universum enzovoort. Dien tette wilt gewoon ff God gaan bewijzen, en geef toe, een slimme vent. Weet ge, zo'n type3 beschavingen -zoals hij ze kan noemen-... zou dat nu echt niet bestaan in ons universum of andere universa. Zou dat nu werkelijk niet kunnen? Tzou toch eerder zot zijn zoiets te ontkennen?
![]() |
![]() |
#371 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeker wel dat de mens tot iets helemaal anders dan de dieren is geworden.
Een dier heeft ook gevoelens, geluk, verdriet, bezorgdheid, etc (insecten terzijde, waar komen die vandaan eigenlijk?) De mens daarintegen, wij hebben een cultuur geschapen. Wij hebben de natuur aangepast naar onze wensen. Een dier past zich aan aan de omgeving. Citaat:
Dat stuk hout was ooit een boom, die zette zuurstof om, zorgde dat de bovengrond mooi droog bleef door water op te zuigen, ... Later is deze boom gekapt om warmte te geven. Het heeft zeker wel doel, zonder doel was het er niet. Inclusief voor de mens, alleen is ons doel veel uitgebreider dan dat van dieren of materiële zaken, ook al is ons lichaam een materiële vorm. Toch nemen wij daarin onze geest mee. Citaat:
Er zijn toch aardse theoriën hoe ge een bepaald punt kunt vastgrijpen met een bron zoals een zon en dan overal waar ge maar wilt kunt uitkomen in het universum. Maarja, die theorie ken ik wel niet echt bij naam. Ik heb dit van dit filmpje. Maar die gast dat het voorwoord geeft is maar tijdelijk. Er komt later zo'ne slimme gast spreken IN MENSENTAAL ![]() Dit zal wel tegen Harriechristus' atoomtheorie ingaan! lol http://www.youtube.com/watch?v=Y-vKh_jKX7Q
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 8 maart 2010 om 23:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tja, lees mijn "signature" eens. het is even zot om het bestaan ervan te erkennen.
![]() |
![]() |
#373 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ge moet me vergeven, maar op U kom ik later nog terug.
Ik heb geprobeerd, maar 't is nu de moment ni ![]()
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |||
|
![]() Citaat:
Maar datgene dat ik eerder aanhaalde en jij hier als fundamenteel verkeerd beschouwd, nl dat morfologische velden kunnen beschouwd worden als collectieve informatievelden, die allesdoordringend zijn en de DNA-structuur van het organisme en de soort in totaliteit ahw in-formeert, als een soort permanent feedback-systeem. Met alle toegemeten respect, maar het blijft me oerend hard verbazen, dat er anno 2010 en ondanks een wereldwijde vrije toegang tot het net, er nog steeds intelligente mensen zijn die er in slagen om volslagen onwetend te blijven mbt enige rudimentaire kennis over de kwantumfysica, daar waar pioniers in bv de geneeskunde, biologie en de psychologie er serieus rekening mee beginnen houden. Enkele pagina’s terug had ik daar al over bericht; "Fundamental biological processes that involve the conversion of energy into forms that are usable for chemical transformations are quantum mechanical in nature. " http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_biology Citaat:
Enige ‘doel-loosheid’ van het bestaan is hiermee dus geenszins aangetoond of het moet de gedachte eraan zijn, natuurlijk. Citaat:
Tussen blz 8 tem 11 is er wat te lezen en te linken, mbt de bovenstaande inhoud van je, overigens mooi uitgespelde tekst. Hopelijk vind je er teen en tander, dat geen ontkenning betekent van de door jou intellectueel omarmde theorie, maar op sommige vlakken eerder een aanvulling ervan kan betekenen. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 maart 2010 om 02:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |||
|
![]() Citaat:
Ter verduidelijking, creationisme an sich, reken ik niet echt tot een verdiept inzicht in de aard der dingen, maar dat mentale euvel is evengoed vast te stellen bij mainstream wetenschappers en hun aanverwante instituten. Geen tegenstellingen dus, maar slechts een summiere poging tot een aanvaardbare synthese, waarbij de hoeken en kanten van verschillende uitgangspunten worden opgelicht vanuit hun beeldconcepten en tot in hun vezels kunnen getoetst worden aan de laatste natuurwetenschappelijke en sociologische inzichten. Enige interesse in het kwantum-fysisch onderzoek en de spinn-off onderzoeken ervan en de verdere kennis die daaruit voortvloeit, is echt geen overbodige luxe meer voor het intellect, tenminste als je inzichtelijk wil evolueren in enig biologisch onderzoeksgebied. Citaat:
