Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 21:19   #361
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

7

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 november 2010 om 21:22.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 21:23   #362
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ach ja, als iemand me de hand schudt dan fantaseer ik dat i zn hand in mn kut daagt, zoiets?

Echt niet te doen ... wat is het volgende een kus op de wang = yw.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 21:23   #363
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
7
Mag jij dat, als je al geen handje mag schudden? Heeft Mo daar geen quota voor vastgelegd in de qu'ran?

Laatst gewijzigd door Ninelle : 21 november 2010 om 21:24.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 21:24   #364
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Echt niet te doen ... wat is het volgende een kus op de wang = yw.
Een kus op de wang staat gelijk aan de tong in je reet dauwen ofzo
Oud 21 november 2010, 21:25   #365
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Mag jij dat, als je al geen handje mag schudden? Heeft Mo daar geen quota voor vastgelegd in de qu'ran?
Ik mag alles
Oud 21 november 2010, 21:28   #366
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kus op de wang staat gelijk aan de tong in je reet dauwen ofzo

Ik schud dan geen handen meer moest dat zo zijn ...
Oud 21 november 2010, 21:29   #367
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mag alles

Goed voor u ...

Long live freedom !
Oud 21 november 2010, 22:09   #368
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat het omgekeerd is, man en vrouw zijn gelijk en dat is zelfs bij wet vastgelegd, ook in de Belgische wetgeving is dit zo, wat begrijp jij daar eigenlijk niet aan?
jaja
Soms,... als ik jou bezig hoor, lijk je wel op een dolle mina van het eerste uur ( als compliment bedoelt )... die eeuwige beklemtoning verraad net ergens dat het toch niet helemaal dat is.
En dat is het ook niet, die volledige wettelijke gelijkheid _ die misschien wel al langer als principe betekend was _ heeft tot op vandaag _ of toch tot zeer recentelijk _ nog af te rekenen met kleine stukjes wetsartikelen die nog steeds niet conform dat principe zijn.
We zijn nu einelijk zover moest er nog zo'n gedrochtje ergens overblijven dat automatisch kan geïnterpreteerd worden voor beiden seksen, wat daarvoor nog een volledig herschrijven inhield.
Dus kom nu aub niet af dat het de 'normaalste' meest evidente en sinds lange traditie uitgemaakte zaak zou zijn.
We zijn ocharme zelf pas in fase verzeild geraakt en de kinderziekten zijn er lange nog niet uit en de praktijk is al helemaal nog steeds geen weerspiegeling ervan.

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk maar weer eens volkomen ongelijk wat betreft het afdwingbaar karakter van wat een ander mens zijn gebruik of gewoonte zou betreffen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:15   #369
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Vrouwen hebben zelfs meer rechten dan mannen hier, ze zijn gewoon de baas.
In zekere zin is dat zo ( in andere zin dan weer lange niet )
Dát heb je nu eenmaal met een emancipatie... dat gaat in een soort van slingerbeweging ( we zijn ondertussen in golf 2 , praktisch in golf 1001 aanbeland ) .... wat je nu vaak ziet/hoort is dat de vrouw perfect gelijkwaardig is aan de man waar verondersteld wordt dat de man maar niet moet tegenpruttelen om bepaalde voormalige vrouwen-taken uit te voeren ... maar dat dit of dat toch wel een typische mannen-taak is.
Oud 21 november 2010, 22:19   #370
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Theoretisch gezien zou ik mogelijk gelijk kunnen hebben???
De Belgische wetgeving is anders zeer duidelijk, blijkbaar begrijpt u dat niet, wat uw probleem is en niet het mijne, laat dit duidelijk zijn.
Vrouwen hebben hier meer rechten dan waar ook ter wereld, dus wanneer jij je zou druk maken over vrouwenrechten is Vlaanderen niet waar je moet wezen;dan kun je beter ijveren in een of ander land waar islam de positie van vrouwen bepaald.

Ik ben steeds blij als jij beklemtoont dat vrouwen hier zowat de meeste rechten hebben en een gelijkwaardige positie bekleden....
en steeds weer erg teleur gesteld anderzijds te moeten aanhoren dat het je blijkbaar allemaal teveel is geworden en je dat wat wilt beknotten.
Oud 21 november 2010, 22:29   #371
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je dramatiseert. Het lijkt wel of je het handschudden op het zelfde niveau zet als penetreren of verkrachten of zo. Je geeft het een sexuele lading die het niet heeft.
Of het nu een kwestie van dramatiseren is of niet het, doet er niet toe, het is steeds iets subjectief ... daar komt het op neer... en je 'verplicht' niemand daartoe al is het de norm of het gebruik.... ook daar komt het op neer
Die norm of dat gebruik is ook iets dat nogal verschilt naarmate je een 50-tal km verdergaat, of de plaatselijke traditie, de subjectieve invulling van de enkeling, whatsoever.

