Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2010, 18:17   #361
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een hond is toch ook bezit?
En iemand met dergelijke hersenkronkels noemt men een "moslim"! Tja...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:20   #362
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Je niveau daalt met elke post.

Ik geloof inderdaad niet in het bestaan van rationeel denken. Daarom vroeg ik naar je definitie ervan. Je maakte er een ad hominem van.

Verder (en nu wordt het grappig):

Voor welke stelling moet ik een bewijs leveren?

Dat je non sequiturs kakt, dat je mij woorden in de mond legt en dat je nog altijd niet hebt begrepen wat ik bedoel met wetenschap laten wij even daartussen.
Je mag wel altijd illustreren waar ik zeg dat religie belangrijker is dan wetenschap.
Als je het doet zal ik misschien overwegen om serieuzer te argumenteren. Momenteel spiegel ik jouw niveau.
Grappig, ik doe hetzelfde, volgens Marie-Claire Foblets mag ik tenslotte niet gemeen zijn tegen mensen zoals jou, zeker niet als je dan nog in fabeltjes gelooft. Islam etc. is tenslotte niet veel anders dan de oorspronkelijke versie (aka niet kinderversie) van de verhalen van de gebroeders Grimm met het verschil dat religies effectief mensen hebben die er in geloven. Ik spiegel me simpelweg aan het niveau van post 8 in dit topic, zo laag zakken lukt me niet dus het verbaast me niet dat je mijn punt niet vat. En over je vraag "
-Waar beweer ik eigenlijk dat men door religie geinspireerde verklaringen op materiele fenomenen moet aanvaarden?" gezien je mening over besnijdenis en vrouwenrechten kan het je niet verbazen dat er heir van mening zijn dat je je religie boven rationaliteit plaatst. Dat je rationaliteit op zich verwerpt verklaart evenzeer veel.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:23   #363
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Grappig, ik doe hetzelfde, volgens Marie-Claire Foblets mag ik tenslotte niet gemeen zijn tegen mensen zoals jou, zeker niet als je dan nog in fabeltjes gelooft. Islam etc. is tenslotte niet veel anders dan de oorspronkelijke versie (aka niet kinderversie) van de verhalen van de gebroeders Grimm met het verschil dat religies effectief mensen hebben die er in geloven. Ik spiegel me simpelweg aan het niveau van post 8 in dit topic, zo laag zakken lukt me niet dus het verbaast me niet dat je mijn punt niet vat. En over je vraag "
-Waar beweer ik eigenlijk dat men door religie geinspireerde verklaringen op materiele fenomenen moet aanvaarden?" gezien je mening over besnijdenis en vrouwenrechten kan het je niet verbazen dat er heir van mening zijn dat je je religie boven rationaliteit plaatst. Dat je rationaliteit op zich verwerpt verklaart evenzeer veel.
Ik heb daarna nog een post gezet.

Mijn mening over besnijdenis en vrouwenrechten was niet waar. Ik vind het enkel geweldig om verzuurde Vlamingen op stang te jagen, wetend dat ze woedend en schuimbekkend achter hun computer zitten.

Dus, zou je mijn vragen willen beantwoorden?

Maar dan echt. Alsof je een examen hebt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:23   #364
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Om het toch even te doen:

-Waar beweer ik dat religie belangrijker zou zijn dan wetenschap? Belangrijker waarvoor, overigens?

-Waar beweer ik dat de wetenschap iets niet in de perfectie kan verklaren? (die is moeilijker, maar je moet subtiliteiten onderscheiden, ik denk dat SAW-ers dit wel kunnen)

-Waar beweer ik dat aangezien de wetenschap geen volkomen coherent model kan construeren, we een religieuze verklaring moeten aanvaarden?

-Waar beweer ik eigenlijk dat men door religie geinspireerde verklaringen op materiele fenomenen moet aanvaarden?

Kan iemand die vragen beantwoorden?

???
Oud 18 november 2010, 18:24   #365
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een van de gevallen was het zo dat de leerkracht lassen het niet nodig vond om te vertellen dat lashandschoenen nodig waren. Na enkele klachten van de ouders besloot de directeur om niets te doen.

Ik heb zo hopen van die indianenverhalen.
En op zo'n individueel geval of flater oordeel jij of een school goed of slecht is? Amaai dan als wij de islam moeten beoordelen....
Je volgt dus een opleiding voor lasser?
Oud 18 november 2010, 18:26   #366
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op zo'n individueel geval of flater oordeel jij of een school goed of slecht is? Amaai dan als wij de islam moeten beoordelen....
Je volgt dus een opleiding voor lasser?
Was het maar waar. Dat is immers een knelpuntberoep.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:26   #367
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Was het maar waar. Dat is immers een knelpuntberoep.
Mijn huidige opleiding is ook voor een knelpuntberoep.

Een knelpuntberoep dat op nr1 in het lijstje staat.

