Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 11:47   #361
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
90% van dit forum is voor stormfront waardig.
Ook waar.
Oud 31 maart 2012, 11:51   #362
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, vervelend he, je multiculstrontboelwereldje horen en zien bekritiseren...
Vervelend zou ik het niet noemen.

Het zijn eerder woorden zoals zielig, belachelijk, grotesk en onnozel die in mijn gedachten komen bij het lezen van het populistisch gezwets omwikkeld met drogredens en leugens van menig bezoeker hier.
Oud 31 maart 2012, 11:51   #363
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat staat dan haaks op de nieuwsberichten dat er zovele plaatsen tekort zijn in de kleuterscholen in de grote steden.

En geen enkele journalist linkt dat niet even aan elkaar.
blijkbaar hebben ze geen geboortecijfers ter beschikking neem ik aan, anders zouden ze kunnen voorzien hoeveel kinderen er naar de kleuterklas kunnen.
Het heeft natuurlijk geen zin leefloon te korten en dan te zeggen dat er geen plaats is.

Geboortecijfers kunnen ook gebruikt wordne om te zien hoeveel lagere scholen er moeten voorzien worden, ook iets waar ze blijkbaar liever de kop voor in het zand steken.

Ik krijg zin om een kist te begraven met informatie over hoe de huidige bovenonsgestelden een zeer bloeiende beschaving in pakweg vier generaties naar de filistijnen hebben geholpen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 15:34   #364
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Als er kinderen in het spel zijn, en de uitleg die je geeft wijst erop dat deze geen degelijke opvoeding genieten, dan zou ik in dit geval er niet voor terugdeinzen om het Comité voor Bijzondere Jeugdzorg in te lichten.

D�*�*rvoor dienen die in feite, en niet om de dochter van Gast2 in de armen van een pedofiel te drijven.
Ja maar hun cultuur moet gerespecteerd worden mevrouw.

Op de hasseltse markt heb ik om 1u 's nachts een kleuter zien rondlopen aan de hand van bloemenaansmeerder vader.
Ik heb hem op zijn plichten gewezen en geuit wat iedereen dacht: kinderarbeid is verboden in dit land ... ook en zeker als de ouders hun bloed-eigen kinderen beginnen te werk te stellen om doordat zij de enigen die zijn die alsjeblieft kunnen zeggen en met smekende oogjes kunnen kijken de portefeuille van de Vlamingen open te krijgen...

In Gent heeft de burgemeester al vaak aangeklaagd dat de vreemdelingen een ramp zijn: ze slagen er niet in hun kinderen te laten slapen op de uren dat dit mataschappelijk gezien moet, met heel wat overlast voor de buren tot gevolg en weeral resems en resems gelden die moeten gespendeerd worden wegens kinderen die niet schoolbaar zijn, niet kunnen leren, achterstand hebben op allerlei vlakken, niet volgens maatschappelijke normen kunnen leven, ... en dan maar verbaasd dat die gasten met de leeftijd onhandelbaarder worden en uiteindelijk groeien naar één eindpunt: de gevangenis.
Oud 31 maart 2012, 15:54   #365
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dank je.

Ik heb de energie niet meer. En wat er gebeurd is, is volgens mij absoluut niet voldoende om er een zaak van te maken. Ik heb er al heel goed over nagedacht. Het probleem met de TV van de buurman die 'bezit' nam van mijn leefruimte in die mate dat ik mijn TV veel luider moest zetten om me te kunnen concentreren, is grotendeels opgelost.

Aangetekende brieven schrijven daar heb ik geen problemen mee. Ik heb na vijf jaren vragen om de TV stiller te zetten, vorig jaar in oktober twee lange emails met het volledige relaas gestuurd naar de huisvestingsdienst (niet aangetekend weliswaar).
Opmerkelijk is dat ze pas verteld hebben dat ze twee brieven naar de buurman gestuurd hadden (wanneer weet ik niet) toen ik relaas bracht van de chocopot-affaire (begin maart dit jaar). Ze hebben blijkbaar een eigen strategie , iets zoals ageren achter de coulissen zonder de mensen in te lichten of op de hoogte te houden. Ik heb al eens gevraagd of ik met iemand van de Raad van Bestuur mocht praten, maar dat was niet mogelijk. Ik had natuurlijk een email kunnen zenden naar een lid van de Raad van Bestuur. En zo ben je full-time bezig, want van het ene komt het andere. Ik heb de energie niet om dat hele parcours te doorlopen. Met het risico dat ik als 'lastig' wordt bestempeld, een politieke agenda of zo heb etcetera. Ik zie het scenario al zo voor me.

