Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 08:47   #361
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
NEEN, ben om gans andere redenen bij het Blok gegaan.
De reden was machtshonger: dhr. Decoorne wou dolgraag een mandaat dat veel geld moest opbrengen. Maar hij greep ernaast en plotseling kon het Vlaams Blok niets meer goed doen. Dat is kort en bondig de ware toedracht.
Nog bondiger, lees er de verslagen op na van de bestuursvergaderingen van 1998 en 1999. Geschreven door een personeelslid. Daar staat de enige waarheid. LEUGENAAR.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 21 mei 2004, 08:53   #362
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog bondiger, lees er de verslagen op na van de bestuursvergaderingen van 1998 en 1999. Geschreven door een personeelslid. Daar staat de enige waarheid. LEUGENAAR.
Daar gaan we weer. Dit is zowat het enige wat dhr. Decoorne nog kan roepen en schreeuwen: "Leugenaar", "leugens", "smeerlappen"... eens de haatduivel weer z'n gezond verstand overmeesterd heeft.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2004, 09:02   #363
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

even terzijde : dat hele cafe gedoe had niks met drugs te maken heeft men net gezegd op de vrt-radio.
Oud 21 mei 2004, 09:03   #364
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar gaan we weer. Dit is zowat het enige wat dhr. Decoorne nog kan roepen en schreeuwen: "Leugenaar", "leugens", "smeerlappen"... eens de haatduivel weer z'n gezond verstand overmeesterd heeft.
Geef me eens één goede reden waarom ik vriendelijk zou moeten zijn tegen haatzaaiers en bedriegers ?
Oud 21 mei 2004, 09:04   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef me eens één goede reden waarom ik vriendelijk zou moeten zijn tegen haatzaaiers en bedriegers ?
Begin dan al alvast maar onvriendelijk te zijn tegenover uzelf
Oud 21 mei 2004, 09:11   #366
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Omdat je een politicus bent, en de k**te* van je huidige broodheren likt als een gehoorzame schoothond.

Sorry Brugge Onleefbaar en Onveilig, maar je status als politicus die wisselt van partij,maakt dat je nog lager bent dan een nieuwe mandataris van een willekeurige partij.
Da's bijna zoals een hond die de hand bijt die hem voed.Helaas mogen we politici geen spuitje geven.

Eneuh, momenteel ben je vriendelijk tegen fraudeurs,leugenaars,moordenaars [size=2](grootschaliger dan een dolle cafeschutter-iemand een dooie Nepalees met een FN kogel door zijn bast-)[/size]
Kortom, grootschalige criminelen, die de bevolking de keuze geven tussen slecht en slechter.
Dus waarom zou je niet vriendelijk kunnen wezen tegen die haatzaaiers en bedriegers?
Oud 21 mei 2004, 09:14   #367
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

