Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2011, 16:58   #361
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
Ik herhaal: noch ik, noch jij kunt zo'n "lijn" trekken, die zal voor iedereen net iets anders liggen.
Die lijnen zijn reeds getrokken en liggen vast, namelijk: universele rechten van de mens. Overtreders tegen het schenden van mensenrechten dienen gestraft te worden.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 17:13   #362
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Die lijnen zijn reeds getrokken en liggen vast, namelijk: universele rechten van de mens. Overtreders tegen het schenden van mensenrechten dienen gestraft te worden.
OBL is gestraft...suits me fine. En wat je URM betreft: ieder wordt geboren met het recht op leven, voor mij verzaak je aan dat recht op het moment dat je duidelijk geen respect hebt voor het leven van een ander, laat staan het leven van duizenden andere onschuldigen.

Maar voel je vooral gerust moreel superieur...
Oud 4 mei 2011, 17:19   #363
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
OBL is gestraft...suits me fine. En wat je URM betreft: ieder wordt geboren met het recht op leven, voor mij verzaak je aan dat recht op het moment dat je duidelijk geen respect hebt voor het leven van een ander, laat staan het leven van duizenden andere onschuldigen.

Maar voel je vooral gerust moreel superieur...
Uw mening is tof en ik appreciëer die, maar ze doet er niet toe. Als je de lijn doortrekt verdient degene die hem gedood heeft en degene die de opdracht gaf de doodstraf wegens geen respect voor het leven van een ander.
Oud 4 mei 2011, 17:23   #364
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A Ladin Bekijk bericht
Zoals de meeste US presidenten en hun gevolg door hun buitenlands beleid dus.
Jij wil hier een discussie over de Amerikaanse buitenlandse politiek over maken... goed: in het geval OBL vind ik dat ze hem met recht en reden uitgeschakeld hebben. Wat niet wil zeggen dat ze altijd en overal met recht en reden optreden, welke natie wel?
Oud 4 mei 2011, 17:36   #365
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Opnieuw ²

Zou de Witte dit begrijpen?
Ik zal beginnen met zeggen dat ik het niet begrijp, dan is A Laden ook al content...

Mijn mening doet er voor mij wel toe, en dat is meen ik zelfs ook een Universeel Recht van de Mens. Je argumentatie is perfect als je de zaak bekijkt tussen 2 individuen, de moordenaar en de beul als het ware...dan is er geen “lijn” te trekken, dan is het oog om oog, tand om tand... niet?

Je kan argumenteren tot morgen: OBL verliest voor mij het recht op leven op het moment dat hij met opzet 3000 onschuldigen de dood injaagt, voor jou ligt dat blijkbaar anders, jij baseert je op de URM. Ik baseer me op wat ik daar zelf over aanvoel...nogmaals, dan zal ik (en waarschijnlijk een meederheid van de bevolking) wat minder moreel verheven zijn dan jij... ik laat er de slaap niet voor.
Oud 4 mei 2011, 17:41   #366
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Een soort schommelende lijn dus ...beetje zoals de muur "rond" Palestina.

Ik zie niet in waarom een Afghaan,Irakees, ... niet evenveel recht zou hebben op wraak aangezien het de US burger was die de onwettige oorlog/inval/bezetting steunde.
Of is het leven van een US onderdaan soms meer waard? 100.000 tegen die paar op 9/11+ al die wapen/olie inkomsten.

Lijkt mij een goede deal
Welke schommelende lijn, zeg ik niet net dat de Amerikanen het NIET altijd bij het rechte eind hebben. ...Je hebt trouwens de Oeigoeren nog vergeten in je lijstje "verdrukte" volkeren...of nee, dat zijn de verdomde Amerikanen niet...schrap maar uit het lijstje.
Oud 4 mei 2011, 17:45   #367
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal beginnen met zeggen dat ik het niet begrijp, dan is A Laden ook al content...

Mijn mening doet er voor mij wel toe, en dat is meen ik zelfs ook een Universeel Recht van de Mens. Je argumentatie is perfect als je de zaak bekijkt tussen 2 individuen, de moordenaar en de beul als het ware...dan is er geen “lijn” te trekken, dan is het oog om oog, tand om tand... niet?

