![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hij maakt niet echt een fout, iedereen begrijpt wat hij bedoelt.
|
|
|
#362 | |||
|
|
Citaat:
Ge moogt uw eigen mening niet projecteren op de rest van de bevolking. Ik ken veel mensen uit mijn omgeving die rijden zoals Jan en ik. Allemaal mensen die (nog) geen ongeval gehad hebben. Ik ken ook mensen uit mijn omgeving die problemen hebben met rijden en die met de regelmaat van de klok fanmail krijgen van de politie, en daar zitten toch een paar tussen die al een en ander voor gehad hebben (gelukkig niets ernstigs). Ik weet wel wat kiezen. Citaat:
Citaat:
Ik merk dat ge rijdt zoals enkele mensen die ik ken. Ze denken dat ze goed kunnen rijden, maar het zijn barslechte chauffeurs. Pas op, ik zeg niet dat ge een uitzondering zijt, verre van jammer genoeg. Ik heb enkele voortgezette opleidingen gevolgd in Nederland. Ik kan u die aanraden, dan kunt ge bovenstaande problemen wegwerken zonder dat de overheid ook maar iets moet doen.
|
|
|
|
#363 |
|
|
Gij komt niet dikwijls in Nederland zie ik.
In tegenstelling tot hier liggen de scholen daar net wel dikwijls in niemandsland en minder aan drukke wegen zoals hier. In Nederland liggen veel meer 'belachelijke' snelheidsbeperkingen dan hier. Perfect rechte wegen in the middle of nowhere is dan zone 60, go figure. En toch is Nederland het veiligste land ter wereld.
|
|
|
#364 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Oh, zo ken ik ook plaatsen waar ik bijvoorbeeld 50 km/u mag rijden maar het vertik. (Veel voetgangers/fietsers) Maar niet enkel ik doe dat, velen houden daar een 30-40 km/u aan. 't jammere is dat ze dan geneigd zijn om daar 30 km/u te plaatsen, in plaats van het gewoon zo te laten, het verkeer regelt zichzelf daar. 's nachts geen probleem aan 50 km/u, door de dag past iedereen zich aan m.u.v. een paar enkelingen, die er voor zorgen dat binnenkort iedereen nog maar 30 km/u mag 24/7. Dat is toch geen oplossing? |
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat er in meerdere scholen tijdens de vakantiemaanden allerlei activiteiten georganiseerd worden. In onze school hebben we voor de lagere afdeling bijvoorbeeld een soort jeugdkamp tijdens de maand juli. Daarenboven hebben in onze school een aantal jeugdorganisaties hun vaste stek. Kortom, er is wel altijd een zekere activiteit in en rond onze school.
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het 's nachts sneller kan, dan kan geopteerd worden voor dynamische borden. Al moet ik toch eerlijk bekennen dat het wat onlogisch is om 's nachts of bij invallende duisternis sneller te gaan rijden. De zichtbaarheid is minder, dus is het eigenlijk ongepast dan sneller te rijden dan tijdens de dag. In de VS beseft men dat: daar gaan de maximumsnelheden op bepaalde wegen naar beneden. |
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Beetje naïef om te denken dat dat de oplossing is, enkelingen verpesten het, iedereen moet boeten. Want ja, ik noem dat boeten, opeens maar 30 km/u mogen waar je veilig 50 km/u kan met enkele uurtjes uitzondering door de dag. Te vergelijken met een hele klas een 0 geven op een test omdat er 2 gespiekt hebben. Dynamische borden kosten weer een pak meer en die centen kunnen elders beter gebruikt worden. Bovendien kunnen die borden ook falen... Moraal van het verhaal is wel dat dit dé werkwijze is in Vlaanderen. In plaats van de rotte appels er gewoon uit te halen, gaat constant overal de snelheid omlaag tot het belachelijke toe: dat is Micele zijn punt. Vergelijken met VS gaat ook niet op, qua infrastructuur - verlichting - al niet, en ook niet qua snelheid. In de VS verlagen ze ook niet van 50 km/u naar 30 km/u. Laatst gewijzigd door Alfred : 3 november 2010 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In bepaalde staten van de VS ligt de snelheid op autosnelwegen flink langer dan bij ons (in andere is het vergelijkbaar met de onze). In Canada heb je standaard lagere snelheden op de autoweg dan bij ons. En in dat laatste land bestaat ook de zone 30 (rond scholen bijvoorbeeld).