Je stelt heel veel vragen. Ik woon in een sociaal huis sinds '94 (nieuwbouw) en kwam van een appartementsgebouw toebehorende aan diezelfde huisvestingsmaatschappij (er is er maar één in Leuven). Als alleenstaande met twee kinderen.

Mijn buurman werkt. Hij kijkt TV, houdt zich wat bezig met de kinderen, babbelt wat tegen zijn vrouw en gaat werken. Wanneer hij niet thuis is, kan de voruw de kinderen niet aan.

Maar ik heb geen been om op te staan. Ik kan niets inbrengen tegen het feit dat deze kinderen opgesloten zijn thuis en bij mooi weer komt de tuin erbij. De tuin is een kinderparking, veilig en ver van de westerse maatschappij, een verlengde van hun leefkamer.
Iedereen heeft het recht om zijn kinderen op te voeden zoals hij wilt.
Ik zie die vrouw ook geen wandelingetje maken met haar zes kinderen want ze is bang van andere mensen. Ik zie haar op een woensdagnamiddag niet gaan fietsen naar het Provinciaal Domein met zes kinderen in haar zog. Dat mens komt niet buiten en verwart 'Dank u' met 'Alsjeblieft'. Haar kinderen spreken nochtans perfect Nederlands. En daar heeft meneer de buurman een sterk punt: zes kinderen die perfect Nederlands spreken.

Van zoiets kan je geen zaak maken. Ik heb in één van die twee emails 'sociale wantoestand' in hoofdletters geschreven, in de hoop dat er een frank zou vallen. Terzelfdertijd vermoed ik dat andere allochtone gezinnen net in dezelfde situatie zitten. En dat deze problematiek uiteindelijk eigen is aan mensen die wonen in een sociale woning.

De 'kaka chat en kikkers' affaire zie ik als een uitspatting. Van wat, daar heb ik het raden naar. Maar het is onvoldoende om er een zaak van te maken.
Mijn grootste zorg is om mijn levenslust op te krikken. Die staat al een tijdje op nul.

Dank je zeer voor je tips!
Oh ... je woont in Leuven?
Zeer veel sterkte dan ... ik woon hier reeds acht jaar en heb Leuven als stad zien veranderen van een zeer tolerante, gemoedelijke, vriendelijke, gezellige, sfeervolle stad vol met plezier, lachen, genieten, ... met 1000den mogelijkheden, in een stad vol met anonieme burgers, een grimmiger wordende sfeer, langer wordende tenen, ... die stilaan volledig begint te verkleuren.
Een foto trekken van de mooie markt zonder dat er een vreemdeling opstaat: het kan niet meer. Niet dat dit mijn doel is, maar je begrijpt dat als een toerist naar hier komt en een foto wil maken van het mooie stadhuis, het bv niet zo leuk vindt dat er een heel deel zwarten in oorspronkelijke klederdracht op staan omdat het daardoor niet duidelijk is waar hij is geweest ...

De bussen vol met vreemdelingen, die steevast weigeren op te staan voor oudjes en zelfs weigeren ze door te laten. Indien deze excuseer zeggen of iets in die trant worden ze afgesnauwd... in de winkels hetzelfde: zeer veel vreemdelingen, hun wijze van omgang met vele producten in de winkels is vreselijk: zeer ruw, raken alles aan (ik heb het hier ook over etenswaren!!) en smijten dit vervolgens ergens terug neer naar believen als ze blijkbaar toch van mening veranderd zijn of het product afkeuren (zo belanden heel wat gekoelde dingen overal, als dit nadien teruggesmeten wordt door het winkelpersoneel ... ik moet zeker niet zeggen wat dit betekent voor de voedselveiligheid?)?