Je kan argumenteren tot morgen: OBL verliest voor mij het recht op leven op het moment dat hij met opzet 3000 onschuldigen de dood injaagt, voor jou ligt dat blijkbaar anders, jij baseert je op de URM. Ik baseer me op wat ik daar zelf over aanvoel...nogmaals, dan zal ik (en waarschijnlijk een meederheid van de bevolking) wat minder moreel verheven zijn dan jij... ik laat er de slaap niet voor.
Ik zeg niet dat uw mening er niet toe doet. Wel dat die er mbt URM er niet toe doet. Zolang de overtreders zwaar gestraft worden is er niets aan de hand.
Oud 4 mei 2011, 17:52   #368
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Heeft hij dat gedaan? Waar/op welk proces is dat bewezen?
Door dezelfde CIA die "met zekerheid" wist dat er WMD in Irak lagen?

De meeste, zoniet alle 9/11 piloten waren Saoedisch. Toch waren zij de enige die NIET gecontroleerd werden vlak na de feiten. Meer nog, het enigste vliegtuig dat door de no fly zone mocht ...

Ik vraag me af wie ze nu gaan gebruiken als decoy.
Lieve jongen/dame, het spijt mij maar als je met dit soort argumenten afkomt dan haak ik af...alsof een proces jou van je denkbeelden zou afbrengen? We kunnen het misschien eens over het grote Zionistische Complot hebben, dat klinkt zeer aannemelijk...ieder zijn waarheid zeker.

Of zal ik eindigen met zeggen dat die Palestijnen misschien maar eerst eens moeten zorgen dat ze een deftig bestuur kiezen ipv. een bende extremistische moslims, of misschien toch maar beter niet in de straten hadden gedanst op 9/11..of is dat vloeken in de moskee?
Oud 4 mei 2011, 17:53   #369
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar gaan mensen zich daar aan laten vangen?
Jazeker.

Waarom niet ?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 17:55   #370
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat uw mening er niet toe doet. Wel dat die er mbt URM er niet toe doet. Zolang de overtreders zwaar gestraft worden is er niets aan de hand.
Ik zal verkeerd gelezen hebben toen je schreef: " Uw mening is tof en ik appreciëer die, maar ze doet er niet toe. "...

Maar bon, fijne discussie...
Oud 4 mei 2011, 17:58   #371
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De UVRM is geen wet, hoe kan een overtreder dan gestraft worden voor een handeling die ingaat tegen de UVRM?

In dit geval kan men spreken van TINA : There Is No Alternative.
Het was niet doenbaar geweest om OBL te laten leven en berechten op termijn.
Naast het feit dat dat een logistieke, PR en juridische nachtmerrie was geworden was hij daardoor ook zeker een martelaar geworden, net hetgene wat men ten alle prijze wou vermijden.

Dat is ook de hoofdreden vermoed ik waarom men momenteel zelfs geen foto's wenst te verspreiden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 mei 2011 om 17:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 18:00   #372
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is perfect normaal om dat te doen. Ook diegenen die in Nuremberg werden opgehangen kregen geen graf maar werden in de zee gestrooid.
Volgens bepaalde informatie zou OBL duizenden het recht op een degelijke begraafplaats/dood van duizenden Amerikanen in het WTC ontzegd hebben.

Vandaar dat OBL recht had op een snelle dood, een begrafenis volgens moslimwet en een zeemansgraf. Ze hadden hem beter meegebracht naar de States en die mijn zijn lichaampje in de WTC putten gesmeten. Euhm... en vragen had men voor hem niet... Hij zou voor 2001 uit het gezichtsveld verdwenen zijn... pfff

