![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kostenpost? Denk het niet, want de mutualiteit betaald het zwangerschapsverlof en niet de werkgever! De "lasten" zijn bij contract bepaalde duur gelijk aan onbepaalde duur, het verschil zit in ontslagmogelijkheden en gewaarborgd loon, crisispremie die betaald moet worden wanneer je wilt ontslaan bijvoorbeeld en opzegperiode... Gelukkig ben jij geen werkgever, zou er slecht uitzien! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 13 november 2011 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas mag dat in België niet.
![]() |
![]() |
#363 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Sinds een paar maanden bezoek ik regelmatig dit forum. het is nooit echt mijn ambitie geweest om iets te posten, maar de mate waarin sommige blanke Belgen het ziekelijk genoegen scheppen om allochtonen te bepamperen, stoort mij soms wel.
Ik ben zelf een allochtoon (Senegalese afkomst). Ik heb op heb, op twee kleine gevallen na, eigenlijk nog nooit te maken gehad met openlijk racistische uitlatingen door een blanke Belg. Dat is iets wat ik van mijn mede-allochtonen van andere afkomst niet kan zeggen. Vooral onze Turkse en Oost-Europese vrienden vinden het blijkbaar nodig om mij te wijzen op de inferioriteit van mijn afkomst. Ik ervaar de noord-west Europese landen een van de meest tolerante regio’s in de wereld. Ik heb ook nooit echt problemen gehad met het zoeken van een vakantiejob of mijn huidig werk nu. Er is hier niemand die vragen stelt bij mijn afkomst. Er is een groot gamma aan knelpunt sectoren die evengoed toegankelijk zijn zonder diploma. De gratis opleidingen zijn evengoed voor blanken als voor iemand anders. Hier bij ons (in de bouw) zijn wij steeds op zoek naar mensen van alle opleidingsniveaus. Ik krijg regelmatig brieven en mails met jobaanbiedingen. Niemand die ooit belachelijk doet als hij mij ziet of zo. Ik wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar het is eerder de uitzondering dan de regel die men beweert. Ik heb er zelf voor gekozen om niet op straat rond te hangen. Ik heb er zelf voor gekozen om regelmatig voor school te werken. Ik heb er zelf voor gekozen om verder te studeren. Ik heb er zelf voor gekozen om bijkomende opleidingen te nemen, om meer kans te maken op de arbeidsmarkt. Ik heb de kans gehad om naar dezelfde school te gaan als alle andere blanke Belgen, en zoals alle blanke Belgen had ik recht op een studiebeurs. Ik heb, zoals alle andere Belgen, de kans gekregen om aan de unif te studeren zonder dat mij dat iets heeft gekost (alle kosten Samen gerekend, werd ik zelfs betaald om te studeren). Dat zijn kansen die je alleen maar hier krijgt. Hier op mijn werk krijg ik hetzelfde loon als de andere Belgen. Ik krijg geen Allochtonenloon of zoiets. Wij hadden het evengoed moeilijk thuis. Geen geld voor de gebruikelijke luxe zoals op reis gaan of dure sportschoenen. Maar ik heb nooit de neiging gevoeld om te gaan roven, of andere daar de schuld voor te geven. Het wangedrag van een allochtoon moet altijd goedgepraat worden, en moet altijd op die racistische Belgen gestoken worden. Ik zal het hier eens wat rondvragen; Hey, stoort het als ik Uw auto steel? Want ik ben allochtoon, dus heb ik niet dezelfde kansen gekregen, en als je daar iets op tegen hebt, dan ben jij maar een racist. Volgens mij krijgt iedereen voldoende kansen om een fatsoenlijk leven te leiden. Als je die niet grijpt, dan is dat vooral je eigen keuze. Een mens is zelf verantwoordelijk voor de keuzen die hij maakt, en dat moet niet altijd op iemand anders gestoken worden. Stop met pamperen, want het werkt segregatie in de hand. Laatst gewijzigd door Yous : 15 november 2011 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Racisme werkt ook segregatie in de hand. Laatst gewijzigd door artisjok : 15 november 2011 om 09:39. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet maar al te goed dat er in ALLE bevolkingsgroepen ook racisten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben stabiliteitsingenieur van beroep. Hier bij ons werken lassers, poetsvrouwen, ingenieurs, architecten,... Mijn beroep is een knelpunt, maar op mijn vorig werk, op een architectenbureau, was er niet veel werk, en daar kreeg ik evengoed hetzelfde loon. Jij zoekt echt naar argumenten om de Belgen toch maar racistisch te noemen. Zelfs al slagen ze nergens op. Iedereen heeft recht op een studiebeurs, en op extra beurzen van de sociale voorzieningen van de universiteiten en hogescholen. De studenten die daar geen recht op hadden, was omdat ze gewoon te rijk zijn thuis. Misschien moet ik mee de boel verzieken, en tegen mijn baas zeggen dat ik na 4 jaar nog altijd geen vennoot ben omdat hij een racist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet maar al te goed dat er in ALLE bevolkingsgroepen ook racisten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Onlogisch is dat niet, ook voor een geintegreerde allochtoon is dat links gepamper van marginaal tuig een doorn in het oog... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan noch altijd de 'het is gene echte maar een construct' kaart trekken arti als het water aan je lippen staat in deze discussie...net zoals bij moslim! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politics.be en dit subforum in het bijzonder is een beetje een aantrekkingsplaats voor racisme en mensen die er tegen proberen te vechten, dus het lijkt hier allemaal wel erger dan dan het in het echt is. Dat is trouwens iets wat ik heel dikwijls aanklaag hier. Waar ge u in vergist vrees ik is uw stelling dat alles hier goedgepraat wordt, dat is niet correct. Misdaden moeten aangepakt worden, misbruiken in de sociale zekerheid moeten geweerd worden, mensen moeten geïnformeerd en gesensibiliseerd worden over gelijke kansen (man/vrouw, holebi/hetero, blank/zwart) En dit allemaal ongeacht de afkomst.