Het pannenkoekenhuisje wordt uitgebaat door een vreemdeling en je kan er totaal niet eten wat je verstaat onder ... Zeer veel shops en zaken worden door vreemdelingen uitgebaat ... Hangjongeren rond het station die in het rond spugen... Een toenemend onveiligheidsgevoel. Iedereen die meer op zijn hoede is en veel meer ge'ik't is ... Opletten om niet ondersteboven gereden te worden door een allochtoon met jeep terwijl het altijd al duidelijk was dat de studenten met fiets of te voet gewoon de bovenhand hadden in het verkeer, wat nu dus veranderd is, etc.
Enfin, de stad is niet meer herkenbaar. Als je dan op een oud gebouw in steen de woorden "slagerij" ziet staan, terwijl het nu een kebabzaak is en er zich enkel allochtonen rond begeven.. weet je het ook wel.
Dan zwijg ik nog om het feit dat, met alle respect, maar altijd heb ik gelijkaardige ervaringen: hun hygiëne is minimaal, men is bijzonder ongemanierd, men gaat geen gesprek aan met de andere en huidige inwoners, men gedraagt zich zeer brutaal en onbeschoft, men zegt nooit of te nooit of te nimmer eens goedendag of slaat een praatje, ...

Ook de frustraties die u hier uit zijn allicht voor vele mensen zeer herkenbaar: zelfs een geneesheer vertelde mij ... op termijn zie ik het hier niet meer zitten. Ik zal mijn toekomstige kinderen naar een privé-school laten gaan.
Zelfs onder de hoge inkomensgroepen begint het meer en meer te dagen en het besef te groeien (logisch want zij zijn ook vaak de intellgentsten) dat dit een complete mislukking is en dat zij betalen voor de miserie die een ander hier komt veroorzaken, en om deze mensen te onderhouden en te betalen, waarvoor: voor het onleefbaar maken van onze samenleving, voor het gevoel van vervreemding van onze eigen samenleving terwijl we niet zijn verhuisd, voor het niet meer herkennen van onze eigen samenleving, voor het vernietigen van alle waarden en establishmenten die we hebben gebouwd, voor het onderuit halen en moeten stopzetten van de sociale zekerheid omdat ze wordt leeggezogen en misbruikt door zij die daar geen aanspraak op zouden mogen maken, ...

Enfin, je kent het deuntje wel ... Het herhalen zal je zeker niet vrolijker maken.

En toch heb je volgens mij een zaak. Het hoeft daarbij zeker niet te gaan om het feit dat de persoon van een andere cultuur is. Om jezelf in te dekken en om sterk te staan, en verwijten te vermijden ; is het beter om te zwijgen over alles wat te maken heeft of kan veroorzaakt zijn door die andere cultuur.

Je kan volgens mij je in de eerste plaats richten tegen deze huisvestingsmaatschappij zelf en heel simpel voorstellen dat deze mensen worden verhuisd...
Heeft het huis van hun overigens zeven slaapkamers? If not heb je nog een sterker been om op te staan. Vanaf een bepaalde leeftijd is het overigens verboden dat kinderen van een verschillend geslacht nog bij mekaar op de kamer slapen ...
Is het huis wel voldoende om met acht mensen in te leven naar Belgische normen? Ik denk het niet.
Maar het is de huisvestingsmaatschappij die jou deze woning heeft toegewezen, die jij betaalt en die uiteindelijk ook garant moet staan voor jouw woongenot.
Jij hebt recht op deze woning en betaalt hen ervoor dus je moet er ook gebruik van kunnen maken op een menswaardige manier zeg maar... Zoniet is er sprake van genotsderving.
Je kan dus dat op deze manier aankaarten (maar probeer zeker niet cru te zijn en deze maatschappij te vriend te houden, want zij zullen het uiteindelijk moeten oplossen...).

