![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan enkel zeggen, dat op basis van de vooruitzichten die vandaag gegeven worden op de energiemarkten, het de moeite is om te doen. Echter, die markt is dermate beïnvloedbaar, dat binnen een termijn van tien jaar, de energieprijs kan stijgen tot 40 - 50 procent. Die mogelijkheid is niet onrealistisch ... Als dit effectief bereikt wordt, dan heeft u een zeer goede keuze gemaakt, door panelen te leggen. Een nuloperatie zal het nu niet worden denk ik. Dus, ik zou het zeker niet afraden.
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Parlementslid
|
![]() Als u en uw echtgenote, beiden uit huis gaan werken; en de kinderen gaan (nog) naar school, zodat u bijgevolg, doorgaans in het weekend thuis bent met zijn allen, dan zou ik dat inderdaad ook niet aanraden.
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw is het grootste deel van de week thuis. Een bewuste keuze voor de kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou dat nu eens moeten nagaan, maar het is dacht ik wel zo (toch In Vlaanderen), dat als je zonnepanelen plaatst, uw meter tweevoudig moet zijn. Indien je toch een vrije keuze hebt, lijkt het mij pas interessant om doen, als ongeveer 70% van uw afname in de normale uren is.
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() Wij hebben toch geen dubbele meter moeten plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Parlementslid
|
![]() En u woont in Vlaanderen?
Indien ja, ... dan zat ik in deze blijkbaar fout.
![]() |
#369 |
Parlementslid
|
![]() Blijkbaar is het dus inderdaad niet nodig. Hoe dan ook, of je al dan niet uw meter zou laten vervangen door een enkelvoudige meter, zou ik puur laten afhangen van uw huidige afnameprofiel.
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de zonnepanelen er komen, zal ik het eerste jaar de metertjes wat in de gaten houden. Dan pas beslissen. We zien dus wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft die dubbele meter, bij mijn ouders hebben ze die laten uitschakelen 6 maanden nadat de zonnepanelen er kwamen. De weekmeter liep mooi achteruit en de weekendmeter bleef maar vooruit lopen (vraag naar stroom lag pakken hoger tijdens de weekends). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn wel situaties waar ze nog 2 fase stroom hebben waar er problemen kunnen zijn. Oude aansluitingen... Maar met 3 fase stroomvoorziening geen enkel probleem. Laatst gewijzigd door giserke : 2 februari 2014 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Europees Commissaris
|
![]() Er moet rekening mee gehouden worden dat die zonnepanelen per jaar minstens 1% aan opbrengst inboeten. Je zal dus al snel te weinig hebben en alsnog moeten bij-investeren. De vraag is dan nog of je aan dezelfde voorwaarden als nu kan kopen.
Verder moet je inderdaad ook rekening houden met de opbrengst van de investering op langere termijn. Als de inflatie stijgt, zal ook de interest op het uitstaande geld stijgen. Verder moet je er ook terdege rekening mee houden dat ze sterk in de verleiding zijn om de opbrengst te gaan belasten. Wat het rendement heel zeker negatief beïnvloed. Het is derhalve helemaal niet zeker dat het een goede investering is. Meer zelfs, als de overheid zegt dat het een goede investering is, zou ik er met mijn fikken mooi vanaf blijven, want het is al meer dan eens bewezen dat het dan stinkt. Laatst gewijzigd door non-conformist : 2 februari 2014 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het niet eerlijk dat bewoners van appartementen weinig kans hebben zonnepanelen te steken, tenzij alle eigenaars akkoord gaan. Et diegenen die in de meest ecologische woonvorm wonen, moeten opdraaien voor de waanzinnige huisje tuintje boompje droom van anderen
![]() |
#375 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al eens aangaf, de overheid heeft de sterke arm der wet en zij heeft nu éénmaal voor het groene gedachtengoed gekozen, of dat nu economisch, logisch of rendabel is of niet. U zal betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom steden ontstaan zijn, en dat meestal aan deftige waterlopen of grote volumes van water, is omdat dan de energiebehoefte voor transport en afvalverwerwerking veel lager is. Tot het systeem overbelast is, en dan krijg je de Ganges (of de Zenne).
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() Ik betaal 52 euro aan stroom iedere maand, inclusief btw. Als die naar 6 % daalt, ga ik nog een pak omlaag.
Ik haal zonnepanelen er gewoon niet uit. En het is niet alsof wij geen droogkast/wasmachine/etc...hebben. Van zodra dat naar 100-150 euro per maand stijgt, overweeg ik wel de nieuwste generatie panelen. Ze zijn een pak goedkoper geworden. |
![]() |
![]() |