![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gezien je er uit bestaat kan niets dichter zijn dan het atoom. Citaat:
Liefst niet, ik zou zelfs blij zijn mocht je stoppen met ze te herhalen, want ik heb ze al gelezen en tenzij je nieuwe argumenten kan aanhalen ga ik ze ook niet meer opnieuw lezen. Citaat:
Het is niet dat ik een gebrek heb aan voorstellingsvermogen. Ik heb een levendige fantasie, maar ik kan het verschil maken tussen iets dat leuk zou zijn en eventueel mogelijk, en iets dat dat realiteit zou kunnen worden. Het verschil tussen het mogelijke en het onwaarschijnlijke. Dat is een punt waar jij meer moeite mee hebt zie ik.
![]() |
![]() |
#362 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Ieder mens leeft in zijn eigen werkelijkheid en bestaat er geen universeel aanvaardde objectieve werkelijkheid. Over de materie zijn mensen en dieren het grotendeels eens. Je hebt lucht nodig om te ademen, water kan je drinken en in water kan je verdrinken, en het ene voedsel bekomt je beter dan het andere. Maar desondanks laat de geschiedenis zien dat een communis opinio geen garantie is voor waarheid. Dus buiten de zintuiglijk waarneembare materiële werkelijkheid, bestaan alleen denkbeelden en geen werkelijkheid en is er geen garantie op waarheid. Maar waar het hier om gaat: Je beseft toch dat jouw voorspelling dat de mens het heelal zal vullen met zichzelf in ruimteschepen niet tot de communis opinio behoort? Dus als je op die voorspelling je atoomtheorie baseert wordt dat door iedereen verworpen. Je verschaft geen bewijs, dat is de communis opinio. Zou je je daar nu niet eens bij moeten neerleggen Harrie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat is dat nu weer over de duivel Harrie? Die bestaat toch niet? En als hij bestaat, waarom zou hij dan de waarheid niet kunnen verdragen? Je weet toch dat mensen die hun opponent in een discussie een duivel noemen daarmee laten blijken dat zij de discussie verloren hebben? Overtuig mij alsjeblieft van de waarheid, maar kom dan niet met een cirkelredenering over de ruimtevaart. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 28 juni 2010 om 17:56. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |||||
|
![]() Heb ik al eerder gedaan, zoek het gerust even op.
Citaat:
Citaat:
Niemand leest ze nog omdat je niets nieuws schrijft. Ook hier zit je fout indien je denkt dat een overdaad aan kwantiteit het gebrek aan kwaliteit kan opvangen. Niet volgens de filosofie, Harrie, dat heb ik je al aangetoond. Citaat:
De manier waarop jij keer op keer redeneert is de volgende: Citaat:
Indien je cirkelredeneringen als een correcte manier van bewijs voeren beschouwt, dan moet je aanvaarden dat jij dom bent en dat je theorie fout zit. Indien je dat niet aanvaard, dan mag ook jij geen cirkelredeneringen meer gebruiken, wat dan natuurlijk betekent dat je bewijsvoering van je theorie op meerder punten fout is. Citaat:
Maar ik vrees dat je dat nooit gaat inzien.
![]() |
![]() |
#364 | |||
|
![]() Citaat:
Die evolutie is al een hele tijd aan de gang en indien ik je logica gebruik zal er binnen afzienbare tijd geen geloof meer aanwezig zijn. Citaat:
Citaat:
Weet je wat een stropop is? Zoek het even op.
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() Nee, maar ook jij niet, en daar faalt je bewijsvoering.
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#367 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 18:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kinderachtig ben je zelf, dat is wel duidelijk geworden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zaak je daar in te verdiepen. Waarheid kan je echter niet zien, dus waarnemen, wat de oppervlakkige wetenschap bedrijft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nog minder die mijn atoomtheorie begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En goud is een edel metaal, waar vooral hebzuchtige mensen gek op zijn. Ik verkondig de waarheid van god en het heelal. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er klopte niets van.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Behalve natuurlijk je eigen kinderachtige fantasie.) Citaat:
En de inhoud daarvan, daar ga je helemaal niet op in. En nergens weet je een voorbeeld van een cirkelredenering te geven. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 juni 2010 om 21:18. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad: er is er gelukkig nog één die geestelijk gezond is.
Inderdaad, dat is wat ik al zei. De wereld is gek, maar ook alle psychiaters bij elkaar kunnen haar niet genezen, omdat deze zelf ook gek zijn..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
|
![]() Tiens, je gaf me toen nochtans gelijk.
Blijkbaar weet je zelf niet goed wat je zegt. Citaat:
Citaat:
Nee, hoor, ik gebruik jouw logica om te bewijzen dat je dom bent. Dus ofwel is jouw logica en mijn redenering correct en ben je dom. Ofwel is jou logica en mijn redenering verkeerd en is je theorie fout. Welk van de twee is het?
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
Dus meer dan een fantasie is het niet, en zal het ooit nooit worden vrees ik. Jij bent de eerste en laatste discipel van je geloof.
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() Het bewijs is rondom u.
Ge moet het alleen willen zien.
![]() |
#378 |
|
![]() Door je foute antwoorden heb je duidelijk aangetoond dat je niet weet wat aggregatietoestanden zijn, en nu probeer je je er uit te praten.
![]()
![]() |
#379 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren. Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microcosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens. Dwz wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf. En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder inelkaar zit dan onze eigen wereld. Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enz En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen. En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos. |
|
![]() |
![]() |