Wat betreft wat ik ervoren zei:
- ik zou toch zeker een P.V. laten opstellen wegens verbale bedreigingen
Je weet nooit ... als het geregistreerd werd ooit, sta je zo veel sterker en is het officieel. Dat P.V. kan je mogelijk later ook gebruiken, alleen al maar in contact met de huisvestingsmaatschappij
- hetzelfde geldt voor iets gooien op jouw eigendom. Gebeurt het nog eens, maak er dan zeker foto's van, zorg dat je bewijzen hebt en houdt deze bij... dan sta je altijd sterker. Nogmaals: iets gooien op andermans' erf is verboden...
-

Wat betreft dit al dan niet opvolgen van mijn advies, het kan ook zijn dat het woord politie gebruiken helpt ... Veel allochtonen beginnen dan toch ineens in hun schulp te kruipen ... Al vaak meegemaakt omdat velen het normaal vinden me achterna te zitten na het uitgaan, en ik bijgevolg heel regelmatig moet zeggen dat als ze nog één stap in mijn richting zetten, ik de politie zal bellen. Dan is het meestal gedaan. (Ik doe dit uiteraard altijd goed omringd met mensen want anders, en nooit alleen. ) Maar nogmaals, daarmee dreigen, en misschien ook met het uitzetten van hun (je hoeft daarbij niet te specificieren dat het om hun huis gaat, ze mogen ook denken dat het om uit het land gaan, is niet jouw probleem hoe ze het interpreteren ) kan ook helpen.

Mijn mening en ervaring is namelijk dat dit type mensen enkel de taal verstaat die ze zelf spreken ... en ook enkel op dat niveau van een antwoord kan gediend worden.
Alle betogen over natuurbehoud, het normaal gedrag van dieren, de normale opvoeding of hoe dingen horen te zijn, hoe dingen zijn, hoe wetmatigheden zijn, ... helpen daar niet bij. Je moet hier ook rekenen dat het vaak om mensen gaat met een I.Q. van ... ? Neem dan nog eens het feit dat ze hier in een totaal andere omgeving zitten waar ze niets van kennen ter harte... En als je het zo wil doen ben je voor je het weet bezig met een lessenpakket van 25 jaar lang ofzo, om dit hen allemaal te onderwijzen.
Er is regelmatig aangetoond dat het niet de slimsten zijn die naar hier komen...

Ga anders eens juridisch advies inwinnen bij het ocmw of de dienst juridische bijstand van Leuven of bij de wetswinkel?
Oud 31 maart 2012, 16:01   #366
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ben ik nu de enige die het subjectieve ziet in die blauwe zinnen?

Als je ontstoken bent tot enig vermogen om je te verplaatsen in een andere situatie die iemand anders meemaakt en die zich niet bij jezlef voordoet, wacht dan met conclusies te trekken en van leer te gaan tot de situatie zich effectief bij jou voordoet.

We zullen zien hoe lang het duurt voordat je mogelijks zelfs in de krant verschijnt.

Je hebt geen idee hoe storend deze zaken kunnen zijn, ook wel daily hazzles of dagelijkse stressoren genoemd.
Uw huis is uw domein is waar je altijd verblijft, waar het veilig is en weg van storende factoren die je niet wenst, uw geborgenheid, uw plaats in deze samenleving om tot rust te komen, om jezelf te zijn, om te doen wat je wil (binnen bepaalde grenzen nl het niet verstoren van andermans rust en jezelf niet te veel aandoen), ...
Als je daarin gestoord wordt ... als je kleine geniet-momentjes verstoord worden, dat is om gek te worden... dat kan ik je verzekeren.

Te meer daar wij vroeger zelf een kinderopvang langs de deur hadden en aan de andere kant een vlaams gezin met maar twee kinderen, maar een vrouw die vermoedelijk mentaal geretardeerd is en die haar stem op een zeer verkeerde wijze gebruikt. Ze kan niet op een normale manier praten maar alles wat ze zegt schreeuwt ze heel schel... Haar kinderen doen dit ook.
Een waar genot hoor ...

Dan heb ik het nog niet over de familie allesbrande'r die door haar gedrag ook gewoon op directe wijze onze gezondheid heeft gemold.
Artsen vragen me of ik al mijn hele leven rook... Nooit een sigaret aangeraakt.
Al ons textiel thuis, incluis wasgoed en kleding waar je mee naar feestjes wil, incluis je eigen haar, stinkt alsof je net uit een brandend huis bent ontsnapt...
En dan nog het feit dat je thuis continu in een verschrikkelijk bedwelmende stank zit, bij alles wat je wil doen, ... van gewoon nog huishoudelijk werk doen tot het meest zalige genietmoment organiseren en jezelf pogen te verwennen door lekker te koken, een badje te nemen, ... of gewoon te slapen.
Ik heb er continu keelpijn aan over gehouden.

