Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2010, 14:14   #361
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
n-va had zelf krachtdadiger moeten optreden tegen Bas Luyten en hem vroeger uit de partij moeten zetten.
Meestal is er iets nodig dat de media haalt om partijen tot actie te doen overgaan, anders zou actie juist de media wakker maken. Niet goed te keuren maar begrijpbaar.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:17   #362
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar sla je de nagel op de kop: er wordt jou helemaal niks gevraagd.
Amai hoe vriendelijk.

Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Dit is toch nog steeds een discussieforum als ik mij niet vergis, waar mensen hun mening mogen geven.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:18   #363
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai hoe vriendelijk.

Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Dit is toch nog steeds een discussieforum als ik mij niet vergis, waar mensen hun mening mogen geven.
Ik denk dat Txiki wat te dicht bij de betrokken staat. Hij klinkt nogal bits over de kwestie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:26   #364
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa totale isolatie, dat viel nog af te wachten. Eerst en vooral had n-va haar dan al werkelijk uit de partij moeten zetten. Het is nog maar de vraag of dit zou gebeurd zijn. Dan was n-va bvb niet meer de grootste partij in het federaal parlement, maar moesten ze die 'titel' delen met PS.

Hoeveel vuile was kan Kim Geybels buitenhangen over n-va? Des te meer vuile was, des te voorzichtiger de partij zal zijn om haar uit de partij te zetten.
Ze heeft zich nogal makkelijk laten opzij zetten naar mijn mening. Gewoon het been wat langer stijf houden, tot de wind gaan liggen is. Uiteindelijk blijkt uit alle verhalen niet dat zij echts iets fout gedaan heeft. n-va had zelf krachtdadiger moeten optreden tegen Bas Luyten en hem vroeger uit de partij moeten zetten. Nu wordt deze affaire aangegrepen als een makkelijk excuus om alsnog in te grijpen tegen Bas Luyten, en moet Kim Geybels mee de prijs betalen. Slecht management van n-va, en paniekvoetbal na de feiten als je het mij vraagt.
Dit gaan ze niet doen, omdat de kans op nieuwe verkiezingen in oktober reeel is kan N-VA het risico niet lopen.

Volgens mij zal Kim op een latere verkiesing terug komen als de storm wat gaan liggen is. Want idd striktgenomen kan kim niks aangewreven worden. Alleen dat ze zeer naief is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:29   #365
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me teveel pastoorspraat.

Ik zie het eer zo: je kent het partijprogramma en de partij-standpunten over de dinges.
Zondig je daar tegen op een manier die er over is ... dan is het bingo.

Uiteindelijk is het de kiezer die zal oordelen.Mocht ze vb. terug opkomen bij volgende verkiezingen ...

Zou de ziekenhuisdirectie haar nog vertrouwen: stel je voor dat ze high toekomt op haar dienst voor een spoedgeval. 'k Zou wel eens door haar geopereerd willen worden, maar dan wel met een kans om er heelhuids uit te komen.
gij zijt een goeie gij.

moest ik zulke dingen uithalen, is het de rechter die zal oordelen. maar bij haar mogen de kiezers dat!

Nu, laten we ook wel realiseren dat het haar vriend Bas is die voor problemen zorgt. het beste voor haar is om die junk te laten vallen. En dit zeg ik niet uit politieke motieven maar gewoon uit menselijkheid.

Wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:31   #366
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
gij zijt een goeie gij.

moest ik zulke dingen uithalen, is het de rechter die zal oordelen. maar bij haar mogen de kiezers dat!

Nu, laten we ook wel realiseren dat het haar vriend Bas is die voor problemen zorgt. het beste voor haar is om die junk te laten vallen. En dit zeg ik niet uit politieke motieven maar gewoon uit menselijkheid.

Wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien...
Laat jij altijd vrienden vallen als ze problemen hebben?
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:35   #367
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

misschien wel gestraft omdat ze een Belgische ambassade om hulp heeft gevraagd; terwijl het niet anders kan of Bourgeois heeft daar ergens een Vlaamse vertegenwoordiger neergepoot.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:35   #368
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
doet me aan het MAS van Morales denken. Verward verhaal over corruptie, ook al zijn er geen bewijzen...buiten, zelfs al ben je de naaste medewerker van de president zelf. Dat is hier meer dan eens gebeurd. Dat zijn partijen met een missie die niet geplaagd willen worden door niet-essentiele zaken die afleiden van het doel. Onschuldigen kunnen eventueel naderhand in ere hersteld worden, bv. na een gerechtelijk onderzoek, maar daar wachten die partijen niet op om tot actie over te gaan.
Ik probeer al een tijd een goed gestoffeerd artikel te schrijven over MAS en Bolivië maar iets minder euh 'westers gekleurde' bronnen zijn moeilijk te vinden. Heb jij suggesties?
Oud 1 september 2010, 14:36   #369
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Heeft er nu eigenlijk iemand al de volledige feiten hier?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:39   #370
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heeft er nu eigenlijk iemand al de volledige feiten hier?
Ik denk dat er maar twee zijn die dat weten: Kim Geybels en Bas Luyten.
Oud 1 september 2010, 14:39   #371
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat jij altijd vrienden vallen als ze problemen hebben?
"problemen hebben" is nog iets anders dan "voor problemen zorgen".

vanaf een bepaald punt moet iemand zich de vraag stellen: kan ik die vriend nog op het rechte pad trekken, of zal hij mij op het verkeerde pad trekken.

