Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 11:56   #361
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wat Francientje zegt klopt wel. Ik kan nog wel een paar voorbeelden noemen:
ten tijde van de politieke ommekeer voorzag Israël Iran van de nodige onderdelen voor wapens die de VS hadden geleverd en via Joodse handelaren aan Iran werden (door)geleverd.
In de oorlog tegen Irak kreeg Iran via deze handelaren munitie, ook voor de Russische wapens, die IMI ook produceerde. Niet specifiek Israel maar de Joden hebben altijd goede contacten gehouden met de Iraanse geestelijken - whatever de politici daarbuiten doen.
In dit verband moet je twee zaken gescheiden houden, die van het geloof en die van de staat Israël. Dat zijn twee verschillende entiteiten die vaak wel met elkaar verbonden zijn, maar niet altijd.
Oud 19 september 2010, 13:49   #362
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wat Francientje zegt klopt wel. Ik kan nog wel een paar voorbeelden noemen:
ten tijde van de politieke ommekeer voorzag Israël Iran van de nodige onderdelen voor wapens die de VS hadden geleverd en via Joodse handelaren aan Iran werden (door)geleverd.
In de oorlog tegen Irak kreeg Iran via deze handelaren munitie, ook voor de Russische wapens, die IMI ook produceerde. Niet specifiek Israel maar de Joden hebben altijd goede contacten gehouden met de Iraanse geestelijken - whatever de politici daarbuiten doen.
In dit verband moet je twee zaken gescheiden houden, die van het geloof en die van de staat Israël. Dat zijn twee verschillende entiteiten die vaak wel met elkaar verbonden zijn, maar niet altijd.
Heb je het nu over Iran-contra? Want dat zie ik niet meteen als sterke Perzisch-Israëlische banden?
Oud 19 september 2010, 16:12   #363
D'ARTOIS

Standaard

@ Common Sense

Nee die bedoel ik zeker niet. Dat is weer een andere groep. Ik heb het over de Joodse kern die nu ook nog in Iran woont. Deze groep, voornamelijk handelaren, was vroeger veel groter en is door de jaren heen uitgedund door emigratie, maar er is zeker nog een harde kern aanwezig. Vanaf die kant zal een oorlog met Iran zeker niet aangemoedigd worden.
De lui die de oorlog wèl aanmoedigen zijn van VS origine. Netanyahu is daar een goed voorbeeld van.
Ik weet uit eigen observatie en ervaring dat de Sabra's - de in Israël geboren Joden een bloedhekel hebben aan hun Amerikaanse geloofsgenoten. En dat niet ten onrechte.
Oud 19 september 2010, 16:26   #364
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Common Sense

Nee die bedoel ik zeker niet. Dat is weer een andere groep. Ik heb het over de Joodse kern die nu ook nog in Iran woont. Deze groep, voornamelijk handelaren, was vroeger veel groter en is door de jaren heen uitgedund door emigratie, maar er is zeker nog een harde kern aanwezig. Vanaf die kant zal een oorlog met Iran zeker niet aangemoedigd worden.
De lui die de oorlog wèl aanmoedigen zijn van VS origine. Netanyahu is daar een goed voorbeeld van.
Ik weet uit eigen observatie en ervaring dat de Sabra's - de in Israël geboren Joden een bloedhekel hebben aan hun Amerikaanse geloofsgenoten. En dat niet ten onrechte.
Kan je een benaming, link of andere infobron van deze Iraanse Joden geven?
Oud 19 september 2010, 16:37   #365
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Kan je een benaming, link of andere infobron van deze Iraanse Joden geven?
Citaat:
There are 25,000 Jews in Iran, which is the largest Jewish population in the Middle East outside Israel. Iranian Jews are not persecuted or abused, in fact, they are protected under the Iranian constitution. They are free to practice their religion and to vote in elections. They are not stopped and searched at checkpoints, are not brutalized by an army of occupation and are not confined in a densely populated penal colony (Gaza) where they are deprived of the basic means of subsistence. Iranian Jews live in dignity and enjoy the benefits of citizenship.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is demonized by Western media. He is called anti-Semitic and a "new Hitler." But if these allegations were true, then why did the majority of Iranian Jews vote for Ahmadinejad in the recent presidential elections? Is it possible that most of what is known about Ahmadinejad is based only on rumors and propaganda?