De reden was machtshonger: dhr. Decoorne wou dolgraag een mandaat dat veel geld moest opbrengen. Maar hij greep ernaast en plotseling kon het Vlaams Blok niets meer goed doen. Dat is kort en bondig de ware toedracht.
Zit daar toch nog een goed en eerlijk personeelslid tussen?
Oud 21 mei 2004, 09:22   #368
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zit daar toch nog een goed en eerlijk personeelslid tussen?
Ja, "zat". Dhr. Decoorne was immers het grote geweten van de partij, de onkreukbare, de onfeilbare. Hij alleen was de eerlijkheid en allergrootste idealist... Maar kijk, diens grote talenten werden niet gesmaakt. Een vette post ging aan zijn neus voorbij. Hij werd kwaad. Woedend. Woest. Raasde en tierde, en sedertdien is hij dat blijven doen. Nu is hij een voortdurende staat van Vlaams Blokhaat die hem drijft tot de meeste gekke en waanzinnige uitspraken.
Oud 21 mei 2004, 11:05   #369
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het hier een forum is, waar men discussieert en een discussiepartner altijd met respect behandelt, zelfs diegene met de in jouw ogen meest verwerpelijke visies en meningen. Discussies gaan niet over de gevoelens die de mening van de ander bij jou oproept, maar over de inhoud. Ik kan gerust discussiëren met iemand die een extreem-links gedachtengoed aanhoudt zonder daarbij in gescheld te vervallen, waarom kan jij dat dan niet?
Timor is offline  
Oud 21 mei 2004, 11:42   #370
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Citaat:
Omdat het hier een forum is, waar men discussieert en een discussiepartner altijd met respect behandelt, zelfs diegene met de in jouw ogen meest verwerpelijke visies en meningen. Discussies gaan niet over de gevoelens die de mening van de ander bij jou oproept, maar over de inhoud. Ik kan gerust discussiëren met iemand die een extreem-links gedachtengoed aanhoudt zonder daarbij in gescheld te vervallen, waarom kan jij dat dan niet?
Dan moet je eens goed kijken wie steeds opnieuw de PERSOONLIJKE toer opgaat telkens de PARTIJ in vraag wordt gesteld.
Slechts één partij doet dit stelselmatig, en dat is het Blok en de trawanten van het Blok. Haat, leugen en bedrog zijn hun voedingsbodem.
Hoe zou ik trouwens 99 % van de Blokkers op dit forum PERSOONLIJK kunnen aanpakken, ze zijn te laf om hun hatelijke leugens onder eigen naam te plaatsen.
Oud 21 mei 2004, 11:44   #371
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je eens goed kijken wie steeds opnieuw de PERSOONLIJKE toer opgaat telkens de PARTIJ in vraag wordt gesteld.
Slechts één partij doet dit stelselmatig, en dat is het Blok en de trawanten van het Blok. Haat, leugen en bedrog zijn hun voedingsbodem.
Hoe zou ik trouwens 99 % van de Blokkers op dit forum PERSOONLIJK kunnen aanpakken, ze zijn te laf om hun hatelijke leugens onder eigen naam te plaatsen.
Lalalala. Waarover heeft dhr. Decoorne het nu weer? Oja, alweer over hetzelfde... Eigenlijk gaat het steeds over hetzelfde. Altijd weer opnieuw gooit dhr. Decoorne met modder. Hij gooit met z'n eigen drek. Altijd weer opnieuw.
Oud 21 mei 2004, 11:46   #372
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
Omdat je een politicus bent, en de k**te* van je huidige broodheren likt als een gehoorzame schoothond.

Sorry Brugge Onleefbaar en Onveilig, maar je status als politicus die wisselt van partij,maakt dat je nog lager bent dan een nieuwe mandataris van een willekeurige partij.
Da's bijna zoals een hond die de hand bijt die hem voed.Helaas mogen we politici geen spuitje geven.

Eneuh, momenteel ben je vriendelijk tegen fraudeurs,leugenaars,moordenaars [size=2](grootschaliger dan een dolle cafeschutter-iemand een dooie Nepalees met een FN kogel door zijn bast-)[/size]
Kortom, grootschalige criminelen, die de bevolking de keuze geven tussen slecht en slechter.
Dus waarom zou je niet vriendelijk kunnen wezen tegen die haatzaaiers en bedriegers?
Je gaat weeral uit van een leugen. IK ben geen politieker en heb nog minder ambities. Het L.A. (nieuwe partij !) heb ik voorwaardelijk én tijdelijk mijn beperkte steun gegeven, voor de rest ben nergens overgelopen en trek zelf mijn plan.
Oud 21 mei 2004, 11:48   #373
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat weeral uit van een leugen. IK ben geen politieker en heb nog minder ambities.
Neen, dat klopt u bent geen politicus. U gedraagt zich als een ordinaire postjespakker die, toen bleek dat u er niet voor in aanmerking kwam, met slaande deuren vertrok en voortdurend natrapt. Een politicus die naam waardig doet dat nu eenmaal niet. Die beseft immers dat het eigenbelang niet primeert, wel de rechtlijnigheid van de partij veel belangrijker is.
Oud 21 mei 2004, 12:18   #374
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Na 25 jaar geklungel in de kaders sluipt nu het gif naar buiten. Wij hoeven het Blok niet op te doeken, het doekt zichzelf wel op. We hoeven het alleen nog even aan te zien en het cordon sanitaire nog wat aan te snoeren.
Vijfentwintig jaar geklungel... Probeert u nu echt uzelf te overtuigen? Dat doet toch wel een beetje belachelijk aan, hoor. Vijfentwintig jaar, verkiezingssucces op verkiezingssucces. Vijfentwintig jaar doodzwijgen en demonisering, en toch gaan we er iedere keer op vooruit. Vijfentwintig jaar langzame groei van de partij, opleiding van de partijkaders wat iedere andere rechtse partij ons benijdt.
Als buitenstaander had ik toch graag mijn indrukken hieromtrent meegegeven.

