![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() Kinderen die zonder omkijken met hun fiets de oprit afvliegen, en van tussen de geparkeerde wagens de baan opvliegen zonder kijken.
Meerdere malen moeten claxoneren naar kinderen en toegeroepen dat ze eerst moeten kijken. Een ander voorbeeld. 't is groen voor auto's en voetgangers om de hoek. Waar alle auto's wachten tot de voetganger overgestoken is, rijdt een ander er in een boog er voorbij en dwingt de voetganger te stoppen of wordt meegegrepen. Een camion op de leie die zonder kijken, zonder pinken mijn vak op voegt en ask ervoor claxoneer en mijn middelvinger aan het licht geef stapt hij bijna uit om mij rammel te geven. Dit accident zet ook wel aan tot sensibiliseren: http://www.youtube.com/watch?v=6-0E2Nxtm6o Films als dat moeten ze afspelen als je je examen gaat afleggen vind ik. Dat werkt echt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik praat dit niet goed, maar kinderen zijn kinderen en handelen vaak onbezonnen. Als volwassenen dragen we in dit spel tussen groten en kleinen de grootste verantwoordelijkheid. Of zoals wij in ons gezin tegen de grootste kinderen wel eens zeggen: "Als oudste moet je dit ondertussen wel weten..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Banneling
|
![]() Ja ik weet ook wel dat ze in hun enthousiasme wegschieten...
Maar ik vind toch dat je als automobilist dan een opmerking moet maken zodat ze zich bewust van het gevaar worden. Zo beschaafd mogelijk natuurlijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het lang te maken: - het spoorverkeer tram-trein valt niet onder het verkeersreglement, daar wordt de zwakkere verkeersdeelnemer altijd 100 % de schuld gegeven (dus eenderwelke van kind als weggebruiker tot bus/vrachtwagen). Treinen en trammen hebben nu eenmaal geen uitwijkmogelijkheid en hebben (enorm) lange remwegen. Nochtans rijden die ook door de bebouwde kom hé. - zeker bij het vliegverkeer zijn de procedures, technische en infra-maatregelen zodanig geoptimaliseerd, want daar wordt de menselijke fout (piloten, ingenieurs, technici, verkeersleiding) ook 100 % aanvaard. Ze gaan daar geen "obstakels planten" aan de rand van de landingsbaan hé ? ![]() - Raar dat dit in het wegverkeer - op absolute vlotte voorrangswegen buiten bebouwde kom - dat ook niet het geval kan zijn. Maarnee hoor daar zijn alle motorvoertuigbestuurders de wonderbaarlijkste mirakelmannen en moeten ze in elke situatie en in een fractie van een seconde kunnen beslissen steeds het juiste te moeten doen in alle omstandigheden (nachts, regen, weggladheid) ook de onvoorziene, hun voertuigen zijn dan wonderbaarlijke "batmanmobielen" die ogenblikkelijk dat doen wat de bestuurder denkt, en dikwijls het utopische ook dat nog wat je menselijke opponent denkt en dat voertuig doet. Een on-geluk op de openbare weg wordt al helemaal niet meer aanvaard, lekker toch de schuld geven en veralgemenend afgeven op alles wat met een motorvoertuig rijdt. En de wegrand vergevingsgezind maken is ook helemaal niet nodig liefst zou men nog de bomen en palen midden op de weg zetten, een halve meter van de wegrand is niet dodelijk genoeg bij de minste menselijke fout van mirakelman "automobilist", natuurlijk heb je dan nog de inzittenden en opponenten bij zo´n (wegrand)ongeval helemaal geen schuld hebben en die natuurlijk ook zoveel mogelijk op die wegrandobstakels dodelijk moeten kunnen eindigen. Maar owee men rijdt eens 10 kmh sneller als het al menig absurd bordje in duidelijk goede omstandigheden dan is plots die 10 kmh sterk ongevalgevolg risicoverhogend. Want dat wat geflitst kan worden is het belangrijkste van alles, de rest is toevallige bijvangst. ![]() ![]() NL ![]() ![]() BE zoek de verschillen met NL ![]() ![]() Hier staan de bomen graag: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2014 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en voetgangers?
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, ze moeten zeker op hun gedrag aangesproken worden. Alleen vind ik het losse optreden van kinderen niet te vergelijken met het soms onbesuisd handelen van volwassenen in het verkeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je kijkt in de eerste plaats naar wie de oudste is, en dus het slimste zou moeten zijn ? Je zal in jouw gezin maar de pech hebben de eerstgeborene te zijn ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oudste in een gezin voelt zich meestal een beetje verantwoordelijk voor wie jonger is, zonder dat het hen ingelepeld wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder kreeg ikzelf nooit kansen om te studeren, ik moest op mijn 18e maar gaan werken. En mijn loon van de eerste drie jaar, werden door mijn ouders integraal aangewend om de jongste twee uit het gezin de kans te geven verder te studeren. Na drie jaar ben ik het thuis dan ook afgebold, een piepklein appartementje gehuurd, en héél veel gespaard. Meanwile gelukkig gehuwd, en drie gezonde kids, en een huis van de spaarcentjes en het loon van m'n echtgenote en mezelf. Toen ik het niet langer kon aanzien dat mijn kids hetzelfde onrecht aangedaan werd tav de kids van m'n zus, was ik het beu en heb ik alle contact verbroken. Nu ik achterom kijk, wéét ik dat alles wat ons gezinnetje bezit, door onszelf bekostigd is. Wijzelf werken ervoor, in tegenstelling tot m'n broer en zus die alles in de schoot geworpen gekregen hebben. Aanvankelijk mede van mijn loon, en later van m'n ouders toen zij het financieel wat breder begonnen te krijgen. Ik daarentegen, heb nooit m'n handje moeten openhouden en dankjewel zeggen. Alles wat ik bereikt heb, bezit, gerealiseerd heb, heb ik zélf gedaan. 't Moge dan allemaal wat minder riant zijn dan wat de andere twee bezitten, toch ben ik op dat laatste bijzonder trots. Laatst gewijzigd door lohabra : 2 november 2014 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het gevoel dat, zeker binnen je gezin, jij bijzonder alert bent om geen van de kinderen het gevoel te geven van benadeeld te zijn, en tevens de les meegeeft het zelf waar te maken. Je weet het als ouder nooit echt zeker, maar 'iets' geeft je wel het gevoel hoe je het doet of gedaan hebt als ouder. Citaat:
Mijn 3 kinderen zijn volwassen ik opa, maar als je ziet dat ze nog graag eens hier binnenspringen, zegt dat wel iets. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 november 2014 om 17:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is erger: 3 doden en 1 zwaargewonde in één frontale klap: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eauraing.dhtml
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() Ik ben bij DVV verzekerd en dat helpt om defensief te rijden. Ge krijgt oscars per ongelukvrij jaar. Als ge bonus malus 0 betaalt wil je dat zo houden he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmorgen ook eentje tegengekomen die hoognodig in een scherpe bocht enkele wagens voorbij wou. Gelukkig kon ik, die uit de andere richting kwam, nog het fietspad op of het was ook frontaal.
Idioten aan het stuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mag het niet zeggen waar was weer een persoon met een.. enfin ne allochtoon. Nu ik weet evengoed dat het perfect ook een blanke man van 30 of 50 had kunnen zijn met zijne stoefbak waardoor hij naar de goedkoop winkel moet rijden om hem af te betalen of te onderhouden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() ik heb een drone gekocht om boven het verkeer uit te vliegen als ik nog eens file heb. Ik ga een radiosysteem bijkopen om een bereik van km's te behalen. Als ik het onder de knie heb mag ik de X-830 kopen en land ik die zonder problemen in ieders achtertuin. Peche heeft een fantastische hobby gevonden.
Wat je dus tegen kan komen in het verkeer is geen UFO maar een drone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve...
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2014 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was er sprake van overmacht of had hij nog een ander maneuver kunnen doen om het fietspad te vermijden?
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er een rechtszaak dan zal de rechtbank daar wel snel over oordelen. Een fietspad (schuin) dwarsen om welke reden dan ook (erachter parkeren bvb) mag je natuurlijk altijd, je moogt er zelfs over manouevreren om te parkeren. Uit overmacht/noodzaak mag je altijd een fietspad kortstondig benutten als je maar geen fietspadgebruikers hindert of in gevaar brengt.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 november 2014 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |