Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 18:13   #361
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IceColdIsWarmLOL Bekijk bericht
Dat, beste kerel, moet je dan OOK bewijzen!
De statement die je maakt is te simpel en te veel wishfull thinking!
Niet zo maar wat komen lullen waar je niks van weet!
[regressiemodus]
Ik zie ... een medeforummer, zijn naam was pinda, pindar ... plots verdwijnt hij in een zwart gat ... ook zijn woorden verdwijnen plots ... Dan komt hij plots terug, heel even ... daar is het zwarte gat weer ...
[/regressiemodus]

Heftige shizzle.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:16   #362
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

hahahha, ja het begrip hindoe onzin vind ik leuk. Hindoe mythologie moet je echt eens gaan lezen, want dan pas ga je ontdekken wat hindoe onzin is. Zelf vind ik soms Hindoes gewoon nutteloos voor deze wereld en ik zou elke hindoe man best een zelfmoordpil willen geven, met de mededeling dat het een goed middel is tegen alle kwalen en tot samadhi leidt. Ja, waarom zouden wij niet mogen streven naar een hindoevrije wereld? Zijn Hindoes nu zo bijzonder of zo lekker dat zij noodzakelijk zijn op deze planeet. Teveel Hindoes lijkt mij wel ongezond voor de mensheid als geheel. Dus is het een zegen dat jij en andere Belgen of Hollanders er zijn; dus vermenigvuldig je in tienvouden en redt je volk en ras, voor de moslims je outbreeden.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:23   #363
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als mensen hun bewustzijn (de bron van alles) eens willen veruimen ipv zich te laten opsluiten in een materialistische kooi:

Bron

En vergis je niet. Deze vrouw heeft haar bewustzijn gebruikt om zoveel mogelijk 'wedstrijden" te winnen. bv een spreuk opsturen om iets te winnen, Een zin afmaken. O.m. dat soort dingen. Zo heeft zij een compleet huis gewonnen , en de pool bestond uit meer dan 2 miljoen mensen.
Ik denk dat ik van haar meer kan leren dan eens kijken Stephen Hawking of zo!
Onderaan op deze pagina de verklaring.

http://www.thewinningsage.com/

1. Winning Sage Digital Course: $67

Nothing shipped. Download the entire program. Listen on your computer or Mp3 player.
2. Winning Sage Physical Course: $127 + shipping

Entire program shipped to your address on DVD, CD and book.
3. The Winning Sage Platinum Package Including Both The Physical and Digital Course ($127 + Shipping & Handling)

Recommended! Everything above (usual price $194). Save 30%. Download the entire program today and receive the physical copy in your mail.

Regular Price for Complete Course $194 Today $127

Voorts bestaat het 'bewijs' uit verklaringen van de vrouw in kwestie. Maar in een ding heb je wel gelijk: met jouw achtergrond kan je inderdaad meer leren van deze charlatan dan van Stephen Hawking.
Oud 23 februari 2011, 18:27   #364
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat, beste kerel, moet je dan OOK bewijzen!
De statement die je maakt is te simpel en te veel wishfull thinking!
Niet zo maar wat komen lullen waar je niks van weet!
Newsflash @ Pindar :

Hoewel reincarnatie op dit forum een hobby van jou is betekent dat niet dat het ook in het werkelijke leven mogelijk is of dat jij er iets vanaf weet.

Ik moet trouwens helemaal niet bewijzen dat iets niet bestaat, het zijn diegenen die beweren diat iets bestaat die dat moeten aantonen.

Elementaire logica die je nog altijd niet doorhebt, dat voorspelt vast niet goeds over je volgende leven. Kwal, lastig steekinsect, nematode?
ik zou er niet teveel van verwachten als ik jou was.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 februari 2011 om 18:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:15   #365
Steve_M

Standaard

Citaat:
Absoluut! Zo'n drol als Stephen Hawking of snapt er niks van of liegt ons bewust voor. Ik vermoed voornamelijk het laatse. En iedereen trapt er in! Zeker omdat ie via een rolstoel en zo lekker zielig overkomt. En ja, dan papegaait iedereen hem na. gossie gossie wat slim
Oeioei, zo agressief? Leg nu eens rustig uit waar Hawking over liegt en presenteer je alternatieven.
Oud 23 februari 2011, 20:24   #366
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oeioei, zo agressief? Leg nu eens rustig uit waar Hawking over liegt en presenteer je alternatieven.
Nu vraag je veel hoor. De forumtrol voelt zich het best bij korte, hapklare en spottende opmerkingen.

Verder dan dat gaat het niet, want zelfs een idioot als hij beseft dat hij te weinig onderlegd is in om dieper en concreter op de zaken in te gaan. Dus houdt hij het bij oneliners en boutades.

Als we hem echter beu zijn, volgt zijn onvermijdelijke ban, waarna hij enkele weken van het scherm verdwijnt. Dan reïncarneert hij in een nieuwe nick. Circle of life.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 20:30   #367
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als we hem echter beu zijn, volgt zijn onvermijdelijke ban, waarna hij enkele weken van het scherm verdwijnt. Dan reïncarneert hij in een nieuwe nick. Circle of life.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
btw de modjes zijn ingelicht over je gedrag! Namelijk het insinueren van het een en ander.
Ons genie.
Oud 23 februari 2011, 21:51   #368
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ad Hominem

ik ben te niet te weinig onderlegd hoor, jullie hebben echter, zoals Exodus ook zegt, je wereldbeeld al klaar. Da's alles.

Liever een ander gek vinden dan je eigen wereldbeeld bijstellen.

Anderzijds, ik verwacht niet te veel van de 'mensen' hier.
Ik heb wel geleerd de lat niet al te hoog te leggen voor hier.
Een ad hominem is niet altijd een drogreden, zie de definitie van ad hominem:

An ad hominem (Latin: "to the man"), short for argumentum ad hominem, is an attempt to link the validity of a premise to a characteristic or belief of the person advocating the premise. The ad hominem is a classic logical fallacy, but it is not always fallacious; in some instances, questions of personal conduct, character, motives, etc., are legitimate and relevant to the issue.

De invraagstelling van uw houding en gedrag is legitiem, u bent de zoveelste reïncarnatie van een alom bekende forumtroll. Tijdens je vorige uitstapjes naar politics hield je het niet vaak langer dan één dag uit, daarom dat er veel mensen terughoudend reageren. Ze verwachten dat je binnenkort weer vertrekt en al je posts verwijderd worden. Je claimt dan nog eens veel uitzonderlijke dingen zonder er bewijs voor te geven, en vervolgens ontwijkend te reageren als ernaar gevraagd wordt. EN dan nog eens alle tegenargumenten te negeren of af te wijzen als 'deel van de samenzwering'.
Oud 23 februari 2011, 22:36   #369
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

2 artikels die volstaan met "wetenschappers claimen dit en dat", "deze of gene discipline zal revolutioneren" etc. Maar geen enkele link naar ook maar enig onderzoek, zelfs geen fatsoenlijke uitleg in de artikels zelf.

Klassiek Pindar-gedrag.
Oud 23 februari 2011, 22:40   #370
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet overtuigd van de kracht van bewustzijn?
er zijn zelfs echte wetenschappers (ik geloof het niet) maar wel wat ze schrijven, ra ra

http://www.indiadaily.com/editorial/3081.asp
Soms verdenk ik jou ervan een construct te zijn met als enige doel echte believers zoals exodus helemaal in hun blootje te zetten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 23 februari 2011 om 22:41.
Oud 23 februari 2011, 22:43   #371
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Soms verdenk ik jou ervan een construct te zijn met als enige doel echte believers zoals exodus helemaal in hun blootje te zetten.
Ik moet zeggen, daar heb ik ook al eens aan gedacht.

Maar dan herinner ik me dat er mensen zoals Harrie zijn, en het dus vrij goed mogelijk is dat Pindar serieus is.
Oud 23 februari 2011, 23:01   #372
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
klets - koek
Ja? Dan heb ik vast over de links naar de studies heen gelezen, jij kan ze vast wel aanduiden dan.
Oud 23 februari 2011, 23:03   #373
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
DAT is niet waar ik op doelde, snap je het echt niet?
Ik heb de onzin uit je gequote post weggelaten, als dat is wat je bedoelt.

Heb ik in uw laatste post ook gedaan.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 23 februari 2011 om 23:04.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 23:19   #374
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
pffff nee dus je bunker is te ondoordringbaar!! ik zou het enorm waarderen als je niet meer op mijn postings reageer, daar ik je posting nou niet een echt hoog niveau hebben.
Kijk, als ik uw vorm van bewijs moet accepteren, de wollige 'je moet het voelen' versie van bewijs, dan is ALLES waar. ALLES wat ooit bedacht en gezegd is, is dan de waarheid, van Zeus tot Doctor Who tot palmlezen en de XIVde dimensie. Ik VOEL die dingen allemaal met mijn hart aan en ze zijn waar?
Oud 24 februari 2011, 00:50   #375
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Tot zover heb je geen theorie voor meer dan het dagbewustzijn. Hoe kan je dan op zoek gaan naar een andere vorm? En kan als "jij" gedefinieerd wordt door het dagbewustzijn dan kan je toch alleen daarmee eventueel contact leggen met een ander dus vreemd en oneigen bewustzijn?

Je ontkomt niet aan jezelf en je brein voor je andere ervaring.

Ik denk dat iedereen een dergelijke sensatie kent en dat deze op verschillende manieren kan worden opgewekt. Zie de draad over de mystieke ervaring en denk aan het orgasme. Het heeft alleen niet op iedereen een even grote en blijvende indruk. Ik denk dat sommige politici, sporters en soldaten die sensatie voelen na een grote overwinning en ook de overlevenden van een schipbreuk die aan land kruipen. De link met reïncarnatie is intellectueel en volgt zeker niet logisch uit die sensatie.

Niemand heeft nog de moeite genomen om deze wikipedia pagina te vertalen in het Nederlands. Wij leven nog in onwetendheid en ontkenning. Misschien heeft het in onze maatschappij te weinig waarde om ons daarin te verdiepen. We staan hier met vrouw en kind in de klei met zon, regen en wind en onze concurrenten. We hebben al zo veel te stellen met de tastbare natuur.
Zoals ik reeds eerder meldde, Piero, de individuele ervaring van een hoger bewustzijn is empirisch onoverdraagbaar, gezien onze zintuiglijk-verstandelijke modus een lagere graad van bewustzijn inhoud, dan deze waar het uit voortkomt.
Een oog kan zichzelf nooit zien...

En verder uit de meegegeven link:

"Maar gaat men vanuit dagbewustzijn op zoek naar zijn onderliggende staat dan zal niets gevonden worden. Uiteindelijk kan dat zoeken alleen plaats vinden door de onderliggende aanwezigheid van dat vormloze bewustzijn zelf, waarop een dikke laag van denkmatige zoekinstructies ligt.

Wanneer dat alles wegvalt kan er plots de realisatie zijn van dat altijd aanwezige maar onvindbare, onkenbare, bewustzijn. Het is het laatst overgeblevene. De laatste stap terug. Wat zoekt realiseert zich al volledig zichzelf te zijn. En d�*t zonder enige gedachte. Verder terug bestaat niet. Dat kan dus nooit een realisatie van het dagbewustzijn, van de persoon, zijn. Het is de realisatie van de laatste staat. De Ongrond."

Deze ervaring is met niets, maar dan ook niets vergelijkbaar met de ervaringen die we met ons dagbewustzijn kunnen meemaken, of het nu een orgasme is of de redding van een zekere dood.
Euforie, doodsangst en extase komen slechts voort uit de modus van het dagbewustzijn.
Bij de hoogste staat van verlichting (samadhi), ontbreekt elke van die eigenschappen en is er slechts zuiver bewustzijn, onberoerd, grensloos en los van tijd en ruimte.

Verder dan deze uitleg daarover, kan ik je met de beste wil van de wereld niet geven.
Ik hoop alleen dat je niet in je vooroordeel daarover blijft steken (neem dit niet persoonlijk aub) en dat je ooit besef zult krijgen van je (onze) onwetendheid (avidya) over je (ons) diepste wezen dat je (we) eeuwig bent (zijn).

Tad Tvam Asi.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 01:10   #376
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Voor wie het interesseert: http://www.leela-yoga.be/Patanjali_NL_geordend.pdf
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 08:52   #377
giserke
Banneling

Standaard

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 09:16   #378
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mezelf genoeg geïnformeerd over reïncarnatie (en dat niet enkel van één internetdocu, ik was er al lang van overtuigd voordat ik deze of gene docu bekeken heb).

Een van de meest overtuigende zaken (naast de boeken die ik erover gelezen heb) die ik heb meegemaakt was een flashback naar een vorige leven, spontaan, zonder hulp van een reïncarnatietherapeut of een medium die het tegen me zei. Het is denk ik waar Diego Raga hierboven dan ook op doelt. Deze ervaring is persoonlijk. . Als het over bewustzijnsfenomenen gaat dan is je eigen ervaring een goede leermeerster. Veel skeptici zijn bang hun eigen ervaring te vertrouwen.

Zoals ik hierboven al gequote heb:
Citaat:
You are taught not to trust your subjective experience, which means that you are told not to trust your initial and primary connection with reality.

Laatst gewijzigd door exodus : 24 februari 2011 om 09:29.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 09:45   #379
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb mezelf genoeg geïnformeerd over reïncarnatie (en dat niet enkel van één internetdocu, ik was er al lang van overtuigd voordat ik deze of gene docu bekeken heb).

Een van de meest overtuigende zaken (naast de boeken die ik erover gelezen heb) die ik heb meegemaakt was een flashback naar een vorige leven, spontaan, zonder hulp van een reïncarnatietherapeut of een medium die het tegen me zei. Het is denk ik waar Diego Raga hierboven dan ook op doelt. Deze ervaring is persoonlijk. . Als het over bewustzijnsfenomenen gaat dan is je eigen ervaring een goede leermeerster. Veel skeptici zijn bang hun eigen ervaring te vertrouwen.

Zoals ik hierboven al gequote heb:
Hé, ik heb ook al flashbacks meegemaakt naar een vorig leven.
Spijtig genoeg waren het flashbacks op momenten dat ik sliep in mijn vorige leven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 09:49   #380
giserke
Banneling

Standaard

Ik ben de reïncarnatie van Merlijn.

Echt waar!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be