"The cabinet (Ahmadinejad's) recently made a monetary donation to the Jewish hospital in Tehran. It is one of only four Jewish charity hospitals worldwide and was founded with money from the Jewish diaspora - something remarkable in Iran where even local help organizations have difficulty receiving funds from abroad for fear of being accused of being foreign agents."

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 17:22   #366
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Wel, wel.
Oud 19 september 2010, 19:09   #367
D'ARTOIS

Standaard

Ik heb aan MvA's response niets toe te voegen......
Oud 19 september 2010, 19:47   #368
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb weinig vertrouwen in de Israëlische redelijkheid.

Ik eigenlijk ook niet, moet ik zeggen. Gezien de sterke banden tussen Israel en de VS en de enorme financiële steun die Israel krijgt lijkt het mij alleen niet zo waarschijnlijk dat Israel op eigen houtje zal gaan aanvallen.

Toen Israel ooit Irak aanviel was de financiële steun van de VS nog lang niet zo groot meen ik.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 21:50   #369
D'ARTOIS

Standaard

@ Ato

Correct. Israël viel na de moord op Rabin in een donkerzwart gat. Bronnen beweren dat de knaap die voor de moord terecht heeft gestaan een pion in het spel was. In feite een situatie zoals die bij de moord op Kennedy, ook een in-house affaire met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Nee, Israël zal niet op eigen initiatief handelen, maar uitsluitend op bevel van de VS de eerste zetten doen. Waneer is een kwestie van tijd - e.e.a. hangt er vanaf hoe lang de Yanken hun va banque spel nog kunnen volhouden. Dat kan een jaar zijn, dat kan vijf jaar zijn. De wereldeconomie stort ineen en omdat beleggen een onmogelijke zaak is geworden voor grote groepen investeerders valt alles om. Geld is er in overvloed maar niemand kan er wat mee. De banken, die de spil vormen in de hele situatie, spinnen er intussen garen bij.
Oud 22 september 2010, 21:13   #370
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israel zal nooit op eigen houtje gaan aanvallen.

Zo'n aanval zou overigens volslagen belachelijk zijn ! Ook al heeft Iran een kernwapen.
Ik denk niet dat Israel op dit ogenblik zonder al dan niet impliciete steun van de VS zou aanvallen.

Ik denk wel dat als Israel zich echt bedreigd voelt de zaken anders kunnen liggen. Israel doet nu ook niet bepaald klakkeloos wat de VS zegt en ik heb de indruk dat de relaties met de VS sinds Obama er aan het roer staat toch wel een duik hebben genomen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 11:51   #371
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

we hebben een datum
Citaat:
There is almost "near certainty" that Netanyahu is "planning an attack [on Iran] ... and it will probably be in September before the vote on a Palestinian state. And he's also hoping to draw the United States into the conflict", Baer explained.

The Israeli air force would attack "Natanz and other nuclear facilities to degrade their capabilities. The Iranians will strike back where they can: Basra, Baghdad", he said, and even Afghanistan. Then the United States would jump into the fight with attacks on Iranian targets. "Our special forces are already looking at Iranian targets in Iraq and across the border [in Iran] which we would strike. What we're facing here is an escalation, rather than a planned out-and-out war. It's a nightmare scenario. We don't have enough troops in the Middle East to fight a war like that." Baer added, "I think we are looking into the abyss".
http://english.aljazeera.net/indepth...828434786.html
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 17:07   #372
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
ja december 2010
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be