Hond, slapen, vlooien... weet je wel.

Vaststaat dat die jongen haar politieke cariere geruineerd heeft. Vrienden mogen gerust problemen hebben en hiermee jou lastigvallen en ergeren, maar een vriend heeft niet het recht om je in gans Vlaanderen te laten afgaan als "sex drug en rock&roll".

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 1 september 2010 om 14:45.
Oud 1 september 2010, 14:39   #372
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik denk dat er maar twee zijn die dat weten: Kim Geybels en Bas Luyten.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:40   #373
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
misschien wel gestraft omdat ze een Belgische ambassade om hulp heeft gevraagd; terwijl het niet anders kan of Bourgeois heeft daar ergens een Vlaamse vertegenwoordiger neergepoot.
Oud 1 september 2010, 14:40   #374
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal het wel zijn!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:43   #375
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warren G Bekijk bericht
Ach, het is geweten dat heel de NVA vol onbekwame prutsers en ooportunisten zit!
Een grote zak lucht.
Een paar bekwame personen gaan de boel echt niet overeind kunnen houden, geloof me.
Dus ik sta er echt niet versteld van dat zo'n drogenzuchtige opportuniste in de problemen komt en dan de politie en een 5-sterrenhotel durft beschuldigen... Wat een arrogante zever !(tja, typisch Vlaams nationalistisch)
Bij volgende verkiezingen spat de ballon 'De Wever' uit elkaar. Retoutje enkel richting kiesdrempel.

Ze zijn trouwens niks goeds van plan met België, enkel en alleen een koers varen die de rijken nog rijker zal maken en waar men de werkman en de kantoorslaaf ongebreideld kan uitbuiten. (zie UK/VS).
Maar goed ook dat de Franstaligen deze plannen proberen te dwarsbomen!
Tenslotten vertegenwoordigen ze nog geen 19% van de stemmen, dat moet die 'vette' toch ook wel begrijpen?
En de dreiging van splitsen? Laat me niet lachen....
'drogenzuchtig', prachtig.
Oud 1 september 2010, 14:47   #376
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, het is geweten dat heel de NVA vol onbekwame prutsers en opportunisten zit!
Een grote zak lucht.
Een paar bekwame personen gaan de boel echt niet overeind kunnen houden, geloof me.
Dus ik sta er echt niet versteld van dat zo'n drogenzuchtige opportuniste in de problemen komt en dan de politie en een 5-sterrenhotel durft beschuldigen... Wat een arrogante zever !(tja, typisch Vlaams nationalistisch)
Bij volgende verkiezingen spat de ballon 'De Wever' uit elkaar. Retourtje 'enkel' richting kiesdrempel.

Ze zijn trouwens niks goeds van plan met België, enkel en alleen een koers varen die de rijken nog rijker zal maken en waar men de werkman en de kantoorslaaf ongebreideld kan uitbuiten. (zie UK/VS).
Tenslotte vertegenwoordigen ze nog geen 19% van de stemmen, dat moet die 'vette' toch ook wel begrijpen?

Dat klopt het is een partij voor (schijnheilige) idealisten; zo zijn er niet veel en dat zal vlug botsen met de rest van de partij, nu die groter aan het worden is.

Idem voor VLD; dat is een partij voor individualisten.
eenmaal ze groot wilden worden botsten die mensen die allemaal een individuele mening wilden geven en niet naar het partijbelang omkeken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:49   #377
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, het is geweten dat heel de NVA vol onbekwame prutsers en opportunisten zit!
Een grote zak lucht.
Bij volgende verkiezingen spat de ballon 'De Wever' uit elkaar. Retourtje 'enkel' richting kiesdrempel.

Tenslotte vertegenwoordigen ze nog geen 19% van de stemmen, dat moet die 'vette' toch ook wel begrijpen?

Die frustratie van sommige tegenstanders van de N-VA, gewoon heerlijk.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 14:49   #378
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat klopt het is een partij voor (schijnheilige) idealisten; zo zijn er niet veel en dat zal vlug botsen met de rest van de partij, nu die groter aan het worden is.

Idem voor VLD; dat is een partij voor individualisten.
eenmaal ze groot wilden worden botsten die mensen die allemaal een individuele mening wilden geven en niet naar het partijbelang omkeken.
Zeg, azijnmans, in plaats van te herhalen wat slecht is, waarom zeg je niet eens welke partijen wél goed zijn en niet vol arrivisten en individualisten en scheinheiligen zitten?
Oud 1 september 2010, 14:56   #379
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een grote zak lucht.

Daarse..Pianissimo....
Ik voel mij als VB sympathisant serieus gekwetst nu de kryptocommunisten hun pijlen onder de gordel van de NVA richten.
Ik protesteer ten stelligste tegen het feit dat de gebruikelijke haatproza nu op onze Vlaams Nationalistische zusterpartij wordt gericht...noem het maar gerust aandachts-ontwennings-verschijnselen maar ik mis de dagelijkse portie stront die naar het VB wordt gegooid...kwestie van er dagdagelijks van te worden overtuigd dat er geen argumentatief gewicht tegen die partij in stelling kan worden gebracht....
Oud 1 september 2010, 14:59   #380
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik zie geen enkele grondige reden waarom die vrouw ontslag moest nemen
Inderdaad, het parlement zit toch al vol druggebruikers, alcoholisten, gokverslaafden, hoerenlopers, kleptomanen en meer van dat fraais.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be