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat vooral onbegrijpelijk is is dat 3de, 4de, en volgende generaties moslims of van eender welk andere afkomst voor mijn part, zichzelf per definitie achteruitsteken door bewust een gedrag en houding aan te nemen die niet enkel op onze waarden en cultuur haaks staan maar zelfs op de zuiverste vorm van hun eigen geloofsovertuiging? Maar zich wel te pas en onpas ervan bedienend en zich achter wegsteken? Zoals yous komt te zeggen, in feite zijn zij de grootste racisten. Zij leven in hun eigen wereld die niet past of verenigbaar is met die waarin ze werkelijk leven. Wat vroeger een ongegronde angst was bij de mensen hier hebben zij omgebogen tot een bijna over heel de lijn terechte angst wegens hun gedrag en afkering van in feite de maatschappij waarin ze geboren zijn, leven en zouden moeten opgroeien. i.p.v. onze vrijheid van geloofsovertuiging als een geschenk te zien kiezen zij ervoor dat als een bedreiging te zien en spuien zelf de ene racisctische daad of uitspraak uit, naar blanken, joden,... Of zoals wij zeggen, van de pot gerukt met alle gevolgen vandien. Even toch kleine kanttekening; ongeacht dat er relatief weinig problemen zijn met wat vroeger "de zwarte mannekes" genoemd werd zijn er toch ook geregeld ene paar rotte appels die het een beetje verpesten. Niet in die mate zoals het bv bij marokanen of turken is maar toch. Echter de meeste van afrikaanse origine zijnde mensen die hier geboren zijn of komen leven die zijn vrij geïntrigeerd. Lees: die doen normaal en trachten iets van hun leven te maken en niet teveel tot last te zijn van iedereen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Lees daarom even volgende stukje: http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott
![]() |
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die gast komt net te vertellen dat het links gepamper helemaal niet in verhouding staat tot het weinige racisme in de realiteit.. En gij komt nog eens doodleuk vertellen dat er wel veel racisme is maar meer op dit forum dan in de realiteit... ![]() ![]() Voorbeeld 7.894 dat het hysterisch racisme gekrijs van links een fabeltje is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Minister
|
![]() Er is weer een boek uitgekomen dat slecht is voor de geestelijke gezondheid van sommige linkse mensen.
GAUTAM ![]() Auteur Henk Krol: „Wat mij in het relaas van de jongen zo heeft geschokt, is die blinde haat van fundamentalistische moslims. Dit is geen aanklacht tegen de islam, ik heb geen problemen met moslims en ik heb zeker aan niemand een hekel. Maar deze mensen, het gaat ook om de vriendenkring van vader Muhammed en anderen, zijn verblind door afkeer van onze vrije maatschappij. Vrouwen in jurk of rok zijn hoeren, homo’s moeten dood, het Westen is in alle opzichten verderfelijk.” Tegelijkertijd geniet Muhammed al vele jaren een bijstandsuitkering van datzelfde verderfelijke Nederland. Met zijn geestverwanten heeft hij één groot doel in het leven: ook hier uiteindelijk een islamitische staat vestigen. Van binnen uit, compleet met sharia, de strenge en onverdraagzame wetgeving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je discrimineert echter wel, vrouwen hebben recht op bescherming tijdens hun zwangerschap, om niet benadeeld te zijn tegenover mannen.Gelukkig beschermt de wet vrouwen tegen een gedachtengang zoals jij nu neerzet! ![]() Wanneer je steeds uitzendkrachten gebruikt, kan dat misschien voor bepaald werk maar zeker niet voor alle functies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb er zo persoonlijk heel wat ontmoet, goed dat iemand er een boek over schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#380 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige verschil is dat ik niet hypocriet ben.
![]() |