Plezant hoor.
Oud 31 maart 2012, 16:02   #367
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Oh ... je woont in Leuven?
Zeer veel sterkte dan ... ik woon hier reeds acht jaar

....

Er is regelmatig aangetoond dat het niet de slimsten zijn die naar hier komen...
Naar Leuven?
Naar Gent zijn het de West-Vlamingen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 16:11   #368
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het Comité voor Bijzondere Jeugdzorg zich niet kan bezig houden met een opvoeding waar kinderen gescheiden worden gehouden van de westerse maatschappij. Zij houden zich (en terecht) bezig met ondervoeding, systematische psychische en gewelddadige terreur van ouders, en met meldingen van seksueel kindermisbruik.
Vind maar eens een overheidsmaatregel die het opsluiten van kinderen tijdens feestdagen, week-enden, alle schoolvakanties, woensdagnamiddagen in een leefruimte en met veel geluk een tuin erbij, kan ter sprake brengen?

Eergisteren of zo was er iemand van de Open-VLD die sprak over het sanctioneren van hardleerse ouders die hun kind pas naar school sturen als het schoolplichtig wordt (1ste leerj. lagere school). Het zou gaan om een minderheid. Ik heb in Leuven naast en achter mij al zo'n twee gezinnen. En heel die kleutertijd klimmen die kinderen op de vensterbanken, bonken ze tegen de vensters en spelen met de gordijnen. En wanneer je effe in de tuin komt, proberen ze je aandacht te vragen, of kijken ze gebiologeerd toe. Die kinderen willen leren en de wereld verkennen maar blijven opgesloten tot ze leerplichtig zijn, en dan, ja dan... vul het maar zelf in.

Dat staat dan haaks op de nieuwsberichten dat er zovele plaatsen tekort zijn in de kleuterscholen in de grote steden.

Hoe komt het dat ik als politieke leek die controversie opmerk, en dat een politicus die niet meteen kan maken. Zo een nieuw probleem is het toch niet?

Wie kan deze situatie corrigeren, vraag ik me af.

Enerzijds heb je het recht op privacy, de individuele vrijheid om je kinderen op te voeden zoals je wilt zolang je geen criminele feiten pleegt, anderszijds zit je met een grijze zone van opvoeding van kinderen (waar geen criminele feiten gepleegd worden), tenzij lang nadien, wanneer die kinderen de puberteit bereiken, en de jongens uitbreken zonder enige westerse sociale know-how. De frustratie is al gemaakt bij die kinderen nog voor ze naar het eerste leerjaar gaan op dag één. Ze hebben namelijk tijdens de kleutertijd geleerd om toe te kijken, niets te doen dan stilzitten, te luisteren naar... te eten en te slapen. Lego kennen ze niet. Kleurboekjes ook niet want daar staan menselijke afbeeldingen in. Moeder de vrouw is getraind om man te gehoorzamen en verder dan dat gaat het niet.
Maar het zijn geen criminele feiten.
Waren het Vlaamse families dan waren het families die zoals vroeger leefden van de openbare onderstand, de aso's.
Nu heb je een hele generatie allochtone kinderen die volgens die normen als aso's worden opgevoed. Dat mag je zo niet stellen omdat het een andere cultuur is.
Politiek gezien blijft het dus bij lapmiddelen. Geen enkele politicus weet zich raad.
Dat is het inderdaad.

Vroeger had je de marginale families, de familie flodders, de pizza-etende en cola drinkende onderklasse die enkel nog voor de tv aten, allen op hun toer en die continu met mekaar in de clinch lagen, waar mogelijk klappen vielen en ma en pa regelmatig bezopen waren.
Het ging om, say what, 10% van de samenleving vroeger?
Dan ging het nog om een groep die zeer divers was, variërende van huwelijksproblemen, tot psychische problemen bij man of vrouw of gewoon mensen met vreemde ideeën of met wat mentale achterstand.

