![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie ... een medeforummer, zijn naam was pinda, pindar ... plots verdwijnt hij in een zwart gat ... ook zijn woorden verdwijnen plots ... Dan komt hij plots terug, heel even ... daar is het zwarte gat weer ... [/regressiemodus] Heftige shizzle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Minister-President
|
![]() hahahha, ja het begrip hindoe onzin vind ik leuk. Hindoe mythologie moet je echt eens gaan lezen, want dan pas ga je ontdekken wat hindoe onzin is. Zelf vind ik soms Hindoes gewoon nutteloos voor deze wereld en ik zou elke hindoe man best een zelfmoordpil willen geven, met de mededeling dat het een goed middel is tegen alle kwalen en tot samadhi leidt. Ja, waarom zouden wij niet mogen streven naar een hindoevrije wereld? Zijn Hindoes nu zo bijzonder of zo lekker dat zij noodzakelijk zijn op deze planeet. Teveel Hindoes lijkt mij wel ongezond voor de mensheid als geheel. Dus is het een zegen dat jij en andere Belgen of Hollanders er zijn; dus vermenigvuldig je in tienvouden en redt je volk en ras, voor de moslims je outbreeden.
dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
http://www.thewinningsage.com/ 1. Winning Sage Digital Course: $67 Nothing shipped. Download the entire program. Listen on your computer or Mp3 player. 2. Winning Sage Physical Course: $127 + shipping Entire program shipped to your address on DVD, CD and book. 3. The Winning Sage Platinum Package Including Both The Physical and Digital Course ($127 + Shipping & Handling) Recommended! Everything above (usual price $194). Save 30%. Download the entire program today and receive the physical copy in your mail. Regular Price for Complete Course $194 Today $127 Voorts bestaat het 'bewijs' uit verklaringen van de vrouw in kwestie. Maar in een ding heb je wel gelijk: met jouw achtergrond kan je inderdaad meer leren van deze charlatan dan van Stephen Hawking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel reincarnatie op dit forum een hobby van jou is betekent dat niet dat het ook in het werkelijke leven mogelijk is of dat jij er iets vanaf weet. ![]() Ik moet trouwens helemaal niet bewijzen dat iets niet bestaat, het zijn diegenen die beweren diat iets bestaat die dat moeten aantonen. Elementaire logica die je nog altijd niet doorhebt, dat voorspelt vast niet goeds over je volgende leven. Kwal, lastig steekinsect, nematode? ik zou er niet teveel van verwachten als ik jou was. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 23 februari 2011 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
Verder dan dat gaat het niet, want zelfs een idioot als hij beseft dat hij te weinig onderlegd is in om dieper en concreter op de zaken in te gaan. Dus houdt hij het bij oneliners en boutades. Als we hem echter beu zijn, volgt zijn onvermijdelijke ban, waarna hij enkele weken van het scherm verdwijnt. Dan reïncarneert hij in een nieuwe nick. Circle of life. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
An ad hominem (Latin: "to the man"), short for argumentum ad hominem, is an attempt to link the validity of a premise to a characteristic or belief of the person advocating the premise. The ad hominem is a classic logical fallacy, but it is not always fallacious; in some instances, questions of personal conduct, character, motives, etc., are legitimate and relevant to the issue. De invraagstelling van uw houding en gedrag is legitiem, u bent de zoveelste reïncarnatie van een alom bekende forumtroll. Tijdens je vorige uitstapjes naar politics hield je het niet vaak langer dan één dag uit, daarom dat er veel mensen terughoudend reageren. Ze verwachten dat je binnenkort weer vertrekt en al je posts verwijderd worden. Je claimt dan nog eens veel uitzonderlijke dingen zonder er bewijs voor te geven, en vervolgens ontwijkend te reageren als ernaar gevraagd wordt. EN dan nog eens alle tegenargumenten te negeren of af te wijzen als 'deel van de samenzwering'.