Het blok werd ongetwijfeld zeer zwaar en doelbewust gedemoniseerd. En daar heeft politiek correct links zeer zwaar aan meegewerkt. Wie meedoet met het blok is "dom", "racist" en "geweldadig", zo luidde het, zet er maar een Cordon rond..... . Dat stereotiepe idee werd actief aangedikt door links, via allerlei (bedenkelijke) methoden. Zulk een houding en stigmatisering wekt zelfs aggressie op bij mensen die het niet meer pikken betutteld te worden door de linkse indoctrinatie. Het is zelfs een "self-fulfilling prophecy", want je wekt aggressie op door de eindeloze en mateloze betutteling en het verkeerdelijk taxeren.

Die demonisering heeft ervoor gezorgd dat veel kwalitatief en inhoudelijk sterke persoonlijkheden, academici, intellectuelen liever niet "openlijk" voor het blok wilden uitkomen, maar zich wel achter het gedachtengoed plaatsen. De door links opgefokte publieke opinie is immers onverbiddellijk, en het vraagt toch extra moed van intellectuelen om zich niet door de wolven van de pers, de opgefokte publieke opinie te laten verscheuren.... Wie voor het blok openlijk opkwam werd afgemaakt, riskeerde gestigmatiseerd te worden en zijn baan te verliezen.

Anderzijds heeft het gedachtengoed van het blok, of toch minstens een aantal zeer valabele programmapunten enkel maar meer aanhangers gekregen bij het brede kiespubliek, ook bij helderdenkende en intellectuele personen.

En zo kom je in een ongelooflijke anomalie terecht die we nu kennen... Een gedachtengoed dat door een brede laag van de bevolking ondersteund wordt, maar waarvoor weinig mensen openlijk durven opkomen. Dat is de dubbelzinnigheid waarin links ons geduwd heeft. Want het is links dat autoritair oplegt hoe het grote publiek moet denken, en wat het niet mag denken. Wie daar tegen ingaat wordt afgemaakt. 800.000 kiezers zijn niet allemaal "racisten", dommeriken, etc... wanneer gaan jullie ogen toch eens open???
Oud 21 mei 2004, 12:28   #375
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Groot gelijk Straddle.

Als artiest zelfs ee paar liekes zingen voor het Vlaams Blok was/is voldoende voor een media boycot kan ik als voorbeeld geven.
Zelfs een oproep om voor het Vlaams Blok te stemmen was voor een universiteit al voldoende om een onderzoek te doen naar een bepaalde prof. Kunt ge uw voorstellen wat het zou zijn moest een prof de ballen hebben om op een lijst te gaan staan. Die mens zou gebroodroofd worden onder luid applaus van piano en ander metsers.

Zulke zaken storen mij dan ook geweldig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 mei 2004, 12:30   #376
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle

Als buitenstaander had ik toch graag mijn indrukken hieromtrent meegegeven.