Nu gaat het inderdaad om een zeer snel groeiende groep van een massa mensen, pakweg 30% in het beste geval tot op sommige plekken 99.9% (!!!) (=ghettovorming) die allen op deze manier leven. Op een manier die door onze samenleving als onpassend wordt ervaren. En waarvan geweten en bewezen is, tot in den treure toe, hoe nefast ze is voor het leven van deze mensen.
Daarbij ga ik ook gewoon een heel simpele economische wetmatigheid gebruiken:

wat iets waard is, in de winkel, op de arbeidsmarkt of waar of hoe dan ook, wordt bepaald door de grootte van het aanbod of de hoeveelheid ervan.

Als er per dorp bij wijze van spreken, één persoon is die minder intelligent is dan gemiddeld, minder goed NL kan spreken en schrijven dan gemiddeld, die er vreemde ideeën op nahoudt, of wat dan ook ... dan kan dit perfect opgevangen worden door zijn familie die er zich om bekommerd, door het invoeren van beschutte werkplaatsen, door dagcentra voor in de weekends, door het BuSO onderwijs, ...
Dit kan een samenleving perfect bufferen en inslikken zonder dat er zich noemenswaardige problemen gaan voordoen die de hele samenleving ontwrichten. Deze personen kunnen daardoor als het ware alsnog ook probleemloos geïntegreerd worden in die samenleving, al zijn ze anders en al passen ze er om wat voor reden dan ook minder goed in.

Als je daarentegen een ganse bende mensen loslaat, die laaggeschoold zijn, de cultuur en het leven hier totaal niet kennen, een andere godsdienst en cultuur hebben, zeer strikte en voor ons bijzonder vreemde en extreme leefregels erop nahouden, bijzonder en extreem inflexibel en intolerant zijn, eigenlijk niks met onze cultuur te maken willen hebben, niet deftig nederlands kunnen spreken, schrijven of zelfs nog maar verstaan, mensen wiens gedrag niet is aangepast aan de maatschappelijke normen (spuwen, te laat komen, geen normale ritme's, crimineel gedrag, ...)...
wat moet je dan met die groep?

Te werk stellen? Waar? Wie zit op deze mensen te wachten? Welk bedrijf kan iets met deze mensen doen? Misschien kunnen er enkel functies gecreëerd worden waar deze mensen inderdaad terecht kunnen. Maar hoeveel zijn er dit?
We hebben zelf al een structureel probleem met onze eigen laaggeschoolden, ondanks het feit dat deze onze cultuur kennen en onze taal spreken!!! En dan nog krijgen we ze niet aan het werk?

Laat het uit wat er gebeurt als er zo'n massa binnenkomt?
Hoe kan je dat opvangen als maatschappij: het antwoord is: niet meer.
Er stromen hopen geld in, maar uiteindelijk zal het toch gebeuren: zij nemen de overhand en het hele systeem implodeert.
Zeker omdat de kraan nog niet dichtgedraaid is en de dreiging nu van zowel intern als extern komt, respectievelijk astronomische kinderaantallen kweken en een massa nieuwe migranten binnenlaten.

Exit belgië zoals we dat gekend hebben...
Exit sociale zekerheid om de samenleving menselijker en waardiger te maken voor zij die niet voor zichzelf konden zorgen
Exit maatschappelijke verworvenheden
Exit basis mensenrechten
Exit evolutie tot stand gebracht door wetenschappelijke kennis
...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 maart 2012 om 16:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 16:14   #369
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ook waar.
Citaat:
Vervelend zou ik het niet noemen.

Het zijn eerder woorden zoals zielig, belachelijk, grotesk en onnozel die in mijn gedachten komen bij het lezen van het populistisch gezwets omwikkeld met drogredens en leugens van menig bezoeker hier.
De inhoudelijke argumenten zijn dus ook al door de exit gepasseerd.