Wat een onzin...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 mei 2011 om 18:03.
Oud 4 mei 2011, 18:03   #373
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Komaan zeg, 18 maanden voor election day. Tegen dan zijn er al zoveel (politieke) dingen gebeurd, dat de feiten van vandaag op de achtergrond verdwijnen.
Ja, dat weet ik. Maar volgens de media lijkt hij zijn heldenstatus van voor en tijdens zijn verkiezing weer te verkrijgen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 18:06   #374
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
De Pakistanen zouden vier met kogels doorzeefde lichamen uit de woning van Bin Laden gesleept hebben, toen de Amerikanen vertrokken waren.
Ik lees wel andere laffe brutaliteiten op ongewapende personen dan zelfverdediging.
Oud 4 mei 2011, 18:08   #375
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De UVRM is geen wet, hoe kan een overtreder dan gestraft worden voor een handeling die ingaat tegen de UVRM?
Dan zal ik die van jou eens schenden, als dat toch ongestraft kan.
Oud 4 mei 2011, 18:15   #376
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Capsula Bekijk bericht
Als we 2 minuten stoppen met schuimbekken en luisteren naar wat Bin Laden zei in z'n video's, dan kan je zeker niet concluderen dat we te maken hebben met een gek, maar met een man wiens kijk op de situatie niet zoveel verschilt van wat experts in het Westen zeggen. Namelijk dat de hele situatie (het moslim extremisme) een reactie was op de bemoeienis van het westen in hun regio.

Je kan z'n tactiek van strijden afkeuren, maar de manier waarop de media Bin Laden afschilderde als 'super villain', was enkel propaganda. Hoe groter de schurk, hoe meer vrij spel voor de helden.
Deze video's ?
cia-admits-to-making-fake-bin-laden-videos
Dailypaul
HIER
Oud 4 mei 2011, 18:16   #377
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal ik die van jou eens schenden, als dat toch ongestraft kan.
Je bent weer behoorlijk komisch, maar geef je werk nog maar niet op.
Met zo'n lollen ga je het sportpaleis niet uitverkopen.
Oud 4 mei 2011, 18:19   #378
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je denkt ervan wat je wil, in dit geval is voor mij is executie on the spot gerechtvaardigd...sommige misdaden verdienen geen proces. Waar trek je de lijn? In ieder geval VER VOOR de wansmakelijke misdaden die deze man op zijn geweten heeft.
Welke misdaden ? Bewijs ? Proces ?
HIER
Oud 4 mei 2011, 18:23   #379
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je bent weer behoorlijk komisch, maar geef je werk nog maar niet op.
Met zo'n lollen ga je het sportpaleis niet uitverkopen.
Altijd een plezier je voor paal te zetten.
Oud 4 mei 2011, 18:27   #380
parcifal
Banneling

Standaard

http://www.guardian.co.uk/world/2004...da.september11

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Osama Bin Laden in oktober 2004
God knows it did not cross our minds to attack the towers but after the situation became unbearable and we witnessed the injustice and tyranny of the American-Israeli alliance against our people in Palestine and Lebanon, I thought about it. And the events that affected me directly were that of 1982 and the events that followed - when America allowed the Israelis to invade Lebanon, helped by the US sixth fleet.

In those difficult moments many emotions came over me which are hard to describe, but which produced an overwhelming feeling to reject injustice and a strong determination to punish the unjust.

As I watched the destroyed towers in Lebanon, it occurred to me punish the unjust the same way [and] to destroy towers in America so it could taste some of what we are tasting and to stop killing our children and women.

We had no difficulty in dealing with Bush and his administration because they resemble the regimes in our countries, half of which are ruled by the military and the other half by the sons of kings ... They have a lot of pride, arrogance, greed and thievery.

[Bush] adopted despotism and the crushing of freedoms from Arab rulers _ called it the Patriot Act under the guise of combating terrorism ...

We had agreed with [the September 11] overall commander, Mohammed Atta, may God rest his soul, to carry out all operations in 20 minutes before Bush and his administration take notice.

It never occurred to us that the commander-in-chief of the American forces [Bush] would leave 50,000 citizens in the two towers to face those horrors alone at a time when they most needed him because he thought listening to a child discussing her goat and its ramming was more important than the planes and their ramming of the skyscrapers. This had given us three times the time needed to carry out the operations, thanks be to God ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be