Ik betwijfel dat ik ooit in bedrijven zal werken wegens mijn afkeer voor dat milieutje, maar moest dat toch zijn, ga ik van zodra ik racistische en zure praat verkoop van de mensen onder mij hun leven direct zuur beginnen maken.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 november 2010 om 18:31.
Oud 18 november 2010, 18:27   #368
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever. Iedereen behandelt zijn kinderen min of meer als eigendom. Iedere ouder vindt dat h/zij bepaalt hoe het kind op te voeden, welke waarden ze meegeven enzovoort. Eigenlijk zou de overheid voor de grap eens wettelijk moeten vastleggen hoe kinderen moeten opgevoed worden: dan staan de mensen met fakkels en hooivorken in de Wetstraat.
Kinderen zijn je verantwoordelijkheid, niet je "eigendom"! Je bent dus verantwoordelijk voor hun opvoeding en welzijn enz
Het is niet omdat moslims hun vrouw als een "eigendom" beschouwen met de waarde van een paar geiten of zo...

Laatst gewijzigd door andev : 18 november 2010 om 18:30.
Oud 18 november 2010, 18:33   #369
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kinderen zijn je verantwoordelijkheid, niet je "eigendom"! Je bent dus verantwoordelijk voor hun opvoeding en welzijn enz
Het is niet omdat moslims hun vrouw als een "eigendom" beschouwen met de waarde van een paar geiten of zo...
En toch behandelen veel mensen hun kinderen min of meer als hun eigendom. Dat heeft weinig te maken met geiten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:35   #370
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch behandelen veel mensen hun kinderen min of meer als hun eigendom. Dat heeft weinig te maken met geiten.
Anders wel een leuke redenering.

"Mensen behandelen hun kinderen als eigendom. Dit komt door geiten."
Oud 18 november 2010, 18:36   #371
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik betwijfel dat ik ooit in bedrijven zal werken wegens mijn afkeer voor dat milieutje, maar moest dat toch zijn, ga ik van zodra ik racistische en zure praat verkoop van de mensen onder mij hun leven direct zuur beginnen maken.
Allochtonen krijgen geen leidinggevende functies..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:36   #372
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
??? Bedoel je "...zodra ik racistische en zure praat ontvang van de mensen..."? Zure praat verkoop je heir aan de lopende meter, hoe je het momenteel geschreven hebt klopt niet.

Citaat:

Mijn mening over besnijdenis en vrouwenrechten was niet waar. Ik vind het enkel geweldig om verzuurde Vlamingen op stang te jagen, wetend dat ze woedend en schuimbekkend achter hun computer zitten.

Je geeft toe dat je een trol bent, dan is het zinloos verder op je in te gaan, goededag.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 18 november 2010 om 18:37.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:36   #373
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar dan wel? Jouw diploma lijkt me nu net iets om in, of toch voor een bedrijf te gaan werken. Iets waarmee je niet zelfstandige of zo wordt.
Oud 18 november 2010, 18:37   #374
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

U kan nu dus volkomen legaal geaddresserd worden als trol..
Oud 18 november 2010, 18:37   #375
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
??? Bedoel je "...zodra ik racistische en zure praat ontvang van de mensen..."? Zure praat verkoop je heir aan de lopende meter, hoe je het momenteel geschreven hebt klopt niet.
Zou je vooraleer je verdergaat aub mijn vragen willen beantwoorden?

Je beweert namelijk dat ik bepaalde dingen zei. Staaf dit.
Oud 18 november 2010, 18:38   #376
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Waar dan wel? Jouw diploma lijkt me nu net iets om in, of toch voor een bedrijf te gaan werken. Iets waarmee je niet zelfstandige of zo wordt.
Priester ?
is dat geen knelpuntberoep ?
Oud 18 november 2010, 18:38   #377
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
http://www.halotrust.org/home/recruitment.aspx

Zoiets zie ik zitten.

Moest ik hier blijven: wellicht Infrabel.
Oud 18 november 2010, 18:38   #378
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Wat religie betreft:

Atheisme lijkt logisch, maar in feite is het een fout die men maakt door te denken dat alles logisch te benaderen valt.
Alles moet inderdaad wel logisch te verklaren zijn, alleen is de wetenschap nog niet ver genoeg om dat te doen. Er was een tijd dat de mensen niet begrepen wat een bliksem of whatever was enz... en ze verklaarden dat door er een "god" aan te verbinden, en meer uitleg hadden ze niet meer nodig!
Er zijn dus honderden, duizenden "goden" geweest doorheen de menselijke geschiedenis! Bij gebrek aan communicatie vond men soms meerdere goden uit voor hetzelfde fenomeen naar gelang de plaats waar je stond op de planeet.
Dus, eenvoudig samengevat: wat we nog altijd niet begrijpen = bewijs dat god bestaat. Hoe lang nog?
Oud 18 november 2010, 18:39   #379
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft toe dat je een trol bent, dan is het zinloos verder op je in te gaan, goededag.
Zou jij de leugens die je over mij verspreidt kunnen staven?
Oud 18 november 2010, 18:57   #380
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Om het toch even te doen:

-Waar beweer ik dat religie belangrijker zou zijn dan wetenschap? Belangrijker waarvoor, overigens?

-Waar beweer ik dat de wetenschap iets niet in de perfectie kan verklaren? (die is moeilijker, maar je moet subtiliteiten onderscheiden, ik denk dat SAW-ers dit wel kunnen)

-Waar beweer ik dat aangezien de wetenschap geen volkomen coherent model kan construeren, we een religieuze verklaring moeten aanvaarden?

-Waar beweer ik eigenlijk dat men door religie geinspireerde verklaringen op materiele fenomenen moet aanvaarden?

Kan iemand die vragen beantwoorden?
Niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be