Niet moeilijk, er zijn er geen meer.
Oud 31 maart 2012, 16:18   #370
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De inhoudelijke argumenten zijn dus ook al door de exit gepasseerd.
Ik pas me aan aan het niveau
Oud 31 maart 2012, 16:21   #371
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Mc Carthy-isten als Filosoof zouden het liefst vrijheid van meningsuiting afschaffen. Ze verdragen nl enkel hun eigen mening en kunnen hun verzuring niet verbergen voor het feit dat slechts een handvol PVDA-marginalen en getikten voor zijn multiculfantasieën warm loopt.
stropop en ad hominem in één post.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 16:27   #372
Alboreto

Standaard

Citaat:
So what's new?
Oud 31 maart 2012, 16:35   #373
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het Comité voor Bijzondere Jeugdzorg zich niet kan bezig houden met een opvoeding waar kinderen gescheiden worden gehouden van de westerse maatschappij. Zij houden zich (en terecht) bezig met ondervoeding, systematische psychische en gewelddadige terreur van ouders, en met meldingen van seksueel kindermisbruik.
Vind maar eens een overheidsmaatregel die het opsluiten van kinderen tijdens feestdagen, week-enden, alle schoolvakanties, woensdagnamiddagen in een leefruimte en met veel geluk een tuin erbij, kan ter sprake brengen?

Eergisteren of zo was er iemand van de Open-VLD die sprak over het sanctioneren van hardleerse ouders die hun kind pas naar school sturen als het schoolplichtig wordt (1ste leerj. lagere school). Het zou gaan om een minderheid. Ik heb in Leuven naast en achter mij al zo'n twee gezinnen. En heel die kleutertijd klimmen die kinderen op de vensterbanken, bonken ze tegen de vensters en spelen met de gordijnen. En wanneer je effe in de tuin komt, proberen ze je aandacht te vragen, of kijken ze gebiologeerd toe. Die kinderen willen leren en de wereld verkennen maar blijven opgesloten tot ze leerplichtig zijn, en dan, ja dan... vul het maar zelf in.

Hoe komt het dat ik als politieke leek die controversie opmerk, en dat een politicus die niet meteen kan maken. Zo een nieuw probleem is het toch niet?

Wie kan deze situatie corrigeren, vraag ik me af.

Enerzijds heb je het recht op privacy, de individuele vrijheid om je kinderen op te voeden zoals je wilt zolang je geen criminele feiten pleegt, anderszijds zit je met een grijze zone van opvoeding van kinderen (waar geen criminele feiten gepleegd worden), tenzij lang nadien, wanneer die kinderen de puberteit bereiken, en de jongens uitbreken zonder enige westerse sociale know-how. De frustratie is al gemaakt bij die kinderen nog voor ze naar het eerste leerjaar gaan op dag één. Ze hebben namelijk tijdens de kleutertijd geleerd om toe te kijken, niets te doen dan stilzitten, te luisteren naar... te eten en te slapen. Lego kennen ze niet. Kleurboekjes ook niet want daar staan menselijke afbeeldingen in. Moeder de vrouw is getraind om man te gehoorzamen en verder dan dat gaat het niet.
Maar het zijn geen criminele feiten.
Waren het Vlaamse families dan waren het families die zoals vroeger leefden van de openbare onderstand, de aso's.
Nu heb je een hele generatie allochtone kinderen die volgens die normen als aso's worden opgevoed. Dat mag je zo niet stellen omdat het een andere cultuur is.
Politiek gezien blijft het dus bij lapmiddelen. Geen enkele politicus weet zich raad.
Jij stelt jouw normen en wie die niet volgt...
Dan zit je jezelf op te jutten omdat andere mensen jouw normen niet volgen.

Ik wil wel geloven dat je zo ongelukkig wordt. Stop eens de oorzaak/'schuld' daarvan bij anderen te leggen.

Terloops, die 'asos' zijn er nog atijd, massas white trash, Flodders.
Oud 31 maart 2012, 16:41   #374
filosoof
Banneling

Standaard

.
Oud 31 maart 2012, 16:56   #375
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je.

Ik heb de energie niet meer. En wat er gebeurd is, is volgens mij absoluut niet voldoende om er een zaak van te maken. Ik heb er al heel goed over nagedacht. Het probleem met de TV van de buurman die 'bezit' nam van mijn leefruimte in die mate dat ik mijn TV veel luider moest zetten om me te kunnen concentreren, is grotendeels opgelost.

