![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een noord-Nederlander zou dit schrijven: Duidelijk twéé verschillende talen. Zonder twijfel. Ge wordt je, een ernstig en onoverkomelijk communicatieprobleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Temeer daar ik, zoals ik al honderd keer geschreven heb, als Antwerpenaar een Rotterdammer beter versta dan een Westfluut, wiens taal jij aan mij wil opdringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je weet toch dat Catalanen noord en zuid willen verenigen? Ander voorbeeld: Baskenland, waar "we" traditioneel ook sympathie voor hebben ![]() Nog eentje? Ook hier hebben "we" sympathie voor in Vlaanderen: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse beweging heeft steeds geijverd voor een ontvoogding van Vlaanderen. En heeft nooit een verbondenheid met Nederland gehad. De Vlaamse beweging kende zijn grote opgang trouwens tijdens WW I in de loopgraven en daar waren geen Nederlanders te vinden. Als er Nederlandse militairen waren geweest, dan hadden de Vlamingen waarschijnlijk toe gevochten om onder hen te kunnen dienen. Maar de Vlamingen hadden geen Nederlnadstalige Officieren en zijn dus beginnen vechten voor erkenning van hun taal en voor ontvoogding van de Franstalige Vlamingen. De Vlaamse beweging heeft nooit geijverd om België te doen barsten om terug bij Nederland te kunnen gaan. De samenhorigheid in taal is trouwens pas veel later gekomen met de opkomst van de radio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom probeert u dat nu weer te ontkennen? U hoeft waar wat te googlen en u zult tot hetzelfde besluit moeten komen als ik. Tenzij... ja tenzij dat u aanneemt dat al die kinderen in de kampen of 'vluchtoorden' kindsoldaten waren, en dat men hen daarom moest opsluiten... Volgens mij wilt u gewoon de waarheid niet onder ogen zien. Wellicht omdat men u weer vanalles heeft wijsgemaakt vroeger. Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2010 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() Neen. JULLIE leggen dat zo UIT als "belgicistisch. Nergens in mijn betoog voor een ONafhankelijk Vlaanderen ben ik Belgicistisch. DAT kan je me NIET aanwrijven. Je hebt daar gewoon géén argumenten voor, maar tracht mij weg te toveren met "belgicist". Jammer maar die vlieger gaat niet op. Ik ben een volwassen man, ik leef mijn eigen leven en ik heb het niet nodig om bij mijn schoonouders te gaan inwonen. Ik kan op eigen benen staan. Vlaanderen nog beter dan ik.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent een Begicist als : - Je Pro België bent. - Je voor een Unitair België pleit. - Je wil dat er een werkende Federale Regering komt. - Je geen Walen en Brusselaars haat. - Je tegen een Annexatie met de Hollanders bent. Ik vergeet er wellicht nog een aantal, je mag aanvullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je antwoorden "eerlijk" gelezen en het waren geen antwoorden. Dus ik herhaal: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
De rabiate haat zit duidelijk bij de orangisten die geen terrein weten te winnen, en daarom blind en wild om zich heenslaan zonder nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het "Schol!" ? Of "Tsjing-tsjing!" ?? Of "Santé!" ??? Help, deze babelse spraakverwarring maakt het wel duidelijk: wij passen niet samen! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: je antwoordt niet eens op de vraag. WAAROM collaboreerden die dan wel? Omdat ze willempie zo graag zagen? Of durf je de feiten niet onder ogen zien dat toch niet alles peis en vree was onder zijn bewind?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 2 oktober 2010 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus graag: over welk Vlaams heb jij het, wanneer ik als Antwerpenaar een Rotterdammer beter versta dan iemand van de authentieke Vlaamse westhoek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En graag concreet wanneer noord en zuid tegen elkaar gevochten zouden hebben of er een ander conflict was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je weet ondertussen ook wel dat ik een vurig voorstander ben van een "Vrij Groot en Vrij Heel Vlaanderland", maar ik denk niet dat ik pas in dat plaatje dat jij ophangt. Ik vind oranje gewoon een lekker warme kleur, en warm-geel in combinatie met een beetje anarchisten-zwart past daar uitstekend bij. Ik haat jou écht niet, hoor. Maar ik blijf wél - typisch West-Vluuts - koppig beweren: "Wij zijn niet van Den Haag, Den Haag is van ons!" (Je mag in bovenstaand zinnetje Den Haag ook door Amsterdam vervangen, hoor. Mij stoort dat niet.) Vrolijke vrijpostige groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 2 oktober 2010 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |