Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2012, 16:24   #361
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bijgevoegde afbeelding(e)

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 18:02   #362
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is de eerste keer niet
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 20:54   #363
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is de eerste keer niet
En wellicht niet de laatste
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 9 november 2012, 20:57   #364
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En wellicht niet de laatste
De uitdrijvingen worden voorlopig stopgezet tot de regeling in voege treedt
Oud 12 november 2012, 20:50   #365
eno2
Banneling

Standaard

De banken hebben de uitdrijvingen voor een periode van twee jaar stopgezet
Oud 13 november 2012, 02:27   #366
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Heb je het over abortus?
Oud 14 november 2012, 10:39   #367
eno2
Banneling

Standaard

Algemene staking vandaag, die niets gaat veranderen, want Rajoy heeft geen speelruimte daartoe

Citaat:
¿Qué han conseguido los sindicatos con las huelgas generales en España? Durante la democracia se han convocado ocho, pero solamente dos de ellas dieron frutos; UGT y CC.OO. lograron cambiar pol�*ticas económicas el 14 de diciembre de 1988 y el 20 de junio de 2002, con gobiernos de Felipe González y José Mar�*a Aznar. En este último caso, incluso, abrieron una crisis de gobierno.
Citaat:
What unions have achieved with general strikes in Spain? For democracy have convened eight, but only two of them bore fruit; UGT and CCOO economic policies managed to change the December 14, 1988 and June 20, 2002, with governments of Felipe González and José Mar�*a Aznar. In the latter case, even opened a government crisis.
ABC

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2012 om 10:40.
Oud 14 november 2012, 10:54   #368
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

ABC is nu niet meteen de meest, euhm, "neutraal"-analyserende krant. Geheel integendeel. ABC en La Razón zijn de twee kranten die ik wel eens inkijk om me te herinneren waarom ik bezig ben waarmee ik bezig ben en dat af en toe ferm in twijfel trek. Eventjes die twee doornemen en dan weet ik het weer. Je ziet: ze hebben hun functie en reden van bestaan!

De redenering die de krant hier ophangt, is nogal raar: het is toch niet omdat de vakbonden met hun stakingen niks of weinig bereiken, dat ze daarom geen goede redenen zouden hebben om tot actie over te gaan. De werkmens en de niet-werkmens in de Spaanse staat hebben redenen te over om op straat te komen.

Dat is zoveel als stellen dat iemand die z'n diploma niet behaald na jaren studie, maar beter niet kan gaan studeren. Of nog, en hier geldt de redenering eigenlijk wel: de Spaanse regimes hebben in de tijd van hun kolonies nergens kunnen bereiken wat ze voor ogen hadden, behalve repressie, miserie en een pretpark voor militairen. Ze hadden dus beter nooit begonnen aan dat imperialisme.

Nu goed. Aan de andere kant, UGT en CCOO zijn ook niet echt straffe vakbonden. Eerder een beetje als de ABVV en ACV: partners in het establishment. Zij dienen om het legitieme protest geordend te doen verlopen. Zoals de vakbonden hier bij ons. "He he, we hebben toch maar lekker betoogd, nu naar huis".
Oud 14 november 2012, 10:56   #369
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ABC is nu niet meteen de meest, euhm, "neutraal"-analyserende krant. Geheel integendeel. ABC en La Razón zijn de twee kranten die ik wel eens inkijk om me te herinneren waarom ik bezig ben waarmee ik bezig ben en dat af en toe ferm in twijfel trek. Eventjes die twee doornemen en dan weet ik het weer. Je ziet: ze hebben hun functie en reden van bestaan!
Op internet lees ik het liefst die kranten met de aangenaamst ogende lay-out en dikwijls zijn dat rechtse kranten
Oud 14 november 2012, 10:59   #370
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu goed. Aan de andere kant, UGT en CCOO zijn ook niet echt straffe vakbonden. Eerder een beetje als de ABVV en ACV: partners in het establishment. Zij dienen om het legitieme protest geordend te doen verlopen. Zoals de vakbonden hier bij ons. "He he, we hebben toch maar lekker betoogd, nu naar huis".
Revolutionair zijn ze niet

Citaat:
Anti-austerity strikes across Europe
Protesters shout slogans during a general strike in Madrid, Spain, Wednesday, Nov. 14, 2012.
Live European unions stage day of action, with workers in Spain, Greece, Italy and Portugal due to hold protests
Guardian
Oud 14 november 2012, 10:59   #371
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b][u]

Op internet lees ik het liefst die kranten met de aangenaamst ogende lay-out en dikwijls zijn dat rechtse kranten
Daar heb ik nog niet op gelet.
Oud 14 november 2012, 11:14   #372
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nu moet ik wel erkennen dat ABC en La Razón vanuit hun invalshoek tenminste nog de moeite doen om analyses te maken. Ook al vind ik ze gruwelijk.

