![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik laat uw gevoel daarin vrij. het is u die mij erop aansrpeekt en bijna "aanvalt" he. Ik neem dat dan maar aan omdat ik de uitlating uitte. Ieder zijn weg man, maar ik de mijne he. Ben ik plots geen vrij mens meer? |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
- goede punten voor mijn examens, wat zelfs met ontzettend hard studeren niet evident was - een lief Beide heb ik pas gekregen toen ik het heft in eigen handen nam. Ik heb mijn koudwatervrees overwonnen en door scha en schande geleerd hoe ik mooie en lieve meiden kan verleiden. Mijn studies zijn terug op de sporen gekomen nadat ik mijn studiekeuze herbekeek en niet langer het katholieke ideaal van "zo hoog mogelijk" volgde. Het gevolg is dat ik nu een droomjob heb en mijn droomlief. God heeft mij bij beide nooit geholpen, dat heb ik 100% zelf gedaan. Het verschil is wel dat ik nu gelukkig ben.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 15 augustus 2011 om 20:39. |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Minister
|
LOL Effect, nu komt ge er vooral beter uit!!!! Bidden voor een lief en goeie punten op een exaam? Heeft onze lieve heer u dan gin lichaam en brein gegeven het zelf te bereiken?
Same case, ge bidt voor nutteloze zaken. Dat ge daarvoor uw geloof laat hangen vind ik uberjammer.... Dat getuigt van zieligheid... Maar zal ik de zielige zijn in iets te geloven he Ieder het zijne, leg het lam man. Ik heb hier geen verantwoording af te leggen voor wat ik ervaar/Beleef en doe. Diegene die het nodig vinden mij erop aan te vallen, zijn dan maar degene die het niet kunnen aanvaarden he. Ik zal dat er maar bij nemen |
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Stel u voor, een wereld vol verantwoordelijke mensen.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waar of niet? Ik pleit hier al vanaf ik lid ben geloof een privekwestie te maken. Maar tot vrijheid te blijven beleven. Mijn geloof heeft geen impact op uw leven, nochtans laat U het wel impact hebben door mij erop te veroordelen, terwijl het u geen euro kost. |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:47. |
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Oh, van mijn soort zul je zelden slecht horen praten. Ooit al een agnost iets zien doen in die aard?
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:51. |
|
|
|
|
|
#369 |
|
Minister
|
Dat is niet haalbaar dus bij voorbaat een kansloze onderneming.
|
|
|
#370 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Oh, als je de geschiedenis van de goden bekijkt dan merk je naarmate de technologie vooruit ging het aantal goden verminderde. Technologie zal alle goden vernietigen. Het is slechts een kwestie van tijd. Het zal een zalige overwinning worden voor de mensheid.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 21:07. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Minister
|
Waarom komen ze dan met alle technologie die ze nu hebben bijna uit op het feit dat het een groot toeval moet zijn zoiets bijeen te bootsen?
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 21:11. |
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Minister
|
Als ge niet over toeval praat, dan praat ge over wat?
Dus als het allemaal geen toeval is, wat is het dan wel? Causaliteit? Komaan! Consequent blijven en bij uw debat blijven he. |
|
|
|
|
|
#374 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ok, consequentionaliteit. Causaliteit is slechts daar aanwezig waar (in)direct menselijke interactie is. Alles heeft consequenties, of daar nu causaliteit mee gemoeid is of niet.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 21:14. |
|
|
|
|
|
#375 |
|
Minister
|
WTF? LOL
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Als een zon ontploft, wat is daar de oorzaak van?
Niets, het is gewoon een gevolg van de ene consequentie na de andere. Causaliteit is iets dat erop lijkt maar dan enkel als mensen op zoek gaan naar verantwoordelijkheid. Wat zorgt ervoor? Wat is de oorzaak? Terwijl er eigenlijk geen is. Causaliteit is een menselijke interpretatie door het opmerken van een serie van consequenties. Men kan causaliteit gebruiken voor bepaalde menselijke doeleinden, maar laat dit geen reden zijn om te geloven dat er echte causaliteit is.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 21:19. |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En het komt voor dat het wishful thinking een self-fulfilling prophecy wordt. Wat erg, hè?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#378 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
vervolgens: Citaat:
Fred. |
||
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar ik ben blij dat u het met mij eens bent dat bidden compleet nutteloos is. Ik heb dan ook niet mijn geloof laten hangen, ik vind het juist van intelligentie getuigen dat ik uit die dagdroom ben ontwaakt. Geloof is werkelijk iets voor domme mensen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 16 augustus 2011 om 18:16. |
|
|
|
|