Kijk , als ik als man een andere man begroet met een wangkus dan hangt het verdomme sterk af in welke antourage ik me hier in Vlaanderen bevindt.... dus ik kijk daar mee uit... je probeert dat in te schatten.
Die ik dat echter zonder dat deftig in te schatten dan is volgende uitdraai mogelijk :
Soms kan dat, soms is het zelfs gebruikelijk/vereist, soms bekijkt men me nogal erg vies en een enkel keer kan ik me aan een paar klappen.
Oud 21 november 2010, 22:33   #372
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan lieg je. Mij maak je niet wijs dat die weigeren om een polleke te geven.
misschien doen ze dat net niet uit .... beleefdheid
Oud 21 november 2010, 22:42   #373
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
waarom eigenlijk?
je toont op dit forum een uitgesproken afkeer van de 'arme vlaming'.
ik begrijp niet goed waarom je dan tussen al die mensen wil blijven wonen.
Het is niet omdat iemand's familie hier al generaties woont dat die geen kritisch zicht kan hebben op wat gebeurt en geen afkeer krijgt van een bepaalde politieke demagogie.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:59   #374
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus maw omwille van geen hand geven of geen kus op de wang ga jij iemand terug sturen naar een land waar hij nog niet eens geboren is ??...
Maar zo iemand legt zichzelf wel serieuze beperkingen op op de arbeidsmarkt. Ik zou iemand met dergelijke opvattingen alleszins nooit aannemen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:02   #375
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jaja
Soms,... als ik jou bezig hoor, lijk je wel op een dolle mina van het eerste uur ( als compliment bedoelt )... die eeuwige beklemtoning verraad net ergens dat het toch niet helemaal dat is.
En dat is het ook niet, die volledige wettelijke gelijkheid _ die misschien wel al langer als principe betekend was _ heeft tot op vandaag _ of toch tot zeer recentelijk _ nog af te rekenen met kleine stukjes wetsartikelen die nog steeds niet conform dat principe zijn.
We zijn nu einelijk zover moest er nog zo'n gedrochtje ergens overblijven dat automatisch kan geïnterpreteerd worden voor beiden seksen, wat daarvoor nog een volledig herschrijven inhield.
Dus kom nu aub niet af dat het de 'normaalste' meest evidente en sinds lange traditie uitgemaakte zaak zou zijn.
We zijn ocharme zelf pas in fase verzeild geraakt en de kinderziekten zijn er lange nog niet uit en de praktijk is al helemaal nog steeds geen weerspiegeling ervan.

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk maar weer eens volkomen ongelijk wat betreft het afdwingbaar karakter van wat een ander mens zijn gebruik of gewoonte zou betreffen.
Dolle mina van het eerste uur? Met dat soort feminisme heb ik gelukkig nooit te maken gehad of zelfs maar interesse voor gehad.
Maar wanneer u bedoeld dat ik het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen, hun toegang tot de arbeidsmarkt, het recht op eigen seksuele geaardheid en recht om zelf te bepalen in welke mate zij moederschap willen combineren met andere aspecten die zij in hun leven belangrijk vinden met vuur verdedig heeft u dat heel goed gezien, iedere ideologie die vrouwen anders probeert wijs te maken zie ik als achterlijk, u niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:03   #376
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Ik ben steeds blij als jij beklemtoont dat vrouwen hier zowat de meeste rechten hebben en een gelijkwaardige positie bekleden....
en steeds weer erg teleur gesteld anderzijds te moeten aanhoren dat het je blijkbaar allemaal teveel is geworden en je dat wat wilt beknotten.
Wat zou ik willen beknotten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:04   #377
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus maw omwille van geen hand geven of geen kus op de wang ga jij iemand terug sturen naar een land waar hij nog niet eens geboren is ??...
Het blok wil dat doen omwille van een hoofddoek:
Citaat:
"Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 november 2010 om 23:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:06   #378
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal mijn vlaamse werkgever niet graag horen.
Uw vlaamse werkgever is de overheid. Die krijgt geld van de brave burgers. De brave burgers vinden het niet erg dat je ontslag neemt. Dan moeten we niet betalen voor al onze feestdagen en die van de islam erboven op, die je krijgt van je linkse directeur (die met belastinggeld gul is).
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:07   #379
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet agressief. U moet eens leren om niet constant over 'jou' en 'je' te spreken want u weet niet wie ik ben en wat ik doe. Godzijdank, want mensen als u daar heb ik geen nood aan.

Nogmaals: u hebt geen cultuur. En handen schudden heeft niks te maken met uw normen en waarden. Als iemand weigert u een hand te geven dan is dat maar zo.
Vlamingen hebben geen cultuur. Onze cultuur is alvast veel humaner dan de islamcultuur. Wij verminken onze kinderen niet. Om slechts 1 voorbeeld te geven.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 november 2010 om 23:13.
Oud 21 november 2010, 23:08   #380
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vinger wijzen en veralgemenen zijn eigen aan sommige mensen , ik hoop dat ze het ooit afleren want het loopt de spuigaten uit .
Citaat:
Nogmaals: u hebt geen cultuur. En handen schudden heeft niks te maken met uw normen en waarden. Als iemand weigert u een hand te geven dan is dat maar zo.

Links op zijn best.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be