In schril contrast staan heel wat "Vlaamse" media. Een voorbeeld, dat toch ook gaat over de stakingen vandaag:

Citaat:
Solidariteit is... werken
VLAM! - Sarah Vankersschaever

Neen. Solidariteit is niet 24 uur staken. Solidariteit is 24 uur werken. Een extra sociale bijdrage leveren die we aan den lijve ondervinden. En een manier zoeken om de geproduceerde meerwaarde naar de getroffen collega’s te laten vloeien.
Heel artikel
Het is nogal simpel te zeggen dat men maar moet gaan werken... als er geen werk is of men geen werk krijgt. Zoals zoveel mensen vandaag ondervinden in de Spaanse staat.

Ik weet niet wie die Sarah is en waarvoor VLAM! staat, maar het lijkt me alleszins het opstel van een 14-jarige.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 november 2012 om 11:26.
Oud 14 november 2012, 11:21   #373
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu moet ik wel erkennen dat ABC en La Razón vanuit hun invalshoek tenminste nog de moeite doen om analyses te maken. Ook al vind ik ze gruwelijk.

In schril contrast staan heel wat "Vlaamse" media. Een voorbeeld, dat toch ook gaat over de stakingen vandaag:

Solidariteit is... werken
VLAM! - Sarah Vankersschaever

Neen. Solidariteit is niet 24 uur staken. Solidariteit is 24 uur werken. Een extra sociale bijdrage leveren die we aan den lijve ondervinden. En een manier zoeken om de geproduceerde meerwaarde naar de getroffen collega’s te laten vloeien.
Heel artikel

Het is nogal simpel te zeggen dat men maar moet gaan werken... als er geen werk is of men geen werk krijgt. Zoals zoveel mensen vandaag ondervinden in de Spaanse staat.

Ik weet niet wie die Sarah is en waarvoor VLAM! staat, maar het lijkt me alleszins het opstel van een 14-jarige.
In Standaard BIZ
Dat zegt genoeg
Oud 15 november 2012, 00:37   #374
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Kloteflikken, verdomme. Een kind van 13...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tarragona.jpg‎
Bekeken: 168
Grootte:  33,3 KB
ID: 88284  

Oud 15 november 2012, 16:30   #375
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Guindos ha dejado claro que no se va a cambiar la ley hipotecaria y que las condiciones que le impone la troika –Comisión Europea, Banco Central Europeo y FMI– se lo impiden.
Artikel
Oud 15 november 2012, 16:34   #376
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sin acuerdo con el PSOE y sin modificar la ley, ni la Hipotecaria ni la de Enjuiciamiento Civil, que regulan el proceso de desahucio. El Gobierno ha aprobado hoy en el Consejo de Ministros un decreto ley con medidas urgentes para paliar los efectos de los desahucios. Estas son las claves del decreto:

■No toca la ley. Las medidas no suponen ninguna modificación de las leyes que hoy regulan las ejecuciones hipotecarias, las que los jueces consideran "abusivas" para los deudores. Lo que hace este decreto es establecer una moratoria en el efecto último de esas leyes, (el desalojo de sus casas), por un plazo de dos años, para las familias más vulnerables.
Artikel
Oud 19 november 2012, 14:01   #377
eno2
Banneling

Standaard De crisis legt een prijs op aan toegang tot justitie

De burger zal een taks moeten betalen voor toegang van justitie tussen 150€ en 1200€

Ik krijg de indruk dat de Spaanse maatschappij steeds dichter en dichter komt te zitten tot niemand meer zal kunnen bewegen.

Het lijkt ongrondwettelijk en er zal zeker in beroep gegaan worden

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 november 2012 om 14:02.
Oud 23 november 2012, 17:41   #378
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rajoy zal overmorgen weten wat hij moet veranderen.
Na de regionale verkiezingen in Catalunya...
Catalunya telt 7,5 miljoen inwoners. Er zijn in de Eu meer dan 12 staten die MINDER inwoners tellen. Ze zijn allemaal goed "leefbaar".
Waarom een onafhankelijk Catalunya niet ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 november 2012 om 17:50.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:52   #379
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rajoy zal overmorgen weten wat hij moet veranderen.
Na de regionale verkiezingen in Catalunya...
Catalunya telt 7,5 miljoen inwoners. Er zijn in de Eu meer dan 12 staten die MINDER inwoners tellen. Ze zijn allemaal goed "leefbaar".
Waarom een onafhankelijk Catalunya niet ?
Catalonië is verdeeld
Oud 23 november 2012, 18:12   #380
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Catalonië is verdeeld
Overal in de wereld zijn er mensen met VERSCHILLENDE meningen
Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be