Aangetekende brieven schrijven daar heb ik geen problemen mee. Ik heb na vijf jaren vragen om de TV stiller te zetten, vorig jaar in oktober twee lange emails met het volledige relaas gestuurd naar de huisvestingsdienst (niet aangetekend weliswaar).
Opmerkelijk is dat ze pas verteld hebben dat ze twee brieven naar de buurman gestuurd hadden (wanneer weet ik niet) toen ik relaas bracht van de chocopot-affaire (begin maart dit jaar). Ze hebben blijkbaar een eigen strategie , iets zoals ageren achter de coulissen zonder de mensen in te lichten of op de hoogte te houden. Ik heb al eens gevraagd of ik met iemand van de Raad van Bestuur mocht praten, maar dat was niet mogelijk. Ik had natuurlijk een email kunnen zenden naar een lid van de Raad van Bestuur. En zo ben je full-time bezig, want van het ene komt het andere. Ik heb de energie niet om dat hele parcours te doorlopen. Met het risico dat ik als 'lastig' wordt bestempeld, een politieke agenda of zo heb etcetera. Ik zie het scenario al zo voor me.

Je stelt heel veel vragen. Ik woon in een sociaal huis sinds '94 (nieuwbouw) en kwam van een appartementsgebouw toebehorende aan diezelfde huisvestingsmaatschappij (er is er maar één in Leuven). Als alleenstaande met twee kinderen.

Mijn buurman werkt. Hij kijkt TV, houdt zich wat bezig met de kinderen, babbelt wat tegen zijn vrouw en gaat werken. Wanneer hij niet thuis is, kan de voruw de kinderen niet aan.

Maar ik heb geen been om op te staan. Ik kan niets inbrengen tegen het feit dat deze kinderen opgesloten zijn thuis en bij mooi weer komt de tuin erbij. De tuin is een kinderparking, veilig en ver van de westerse maatschappij, een verlengde van hun leefkamer.
Ik zie die vrouw ook geen wandelingetje maken met haar zes kinderen want ze is bang van andere mensen. Ik zie haar op een woensdagnamiddag niet gaan fietsen naar het Provinciaal Domein met zes kinderen in haar zog. Dat mens komt niet buiten en verwart 'Dank u' met 'Alsjeblieft'. Haar kinderen spreken nochtans perfect Nederlands. En daar heeft meneer de buurman een sterk punt: zes kinderen die perfect Nederlands spreken.

Van zoiets kan je geen zaak maken. Ik heb in één van die twee emails 'sociale wantoestand' in hoofdletters geschreven, in de hoop dat er een frank zou vallen. Terzelfdertijd vermoed ik dat andere allochtone gezinnen net in dezelfde situatie zitten. En dat deze problematiek uiteindelijk eigen is aan mensen die wonen in een sociale woning.

De 'kaka chat en kikkers' affaire zie ik als een uitspatting. Van wat, daar heb ik het raden naar. Maar het is onvoldoende om er een zaak van te maken.
Mijn grootste zorg is om mijn levenslust op te krikken. Die staat al een tijdje op nul.

Dank je zeer voor je tips!
Citaat:
Hoe rijm je je beweringen
-dat de kinderen perfect Nederlands spreken
-dat de ouders geen Nederlands begrijpen
met je stelling dat die kinderen opgesloten worden, niet naar de kleutertuin gaan (schreef je hoger) ??

Brel Les fenêtres

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 maart 2012 om 17:04.
Oud 31 maart 2012, 16:58   #376
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Een nuchtere vaststelling na uw stormfrontuitlatingen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 17:01   #377
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
So what's new?
Alé, de eeuwige meeloper heeft zijn klep nog eens mogen openen. Hij mag nu terug naar zijn hok.
Oud 31 maart 2012, 17:06   #378
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Alé, de eeuwige meeloper heeft zijn klep nog eens mogen openen. Hij mag nu terug naar zijn hok.
Nog een ad hominem.
Kun je 't écht niet zonder?
Oud 31 maart 2012, 17:14   #379
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een ad hominem.
Ik verlaag me tot jouw niveau en discussietechnieken. Een kwestie van solidariteit.
Oud 31 maart 2012, 17:58   #380
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nog een ad hominem.
Best negeren dat trolletje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be