Het blok werd ongetwijfeld zeer zwaar en doelbewust gedemoniseerd. En daar heeft politiek correct links zeer zwaar aan meegewerkt. Wie meedoet met het blok is "dom", "racist" en "geweldadig", zo luidde het, zet er maar een Cordon rond..... . Dat stereotiepe idee werd actief aangedikt door links, via allerlei (bedenkelijke) methoden. Zulk een houding en stigmatisering wekt zelfs aggressie op bij mensen die het niet meer pikken betutteld te worden door de linkse indoctrinatie. Het is zelfs een "self-fulfilling prophecy", want je wekt aggressie op door de eindeloze en mateloze betutteling en het verkeerdelijk taxeren.

Die demonisering heeft ervoor gezorgd dat veel kwalitatief en inhoudelijk sterke persoonlijkheden, academici, intellectuelen liever niet "openlijk" voor het blok wilden uitkomen, maar zich wel achter het gedachtengoed plaatsen. De door links opgefokte publieke opinie is immers onverbiddellijk, en het vraagt toch extra moed van intellectuelen om zich niet door de wolven van de pers, de opgefokte publieke opinie te laten verscheuren.... Wie voor het blok openlijk opkwam werd afgemaakt, riskeerde gestigmatiseerd te worden en zijn baan te verliezen.

Anderzijds heeft het gedachtengoed van het blok, of toch minstens een aantal zeer valabele programmapunten enkel maar meer aanhangers gekregen bij het brede kiespubliek, ook bij helderdenkende en intellectuele personen.

En zo kom je in een ongelooflijke anomalie terecht die we nu kennen... Een gedachtengoed dat door een brede laag van de bevolking ondersteund wordt, maar waarvoor weinig mensen openlijk durven opkomen. Dat is de dubbelzinnigheid waarin links ons geduwd heeft. Want het is links dat autoritair oplegt hoe het grote publiek moet denken, en wat het niet mag denken. Wie daar tegen ingaat wordt afgemaakt. 800.000 kiezers zijn niet allemaal "racisten", dommeriken, etc... wanneer gaan jullie ogen toch eens open???

wtf ?

Het gedachtengoed van het blok ? Over wat heb je het ?
*Als het om vreemdelingenhaat gaat: dat gedachtengoed komt voor bij sommige mensen... 'k weet niet waarom, 't is erg, maar niemand heeft hen er in geduwd.
* Als het gaat om zero-tolerance: dat komt bij weinig mensen voor (toch mensen die gij 'intellectueel' noemt), maar soit, bij sommigen wel.
* Het gedachtengoed van vlaanderen onafhankelijk ? Dat komt voor bij allerlei mensen, sommigen gaan daarvoor naar het blok, anderen zoeken andere oplossingen, voor velen ware dit leuk , maar is dit geen prioriteit

Welk gedachtengoed heeft het blok nog ? Ik smijt er enkele termen op, hoewel ik die oppervlakkige, eenzijdig en niet genuanceerd zijn. Een "rechts" gedachtengoed, een "conservatief" gedachtengoed... Daar is bijlange niets mis mee. Dat gedachten goed schuilt ook (soms, op bepaalde gebieden) achter bepaalde VLD standpunten en schuilt ook achter de CD&V ... laat ons zeggen dat 3/4 van de bevolking met dat gedachtengoed zit, zich nérgens voor schaamt, en dan ook gewoon daarvoor stemt ? Wie wil kiezen voor een partij dat een gedachtengoed in die richting heeft doet dit gewoonweg, zonder schaamte. Alleen heb je daar het blok niet voor nodig. Veel van hun standpunten hebben inderdaad gewoon -onschuldig- dat gedachtengoed, maar dan moet ge er bijnemen dat ge kiest voor een partij die aan angst-politiek doet.

