![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ? | |||
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 27,54% |
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
50 | 72,46% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() Wie denkt dat hij het Grote Gelijk aan zijn kant heeft vertoont de neiging om dat te doen. Ik vraag me soms af of het eigenlijk om het roken te doen is. Deelgenoot zijn van het Grote Gelijk kan ook verslavend werken.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 december 2011 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang men respecteert dat men niet rookt in de buurt van die baby, tot daar aantoe, maar dat rokers zich zelfs niet meer mogen laten zien??? nou ja, dan niet hé. Zou ik ook zo gedaan hebben. En als de kleine 18 wordt, dan stuur ik hem een sloef sigaretten als kado. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is alleen jammer dat de anti's doen alsof ze de meerderheid vertegenwoordigen met hun radicalisme.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 december 2011 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#368 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wordt dat dan momenteel zo vaak gedaan? Zijn er studies gepubliceerd waaruit blijkt dat kinderen de dag van vandaag nog teveel worden bloot gesteld aan sigarettenrook? Bij mijn weten moet er pas een wet komen wanneer er een probleem is. U kaart gewoon een fictief probleem aan. Kan u aantonen dat er nog veel gerookt wordt in het bijzijn van kinderen? Wrs. niet, dus als we al wetten gaan maken voor theoretische problemen... Vindt u trouwens ook niet dat er een wet moet komen die een verbod oplegt voor het houden van leeuwen in het bijzijn van kinderen. Want dat is echt gevaarlijk, hoor. Leeuwen zijn wilde dieren die het zouden durven om onschuldige kinderen te bijten. Het is dan ook in naam van de gezondheid van kinderen dat zo'n verbod er onmiddellijk komt.
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verbod op chemicaliën in huis Verbod op lucifers/aanstekers Verbod op regentonnen/vijvers/zwembaden Hoeveel peuters/kinderen daar jaarlijks door sterven/gekwetst worden is WEL 100% zeker geregistreerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Banneling
|
![]() Ik zou ook verregaande bevoegdheden geven aan de ordediensten om ten allen tijde prive-woningen binnen te vallen en na te gaan of er in het gezin geen videogames zijn die een "18+" rating hebben gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() Tijd voor de oprichting van een nieuwe dienst..
PCP Politiek Correcte Politie |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Ok, als jij het zegt. De zeer grote wetenschappelijke consensus dat passief roken zéér schadelijk en ongezond is, en nóg schadelijker is voor kinderen, zullen we dan maar gemakshalve onder de mat vegen, want Rapture beweert doodleuk dat er echt geen probleem is. Want Rapture heeft, na uiteraard zeer uitgebreide onderzoeken te hebben verricht en gesproken te hebben met talloze pediaters, pneumologen en carcinologen, geconcludeerd dat het slechts "theoretische en fictieve problemen zijn", aldus Rapture. Waarvan akte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Roken in het bijzijn van kinderen werd misschien veel gedaan in de jaren 80 en 90'. Ik denk dat dat nu slechts een marginaal verschijnsel is. Onlangs was er een studie waaruit blijkt dat vrouwen, vanaf wanneer ze hun eerste kind krijgen, bewust gezonder gaan leven. Waarom zouden ze dan wel nog roken?
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hebben ze een studie gedaan waaruit blijkt dat er nog veel wordt gerookt in het bijzijn van kinderen? Gij komt hier neuten met strenge maatregelen precies alsof er en masse sigarettenrook in de gezichten van kinderen wordt geblazen. Bij mijn weten moeten er pas maatregelen komen wanneer er effectief problemen zijn. Louter het feit dat sigarettenrook ongezond is, bewijst nog niet dat er nood is aan een verbod op roken in het bijzijn van kinderen.
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och dat roken in huis is toch goed genoeg om anti rokers buiten te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Staatssecretaris
|
![]() En jij denkt het omgekeerde. Alleen hebben we geen van beide een studie die ons gelijk aantoont. Zolang niet is bewezen dat het probleem er is, moet men er ook geen wetten rond maken. Anders kan ik ook nog duizend nieuwe wetsvoorstellen komen doen, voor alle theoretische problemen waarvan niet is aangetoond dat ze er ook zijn in de praktijk.
![]() |
#378 | |
|
![]() Citaat:
Voor 2011 heb ik geen gegevens, maar de jaren ervoor steeg het aantal rokers continu. Dus ik zie met de beste wil ter wereld geen reden om zomaar eventjes aan te nemen dat men veel minder rookt als er kinderen in de buurt zijn, ook al stijgt het aantal rokers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VLK zegt dat ze een studie hebben waaruit blijkt dat er naar schatting +/- 115.000 kinderen (thuis) niet rookvrij opgroeien...we zullen dit maar aannemen als zijnde waar.. "Gezond leven is ongezond"..allergieën bij kinderen neemt stilaan een epidemische vorm aan Reden: het steriel leven...blootstelling aan (natuurlijke) vervuilingen versterken het immuunsysteem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
|
![]() |
![]() |
![]() |