“Er zijn twee niveau's van kennis. Uiteindelijke kennis: de ziel (atman) is een met het Alzelf (Brahman). Gewone kennis is slechts onderdeel van de tijdelijke wereld der illusie: prakriti.” http://www.katinkahesselink.net/india/vedanta.html De prijs voor al die zgn ‘logische’ ervaringen in dit leven, is onze ‘onwetendheid’ omtrent onze ware aard, maar dat wordt beter omschreven als Avidya. http://en.wikipedia.org/wiki/Avidy%C4%81 Citaat:
Wat ik daarmee beoog, is de ‘logische doelloosheid’ van de intuïtie-arme wetenschap en de hopeloze ‘externe onbereikbaarheid’ van de goden der orthodoxe religies, terwijl respectievelijk de ‘intuïtieve diepten’ en de ‘interne beschikbaarheid’ ervan, voor het eigen bewustzijn te rapen liggen, kwestie van de state of mind waarin men zich bevind, natuurlijk. Enige wetenschappelijke onderbouwing hier omtrent; http://books.google.be/books?hl=nl&l...tation&f=false http://books.google.be/books?hl=nl&l...tation&f=false Verder stel je, terecht kritisch, dat als er een ‘voor-beeld’ moet bestaan waarmee het leven kan gevormd worden naar een bepaald doel toe, al lijkt me dat even vergezocht als het totale ontbreken ervan. Imo is er niet zoiets als een goddelijke of vastomlijnde blauwdruk, maar eerder een quasi-oneindige dichtheid van potentiële mogelijkheden en de complexe combinaties ervan, die daardoor de beste kansen biedt op verdere ontplooing van de impliciete orde en de zelf-bewustwording ervan via organische transformatie. Dat is evolutie. Wat dat evolutionaire doel dan zoal inhoud, is ook niet echt een groot geheim, gezien bij zowat alle oude kosmogonieën de bewustwording van onze oorspronkelijke aard met stip genoteerd staat, als de kosmische drive van de evolutionaire motor die ons transformeert vanaf de eerste straling, over verdichting tot waterstof, over de vorming van elementen over planeten, over relatief complexe eencelligen naar hoogcomplexe wezens, begaafd genoeg om dat kosmische verloop in te zien, door studie en vergelijkingen over zowel het uiterlijke aspect als het innerljke aspect van dit gegeven waarin wij bestaan Een dieper inzicht verwerven doe je mi niet echt, als je daarbij het enige studieobject en de bron van je rechtstreekse gewaarzijn, jezelf dus, of een deel van de schepping daarbij ‘logischerwijs’ uitsluit. Tot slot, over dat ‘evolutiedoel’, toch nog even dit; ‘De evolutie heeft in eerste instantie tot doel dat de mens zichzelf leert kennen…’ http://home.scarlet.be/evolutie/evolutie.htm Doelloos, zei je ? ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 maart 2010 om 02:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou toch op man.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ook stricto senso niet fout om te zeggen dat ik door middel van ontploffend fossiel plankton tot op mijn werk ben geraakt, en zonder zou het niet lukken, maar je mist veel van het verhaal natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Het stoort me dus even hard om quantumtheorie misbruikt te zien door new-agers die het begrip 'waarnemer' weigeren te gebruiken in de zin dat de theorie die men pleegt te citeren, het voorschrijft. Citaat:
Dat is alsof zeggen dat een hond een ander levensdoel zou hebben dan een kat. Citaat:
Vandaar ook mijn wiskundige uitleg. Als je de mens, als één van die vormen, eruitpikt en dan gaat rekenen hoe cumulatief waarschijnlijk alle veranderingen die tot die tak hebben geleid zijn (of je doet dit met bizarre analogien over het 'oplossen' van een rubiks puzzel), dan kom je uit op een onooglijk klein getal, dat je dan gebruikt om te beweren dat het proces nooit kan gewerkt hebben. Dit is echter hetzelfde getal voor alle andere vormen. Dat is dus een ernstige denkfout. Citaat:
Dat ligt dan niet aan onwil of gebrek aan inzicht (of onvoldoende blootstelling aan je posts, zoals je ietwat neerbuigend probeerde te insinueren) van die mensen, maar gewoon omdat die denkfouten er wel heel hard uitspringen voor hun omwille van de manier waarop ze informatie verwerken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |