Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 00:03   #361
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dus in geval van echtscheiding gaan de kinderen naar het weeshuis tot beide ouders een nieuwe partner gevonden hebben? Is dat waar je naartoe wil?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 00:06   #362
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik en een meerderheid van de mensheid bedoel je? Of denk je nu werkelijk dat het homogezin de standaard is tegenwoordig?
Best altijd wel grappig hoe gij uw perimeters afbakent naar gelang wat volgens jou de meerderheid normaal zou vinden
Oud 2 maart 2011, 00:21   #363
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat niet eens over hoe homo's wel of niet slechte ouders zijn, het gaat over dat in de opvoeding van een kind een moeder moet betrokken zijn.

Een kind heeft als persoon recht op een moeder en een vader. Dat heeft met homohaat niets te zien. Vader homo mag en kan misschien wel de beste vader van de hele wereld zijn, dan nog zal het kind een moeder tekort komen.
Dat is louter jouw mening... bovendien is er geen sprake van zoiets als een recht op een 'moeder' en 'vader' ... dat recht bestaat niet en is enkel een uiting van diezelfde mening.
Oud 2 maart 2011, 00:24   #364
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Zeker kunnen ze dat, maar 'k dacht, verkeerdelijk blijkbaar, dat de mens evolutionair al een ietsje verder stond dan in het rationeel denken uitsluitend van zijn of haar geslachtsorgaan gebruik te maken.
Waar dan 'evolutionair al een ietsje verder' staat voor hoe jij het het liefst ziet ?
Oud 2 maart 2011, 00:44   #365
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er zullen wel tal van andere studies te vinden zijn die net het tegendeel beweren. Het getuigt in elk geval van een ferme (over)dosis egocentrisme van beide mannen om dergelijk experiment door te drijven wetende dat dit kind deze excess aan maatschappelijke gelijkheid zijn leven lang mee zal dragen. Hadden ze zich niet beter een hond GEKOCHT ipv een kind?
Jij vergelijkt nageslacht, met een beest dat misschien 13 jaar oud wordt?

Ik daag u uit om veel onderzoeken te vinden die stellen dat de vorm van het gezin de bepalende factor is bij de opvoeding van een kind, en dan specifiek vader-moeder gezinnen. Daarentegen zijn er tig moderne studies (die hier ook al eens aangehaald zijn) die stellen dat de betrokkenheid van de ouders bij de opvoeding de belangrijkste factor is.

Wat zie jij als maatschappelijk experiment, draagmoederschap, of het homo-ouderschap? Afhankelijk van hoe ze het later duidelijk maken hoeft de revelatie dat hij het resultaat is van draagmoederschap niet traumatisch te zijn. En alweer het is al even duidelijk dat homokoppels even goede ouders zijn als heterokoppels.

Dat die kleine later gepest kan worden voor zijn homo-ouders, is dat niet de schuld van die ouders. Dat is een extreem belachelijke redenering, ik hoop dat je dat toch kan zien.
Oud 2 maart 2011, 02:07   #366
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Best altijd wel grappig hoe gij uw perimeters afbakent naar gelang wat volgens jou de meerderheid normaal zou vinden
Wees blij, je kan dan uitbundig lachen.

Citaat:
Dat is louter jouw mening... bovendien is er geen sprake van zoiets als een recht op een 'moeder' en 'vader' ... dat recht bestaat niet en is enkel een uiting van diezelfde mening.
Ik pretendeer dan ook niet om voor de grote Franstalige natie die Belgie is te spreken.
Oud 2 maart 2011, 07:50   #367
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft met mij niets te maken.

Ik weet wel, als Xenophon iets post is hij per definitie verkeerd in uw geest.
Gezever.

Citaat:
Je denkt misschien dat geen enkele gebeurtenis van invloed is op kinderen en hun toekomst, maar je bent verkeerd. Er is veel dat kinderen meedragen uit hun opvoeding/jeugd, zelfs als ze het niet bewust beseffen.
Ik ben mij ervan bewust dat er veel is dat kinderen meedragen uit hun opvoeding/jeugd. Jij ziet dat per definitie als iets negatiefs; ik niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 07:51   #368
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En met zo veel overtuiging!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 08:04   #369
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En zowat alle studies tonen nu net het omgekeerde aan. De samenstelling van het gezin heeft een verwaarloosbare invloed op de vorming van het kind, DE bepalende factor is de betrokkenheid van de ouder(s) bij de opvoeding van het kind.

**EDIT**

En Paulus is daar weer met vooroordelen, surprise fucking surprise.
Die studies zelf worden al met een vooroordeel uitgevoerd. Enfin als je dat studies kan noemen uiteraard.

Bewijzen kunnen die zogenaamde studies in elk geval niet, want men kan eenzelfde kind geen twee keer opvoeden. Een keer bij hetero- en een keer bij homo-ouders.

Ik ken in elk geval heel wat homofielen die veel liever hetero hadden geweest en dat ook openlijk zeggen. Maar ik ken hoegenaamd geen hetero's die verklaren liever homofiel te zijn geweest.

Het zou dan ook niemand hoeven te verbazen dat als een kind de geaardheid van zijn ouders zou kunnen kiezen, ook hij liever door heteroouders zou worden opgevoed.

Maar helaas staat voor de homofielen niet het belang van het kind op de eerste plaats, maar wel hun eigenbelang.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 09:04   #370
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Die studies zelf worden al met een vooroordeel uitgevoerd. Enfin als je dat studies kan noemen uiteraard.

Bewijzen kunnen die zogenaamde studies in elk geval niet, want men kan eenzelfde kind geen twee keer opvoeden. Een keer bij hetero- en een keer bij homo-ouders.

Ik ken in elk geval heel wat homofielen die veel liever hetero hadden geweest en dat ook openlijk zeggen. Maar ik ken hoegenaamd geen hetero's die verklaren liever homofiel te zijn geweest.

Het zou dan ook niemand hoeven te verbazen dat als een kind de geaardheid van zijn ouders zou kunnen kiezen, ook hij liever door heteroouders zou worden opgevoed.

Maar helaas staat voor de homofielen niet het belang van het kind op de eerste plaats, maar wel hun eigenbelang.

Paulus.
Kijk als je iedere studie gewoon gaat afdoen als bevooroordeeld dan is er gewoon geen discussie mogelijk met u.
Oud 2 maart 2011, 09:18   #371
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Dit betwijfel ik volledig.

Ik kan me voorstellen dat homofiele en lesbische kinderen als ze konden kiezen misschien ook wel liever homo of lesbo ouders hadden gehad... niet bij stilgestaan?
Erfelijk kan het alvast niet zijn, en overdraagbaar via opvoeding evenmin.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 09:26   #372
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken in elk geval heel wat homofielen die veel liever hetero hadden geweest en dat ook openlijk zeggen.
Waarom, omdat dat de dingen makkelijker zou maken? Die problemen worden dus veroorzaakt door de omgeving.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 10:09   #373
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Kijk als je iedere studie gewoon gaat afdoen als bevooroordeeld dan is er gewoon geen discussie mogelijk met u.
"Dozens of studies about kids raised by gay parents were mischaracterized for political reasons so as not to draw the ire of homosexual activists or encourage anti-gay rhetoric, a new report suggests.

The report, by sociology professors at the University of Southern California, says that that, contrary to earlier assertions, children of same-sex parents exhibit significant differences when compared to children raised by heterosexual couples."

lees hier verder...
http://www.foxnews.com/story/0,2933,29901,00.html
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 10:47   #374
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De bron vh artikel zegt genoeg.
Oud 2 maart 2011, 11:30   #375
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Voor de reguliere media zal dit inderdaad niet in hun progressief kraam passen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 11:55   #376
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is in elk geval discussie over ipv consensus. Mijn inziens zou het niet onverstandig zijn om, zolang er geen consensus is, alvast geen risico's te nemen met kinderen. Over de heterogeaardheid is er wél een consensus.

Tenminste voor mensen die het belang van het kind daadwerkelijk voorop stellen aan hun eigenbelang.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 11:58.
Oud 2 maart 2011, 11:58   #377
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor de reguliere media zal dit inderdaad niet in hun progressief kraam passen.
Opnieuw, als je Foxnews als bron aanhaalt is al het geld van je opleidingen in deze maatschappij verspild geweest.
Oud 2 maart 2011, 11:58   #378
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is in elk geval discussie over ipv consensus.

Mijn inziens zou het niet onverstandig zijn om, zolang er geen consensus is, alvast geen risico's te nemen met kinderen.

Over de heterogeaardheid is er wél een consensus.

Paulus.
Kortom het kind had beter niet geboren geworden, in tegenstelling tot zijn anders-valide medemensje dat nu zes jaar aan een stuk mag liggen kermen van de pijn, maar niet geaborteerd mocht worden van de menslievende christelijke pro-life activisten.

Juicht sukkelaartje juicht! en gij mislukt homokindje! kruip in de grond van schaamte met je twee vaders, want je moet je moeder missen.

Is dat ongeveer wat de bedoeling is Paulus?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:00   #379
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw, als je Foxnews als bron aanhaalt is al het geld van je opleidingen in deze maatschappij verspild geweest.
Ja ja,...

.... en www.colage.org is wel objectief zeker....

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 12:01   #380
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Kortom het kind had beter niet geboren geworden, in tegenstelling tot zijn anders-valide medemensje dat nu zes jaar aan een stuk mag liggen kermen van de pijn, maar niet geaborteerd mocht worden van de menslievende christelijke pro-life activisten.

Juicht sukkelaartje juicht! en gij mislukt homokindje! kruip in de grond van schaamte met je twee vaders, want je moet je moeder missen.

Is dat ongeveer wat de bedoeling is Paulus?
Hoezo?

Zijn er dan geen hetero-ouders met een kinderwens meer?

Maar inderdaad, het kind was misschien beter niet gemaakt gweest. Je ziet wat er van komt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 12:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be