![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ps:overmorgen ga ik bij mijn "beste" vriendin langs omdat ze lange uren in horeca werkt(restaurant wel te verstaan, geen café anders zoek je daar weer iets anders) ga deze week bij andere vriend(en vrouw langs) die op politiebureau als burger werkt(hij zou er met interne over praten) waarom ik hier (ook) begrip zoek?OMDAT IK HET WIL UITSCHREEUWEN HOE WIJ ALS OUDERS CONSTANT TEGEN DE MUUR STAAN EN NIET GELOOFD WORDEN EN ONZE DOCHTER OOK EEN SLACHTOFFER IS ALHOEWEL ZE LIEGT EN BEDRIEGT WANT DIT IS ONZE MEID NIET MEER,DIT KIND HERKENNEN WIJ NIET MEER EN DAT INSTANTIES ER KEER OP KEER INTRAPPEN IN LEUGENS WELKE EEN PUBER VERTELT!! DAAROM!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wij willen deze verantwoordelijkheid niet afschuiven! en alhoewel mijn partner zegt het is genoeg geweest met die leugens, gaat hij toch verder mee in het proces om onze dochter terug te krijgen onze grootste fout was zelf contact op te nemen met bijzondere jeugdzorg en naar bemiddelingscommissie gaan in het gedacht "geholpen" te kunnen worden:ze was zeer verliefd en zeer verward waarom gaan instanties dan alleen verder op verliefdheid en niet op verwardheid????? ps, kon niet eerder antwoorden omdat zus bijna een uur getelefoneerd met me heeft en schoonzus vandaag ook nog aan telefoon had, neen, het zijn niet wij alleen die eronder lijden, het is de hele familie... en ben deze avond nog bij huisarts geweest die wel objectief kan zijn maar ons gezin kent omdat hij 2 huizen verder woont, hij vroeg zich nu ook af hoe het verder kon en omdat we geen hoop hebben bij hoger beroep heeft hij ons een ander advies gegeven want we eerst willen uitproberen via professionele hulp ik vraag me toch af waarom we ons hier moeten "verdedigen"?is deze maatschappij zo egoistisch geworden, lijden er veel aan tunnelvisie of wat is dat?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen meer ruzie maken en zeggen dat ze kan oprotten kan jullie meer samen brengen.... Edit: trouwens weer een gigantische overload aan veel te persoonlijke informatie. Ik vrees dat ondertussen heel jullie dorp kan achterhalen over wie je alles in 't openbaar strooit. Hoe mottig jullie dochter zich ook gedraagt, ze heeft wel recht op IETWAT privacy!!!!
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 5 maart 2012 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Psychologen bieden in de regel net geen onvoorwaardelijke steun en begrip: dat is nl. niet hun job. Ook vervangen psychologen op geen enkele manier vrienden of vriendinnen, dat is evenmin hun job. Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 maart 2012 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar huis komen lijkt me toch geen optie als zowat iedereen liever heeft dat je gewoon verdwijnt?
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zever. Heel wat mensen hebben net die aanmoediging van vrienden en familie nodig om hulp te zoeken. En die aanmoediging geven ze net uit liefde, in combinatie met wanhoop (zelf niks meer kunnen doen om te helpen).
![]() |
#369 |
Lokaal Raadslid
|
![]() waarom zal het van mij afhangen als je weet dat:
ik telkens meerdere malen per week bel sinds december, (zij 1x na aandringen begeleiding) dat ik telkens moet "vragen" of ze een weekend of dagbezoek wil doorbrengen dat ik "met moeite" een hele zin geformuleerd uit haar mond krijgt, liefst antwoordt ze met ja, neen, weet ik niet het enige wat er nog aan mankeert is dat ik nog niet op mijn knieen gekropen heb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De anderen, broers en zussen ? Tja, die hebben liefst geen buitenbeentje die alle energie opeist, maar dit gaat volgens mij wel over met de jaren. De partner. Da's een ander paar mouwen. Is het zijn dochter, en wat is zijn standpunt ? Sorry, maar volgens mij een niet onbelangrijke vraag als je met twee bent om kinderen op te voeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een psycholoog kan verschillende rollen hebben...
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is in een instelling "gestoken", voor de jeugdrechter "gedaagd", en zit in een megaconflictsituatie. Ze is dan ook nog eens 15, een leeftijd waarop zowat iedereen zijn mening van belang is, BEHALVE die van de ouders, die sowieso al behoorlijk de pot opkunnen op die leeftijd (en waar ge zeker geen hele weekends mee wil rondhangen)...
![]() |
![]() |
#375 |
Lokaal Raadslid
|
![]() wat ik van haar verwacht?