![]() |
![]() |
#369 |
Staatssecretaris
|
![]() 2 artikels die volstaan met "wetenschappers claimen dit en dat", "deze of gene discipline zal revolutioneren" etc. Maar geen enkele link naar ook maar enig onderzoek, zelfs geen fatsoenlijke uitleg in de artikels zelf.
Klassiek Pindar-gedrag.
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 23 februari 2011 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dan herinner ik me dat er mensen zoals Harrie zijn, en het dus vrij goed mogelijk is dat Pindar serieus is. ![]()
![]() |
![]() |
#372 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja? Dan heb ik vast over de links naar de studies heen gelezen, jij kan ze vast wel aanduiden dan.
![]()
![]() |
#373 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Heb ik in uw laatste post ook gedaan.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 23 februari 2011 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Staatssecretaris
|
![]() Kijk, als ik uw vorm van bewijs moet accepteren, de wollige 'je moet het voelen' versie van bewijs, dan is ALLES waar. ALLES wat ooit bedacht en gezegd is, is dan de waarheid, van Zeus tot Doctor Who tot palmlezen en de XIVde dimensie. Ik VOEL die dingen allemaal met mijn hart aan en ze zijn waar?
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
Een oog kan zichzelf nooit zien... En verder uit de meegegeven link: "Maar gaat men vanuit dagbewustzijn op zoek naar zijn onderliggende staat dan zal niets gevonden worden. Uiteindelijk kan dat zoeken alleen plaats vinden door de onderliggende aanwezigheid van dat vormloze bewustzijn zelf, waarop een dikke laag van denkmatige zoekinstructies ligt. Wanneer dat alles wegvalt kan er plots de realisatie zijn van dat altijd aanwezige maar onvindbare, onkenbare, bewustzijn. Het is het laatst overgeblevene. De laatste stap terug. Wat zoekt realiseert zich al volledig zichzelf te zijn. En d�*t zonder enige gedachte. Verder terug bestaat niet. Dat kan dus nooit een realisatie van het dagbewustzijn, van de persoon, zijn. Het is de realisatie van de laatste staat. De Ongrond." Deze ervaring is met niets, maar dan ook niets vergelijkbaar met de ervaringen die we met ons dagbewustzijn kunnen meemaken, of het nu een orgasme is of de redding van een zekere dood. Euforie, doodsangst en extase komen slechts voort uit de modus van het dagbewustzijn. Bij de hoogste staat van verlichting (samadhi), ontbreekt elke van die eigenschappen en is er slechts zuiver bewustzijn, onberoerd, grensloos en los van tijd en ruimte. Verder dan deze uitleg daarover, kan ik je met de beste wil van de wereld niet geven. Ik hoop alleen dat je niet in je vooroordeel daarover blijft steken (neem dit niet persoonlijk aub) en dat je ooit besef zult krijgen van je (onze) onwetendheid (avidya) over je (ons) diepste wezen dat je (we) eeuwig bent (zijn). Tad Tvam Asi. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Voor wie het interesseert: http://www.leela-yoga.be/Patanjali_NL_geordend.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
|
![]() Ik heb mezelf genoeg geïnformeerd over reïncarnatie (en dat niet enkel van één internetdocu, ik was er al lang van overtuigd voordat ik deze of gene docu bekeken heb).
Een van de meest overtuigende zaken (naast de boeken die ik erover gelezen heb) die ik heb meegemaakt was een flashback naar een vorige leven, spontaan, zonder hulp van een reïncarnatietherapeut of een medium die het tegen me zei. Het is denk ik waar Diego Raga hierboven dan ook op doelt. Deze ervaring is persoonlijk. . Als het over bewustzijnsfenomenen gaat dan is je eigen ervaring een goede leermeerster. Veel skeptici zijn bang hun eigen ervaring te vertrouwen. Zoals ik hierboven al gequote heb: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 24 februari 2011 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg waren het flashbacks op momenten dat ik sliep in mijn vorige leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() Ik ben de reïncarnatie van Merlijn.
Echt waar! |
![]() |
![]() |