Dus de brede laag voor de bevolking komt ervoor uit, stemt gewoon voor een partij met rechts gedachtengoed (al decennia lang), en het laat hen de koude kleren wat die "linksen" met hun "demonisering" er ook van mogen proberen te denken...
justme is offline  
Oud 21 mei 2004, 12:33   #377
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
inderdaad, allemaal zeer erg enzo.

Maar dat de blokker kwam terug en.. blabla gedoe. ALs iemand die bij pakweg Dexia werkt iemand omverschiet dan zeg je toch ook niet 'de dexia werknemer schoot iemand omver'

Dat die man lid is van het Blok is niet relevant.
genoteerd,

we zullen dit onthouden telkens het blok zaakjes van CD&V, VLD, SP, ... politiekers uitpluist ook
justme is offline  
Oud 21 mei 2004, 12:35   #378
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Groot gelijk Straddle.

Als artiest zelfs ee paar liekes zingen voor het Vlaams Blok was/is voldoende voor een media boycot kan ik als voorbeeld geven.
Zelfs een oproep om voor het Vlaams Blok te stemmen was voor een universiteit al voldoende om een onderzoek te doen naar een bepaalde prof. Kunt ge uw voorstellen wat het zou zijn moest een prof de ballen hebben om op een lijst te gaan staan. Die mens zou gebroodroofd worden onder luid applaus van piano en ander metsers.

Zulke zaken storen mij dan ook geweldig.
Thanks Dude!

Deze bedenking en de implicaties van het blok arrest maken het bijna een morele plicht om voor het blok te stemmen, net zoals Matthias Storme ons opdraagt....

The saga continues...
Oud 21 mei 2004, 12:37   #379
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en zoals altijd moeten we ons dan afvragen, wat was jouw misdaad? Drugs, moord, afpersing? Want je was zelf 1 van die gangsters en racisten.

(en dus nog altijd, want ik heb hier al genoeg mensen horen verklaren dat je racist niet kan worden maar bent)

Plat en vulgair uw opmerking ! Trek jij maar rustig de Blokkaart, waar u zich goed voelt moet u blijven !
Ik ben bijna 4 jaar geleden opgestapt na jarenjange strijd tegen de verrotting en de smeerlapperij. En het is er niet beter op geworden. 8)
Sorry, lucien, U bent er uit gestapt omdat U het OCMW mandaat er OOK niet BIJ kreeg. U moest zich tevreden stellen met een gemeenteraadslid mandaat. En Lucie, degene die er uitgetrapt is voor acistische pamfletten, was wel een goede vriend van U he!.Poenpakker!
fernand is offline  
Oud 21 mei 2004, 12:43   #380
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:
inderdaad, allemaal zeer erg enzo.

Maar dat de blokker kwam terug en.. blabla gedoe. ALs iemand die bij pakweg Dexia werkt iemand omverschiet dan zeg je toch ook niet 'de dexia werknemer schoot iemand omver'

Dat die man lid is van het Blok is niet relevant.
genoteerd,

we zullen dit onthouden telkens het blok zaakjes van CD&V, VLD, SP, ... politiekers uitpluist ook
Die man heeft niets gedaan wat politiek betreft. Die man heeft in persoonlijke naam gehandelt.
Een dief die steelt is een gewone dief./
Een SP.A er die steelt van de gemeenschap in HOOFDE van zijn politieke functie moet openbaar worden gemaakt. En zou zeker geen enkel politiek mandaat meer mogen opnemen. De schutter heeft het fatsoen gehad zijn mandaat terug te geven aan het Vlaams Blok. (alhoewel dit niet te verplichten is).
De Coorne Lucien, alias BVL die blijft gewoon zitten alhoewel hij verkozen is door de racisten van het VLaams Blok. De Coorne zit in de gemeenteraad, dank zij de steun van de "racisten" van het Vlaams Blok.
Als hij zelf geen opperracist was, zouden de kleine stemmers nooit voor hem gestemd hebben.!
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be