Still I recall all the good times together The love we shared, the fun and the laughter How I wish you could feel what my heart says tonight dear I miss you and I wish you were here Dreams that I had they lay broken in sorrow The plans I made the hopes for tomorrow If I could I would tell you I'm lonesome tonight dear Oh I miss you and I wish you were here All through the night I will see memories passing The way you looked the sound of your laughing How I long for the touch of your hand holding mine dear Oh I miss you and I wish you were here Lord, I miss you and I wish you were here ik mis "mijn dochter"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#377 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
heb het eerste gesprek met die "zuigeling" afgewacht, terloops tijdens gesprek eens gevraagd of het idee van haar kwam dat onze dochter op 16 begeleid kon wonen weg van thuis?neen neen hoor, zeker niet uurtje later belt ze op mijn man zijn gsm, neem ik toevallig op, ze belt om te zeggen dat ze eens nagedacht heeft over onze vraag en dat ze moet toegeven dat ze gepraat had met onze dochter over begeleiding naar volwassenheid. kon de smoes nog slechter zijn?kan je raden van waar haar idee kwam, alleen, ze had precies niet goed opgelet op de schoolbanken, want het is nu vanaf 17 jaar... voor de rechter gedaagd?neen hoor, we hadden een fijne consulente van de jeugdrechter tot die pipo van een vent haar dochters ging aanspreken om over het dossier uit te horen, ze belde me zelf hierover op om te zeggen dat ze niet anders kon dan "het dossier"(je bent en blijft een nr) door te geven.Op mijn vraag of hij haar dochters bedreigd had?neen, dat nu ook niet maar als ik goed verstaan had, had ze geantwoord:ze kennen hem.... en dan kregen we de leuke nieuwe consulente die van meet af "ingrijpend" was,ik dacht hier hebben we eindelijk eentje met vat op de zaak, dadelijk werd door haar toedoen gsm van dochter afgenomen om contacten met hem te vermijden en zorgde voor contactverbod door jr alleen ik was zo idioot om dat gesprek met haar vriendin op de avond dat ze me aanviel, waar de vriendin dus beweerde dat onze dochter elke dag een nieuw verhaal vertelde met trillende stem over nieuwe blauwe plekken.(op de vraag wanneer dit gestart was, viel dit samen met begin relatie met die vent!) Ik wist en weet dat er geen enkel kans was dat dit waar was maar was zeer bezorgd WAAROM onze dochter dit vertelde?waren het ziekelijke leugens, was het om aandacht te krijgen of wat zat er achter(iemand uit onze omgeving opperde de mogelijkheid dat dit misschien door die vent was toegebracht daar ze elke dag de bus eerder(45 min) nam(of beter gezegd bij hem in de auto stapte), wat je ook deed om dit te verhinderen?had hij dit aangebracht? dus...ik gaf in goed vertrouwen dit aan de consulente met het idiote gedacht dat zij met de psycholoog of kinderpsychiater hierover zou spreken.. neen hoor, ze wierp zelfs bij de jeugdrechter op dat onze dochter verteld had aan enkele leerlingen dat haar vader haar mishandelde, ik heb toen dadelijk gerepliceerd dat 1 meisje dit schreef, dat ik dit aan onze dochter gevraagd had en dat zij zei dat ze dit nooit gezegd had aan dit meisje! en het was dus de consulente die ervoor gezorgd had dat dit voor de jeugdrechter kwam en ze vroeg ook aan onze dochter of ze ook met de jr wou spreken, heb toen dadelijk gevraagd of wij ook mochten met jr spreken en met onze advocaat? echt, ga kijken op jongerenwelzijn, vind je terug dat je met al je vragen bij de consulente terecht kan ook wat je rechten zijn... telefonisch heb ik die laatste vraag 2x gesteld en 2x kreeg ik te horen dat ik dat zelf aan de jr kon vragen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik heb alles al geprobeerd:boos, moederlijk, lief, bezorgd, niks wat hielp... ![]() "een gerust" geweten...neen, rudy, ik heb géén rust meer...niet psychisch, niet fysiek, ik heb de opmerking van velen gekregen toen dochter pas werd geplaatst, nu heeft je gezin even ademruimte en "rust" neen hoor, dit is geen rust, dit is een gezinslid "ontrukt" uit het gezin... "Hoe meer je roept en tiert, hoe slechter het resultaat." dat is voorbij, dit hielp idd niet, nu is het meer gelatenheid in de hoop dat ze ons "eens" zal missen...alhoewel dit sprankeltje héél erg klein is geworden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Lokaal Raadslid
|
![]() neen, dat weet ik ook dat ze nu een hele rugzak meezeult maar ik mis de eerlijke meid die empatisch, sympathiek kon zijn en daar is bitter weinig van overgebleven momenteel zelfs niets...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit vraag ik toch allemaal niet? Ik heb aanhalingstekens gebruikt omdat dat vermoedelijk de manier is waarop je dochter op de dingen aankijkt... cirkels lopen...
![]() |