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar ben ik het niet mee eens, daar u zelf aangaf dat zo goed als iedereen al traag rijdt. Dus, als iedereen zich al aan een lagere snelheid houdt dan het bord aangeeft, wat is dan eigenlijk het probleem?
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dat "punt" is onjuist, daar de snelheid niet overal naar beneden gaat. Die gaat naar beneden waar dat functioneel blijkt te zijn. Hier in de streek hebben we nog steeds verschillende 'steenwegen' waar 90 de maximumsnelheid (ik heb het dan eventjes niet over de plattelandswegen waar volgens de wegcode dat nog altijd geldt) is (zonder bord).
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 november 2010 om 11:53. |
|
|
|
|
|
|
#375 | ||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Nu, jij begrijpt nog niet goed dat mensen hun snelheid dienen aan te passen aan de omstandigheid en dat het complete larie is om op zulke punten een lagere maximum snelheid proberen af te dwingen. Moesten daar opeens opvallend veel ongevallen gebeuren, zou ik, na het bekijken van de infrastructuur (die kan ook mislopen) er geen probleem mee hebben als daar 30 km/u vereist is. Ik wil niet overal 'doorvlammen', ik wil logische snelheden. Never change a winning team. Citaat:
- Punten waar nauwelijks ongevallen gebeuren en er géén stijging is in het aantal ongevallen met enkel blikschade zomaar opeens 50 km/u maken ipv 70 km/u (Buiten woonzones / bebouwde kommen!) - Vernieuwde wegen met een prachtig afgescheiden fietspad (fietspad ligt ruim 2 meter langs de rijbaan met groen tussen) zonder reden opeens 70 km/u in plaats van 90 km/u. Voordien was er geen fietspad noch een vlak wegdek. Tegen alle logica dat een betere weg met verhoogde veiligheid voor fietsers opeens een lagere maximum toegelaten snelheid zou krijgen. Voor je het argument aanhaalt dat fietsers een zucht zouden krijgen van de voertuigen, helaas pindakaas. Ook ik heb een fiets en fiets er regelmatig (nu met het vernieuwde fietspad toch) en ik voel zelfs nauwelijks een zucht, zelfs niet van de personen die er nog wel eens ongeveer 90 km/u aanhouden zoals voordien. (Ik heb geen radarogen, gissing naar hun snelheid) - Andere rechte landweg zonder bebouwing waar 70 km/u de maximum toegelaten snelheid was en iedereen ongeveer 60 km/u aanhield verlagen tot 50 km/u. - ... Misschien begrijp je dat beter als je wat vaker en verder rondrijdt in België, als ik zo bekijk hoeveel ervaring je zou hebben in de buurlanden dan vrees ik dat je trajecten zich enkel rond de kerktoren bevinden en/of richting de buurlanden. Citaat:
Nu, bij deze geef ik het op, het gaat toch weer uitdraaien in een welles-nietes spel Laatst gewijzigd door Alfred : 3 november 2010 om 12:03. |
||||
|
|
|
|
|
#376 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet onjuist en verre van ongelijk. De denkwijze om de snelheid naar boven te brengen tijdens de nacht, werd indertijd voorgesteld door LDD. In de eerste plaats ging zijn voorstel over de snelwegen, maar betrof ook de andere wegen.
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over de notie "aangepaste snelheid" heb ik trouwens in een andere draad gesproken. Misschien daar toch even lezen wat ik geschreven heb. |
|
|
|
|