![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan gaat het dus over bier gebrouwen en verhandelt in een markt buiten het staatsapparaat. Ik zou zeggen thuisgebrouwen bier dan... Of bier uit een co-operatief?
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, daarom is het nog niet door een anarchist gebrouwen, he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bijvoorbeeld. Tegenwoordig toch hobbybrouwers genoeg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah ja, anders is't geen anarchistisch bier.
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron of bewijs? Waar komt gij nu mee af? Doe eens normaal, menneke.
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#370 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() AnarchoChristophe, ga het functioneel nut van hiërarchische relaties eens bestuderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Leviathan is een fenomeen dat gewoon opborrelt. Als je een staatsstructuur maakt zonder monopolie op politie of leger komt er binnen de kortste keren gewoon een andere monopolie op de plaats. Dat is gewoon iets wat gaat gebeuren. Nee, ik wil niet afkomen met het typische flauwe mafiaoorlogenargument of het "ja maar Blackwater". Nee, het gaat gewoon gebeuren dat je een nieuwe staat krijgt. Citaat:
Het was toen dat een sterke Partij zich vormde. En kosten of geen kosten, als de sterke Partij niet gevormd was hadden de Witten of nog iemand anders gewoon de macht gepakt. En ook een sterke staat opgericht. Lenins partij was niet de allerbeste oplossing maar ook niet de slechtste, gezien een woelig Rusland waarin decennia en eeuwen aan haat plots losbarssten (je moet om je die haat te kunnen voorstellen, Nicholas Stick (of Nikolay Palkin) van Tolstoy eens lezen. Kort verhaaltje. Kans is wel dat je er even niet goed van gaat zijn, ik was er echt niet goed van. Is op internet te vinden). Citaat:
Als er in die steady-state een verandering gebeurt, wordt het evenwicht doorbroken en past het spel zich aan. Citaat:
2) Da's altijd, he. Mensen zijn geen computers, he. Een ideologie krijgt de vorm van het socium waarop het gaat liggen. Russisch communisme verschilt sterk van het Chinese. En kijk wat ze in Noord-Korea ermee hebben gedaan. Een parlementaire democratie is hier niet slecht, in Rusland begint men dan gewoon te stelen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat als een staatstructuur niet meer voordelig is? ![]() Jij wou bijvoorbeeld patentrecht afschaffen of hervormen, niet? Dat is een mooi voorbeeld van monopolie bekrachtigd door de Staat. Op welk ogenblik maak je een onderscheid tussen 'dit moet eruit' en 'dit borrelt gewoon vanzelf op, het heeft weinig zin er tegen in te gaan'? Citaat:
Dat van Tolstoy ga ik zeker morgen eens lezen. Citaat:
![]() Dus in principe kan op elk moment de steady-state overhoop gegooid worden? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#374 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Men moet mensen niet voorspellen. Het volstaat om het terrein te begrijpen en te beïnvloeden, zoals verkopers en generaals dat doen. Stromen sturen, als het ware.
Laatst gewijzigd door Lunokhod : 26 juni 2012 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Zucht. Bewustzijn. En sebiet komt er nog iemand met "ja maar mensen hebben vrije wil" en dan is het weer rond.
Wij kunnen van zelfs een 1-electronensysteem neit weten waar de electron zich bevindt als we de snelheid kennen. Neemt niet weg dat als ik een baksteen tegen je Georgistische kop ga gooien, dat de atomen in die baksteen niet allemaal willekeurig gaan doen maar keurig richting je voorhoofd gaan vliegen. Op de rest antwoord ik sebiet wel. Maar ja, EEN steady-state kan elk moment overhoop worden gegooid. Dat is wat er regelmatig gebeurt, he. Denk aan de Industriele Revolutie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anarchisten stinken als de pest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben meer een filosofisch Georgist, ik heb veel bewondering voor de filosofie van Henry George (het feit dat land iedereen toebehoort, minus de belasting die hij voorstelt). Maar die is niet meer up to date, zoveel is zeker. Een baksteen tegen mijn hoofd gooien vergeleken met een socium, een glas met ijsblokjes vergeleken met een samenleving. Ik geloof dat je alles wel in theorie kan reduceren tot een som van een hoop berekenbare interacties, maar je drijft het toch wat ver.
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() Wat Lunokhod daarnet zei. Stromen sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
En misschien zullen de door jou opgenoemde elementen ooit ook niet meer opborrelen. Maar momenteel zie ik daar geen enkele aanwijzing voor. Citaat:
I Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |